17.3 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

El risc d’incendi obliga a tancar La Devesa del Saler a València

L’ Ajuntament de València ha ordenat la prohibició de circular per les pistes i camins de la massa forestal de la Devesa del Saler, com a conseqüència de l’activació, per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) de l’avís roig per altes temperatures, que localment poden superar els 44 graus a diversos punts de la Comunitat, al llarg de la jornada d’aquest dijous, 10 d’agost.

Així mateix, la restricció total de la circulació per aquest paratge natural del sud de la ciutat s’estén a qualsevol mena de vehicle, bicicleta o a peu.

Pel que fa a això, Jesús Carbonell, regidor de l’Àrea de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de València, ha sol·licitat a la ciutadania que no intente accedir “des d’aquest dijous i fins al dia 15 a la Devesa, perquè els accessos estaran tancats. Tot plegat amb l’objectiu últim de preservar la joia verda de la ciutat”.

Aquestes mesures s’han pres com a conseqüència de la declaració del nivell de preemergència 3 del Pla especial davant del risc d’incendis forestals de la Comunitat Valenciana (PEIF) a tot el territori de la Comunitat Valenciana, des del dijous 10 d’agost fins al dimarts 15 d’agost de 2023, ambdós inclosos.

Aquestes restriccions al parc natural de l’Albufera no afecten el trànsit de vehicles per a actuacions de gestió, proveïment, manteniment, vigilància, accés a residències, explotacions agràries o instal·lacions de serveis enclavades dins del mateix parc.

La prohibició és originada per una resolució signada conjuntament per les conselleres de Justícia i Interior i de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat Valenciana.

L’ordre, publicada aquest mateix dijous en una edició extraordinària del Diari Oficial de la Generalitat, fixa una sèrie de prohibicions i restriccions als parcs naturals de la Comunitat. Aquestes mesures s’apliquen a la Devesa del Saler, ja que formen part de la zona forestal del parc natural de l’Albufera.

Prohibicions davant la màxima alerta

A causa d’aquesta situació, es troben en màxima alerta els efectius de la Guarderia Forestal de la Devesa, del Parc de Bombers del Saler i de la Policia Local de València, en coordinació permanent amb el Centre d’Emergències de la Generalitat (112 ), el Seprona de la Guàrdia Civil i la Policia Autonòmica.

La resolució de la Generalitat suposa, a més, la suspensió de determinades obres i treballs als terrenys forestals o els seus voltants; suspensió de l’ús festivorecreatiu del foc per motius festius en terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); prohibició genèrica d’encendre qualsevol tipus de foc als terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); i la suspensió de qualsevol tipus dautorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

Últimes notícies

Xantatge i llagoteria; submissió i rebel·lia

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre com Donald Trump utilitza el seu poder per a portar a la submissió i qui es proposa

Vox s’alia amb l’oposició i el ple de València tomba l’ordenança de la ZBE

El ple ha rebutjat l'ordenança de la Zona de Baixes Emissions amb els vots de l'oposició i de Vox, soci del PP. La decisió frena el calendari previst i obri un risc sobre 115 milions i ajudes vinculades, segons l'oposició

El MICOF ha creat un Pla d’Emergències en Farmàcies per a respondre a futures danes

El Col·legi de Farmacèutics de València ha posat en marxa un pla específic per a mantindre l'atenció en farmàcies davant episodis de pluges extremes. La iniciativa naix després de la DANA que va deixar mig centenar d'oficines en sinistre total.

Xúquer i Segura pugen les seues reserves mentres la mitjana espanyola cau

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 6 hm³ cada una en l'última setmana, enfront del descens del 0,5% en el conjunt del país, segons el Miteco.

Aprovat un transvasament de 81 hm³ del Tajo al Segura per a l’últim trimestre de 2025

La comissió d'explotació ha aprovat transferir 81 hm³ del Tajo al Segura a l'octubre, novembre i desembre de 2025, a raó de 27 hm³ per mes. Els embassaments estan en nivell 2 i no s'han anunciat noves regles malgrat les sentències sobre cabals ecològics.

Solidaritat sobre Rodes entrega 27 vehicles a Cheste i aconseguix la fita de 550 donats

La fundació ha entregat 27 vehicles solidaris en el Circuit Ricardo Tormo i ha aconseguit 550 donacions des de l'inici de la iniciativa. L'acte ha coincidit amb el primer aniversari de la DANA.

Generalitat i Govern coincidixen a crear una Agència Estatal d’Emergències

La Generalitat i el Govern han coincidit que una Agència Estatal d'Emergències milloraria la coordinació en preemergència, emergència i postemergència. El debat s'ha produït en avaluar les lliçons de la DANA a València i les actuacions de reconstrucció.

Morant acusa a Mazón de ser un pes mort en la reconstrucció i repta a convocar eleccions

La ministra Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no estar en l'emergència ni en la reconstrucció després de la DANA i li ha desafiat a convocar eleccions. Ha defés que el 85% dels fons invertits procedixen del Govern i ha situat a la Generalitat com un obstacle, segons la seua versió.