Sánchez demana a l’OTAN enviar ‘un missatge contundent d’unitat i cohesió’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha demanat als Estats membres de l’OTAN que envien “un missatge contundent d’unitat i cohesió, reforçant el vincle transatlàntic i treballant per la pau”, en el marc de la celebració de la cimera anual de l’Aliança Atlàntica, que coincidix amb el seu 75 aniversari.

Sánchez ha assenyalat que enguany la cimera té lloc “en un context internacional complex, marcat per la persistència de l’agressió russa a Ucraïna, la guerra de Gaza i la inestabilitat al flanc sud”, en referència a la seguretat al Sahel i tota l’Àfrica, tal com ha indicat a través del seu perfil a la xarxa social X.

Durant l’esdeveniment d’obertura de la cimera, que tindrà lloc del 9 a l’11 de juliol, el president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat que enviarà junt amb diversos governs europeus –Alemanya, Itàlia, els Països Baixos, Romania — sistemes de defensa antiaèria Patriot a Ucraïna després de la darrera onada d’atacs russos que en les últimes hores han deixat desenes de morts i més d’un centenar de ferits.

De fet, Biden ha aprofitat el seu discurs com a amfitrió per a destacar que l’OTAN es troba “més forta que mai” en un moment en el qual “els autòcrates volen alterar l’ordre mundial”, mentre que el secretari general de l’Aliança, Jens Stoltenberg, que ha sigut condecorat amb la major condecoració civil dels EUA, ha assegurat que una victòria de Rússia a Ucraïna “embraviria” a altres països com l’Iran, Corea del Nord i la Xina, als quals ha acusat de recolzar a les tropes russes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.