Riba-roja acull aquest dissabte la III edició de Pianofest en el casc històric

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Riba-roja de Túria i el departament de Piano del Conservatori Professional Municipal de Música han organitzat per a aquest dissabte la III edició de Pianofest amb cinc escenaris, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

L’activitat començarà a les 10:00 hores i està dirigida, especialment, a l’alumnat del Conservatori que cursa les assignatures de piano o piano complementari. No obstant això, PianoFest es va concebre com una activitat lúdica i divulgativa realitzada a l’aire lliure, oberta a la participació de qualsevol persona que tinga inquietuds musicals i vinga de gust tocar el piano.

Per a això, a l’entorn del Castell de Riba-roja, situat en la calle Cisterna, se situaran tres escenaris amb pianos de cua per a concerts i conferències, un Street Piano (zona d’interpretació lliure per al públic en general) i un cinquè escenari amb un piano digital per a l’alumnat.

Paral·lelament, en la Sala noble del Castell s’oferiran concerts a càrrec de l’alumnat del Conservatori i d’altres centres convidats, així com pels guanyadors del Concurs de Piano Joves Valors Valencians del 2023.

Els participants estaran organitzats en diferents grups, amb itineraris i horaris diferenciats, per a actuar en els recitals o concerts, assistir a les conferències o tocar al Street Piano. A més, durant la jornada matinal, tant participants, com a familiars o amics podran combinar l’activitat musical amb la visita de les exposicions del Molí, l’Espai d’Art Contemporani Es Castell o les sales del Museu Visigot de Pla de Nadal (MUPLA) i del Museu de Ceràmica del Castell (MUCA), quan no s’estiguen realitzant concerts en la Sala.

A més, l’Associació de Buñoleras de Riba-roja oferirà degustacions dels seus tradicionals bunyols i xocolata. Per a finalitzar l’edició, a les 13:30 hores, en el pati del Castell i com a clausura del festival tindrà un sorteig d’un teclat digital Yamaha entre tots els participants.

La regidor d’Educació, Eva Lara, assenyala que aquesta “iniciativa pretén revindicar el valor cultural de la música convertint el centre històric de Riba-roja en una gran sala de concerts a l’aire lliure, en la qual els estudiants compartisquen un espai comú i puguen desenvolupar el seu potencial i capacitat concertística”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un policia fora de servici deté a una dona per almenys cinc ‘furts amorosos’ a València

Un policia nacional anara de servici ha interceptat en Campanar a una jove de 29 anys quan abordava a dos ancianes amb gestos afectuosos. A l'arrestada se li imputen altres quatre fets comesos entre el 19 i el 23 de febrer i ha passat a disposició judicial.

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.

Radiografien amb tècniques veterinàries el cavall de cartó de les festes d’Alcoi per a la seua rèplica

L'icònic cavall de cartó de l'Aparició ha sigut radiografiat per a conéixer la seua estructura interna i preparar una rèplica exacta. La iniciativa busca preservar l'original i respectar les tècniques tradicionals.

Futurmoda 2026 posa el focus en la innovació de maquinària per a calçat i marroquineria

La 55a edició se celebra el 4 i 5 de març en IFA-Fira Alacant amb la major oferta d'equips per al sector. Hi haurà un fòrum sobre ecodisseny i passaport digital.

Un detingut i tres investigats després de trobar 332 plantes de marihuana a Orihuela

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Torremendo una plantació 'indoor' amb 332 plantes llestes per a la seua recol·lecció. Un home va ser detingut i altres tres van quedar investigats.

Alfafar reforça la seua preparació davant riscos i inundacions amb obres i un parc inundable

Alfafar avança en una estratègia global per a reduir riscos després de la DANA de 2024. Obres en el clavegueram, SUDS i un gran parc inundable formen el nucli del pla.