Rubiales comunica al seu equip que este divendres presentarà la dimissió

Les hores de Luis Rubiales al capdavant de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) estan comptades. El màxim mandatari del futbol espanyol s’ha anat quedant només amb el pas de les hores des que Jennifer Hermoso va demanar dimecres passat que es prenguen mesures contra ell per besar-lo a la boca sense el seu consentiment durant la celebració del mundial.

Els clubs de futbol primer i les federacions territorials després han anat retirant este dijous el suport a Rubiales, soledat a què cal sumar el rebuig a la seua figura d’altres estaments del món del futbol i la pressió del Govern perquè dimitisca. Fins la FIFA va anunciar que li ha obert un expedient disciplinari.

La FIFA obri expedient a Rubiales

Rubiales manté la convocatòria de l’assemblea per a este divendres a la seu de la federació a Las Rozas, però el seu entorn ha manat senyals que podria renunciar abans.

Segons alguns mitjans de comunicació, Rubiales haurà parlat amb el seu equip per anunciar-los la dimissió a l’Assemblea extraordinària.

Si és així, el màxim dirigent del futbol espanyol deixaria el càrrec envoltat de polèmiques i causes obertes.

Després de les primeres crítiques, el president de la Federació va emetre una disculpa l’endemà que explicava que “segurament s’havia equivocat”. “En un moment de màxima efusivitat, sense cap mala intenció, sense cap mala fe, va passar el que va passar. De manera molt espontània, repetisc, sense mala fe per cap de les dos parts”, explicava Rubiales. El president afegia que al seu equip “no s’entenia” la polèmica, “perquè ho veien com una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format un enrenou”. “Per descomptat, si hi ha gent que s’haja sentit per això malmesa, he de disculpar-me, no en queda cap altra”, concloïa.

En les hores següents, diverses figures públiques van criticar l’actitud del màxim mandatari del futbol espanyol, entre elles el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez. “Les jugadores ho han fet tot per guanyar, però el comportament de Rubiales demostra que queda molts camins per recórrer en igualtat. El que vam veure va ser un gest inacceptable, les seues disculpes no són suficients ni adequades i ha de seguir fent passos”, va subratllar.

A Espanya, diversos clubs de Primera i Segona Divisió, associacions de futbolistes, entrenadors, jugadors a títol individual o fins i tot una federació territorial –un dels col·lectius teòricament més pròxims al president– van anar desfilant pels mitjans o enviant comunicats durant tot dijous per retraure a Rubiales el seu comportament durant la celebració després de la victòria d’Espanya al mundial femení de futbol.

Alguns li van demanar obertament que deixe el càrrec i molts van anunciar que no aniran a l’assemblea extraordinària convocada per a este divendres a la Ciutat del Futbol de les Fregues (Madrid), seu de la federació.

Si Rubiales decidira continuar a càrrec seu, no ho tindria gens fàcil, ja que des del Govern han deixat clar que actuaren si no ho fa abans l’interessat o la RFEF.

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.