Rubiales comunica al seu equip que este divendres presentarà la dimissió

Les hores de Luis Rubiales al capdavant de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) estan comptades. El màxim mandatari del futbol espanyol s’ha anat quedant només amb el pas de les hores des que Jennifer Hermoso va demanar dimecres passat que es prenguen mesures contra ell per besar-lo a la boca sense el seu consentiment durant la celebració del mundial.

Els clubs de futbol primer i les federacions territorials després han anat retirant este dijous el suport a Rubiales, soledat a què cal sumar el rebuig a la seua figura d’altres estaments del món del futbol i la pressió del Govern perquè dimitisca. Fins la FIFA va anunciar que li ha obert un expedient disciplinari.

La FIFA obri expedient a Rubiales

Rubiales manté la convocatòria de l’assemblea per a este divendres a la seu de la federació a Las Rozas, però el seu entorn ha manat senyals que podria renunciar abans.

Segons alguns mitjans de comunicació, Rubiales haurà parlat amb el seu equip per anunciar-los la dimissió a l’Assemblea extraordinària.

Si és així, el màxim dirigent del futbol espanyol deixaria el càrrec envoltat de polèmiques i causes obertes.

Després de les primeres crítiques, el president de la Federació va emetre una disculpa l’endemà que explicava que “segurament s’havia equivocat”. “En un moment de màxima efusivitat, sense cap mala intenció, sense cap mala fe, va passar el que va passar. De manera molt espontània, repetisc, sense mala fe per cap de les dos parts”, explicava Rubiales. El president afegia que al seu equip “no s’entenia” la polèmica, “perquè ho veien com una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format un enrenou”. “Per descomptat, si hi ha gent que s’haja sentit per això malmesa, he de disculpar-me, no en queda cap altra”, concloïa.

En les hores següents, diverses figures públiques van criticar l’actitud del màxim mandatari del futbol espanyol, entre elles el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez. “Les jugadores ho han fet tot per guanyar, però el comportament de Rubiales demostra que queda molts camins per recórrer en igualtat. El que vam veure va ser un gest inacceptable, les seues disculpes no són suficients ni adequades i ha de seguir fent passos”, va subratllar.

A Espanya, diversos clubs de Primera i Segona Divisió, associacions de futbolistes, entrenadors, jugadors a títol individual o fins i tot una federació territorial –un dels col·lectius teòricament més pròxims al president– van anar desfilant pels mitjans o enviant comunicats durant tot dijous per retraure a Rubiales el seu comportament durant la celebració després de la victòria d’Espanya al mundial femení de futbol.

Alguns li van demanar obertament que deixe el càrrec i molts van anunciar que no aniran a l’assemblea extraordinària convocada per a este divendres a la Ciutat del Futbol de les Fregues (Madrid), seu de la federació.

Si Rubiales decidira continuar a càrrec seu, no ho tindria gens fàcil, ja que des del Govern han deixat clar que actuaren si no ho fa abans l’interessat o la RFEF.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.