Riba-roja acull aquest dissabte la III edició de Pianofest en el casc històric

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Riba-roja de Túria i el departament de Piano del Conservatori Professional Municipal de Música han organitzat per a aquest dissabte la III edició de Pianofest amb cinc escenaris, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

L’activitat començarà a les 10:00 hores i està dirigida, especialment, a l’alumnat del Conservatori que cursa les assignatures de piano o piano complementari. No obstant això, PianoFest es va concebre com una activitat lúdica i divulgativa realitzada a l’aire lliure, oberta a la participació de qualsevol persona que tinga inquietuds musicals i vinga de gust tocar el piano.

Per a això, a l’entorn del Castell de Riba-roja, situat en la calle Cisterna, se situaran tres escenaris amb pianos de cua per a concerts i conferències, un Street Piano (zona d’interpretació lliure per al públic en general) i un cinquè escenari amb un piano digital per a l’alumnat.

Paral·lelament, en la Sala noble del Castell s’oferiran concerts a càrrec de l’alumnat del Conservatori i d’altres centres convidats, així com pels guanyadors del Concurs de Piano Joves Valors Valencians del 2023.

Els participants estaran organitzats en diferents grups, amb itineraris i horaris diferenciats, per a actuar en els recitals o concerts, assistir a les conferències o tocar al Street Piano. A més, durant la jornada matinal, tant participants, com a familiars o amics podran combinar l’activitat musical amb la visita de les exposicions del Molí, l’Espai d’Art Contemporani Es Castell o les sales del Museu Visigot de Pla de Nadal (MUPLA) i del Museu de Ceràmica del Castell (MUCA), quan no s’estiguen realitzant concerts en la Sala.

A més, l’Associació de Buñoleras de Riba-roja oferirà degustacions dels seus tradicionals bunyols i xocolata. Per a finalitzar l’edició, a les 13:30 hores, en el pati del Castell i com a clausura del festival tindrà un sorteig d’un teclat digital Yamaha entre tots els participants.

La regidor d’Educació, Eva Lara, assenyala que aquesta «iniciativa pretén revindicar el valor cultural de la música convertint el centre històric de Riba-roja en una gran sala de concerts a l’aire lliure, en la qual els estudiants compartisquen un espai comú i puguen desenvolupar el seu potencial i capacitat concertística».

Últimes notícies

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.