MADRID, 12 (EUROPA PRESS)
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha remarcat que el retorn a Espanya de la secretària general d’ERC, Marta Rovira, previst per a hui divendres es produirà gràcies a la Llei d’Amnistia aprovada pel seu Govern i a més ha apel·lat a la «responsabilitat» d’ERC per a aconseguir un acord per a la investidura de Salvador Illa (PSC) com a nou president català.
Sánchez ha sigut interrogat sobre si el retorn de Rovira podria facilitar la investidura d’Illa i ha assenyalat que al seu juí no té res que veure una cosa amb l’altra.
«Estem parlant d’un acord de govern per a tirar a caminar la legislatura a Catalunya. I jo confie, evidentment, en la responsabilitat i en el compromís de totes les formacions polítiques», ha assenyalat.
En una roda de premsa des de Washington, en finalitzar la cimera de l’OTAN, ha reiterat que la societat catalana està «cansada de mirar a l’any 2017» en el qual es va dur a terme el procés i per tant vol mirar cap a avant i «construir futur».
Així, ha recordat que va haver-hi gent empresonada i es van prendre una sèrie de mesures de gràcia –els indults– i també s’ha aprovat una Llei d’Amnistia que pretén «tornar a este punt on ens separem i que la societat catalana es retrobe», ha indicat.
«I jo crec que això és la conseqüència del que anem a viure demà, si és que, efectivament, es produïx el retorn de la líder d’Esquerra Republicana», ha afirmat.







