Sánchez demana a l’OTAN enviar ‘un missatge contundent d’unitat i cohesió’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha demanat als Estats membres de l’OTAN que envien «un missatge contundent d’unitat i cohesió, reforçant el vincle transatlàntic i treballant per la pau», en el marc de la celebració de la cimera anual de l’Aliança Atlàntica, que coincidix amb el seu 75 aniversari.

Sánchez ha assenyalat que enguany la cimera té lloc «en un context internacional complex, marcat per la persistència de l’agressió russa a Ucraïna, la guerra de Gaza i la inestabilitat al flanc sud», en referència a la seguretat al Sahel i tota l’Àfrica, tal com ha indicat a través del seu perfil a la xarxa social X.

Durant l’esdeveniment d’obertura de la cimera, que tindrà lloc del 9 a l’11 de juliol, el president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat que enviarà junt amb diversos governs europeus –Alemanya, Itàlia, els Països Baixos, Romania — sistemes de defensa antiaèria Patriot a Ucraïna després de la darrera onada d’atacs russos que en les últimes hores han deixat desenes de morts i més d’un centenar de ferits.

De fet, Biden ha aprofitat el seu discurs com a amfitrió per a destacar que l’OTAN es troba «més forta que mai» en un moment en el qual «els autòcrates volen alterar l’ordre mundial», mentre que el secretari general de l’Aliança, Jens Stoltenberg, que ha sigut condecorat amb la major condecoració civil dels EUA, ha assegurat que una victòria de Rússia a Ucraïna «embraviria» a altres països com l’Iran, Corea del Nord i la Xina, als quals ha acusat de recolzar a les tropes russes.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.