Sánchez demana a l’OTAN enviar ‘un missatge contundent d’unitat i cohesió’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha demanat als Estats membres de l’OTAN que envien «un missatge contundent d’unitat i cohesió, reforçant el vincle transatlàntic i treballant per la pau», en el marc de la celebració de la cimera anual de l’Aliança Atlàntica, que coincidix amb el seu 75 aniversari.

Sánchez ha assenyalat que enguany la cimera té lloc «en un context internacional complex, marcat per la persistència de l’agressió russa a Ucraïna, la guerra de Gaza i la inestabilitat al flanc sud», en referència a la seguretat al Sahel i tota l’Àfrica, tal com ha indicat a través del seu perfil a la xarxa social X.

Durant l’esdeveniment d’obertura de la cimera, que tindrà lloc del 9 a l’11 de juliol, el president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat que enviarà junt amb diversos governs europeus –Alemanya, Itàlia, els Països Baixos, Romania — sistemes de defensa antiaèria Patriot a Ucraïna després de la darrera onada d’atacs russos que en les últimes hores han deixat desenes de morts i més d’un centenar de ferits.

De fet, Biden ha aprofitat el seu discurs com a amfitrió per a destacar que l’OTAN es troba «més forta que mai» en un moment en el qual «els autòcrates volen alterar l’ordre mundial», mentre que el secretari general de l’Aliança, Jens Stoltenberg, que ha sigut condecorat amb la major condecoració civil dels EUA, ha assegurat que una victòria de Rússia a Ucraïna «embraviria» a altres països com l’Iran, Corea del Nord i la Xina, als quals ha acusat de recolzar a les tropes russes.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.