‘Soc la dona que vull ser’: El Consell reivindica la llibertat d’elecció de les dones en la seua campanya del 8-M

Ejemplo de shortcode con estilo
El rostre de moltes dones en un només és la imatge d'aquesta campanya que vol ser un homenatge a la pluralitat de dones que existeixen, en totes les seves versions i amb diferents rerefons

‘Soc la dona que vull ser’. Així, reivindica el Consell la llibertat d’elecció i decisió que tenen les dones per a ser el que elles vulguen, més enllà dels estereotips «desplegant les seues ales, superant obstacles i escrivint històries», en la seua campanya amb motiu del 8 de març.

La secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, ha presentat aquest divendres la campanya amb motiu del Dia Internacional de la Dona que cerca inspirar a les dones «a prendre el control de la seua destinació, perseguir els seus somnis i aplaudir les seues pròpies victòries» i, sobretot, vol celebrar «la diversitat i fortalesa que cada dona aporta a la societat«.

La presentació ha tingut lloc en la Biblioteca de la Dona de València, on s’ha projectat el vídeo que es difondrà per a fer arribar el missatge que ser la dona que una desitja ser «és un dret innegable, un camí que cadascuna tria, més enllà dels estereotips, i recorre amb valentia«.

Així, acompanyada per la directora general d’Igualtat i de l’Institut Valencià de les Dones, Davinia Bono, ha recalcat sobre aquest tema que cal posar «l’accent en què la igualtat no és només una causa de les dones, sinó de tota la societat perquè «quan les dones prosperen, prospera tota la comunitat«. Per això, «en aquest camí cap a la igualtat cada pas i cada elecció contribueix a la construcció d’un futur on totes les dones puguen ser la versió més autèntica de si mateixes».

Quinzá, que ha confimado que ella assistirà a la manifestació del Dia de la Dona, ha assegurat que, per al Govern valencià, la igualtat té el protagonisme que mereix com a «qüestió prioritària que és«, i això s’ha reflectit «en els pressupostos d’enguany, que han crescut un 10,7% en aquesta matèria, en el disseny d’aquesta Conselleria i en el fet que la igualtat estiga en la vicepresidència Segona«.

En aquest sentit, ha reiterat el compromís del Consell de seguir treballant per a «eliminar barreres, desafiar normes obsoletes i construir un món on la igualtat siga la norma, no l’excepció, amb les mateixes oportunitats en tots els àmbits de la vida«.

‘COLORS DE DIVERSITAT’

El rostre de moltes dones en un només amb senzills traços de diversos colors és la imatge triada per a aquesta campanya com a homenatge a la pluralitat de dones que existeixen, en totes les seues versions i amb diferents rerefons.

D’aquesta manera, amb aquesta iniciativa es vol no només «commemorar» aquest Dia, sinó també inspirar a cada dona a «ser la propietària de la seua pròpia destinació i a perseguir els seus somnis sense límits» perquè la llibertat de ser la dona que volem ser és un dret fonamental que reafirmem i defensem».

Per això, ha fet una crida a «la reflexió i a l’acció», recordant que la igualtat és un «compromís de tots» i que fer «fort» a la dona és «essencial per a construir un món més equitatiu i just«. Així mateix, ha convidat a la societat en el seu conjunt a seguir construint «un camí on cada dona puga desenvolupar-se lliurement, sense restriccions ni limitacions».

La campanya es difondrà a través de mitjans de comunicació, xarxes socials, transports públics, exteriors i web amb l’objectiu que arribe a la major part de la població de la Comunitat Valenciana. A més, per a la setmana de la Dona, s’han organitzat una sèrie d’esdeveniments institucionals que culminaran el pròxim dia 8 de març amb un acte oficial al Palau de les Comunicacions, on es farà lliurament dels Premis Isabel Ferrer, que el Consell concedeix cada any a tres persones o entitats que hagen destacat en la lluita per la igualtat efectiva entre dones i homes.

Últimes notícies

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.

Mislata i València acomiaden l’artista Miquel Navarro, mort als 81 anys

Familiars, veïns i representants de la cultura i la política han acomiadat Miquel Navarro a Mislata. L’artista ha mort als 81 anys.