12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Sanitat ordena la retirada de dos lots d’Omeprazol

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la retirada de dos lots d’omeprazol per “possible alliberament de grànuls de silica gel a l’interior dels flascons per un defecte en el tancament del dipòsit d’aquest dessecant”.

 

Segons ha informat l’AEMPS a través d’un comunicat, es tracta de l’omeprazol de TEVA 40 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes, 56 càpsules en Flascó, lot 16738 i data de caducitat 30/06/2022; i d’omeprazol TEVA-Rimafar 20 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes EFG, 56 càpsules lot 16873 i data de caducitat 30/06/2022.

 

Sanitat ha procedit a la retirada del mercat de totes les unitats distribuïdes dels lots afectats i la seua devolució al laboratori per les vies habituals.

 

Què conté aquest medicament?

L’Omeprazol Teva Group conté, segons es recull en el prospecte del medicament, el principi actiu omeprazol. Pertany a un grup denominat “inhibidors de la bomba de protons”. Aquests fàrmacs actuen reduint la quantitat d’àcid produïda per l’estómac. Omeprazol Teva Group s’utilitza per a tractar les següents malalties: 

 

  • Malaltia per reflux gastroesofágico (ERGE). En aquest trastorn, l’àcid de l’estómac passa a l’esòfag (el tub que uneix la gola amb l’estómac), provocant dolor, inflamació i cremor.
  • Úlceres en la part superior de l’intestí (úlcera duodenal) o en l’estómac (úlcera gàstrica).
  • Úlceres infectades per un bacteri anomenat “Helicobacter pylori”. Si pateix aquesta malaltia, és
  • possible que el seu metge li recepte a més antibiòtics per a tractar la infecció i permetre que cicatritze l’úlcera.
  •  Úlceres causades per uns medicaments denominats AINEs (antiinflamatoris no esteroidals).
  •  Excés d’àcid en l’estómac provocat per un tumor en el pàncrees (síndrome de Zollinger-Ellison).

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.