Rubiales comunica al seu equip que este divendres presentarà la dimissió

Les hores de Luis Rubiales al capdavant de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) estan comptades. El màxim mandatari del futbol espanyol s’ha anat quedant només amb el pas de les hores des que Jennifer Hermoso va demanar dimecres passat que es prenguen mesures contra ell per besar-lo a la boca sense el seu consentiment durant la celebració del mundial.

Els clubs de futbol primer i les federacions territorials després han anat retirant este dijous el suport a Rubiales, soledat a què cal sumar el rebuig a la seua figura d’altres estaments del món del futbol i la pressió del Govern perquè dimitisca. Fins la FIFA va anunciar que li ha obert un expedient disciplinari.

Rubiales manté la convocatòria de l’assemblea per a este divendres a la seu de la federació a Las Rozas, però el seu entorn ha manat senyals que podria renunciar abans.

Segons alguns mitjans de comunicació, Rubiales haurà parlat amb el seu equip per anunciar-los la dimissió a l’Assemblea extraordinària.

Si és així, el màxim dirigent del futbol espanyol deixaria el càrrec envoltat de polèmiques i causes obertes.

Després de les primeres crítiques, el president de la Federació va emetre una disculpa l’endemà que explicava que “segurament s’havia equivocat”. “En un moment de màxima efusivitat, sense cap mala intenció, sense cap mala fe, va passar el que va passar. De manera molt espontània, repetisc, sense mala fe per cap de les dos parts”, explicava Rubiales. El president afegia que al seu equip “no s’entenia” la polèmica, “perquè ho veien com una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format un enrenou”. “Per descomptat, si hi ha gent que s’haja sentit per això malmesa, he de disculpar-me, no en queda cap altra”, concloïa.

En les hores següents, diverses figures públiques van criticar l’actitud del màxim mandatari del futbol espanyol, entre elles el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez. “Les jugadores ho han fet tot per guanyar, però el comportament de Rubiales demostra que queda molts camins per recórrer en igualtat. El que vam veure va ser un gest inacceptable, les seues disculpes no són suficients ni adequades i ha de seguir fent passos”, va subratllar.

A Espanya, diversos clubs de Primera i Segona Divisió, associacions de futbolistes, entrenadors, jugadors a títol individual o fins i tot una federació territorial –un dels col·lectius teòricament més pròxims al president– van anar desfilant pels mitjans o enviant comunicats durant tot dijous per retraure a Rubiales el seu comportament durant la celebració després de la victòria d’Espanya al mundial femení de futbol.

Alguns li van demanar obertament que deixe el càrrec i molts van anunciar que no aniran a l’assemblea extraordinària convocada per a este divendres a la Ciutat del Futbol de les Fregues (Madrid), seu de la federació.

Si Rubiales decidira continuar a càrrec seu, no ho tindria gens fàcil, ja que des del Govern han deixat clar que actuaren si no ho fa abans l’interessat o la RFEF.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.