Sánchez demana a l’OTAN enviar ‘un missatge contundent d’unitat i cohesió’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha demanat als Estats membres de l’OTAN que envien “un missatge contundent d’unitat i cohesió, reforçant el vincle transatlàntic i treballant per la pau”, en el marc de la celebració de la cimera anual de l’Aliança Atlàntica, que coincidix amb el seu 75 aniversari.

Sánchez ha assenyalat que enguany la cimera té lloc “en un context internacional complex, marcat per la persistència de l’agressió russa a Ucraïna, la guerra de Gaza i la inestabilitat al flanc sud”, en referència a la seguretat al Sahel i tota l’Àfrica, tal com ha indicat a través del seu perfil a la xarxa social X.

Durant l’esdeveniment d’obertura de la cimera, que tindrà lloc del 9 a l’11 de juliol, el president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat que enviarà junt amb diversos governs europeus –Alemanya, Itàlia, els Països Baixos, Romania — sistemes de defensa antiaèria Patriot a Ucraïna després de la darrera onada d’atacs russos que en les últimes hores han deixat desenes de morts i més d’un centenar de ferits.

De fet, Biden ha aprofitat el seu discurs com a amfitrió per a destacar que l’OTAN es troba “més forta que mai” en un moment en el qual “els autòcrates volen alterar l’ordre mundial”, mentre que el secretari general de l’Aliança, Jens Stoltenberg, que ha sigut condecorat amb la major condecoració civil dels EUA, ha assegurat que una victòria de Rússia a Ucraïna “embraviria” a altres països com l’Iran, Corea del Nord i la Xina, als quals ha acusat de recolzar a les tropes russes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.