Anuncios

El risc d’incendi obliga a tancar La Devesa del Saler a València

L’ Ajuntament de València ha ordenat la prohibició de circular per les pistes i camins de la massa forestal de la Devesa del Saler, com a conseqüència de l’activació, per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) de l’avís roig per altes temperatures, que localment poden superar els 44 graus a diversos punts de la Comunitat, al llarg de la jornada d’aquest dijous, 10 d’agost.

Així mateix, la restricció total de la circulació per aquest paratge natural del sud de la ciutat s’estén a qualsevol mena de vehicle, bicicleta o a peu.

Anuncios

Pel que fa a això, Jesús Carbonell, regidor de l’Àrea de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de València, ha sol·licitat a la ciutadania que no intente accedir “des d’aquest dijous i fins al dia 15 a la Devesa, perquè els accessos estaran tancats. Tot plegat amb l’objectiu últim de preservar la joia verda de la ciutat”.

Aquestes mesures s’han pres com a conseqüència de la declaració del nivell de preemergència 3 del Pla especial davant del risc d’incendis forestals de la Comunitat Valenciana (PEIF) a tot el territori de la Comunitat Valenciana, des del dijous 10 d’agost fins al dimarts 15 d’agost de 2023, ambdós inclosos.

Aquestes restriccions al parc natural de l’Albufera no afecten el trànsit de vehicles per a actuacions de gestió, proveïment, manteniment, vigilància, accés a residències, explotacions agràries o instal·lacions de serveis enclavades dins del mateix parc.

La prohibició és originada per una resolució signada conjuntament per les conselleres de Justícia i Interior i de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat Valenciana.

L’ordre, publicada aquest mateix dijous en una edició extraordinària del Diari Oficial de la Generalitat, fixa una sèrie de prohibicions i restriccions als parcs naturals de la Comunitat. Aquestes mesures s’apliquen a la Devesa del Saler, ja que formen part de la zona forestal del parc natural de l’Albufera.

Prohibicions davant la màxima alerta

A causa d’aquesta situació, es troben en màxima alerta els efectius de la Guarderia Forestal de la Devesa, del Parc de Bombers del Saler i de la Policia Local de València, en coordinació permanent amb el Centre d’Emergències de la Generalitat (112 ), el Seprona de la Guàrdia Civil i la Policia Autonòmica.

La resolució de la Generalitat suposa, a més, la suspensió de determinades obres i treballs als terrenys forestals o els seus voltants; suspensió de l’ús festivorecreatiu del foc per motius festius en terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); prohibició genèrica d’encendre qualsevol tipus de foc als terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); i la suspensió de qualsevol tipus dautorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios