Sanitat ordena la retirada de dos lots d’Omeprazol

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la retirada de dos lots d’omeprazol per «possible alliberament de grànuls de silica gel a l’interior dels flascons per un defecte en el tancament del dipòsit d’aquest dessecant».

 

Segons ha informat l’AEMPS a través d’un comunicat, es tracta de l’omeprazol de TEVA 40 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes, 56 càpsules en Flascó, lot 16738 i data de caducitat 30/06/2022; i d’omeprazol TEVA-Rimafar 20 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes EFG, 56 càpsules lot 16873 i data de caducitat 30/06/2022.

 

Sanitat ha procedit a la retirada del mercat de totes les unitats distribuïdes dels lots afectats i la seua devolució al laboratori per les vies habituals.

 

Què conté aquest medicament?

L’Omeprazol Teva Group conté, segons es recull en el prospecte del medicament, el principi actiu omeprazol. Pertany a un grup denominat «inhibidors de la bomba de protons». Aquests fàrmacs actuen reduint la quantitat d’àcid produïda per l’estómac. Omeprazol Teva Group s’utilitza per a tractar les següents malalties: 

 

  • Malaltia per reflux gastroesofágico (ERGE). En aquest trastorn, l’àcid de l’estómac passa a l’esòfag (el tub que uneix la gola amb l’estómac), provocant dolor, inflamació i cremor.
  • Úlceres en la part superior de l’intestí (úlcera duodenal) o en l’estómac (úlcera gàstrica).
  • Úlceres infectades per un bacteri anomenat «Helicobacter pylori». Si pateix aquesta malaltia, és
  • possible que el seu metge li recepte a més antibiòtics per a tractar la infecció i permetre que cicatritze l’úlcera.
  •  Úlceres causades per uns medicaments denominats AINEs (antiinflamatoris no esteroidals).
  •  Excés d’àcid en l’estómac provocat per un tumor en el pàncrees (síndrome de Zollinger-Ellison).

Últimes notícies

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.