Riba-roja acull aquest dissabte la III edició de Pianofest en el casc històric

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Riba-roja de Túria i el departament de Piano del Conservatori Professional Municipal de Música han organitzat per a aquest dissabte la III edició de Pianofest amb cinc escenaris, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

L’activitat començarà a les 10:00 hores i està dirigida, especialment, a l’alumnat del Conservatori que cursa les assignatures de piano o piano complementari. No obstant això, PianoFest es va concebre com una activitat lúdica i divulgativa realitzada a l’aire lliure, oberta a la participació de qualsevol persona que tinga inquietuds musicals i vinga de gust tocar el piano.

Per a això, a l’entorn del Castell de Riba-roja, situat en la calle Cisterna, se situaran tres escenaris amb pianos de cua per a concerts i conferències, un Street Piano (zona d’interpretació lliure per al públic en general) i un cinquè escenari amb un piano digital per a l’alumnat.

Paral·lelament, en la Sala noble del Castell s’oferiran concerts a càrrec de l’alumnat del Conservatori i d’altres centres convidats, així com pels guanyadors del Concurs de Piano Joves Valors Valencians del 2023.

Els participants estaran organitzats en diferents grups, amb itineraris i horaris diferenciats, per a actuar en els recitals o concerts, assistir a les conferències o tocar al Street Piano. A més, durant la jornada matinal, tant participants, com a familiars o amics podran combinar l’activitat musical amb la visita de les exposicions del Molí, l’Espai d’Art Contemporani Es Castell o les sales del Museu Visigot de Pla de Nadal (MUPLA) i del Museu de Ceràmica del Castell (MUCA), quan no s’estiguen realitzant concerts en la Sala.

A més, l’Associació de Buñoleras de Riba-roja oferirà degustacions dels seus tradicionals bunyols i xocolata. Per a finalitzar l’edició, a les 13:30 hores, en el pati del Castell i com a clausura del festival tindrà un sorteig d’un teclat digital Yamaha entre tots els participants.

La regidor d’Educació, Eva Lara, assenyala que aquesta «iniciativa pretén revindicar el valor cultural de la música convertint el centre històric de Riba-roja en una gran sala de concerts a l’aire lliure, en la qual els estudiants compartisquen un espai comú i puguen desenvolupar el seu potencial i capacitat concertística».

Últimes notícies

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.
FILMOTECA D'ESTIU