Sanitat recomana als ajuntaments no celebrar castells i altres espectacles pirotècnics

 

La Conselleria de Sanitat ha enviat una circular als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la setmana en la que s’havien de celebrar les festes de Falles, en la que fa un repàs a les autoritzacions vigents sobre espectacles públics i activitats recreatives i en la que recomana que no se celebren castells de focs artificials ni altres espectacles pirotècnics «ja que suposen esdeveniments que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones i incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat enfront de la covid-19».

 

La circular, signada per la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, recorda que l’autorització dels espectacles públics i activitats recreatives que es fan en el municipi amb motiu de la celebració de festes locals, és una competència municipal encara que s’han de tindre en consideració, amb caràcter general, «les implicacions que té per a la salut pública l’autorització d’esta classe d’activitats en un context de pandèmia global».

 

D’esta forma, assenyala que l’acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut sobre la declaració d’actuacions amb motiu de la festivitat de San José i de la Setmana Santa 2021 disposa que no se celebraran esdeveniments «massius de qualsevol índole que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones».

 

Prohibides les aglomeracions

I sobre este tema afig que les festes que se celebren en les localitats de la Comunitat Valenciana comporten la programació d’una sèrie d’actes en els que participen tant organitzadors o promotors com la població en general. D’aquí ve que remeta esta circular, distribuïda ja la setmana passada, per a «aclarir i establir el marc jurídic en el que poden desenvolupar-se els actes festius programats de manera que es garantisca l’efectivitat de les mesures previstes per a reduir el risc de contagis».

 

D’esta manera, especifica que els espectacles itinerants o de desfilada no estan permesos; que no es permet cap esdeveniment o activitat amb concentració de persona i que està acordat el tancament preventiu d’espais a on es desenvolupen activitats festeres tradicionals.

 

Pel que fa als castells de focs artificials i altres espectacles pirotècnics, en ser una de les activitats que habitualment formen part de la programació d’actes festius, a l’hora de plantejar la seua realització «cal tindre en compte les consideracions i recomanacions en relació amb el risc de transmissió de la covid-19 d’estes activitats».

 

 

Interacció social

 

«Els principals riscos sanitaris dels focs artificials en relació a la covid-19 són la possible generació de situacions que faciliten o promoguen la interacció social i la formació d’aglomeracions de persones que generen un increment del risc de difusió de la pandèmia i l’alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població, que podria ser de difícil gestió per les autoritats locals», advertix la circular.

 

 

D’esta forma, indica que, amb la finalitat d’assegurar que no es produixen aglomeracions, «haurien de fer-se en el seu cas en l’horari amb limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats establit en la normativa vigent».

 

En tot cas, remarca que, encara en el cas que se celebren en horari amb limitació de mobilitat, «existix el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de persones de diferents unitats de convivència per a observar-les en millors condicions, el que pot comportar un incompliment significatiu de les normes generals de seguretat i distanciament social, tenint en compte a demés que, per tractar-se d’edificis privats, és molt difícil el seu control pels cossos de seguretat».

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.