Riba-roja acull aquest dissabte la III edició de Pianofest en el casc històric

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Riba-roja de Túria i el departament de Piano del Conservatori Professional Municipal de Música han organitzat per a aquest dissabte la III edició de Pianofest amb cinc escenaris, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

L’activitat començarà a les 10:00 hores i està dirigida, especialment, a l’alumnat del Conservatori que cursa les assignatures de piano o piano complementari. No obstant això, PianoFest es va concebre com una activitat lúdica i divulgativa realitzada a l’aire lliure, oberta a la participació de qualsevol persona que tinga inquietuds musicals i vinga de gust tocar el piano.

Per a això, a l’entorn del Castell de Riba-roja, situat en la calle Cisterna, se situaran tres escenaris amb pianos de cua per a concerts i conferències, un Street Piano (zona d’interpretació lliure per al públic en general) i un cinquè escenari amb un piano digital per a l’alumnat.

Paral·lelament, en la Sala noble del Castell s’oferiran concerts a càrrec de l’alumnat del Conservatori i d’altres centres convidats, així com pels guanyadors del Concurs de Piano Joves Valors Valencians del 2023.

Els participants estaran organitzats en diferents grups, amb itineraris i horaris diferenciats, per a actuar en els recitals o concerts, assistir a les conferències o tocar al Street Piano. A més, durant la jornada matinal, tant participants, com a familiars o amics podran combinar l’activitat musical amb la visita de les exposicions del Molí, l’Espai d’Art Contemporani Es Castell o les sales del Museu Visigot de Pla de Nadal (MUPLA) i del Museu de Ceràmica del Castell (MUCA), quan no s’estiguen realitzant concerts en la Sala.

A més, l’Associació de Buñoleras de Riba-roja oferirà degustacions dels seus tradicionals bunyols i xocolata. Per a finalitzar l’edició, a les 13:30 hores, en el pati del Castell i com a clausura del festival tindrà un sorteig d’un teclat digital Yamaha entre tots els participants.

La regidor d’Educació, Eva Lara, assenyala que aquesta “iniciativa pretén revindicar el valor cultural de la música convertint el centre històric de Riba-roja en una gran sala de concerts a l’aire lliure, en la qual els estudiants compartisquen un espai comú i puguen desenvolupar el seu potencial i capacitat concertística”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.