15 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

El risc d’incendi obliga a tancar La Devesa del Saler a València

L’ Ajuntament de València ha ordenat la prohibició de circular per les pistes i camins de la massa forestal de la Devesa del Saler, com a conseqüència de l’activació, per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) de l’avís roig per altes temperatures, que localment poden superar els 44 graus a diversos punts de la Comunitat, al llarg de la jornada d’aquest dijous, 10 d’agost.

Així mateix, la restricció total de la circulació per aquest paratge natural del sud de la ciutat s’estén a qualsevol mena de vehicle, bicicleta o a peu.

Pel que fa a això, Jesús Carbonell, regidor de l’Àrea de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de València, ha sol·licitat a la ciutadania que no intente accedir “des d’aquest dijous i fins al dia 15 a la Devesa, perquè els accessos estaran tancats. Tot plegat amb l’objectiu últim de preservar la joia verda de la ciutat”.

Aquestes mesures s’han pres com a conseqüència de la declaració del nivell de preemergència 3 del Pla especial davant del risc d’incendis forestals de la Comunitat Valenciana (PEIF) a tot el territori de la Comunitat Valenciana, des del dijous 10 d’agost fins al dimarts 15 d’agost de 2023, ambdós inclosos.

Aquestes restriccions al parc natural de l’Albufera no afecten el trànsit de vehicles per a actuacions de gestió, proveïment, manteniment, vigilància, accés a residències, explotacions agràries o instal·lacions de serveis enclavades dins del mateix parc.

La prohibició és originada per una resolució signada conjuntament per les conselleres de Justícia i Interior i de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat Valenciana.

L’ordre, publicada aquest mateix dijous en una edició extraordinària del Diari Oficial de la Generalitat, fixa una sèrie de prohibicions i restriccions als parcs naturals de la Comunitat. Aquestes mesures s’apliquen a la Devesa del Saler, ja que formen part de la zona forestal del parc natural de l’Albufera.

Prohibicions davant la màxima alerta

A causa d’aquesta situació, es troben en màxima alerta els efectius de la Guarderia Forestal de la Devesa, del Parc de Bombers del Saler i de la Policia Local de València, en coordinació permanent amb el Centre d’Emergències de la Generalitat (112 ), el Seprona de la Guàrdia Civil i la Policia Autonòmica.

La resolució de la Generalitat suposa, a més, la suspensió de determinades obres i treballs als terrenys forestals o els seus voltants; suspensió de l’ús festivorecreatiu del foc per motius festius en terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); prohibició genèrica d’encendre qualsevol tipus de foc als terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); i la suspensió de qualsevol tipus dautorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

Últimes notícies

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.

Morant urgix al PP a exigir l’acta a l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual

Diana Morant ha urgit al PP a exigir l'acta a l'alcalde de Jérica, investigat per una denúncia d'agressió sexual a dos menors, i a expulsar-lo si no dimitix. Ha demanat explicacions a Juanfran Pérez Llorca i a Alberto Núñez Feijóo i una condemna pública inequívoca.

Pérez Llorca assegura que va conéixer ahir la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha afirmat que es va assabentar ahir del cas i nega que el PP el coneguera abans. L'alcalde Jorge Peiró va ser suspés de militància i cessat com a assessor.

Llevant-Reial Societat, dol d’urgència amb tècnics interins

El Ciutat de València acull un partit clau marcat per la interinitat en les dos banquetes i la necessitat de punts. Llevant és cuer i la Real arriba a un punt del descens.

La cap de gabinet de Pradas sosté que la exconsellera no va retardar l’enviament del Es-Alert

Silvia Soria ha declarat que les decisions en el Cecopi van ser col·legiades i que l'avís massiu es va enviar després d'un debat tècnic, sense dilacions deliberades.

9.000 menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús seran elaborats per cuiners amb estrela Michelin i Sols Repsol per a repartir en dates clau de Nadal entre persones vulnerables a la província d'Alacant. La iniciativa, coordinada per Alacant Gastronòmica Solidària, comptarà amb voluntaris i suport d'empreses locals.

La Guàrdia Civil desbloqueja més de sis milions d’euros després d’una estafa digital a una empresa

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una ciberestafa contra una empresa amb seu a València. La investigació va acreditar l'ús fraudulent de permisos d'administrador després de la suplantació del responsable de màrqueting.

Ortí anuncia reforç de llengua i matemàtiques en Primària i canvis en ESO i Batxillerat

La consellera Carmen Ortí ha presentat el seu full de ruta amb un reforç de llengua i matemàtiques en Primària i ajustos curriculars en ESO i Batxillerat. També ha detallat mesures de convivència, suport a la salut mental, modernització universitària i més impuls a la cultura i el patrimoni