Rubiales comunica al seu equip que este divendres presentarà la dimissió

Les hores de Luis Rubiales al capdavant de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) estan comptades. El màxim mandatari del futbol espanyol s’ha anat quedant només amb el pas de les hores des que Jennifer Hermoso va demanar dimecres passat que es prenguen mesures contra ell per besar-lo a la boca sense el seu consentiment durant la celebració del mundial.

Els clubs de futbol primer i les federacions territorials després han anat retirant este dijous el suport a Rubiales, soledat a què cal sumar el rebuig a la seua figura d’altres estaments del món del futbol i la pressió del Govern perquè dimitisca. Fins la FIFA va anunciar que li ha obert un expedient disciplinari.

Rubiales manté la convocatòria de l’assemblea per a este divendres a la seu de la federació a Las Rozas, però el seu entorn ha manat senyals que podria renunciar abans.

Segons alguns mitjans de comunicació, Rubiales haurà parlat amb el seu equip per anunciar-los la dimissió a l’Assemblea extraordinària.

Si és així, el màxim dirigent del futbol espanyol deixaria el càrrec envoltat de polèmiques i causes obertes.

Després de les primeres crítiques, el president de la Federació va emetre una disculpa l’endemà que explicava que “segurament s’havia equivocat”. “En un moment de màxima efusivitat, sense cap mala intenció, sense cap mala fe, va passar el que va passar. De manera molt espontània, repetisc, sense mala fe per cap de les dos parts”, explicava Rubiales. El president afegia que al seu equip “no s’entenia” la polèmica, “perquè ho veien com una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format un enrenou”. “Per descomptat, si hi ha gent que s’haja sentit per això malmesa, he de disculpar-me, no en queda cap altra”, concloïa.

En les hores següents, diverses figures públiques van criticar l’actitud del màxim mandatari del futbol espanyol, entre elles el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez. “Les jugadores ho han fet tot per guanyar, però el comportament de Rubiales demostra que queda molts camins per recórrer en igualtat. El que vam veure va ser un gest inacceptable, les seues disculpes no són suficients ni adequades i ha de seguir fent passos”, va subratllar.

A Espanya, diversos clubs de Primera i Segona Divisió, associacions de futbolistes, entrenadors, jugadors a títol individual o fins i tot una federació territorial –un dels col·lectius teòricament més pròxims al president– van anar desfilant pels mitjans o enviant comunicats durant tot dijous per retraure a Rubiales el seu comportament durant la celebració després de la victòria d’Espanya al mundial femení de futbol.

Alguns li van demanar obertament que deixe el càrrec i molts van anunciar que no aniran a l’assemblea extraordinària convocada per a este divendres a la Ciutat del Futbol de les Fregues (Madrid), seu de la federació.

Si Rubiales decidira continuar a càrrec seu, no ho tindria gens fàcil, ja que des del Govern han deixat clar que actuaren si no ho fa abans l’interessat o la RFEF.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.