Sánchez demana a l’OTAN enviar ‘un missatge contundent d’unitat i cohesió’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha demanat als Estats membres de l’OTAN que envien “un missatge contundent d’unitat i cohesió, reforçant el vincle transatlàntic i treballant per la pau”, en el marc de la celebració de la cimera anual de l’Aliança Atlàntica, que coincidix amb el seu 75 aniversari.

Anuncios

Sánchez ha assenyalat que enguany la cimera té lloc “en un context internacional complex, marcat per la persistència de l’agressió russa a Ucraïna, la guerra de Gaza i la inestabilitat al flanc sud”, en referència a la seguretat al Sahel i tota l’Àfrica, tal com ha indicat a través del seu perfil a la xarxa social X.

Durant l’esdeveniment d’obertura de la cimera, que tindrà lloc del 9 a l’11 de juliol, el president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat que enviarà junt amb diversos governs europeus –Alemanya, Itàlia, els Països Baixos, Romania — sistemes de defensa antiaèria Patriot a Ucraïna després de la darrera onada d’atacs russos que en les últimes hores han deixat desenes de morts i més d’un centenar de ferits.

De fet, Biden ha aprofitat el seu discurs com a amfitrió per a destacar que l’OTAN es troba “més forta que mai” en un moment en el qual “els autòcrates volen alterar l’ordre mundial”, mentre que el secretari general de l’Aliança, Jens Stoltenberg, que ha sigut condecorat amb la major condecoració civil dels EUA, ha assegurat que una victòria de Rússia a Ucraïna “embraviria” a altres països com l’Iran, Corea del Nord i la Xina, als quals ha acusat de recolzar a les tropes russes.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.