Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places oferides de formació especialitzada en Infermeria

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places oferides de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà que 194 Infermeres Intern Residents s’incorporen al sistema sanitari de la Comunitat Valenciana per a realitzar la seua residència en diferents centres de la xarxa pública.

El període formatiu començarà el pròxim 5 de juny i tindrà una duració de dos anys. Durant este temps, les residents combinaran activitat assistencial supervisada amb formació teòrica i rotacions per diferents servicis, amb l’objectiu d’adquirir les competències pròpies de cada especialitat d’Infermeria.

Repartiment per especialitats i províncies

De les places oferides en la Comunitat Valenciana, 73 es destinen a l’especialitat d’Infermeria Familiar i Comunitària, orientada a l’atenció primària i a la promoció de la salut. Altres 18 corresponen a Infermeria Pediàtrica, centrada en la cura de la població infantil, i 23 s’han assignat a Infermeria de Salut Mental, un àmbit en el qual la figura de la infermera és clau en l’acompanyament i seguiment de pacients.

A més, 13 places són d’Infermeria del Treball, enfocada a la prevenció de riscos laborals i al control de la salut en l’entorn laboral, mentres que una plaça es dedica a Infermeria Geriàtrica, dirigida a l’atenció de persones majors i a la gestió de la cronicitat. Les 66 places restants pertanyen a l’especialitat d’Infermeria Obstètric-Ginecològica, dirigida a l’atenció de l’embaràs, part i postpart, així com a la salut sexual i reproductiva.

Per províncies, 75 residents d’Infermeria es formaran en centres sanitaris de la província d’Alacant, 21 ho faran en centres de Castelló i 98 a la província de València. Esta distribució permet reforçar els equips d’Infermeria en tot el territori i adaptar la formació a les necessitats assistencials de cada àrea de salut.

Sanitat ha destacat a més l’atractiu de la Comunitat Valenciana per a les futures especialistes en Infermeria Obstètric-Ginecològica. De les 15 primeres candidates d’esta especialitat amb millor puntuació en tota Espanya, quatre han triat hospitals valencians per a la seua residència. En concret, les aspirants que seleccionaven en segon i nové lloc van optar per l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant, mentres que els qui ocupaven les posicions dotzena i tretzena van triar l’Hospital Doctor Peset de València per a completar la seua formació.

Procés estatal d’adjudicació de places

Des del passat 23 d’abril està en marxa el procés d’adjudicació de places de formació sanitària especialitzada en els diferents servicis de salut de les comunitats autònomes. Este procediment, que es realitza de manera escalonada, afecta a titulats en Medicina, Farmàcia, Infermeria i a professionals dels àmbits de la Psicologia, la Química, la Biologia i la Física, i es prolongarà fins al 27 de maig.

El termini perquè els graduats en Infermeria triaren plaça per a la seua residència ja ha finalitzat, de manera que l’assignació de llocs ha quedat tancada per a este col·lectiu. Des del dilluns 4 de maig es troben triant destí els aspirants de Medicina, que seguiran el mateix sistema d’adjudicació, basat en l’orde de puntuació obtingut en la prova d’accés i en l’expedient acadèmic.

Per a enguany, la Conselleria de Sanitat ha incrementat quasi un 7% l’oferta total de places de formació sanitària especialitzada en la Comunitat Valenciana. En conjunt, s’han posat a la disposició dels titulats 1.189 places en diferents especialitats per a realitzar el seu període de formació en els centres sanitaris i hospitals de la regió, enfront de les 1.115 oferides el curs passat. Este augment suposa un reforç de la capacitat docent del sistema sanitari i una major disponibilitat de professionals en formació.

Per províncies, s’oferixen 396 places de formació sanitària especialitzada en centres de la província d’Alacant, 667 en centres de València i 126 a la província de Castelló. Este repartiment busca garantir la presència de personal en formació en les principals àrees sanitàries i aprofitar que, des de l’any passat, tots els hospitals de la Comunitat Valenciana compten amb acreditació universitària.

Gràcies a esta acreditació, els hospitals estan plenament habilitats per a acollir pràctiques formatives i programes de residència, la qual cosa facilita que l’alumnat i els professionals en formació puguen completar el seu itinerari docent en un entorn assistencial real i amb supervisió especialitzada.

Últimes notícies

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.