Sanitat ordena la retirada de dos lots d’Omeprazol

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la retirada de dos lots d’omeprazol per «possible alliberament de grànuls de silica gel a l’interior dels flascons per un defecte en el tancament del dipòsit d’aquest dessecant».

 

Segons ha informat l’AEMPS a través d’un comunicat, es tracta de l’omeprazol de TEVA 40 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes, 56 càpsules en Flascó, lot 16738 i data de caducitat 30/06/2022; i d’omeprazol TEVA-Rimafar 20 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes EFG, 56 càpsules lot 16873 i data de caducitat 30/06/2022.

 

Sanitat ha procedit a la retirada del mercat de totes les unitats distribuïdes dels lots afectats i la seua devolució al laboratori per les vies habituals.

 

Què conté aquest medicament?

L’Omeprazol Teva Group conté, segons es recull en el prospecte del medicament, el principi actiu omeprazol. Pertany a un grup denominat «inhibidors de la bomba de protons». Aquests fàrmacs actuen reduint la quantitat d’àcid produïda per l’estómac. Omeprazol Teva Group s’utilitza per a tractar les següents malalties: 

 

  • Malaltia per reflux gastroesofágico (ERGE). En aquest trastorn, l’àcid de l’estómac passa a l’esòfag (el tub que uneix la gola amb l’estómac), provocant dolor, inflamació i cremor.
  • Úlceres en la part superior de l’intestí (úlcera duodenal) o en l’estómac (úlcera gàstrica).
  • Úlceres infectades per un bacteri anomenat «Helicobacter pylori». Si pateix aquesta malaltia, és
  • possible que el seu metge li recepte a més antibiòtics per a tractar la infecció i permetre que cicatritze l’úlcera.
  •  Úlceres causades per uns medicaments denominats AINEs (antiinflamatoris no esteroidals).
  •  Excés d’àcid en l’estómac provocat per un tumor en el pàncrees (síndrome de Zollinger-Ellison).

Últimes notícies

Un nou mural de Dones de Ciència acosta la figura de Conchi Lillo a l’alumnat de Picanya

La UPV ha inaugurat al IES Enric Valor de Picanya el primer mural del curs 26/27 del projecte Dones de Ciència, dedicat a la investigadora i divulgadora Conchi Lillo.

El Consell veu el 29-N com l’oportunitat de acabar amb l’agravi als valencians

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, defensa que les eleccions generals del 29 de novembre permetran posar fi a l’agravi del Govern de Pedro Sánchez a la Comunitat Valenciana i obrir una nova etapa d’igualtat en finançament, aigua i infraestructures.

L’alcalde pedani de la Torre diu que va avisar Catalá quan l’aigua ja li arribava a la cintura

L’alcalde pedani de la Torre, Rafael Arnal, ha declarat davant la jutgessa que investiga la gestió de la DANA que ningú els va alertar formalment de la gravetat i que va avisar directament l’alcaldessa de València quan l’aigua ja li arribava a la cintura.

Cinc detinguts per dos robatoris en vivendes d’Oropesa del Mar

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones en dos actuacions a Oropesa del Mar després de ser sorpreses dins de vivendes. Els arrestos formen part del pla contra els robatoris en domicilis.

Pérez Llorca detallará en Les Corts l’estat polític i les mesures d’habitatge

Juanfran Pérez Llorca afrontarà dijous en el ple de Les Corts la primera sessió de control del curs, centrada en la situació política, el presumpte dosier intern del PP i les mesures per facilitar l’accés a la vivenda.

L’oposició a Alacant força un ple urgent per aclampar explicacions per Les Naus

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han demanat un ple extraordinari a Alacant perquè el vicealcalde Manuel Villar explique el seu paper en el cas de les vivendes públiques de Les Naus, després d’un vídeo que l’assenyala com a coneixedor del cas des de 2022.

Els hotels valencians tanquen setembre fregant el 90 % d’ocupació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat setembre amb una ocupació mitjana del 89,4 %, huit mesos seguits de creixement respecte a 2025. Benidorm, la província de València i la ciutat de València lideren les dades, amb un fort pes del turisme internacional, però HOSBEC alerta que plena ocupació no sempre implica rendibilitat.

El Villarreal C torna al liderat en una jornada marcada per un partit ajornat per Covid

El Villarreal C ha recuperat el liderat del grup VI de Tercera Federació després de guanyar a Ontinyent, en una jornada marcada per l’ajornament del Levante B-Crevillente per un brot de Covid. La Vall de Uxó ha empatat davant l’Atzeneta i ha cedit el primer lloc, mentres diversos equips han resolt partits plens de penals, expulsions i remuntades.