10 consells per a què la calor no afecte a la salut

Davant l’episodi de calor intensa que es viuen en estes dates i que va provocar que en molts llocs les temperatures es disparen fins a nivells molt elevats, és important no abaixar la guàrdia i adoptar algunes senzilles mesures de prevenció per a evitar que la calor extrema passe factura a la nostra salut. Per això des d’OCU ens donen estos consells.

10 consells perquè la calor no afecti la teva salut

Des d’OCU et recordem 10 consells bàsics que t’ajudaran a passar l’estiu amb calor, però amb salut.

1. Atent als grups de risc. Els bebés i els xiquets menuts, les persones majors o els malalts crònics requereixen una especial atenció quan fa calor.

2. La hidratació és fonamental. Beu aigua i líquids sovint. No abuses de les begudes amb cafeïna, ni dels refrescos ensucrats. Evita l’alcohol, que afavoreix la deshidratació.

3. Vigila els teus menjars. Alimenta’t bé. Evita les grans golafres i tria plats lleugers que també contribuesquen a mantenir-te hidratat. Amanides, fruita, sopes fredes com el gaspatxo, han d’ocupar un lloc preminente en els teus menús estiuencs.

4. Protegeix-te del sol. Usa crema solar, i repeteix l’aplicació diverses vegades al dia. Amb els nens extrema les precaucions, amb un factor de protecció elevat, evitant que estiguen al sol desprotegits durant molt de temps… A la platja, la piscina o el parc, no penses que estàs fora de perill baix l’ombrel·la: aquesta deixa passar part de la radiació ultraviolada. La nostra última anàlisi demostra que en el mercat hi ha bons productes.

5. Millor a l’ombra. Procura romandre en llocs frescos, a l’ombra o climatitzats, evita exposar-te als rigors caniculars quan no siga necessari. Recorda que quan fa molta calor cal reduir l’activitat física i evitar realitzar esports a l’aire lliure en les hores centrals del dia.

6. Vestit enfront de la calor. Usa roba lleugera, folgada, de teixits transpirables. Tria calçat còmode, que deixe «respirar» als teus peus i que no et faça mal.

7. No t’oblides de la màscara: recórrer a la màscara és, juntament amb el respecte a la distància de seguretat i una rentada freqüent de mans, la millor manera de contribuir a frenar l’expansió de la COVID-19. Per això, encara que et faça calor, encara que t’atabale… usa la màscara sempre que siga necessari, i posa-te-la bé. En la nostra anàlisi de màscares quirúrgiques i higièniques de supermercat hem comprovat que hi ha bons productes que asseguren una bona respectabilitat.

8. Atenció al cotxe. Intenta aconseguir una bona temperatura interior, perquè la calor excessiva provoca somnolència (i els consegüents accidents). Compte amb xiquets, majors o malalts, i també amb les mascotes: el cop de calor pot ser fatal. Convé tenir també en compte, en el cas de cotxes detinguts, que estos poden aconseguir grans temperatures en solo uns minuts.

9. Farmaciola. Mantingues les teues medicines en un lloc fresc, perquè no els afecte la calor. Encara que moltes aguanten perfectament temperatures elevades, altres fàrmacs són especialment sensibles als graus de més. Assabenta’t de com conservar-los.

10. Si fa falta, ves al metge. Davant l’aparició de símptomes que puguen haver estat provocats per les altes temperatures (sequedat, pell enrogida, pols feble i/o accelerat, mal de cap, malestar general, confusió, etc.), no dubtes a sol·licitar assistència mèdica.

Últimes notícies

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.