El risc d’incendi obliga a tancar La Devesa del Saler a València

L’ Ajuntament de València ha ordenat la prohibició de circular per les pistes i camins de la massa forestal de la Devesa del Saler, com a conseqüència de l’activació, per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) de l’avís roig per altes temperatures, que localment poden superar els 44 graus a diversos punts de la Comunitat, al llarg de la jornada d’aquest dijous, 10 d’agost.

Així mateix, la restricció total de la circulació per aquest paratge natural del sud de la ciutat s’estén a qualsevol mena de vehicle, bicicleta o a peu.

Pel que fa a això, Jesús Carbonell, regidor de l’Àrea de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de València, ha sol·licitat a la ciutadania que no intente accedir “des d’aquest dijous i fins al dia 15 a la Devesa, perquè els accessos estaran tancats. Tot plegat amb l’objectiu últim de preservar la joia verda de la ciutat”.

Aquestes mesures s’han pres com a conseqüència de la declaració del nivell de preemergència 3 del Pla especial davant del risc d’incendis forestals de la Comunitat Valenciana (PEIF) a tot el territori de la Comunitat Valenciana, des del dijous 10 d’agost fins al dimarts 15 d’agost de 2023, ambdós inclosos.

Aquestes restriccions al parc natural de l’Albufera no afecten el trànsit de vehicles per a actuacions de gestió, proveïment, manteniment, vigilància, accés a residències, explotacions agràries o instal·lacions de serveis enclavades dins del mateix parc.

La prohibició és originada per una resolució signada conjuntament per les conselleres de Justícia i Interior i de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori de la Generalitat Valenciana.

L’ordre, publicada aquest mateix dijous en una edició extraordinària del Diari Oficial de la Generalitat, fixa una sèrie de prohibicions i restriccions als parcs naturals de la Comunitat. Aquestes mesures s’apliquen a la Devesa del Saler, ja que formen part de la zona forestal del parc natural de l’Albufera.

Prohibicions davant la màxima alerta

A causa d’aquesta situació, es troben en màxima alerta els efectius de la Guarderia Forestal de la Devesa, del Parc de Bombers del Saler i de la Policia Local de València, en coordinació permanent amb el Centre d’Emergències de la Generalitat (112 ), el Seprona de la Guàrdia Civil i la Policia Autonòmica.

La resolució de la Generalitat suposa, a més, la suspensió de determinades obres i treballs als terrenys forestals o els seus voltants; suspensió de l’ús festivorecreatiu del foc per motius festius en terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); prohibició genèrica d’encendre qualsevol tipus de foc als terrenys forestals ia la zona d’influència forestal (fins a 500 metres); i la suspensió de qualsevol tipus dautorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.