Rubiales comunica al seu equip que este divendres presentarà la dimissió

Les hores de Luis Rubiales al capdavant de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) estan comptades. El màxim mandatari del futbol espanyol s’ha anat quedant només amb el pas de les hores des que Jennifer Hermoso va demanar dimecres passat que es prenguen mesures contra ell per besar-lo a la boca sense el seu consentiment durant la celebració del mundial.

Els clubs de futbol primer i les federacions territorials després han anat retirant este dijous el suport a Rubiales, soledat a què cal sumar el rebuig a la seua figura d’altres estaments del món del futbol i la pressió del Govern perquè dimitisca. Fins la FIFA va anunciar que li ha obert un expedient disciplinari.

Rubiales manté la convocatòria de l’assemblea per a este divendres a la seu de la federació a Las Rozas, però el seu entorn ha manat senyals que podria renunciar abans.

Segons alguns mitjans de comunicació, Rubiales haurà parlat amb el seu equip per anunciar-los la dimissió a l’Assemblea extraordinària.

Si és així, el màxim dirigent del futbol espanyol deixaria el càrrec envoltat de polèmiques i causes obertes.

Després de les primeres crítiques, el president de la Federació va emetre una disculpa l’endemà que explicava que “segurament s’havia equivocat”. “En un moment de màxima efusivitat, sense cap mala intenció, sense cap mala fe, va passar el que va passar. De manera molt espontània, repetisc, sense mala fe per cap de les dos parts”, explicava Rubiales. El president afegia que al seu equip “no s’entenia” la polèmica, “perquè ho veien com una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format un enrenou”. “Per descomptat, si hi ha gent que s’haja sentit per això malmesa, he de disculpar-me, no en queda cap altra”, concloïa.

En les hores següents, diverses figures públiques van criticar l’actitud del màxim mandatari del futbol espanyol, entre elles el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez. “Les jugadores ho han fet tot per guanyar, però el comportament de Rubiales demostra que queda molts camins per recórrer en igualtat. El que vam veure va ser un gest inacceptable, les seues disculpes no són suficients ni adequades i ha de seguir fent passos”, va subratllar.

A Espanya, diversos clubs de Primera i Segona Divisió, associacions de futbolistes, entrenadors, jugadors a títol individual o fins i tot una federació territorial –un dels col·lectius teòricament més pròxims al president– van anar desfilant pels mitjans o enviant comunicats durant tot dijous per retraure a Rubiales el seu comportament durant la celebració després de la victòria d’Espanya al mundial femení de futbol.

Alguns li van demanar obertament que deixe el càrrec i molts van anunciar que no aniran a l’assemblea extraordinària convocada per a este divendres a la Ciutat del Futbol de les Fregues (Madrid), seu de la federació.

Si Rubiales decidira continuar a càrrec seu, no ho tindria gens fàcil, ja que des del Govern han deixat clar que actuaren si no ho fa abans l’interessat o la RFEF.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.