Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

La segona i última jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana ha tingut este dijous un seguiment d’entre el 60 i el 65% segons el Sindicat Mèdic Avanza, mentres que la Conselleria de Sanitat ho ha rebaixat a al voltant del 3,6%. Esta disparitat marca una protesta centrada en la millora de les condicions del col·lectiu.

Els convocants han reclamat un estatut propi del personal mèdic i facultatiu, al marge del comú, i millores laborals i retributives. En el seu balanç, han situat el seguiment prop del 65% a la província de València i del 60% a Alacant i Castelló, i han destacat que la jornada ha transcorregut sense incidents, malgrat els servicis mínims que han qualificat de ‘abusius’.

Discrepància en les dades de seguiment

Des de Sanitat, el seguiment total ha sigut del 3,63% i, en una altra comunicació, ho han xifrat en el 3,69%, amb un 2,71% a Alacant, un 2,94% a Castelló i un 4,19% a València. La diferència de còmputs entre administració i convocants reflectix posicions enfrontades sobre l’abast real de l’atur i condiciona la lectura del seu impacte.

Als hospitals, les fonts sindicals han indicat que han hagut de suspendre’s algunes consultes i cirurgies i que s’han parat alguns quiròfans, mentres que la incidència en Atenció Primària ha sigut menor. Estes cancel·lacions afecten activitat programada que haurà de reordenar-se en els pròxims dies, amb agendes que es veuran ajustades per a reubicar cites ajornades.

A més dels aturs, el sindicat ha celebrat una concentració de vint minuts a la porta principal de l’Hospital Doctor Peset de València, un gest dirigit a visibilitzar les reivindicacions davant professionals i usuaris.

La convocatòria ha sigut impulsada per Apemyf per a este dimecres i dijous en diverses comunitats autònomes —Madrid, Catalunya, Euskadi, Comunitat Valenciana, Múrcia i Astúries—, així com per als metges d’Atenció Primària de tot el país. En la Comunitat Valenciana, l’organització integrant de Apemyf és el Sindicat Mèdic Avanza.

En xarxes socials, l’organització va assenyalar que s’ha arribat a esta situació ‘després d’anys de sobrecàrrega assistencial, jornades excessives, falta de conciliació i una absència de diàleg real’, i va remarcar que ‘les promeses ja no basten’. Amb este rerefons, els professionals han reclamat negociar canvis concrets en les seues condicions.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.