9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Sanitat ordena la retirada de dos lots d’Omeprazol

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la retirada de dos lots d’omeprazol per “possible alliberament de grànuls de silica gel a l’interior dels flascons per un defecte en el tancament del dipòsit d’aquest dessecant”.

 

Segons ha informat l’AEMPS a través d’un comunicat, es tracta de l’omeprazol de TEVA 40 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes, 56 càpsules en Flascó, lot 16738 i data de caducitat 30/06/2022; i d’omeprazol TEVA-Rimafar 20 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes EFG, 56 càpsules lot 16873 i data de caducitat 30/06/2022.

 

Sanitat ha procedit a la retirada del mercat de totes les unitats distribuïdes dels lots afectats i la seua devolució al laboratori per les vies habituals.

 

Què conté aquest medicament?

L’Omeprazol Teva Group conté, segons es recull en el prospecte del medicament, el principi actiu omeprazol. Pertany a un grup denominat “inhibidors de la bomba de protons”. Aquests fàrmacs actuen reduint la quantitat d’àcid produïda per l’estómac. Omeprazol Teva Group s’utilitza per a tractar les següents malalties: 

 

  • Malaltia per reflux gastroesofágico (ERGE). En aquest trastorn, l’àcid de l’estómac passa a l’esòfag (el tub que uneix la gola amb l’estómac), provocant dolor, inflamació i cremor.
  • Úlceres en la part superior de l’intestí (úlcera duodenal) o en l’estómac (úlcera gàstrica).
  • Úlceres infectades per un bacteri anomenat “Helicobacter pylori”. Si pateix aquesta malaltia, és
  • possible que el seu metge li recepte a més antibiòtics per a tractar la infecció i permetre que cicatritze l’úlcera.
  •  Úlceres causades per uns medicaments denominats AINEs (antiinflamatoris no esteroidals).
  •  Excés d’àcid en l’estómac provocat per un tumor en el pàncrees (síndrome de Zollinger-Ellison).

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.