Sanitat ordena la retirada de dos lots d’Omeprazol

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la retirada de dos lots d’omeprazol per «possible alliberament de grànuls de silica gel a l’interior dels flascons per un defecte en el tancament del dipòsit d’aquest dessecant».

 

Segons ha informat l’AEMPS a través d’un comunicat, es tracta de l’omeprazol de TEVA 40 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes, 56 càpsules en Flascó, lot 16738 i data de caducitat 30/06/2022; i d’omeprazol TEVA-Rimafar 20 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes EFG, 56 càpsules lot 16873 i data de caducitat 30/06/2022.

 

Sanitat ha procedit a la retirada del mercat de totes les unitats distribuïdes dels lots afectats i la seua devolució al laboratori per les vies habituals.

 

Què conté aquest medicament?

L’Omeprazol Teva Group conté, segons es recull en el prospecte del medicament, el principi actiu omeprazol. Pertany a un grup denominat «inhibidors de la bomba de protons». Aquests fàrmacs actuen reduint la quantitat d’àcid produïda per l’estómac. Omeprazol Teva Group s’utilitza per a tractar les següents malalties: 

 

  • Malaltia per reflux gastroesofágico (ERGE). En aquest trastorn, l’àcid de l’estómac passa a l’esòfag (el tub que uneix la gola amb l’estómac), provocant dolor, inflamació i cremor.
  • Úlceres en la part superior de l’intestí (úlcera duodenal) o en l’estómac (úlcera gàstrica).
  • Úlceres infectades per un bacteri anomenat «Helicobacter pylori». Si pateix aquesta malaltia, és
  • possible que el seu metge li recepte a més antibiòtics per a tractar la infecció i permetre que cicatritze l’úlcera.
  •  Úlceres causades per uns medicaments denominats AINEs (antiinflamatoris no esteroidals).
  •  Excés d’àcid en l’estómac provocat per un tumor en el pàncrees (síndrome de Zollinger-Ellison).

Últimes notícies

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.