Rescatats quatre tripulants d’un veler francés a la deriva a l’illa de Tabarca

ALACANT, 18 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha rescatat a quatre tripulants d’un veler francés que va quedar a la deriva i va ser arrossegat per fortes ones cap a les roques de la part nord de la illa de Tabarca.

L’incident es va produir en la mitjanit del passat 8 d’octubre, quan la tripulació de l’embarcació, composta per dos dones i dos homes de nacionalitat francesa, va sol·licitar auxili urgent mitjançant avís de radio, ha informat l’institut armat en un comunicat.

El veler, de més de deu metres d’eslora, es trobava sense motor i va ser arrossegat amb força cap a una zona de roques on un altre vaixell similar havia naufragat recentment. La perillosa situació, a causa de les fortes ratxes de vent i el mal estat de la mar, va fer molt complicat maniobrar en la zona.

Una patrulla del Servici Marítim de la Guàrdia Civil d’Alacant, que es trobava realitzant les labors de l’especialitat en les proximitats, va rebre per ràdio una anomenada ‘pa-pa’ (cridada d’auxili).

Immediatament, els agents van atendre la petició de socors i es van dirigir a lloc del succés com més prompte millor. A la seua arribada, van poder escoltar els crits de la tripulació, que demanava socors a la mercè de les ones i mentre s’acostava a les roques.

La Guàrdia Civil, malgrat les condicions del mar i el risc de la maniobra, va aconseguir llançar un cap i remolcar l’embarcació a una zona fora de perill.

L’equip de rescat va continuar maniobrant amb dificultat fins que va poder superar el Cap de Santa Pola, on les condicions meteorològiques van millorar.

A les 1.30 hores, el veler va ser remolcat fins al port d’esta localitat, on es va sol·licitar assistència mèdica per a un dels tripulants, que havia patit un tall en el braç.

Finalment, a les 2.30 hores, els agents van donar per conclòs el rescat. Els tripulants van quedar en zona segura i el veler amarrat a la gasolinera Marina Miramar.

Últimes notícies

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.