Sanitat ha convocat a 40.000 valencians menors de 60 anys per a rebre la segona dosi de Pfizer

Una sanitària sosté una dosi de la vacuna de Pfizer abans d'administrar-la a un pacient

 

Este primer grup de persones citades per a vacunar-se la pròxima setmana, format majoritàriament per personal d’emergències i de les forces de seguretat, tindran la possibilitat de rebutjar l’opció triada per Sanitat i sol·licitar rebre una segona dosi d’AstraZeneca.

Per a fer-ho, Sanitat incorpora a l’SMS de la citació un enllaç que permet fer constar que, tot i conéixer els riscos «poc freqüents, però greus» associats al preparat d’Oxford, «rebutja» rebre una segona dosi de Pfizer. Aquestes persones que opten per rebre la segona dosi d’AstraZeneca hauran d’esperar una segona cita sense data coneguda a hores d’ara.
 

Informació per a canvi de la segona dosi de vacuna covid-19

Durant esta setmana han inoculat a més del 90% de les persones citades a tota la Comunitat Valenciana

 

<

>

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar

Tot i existir esta possibilitat, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar este divendres que «no es pot triar vacuna«, i que l’opció de rebre una segona dosi diferent de la recomanada és només una «mesura excepcional» que el Comité de Bioètica va recomanar per tal d’evitar que la població rebutjara per complet la vacunació.

Però l’argumentació de Sanitat xoca frontalment amb el darrer anunci de l’Agència Europea de Medicaments, que manté la recomanació d’injectar una segona dosi de d’AstraZeneca i assegura que no hi ha proves que esta segona injecció augmente el risc de desenvolupar trombes.

A la confusió generalitzada per quina és la pauta d’immunització que cal seguir i a les crítiques de professionals i especialistes, s’afigen, a més, les divergències entre comunitats autònomes. Contra la doctrina oficial es manté la rebel·lió de Múrcia, Andalusia, Galícia o Madrid, que aposten directament per AstraZeneca, però permeten canviar a Pfizer al centre de vacunació, i no sempre demanen el consentiment signat.

Agraïments a la població per la seua participació

Des del Departament de Salut volen donar les gràcies per la participació massiva que ja han rebut la seua dosi contra covid-19 en tots els punts de vacunació de la Comunitat Valenciana

 

<

>

 

 

 

Últimes notícies

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar aturades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ alerta que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot paralitzar quasi 12.500 expedients a Espanya, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.