10 consells per a què la calor no afecte a la salut

Davant l’episodi de calor intensa que es viuen en estes dates i que va provocar que en molts llocs les temperatures es disparen fins a nivells molt elevats, és important no abaixar la guàrdia i adoptar algunes senzilles mesures de prevenció per a evitar que la calor extrema passe factura a la nostra salut. Per això des d’OCU ens donen estos consells.

10 consells perquè la calor no afecti la teva salut

Des d’OCU et recordem 10 consells bàsics que t’ajudaran a passar l’estiu amb calor, però amb salut.

1. Atent als grups de risc. Els bebés i els xiquets menuts, les persones majors o els malalts crònics requereixen una especial atenció quan fa calor.

2. La hidratació és fonamental. Beu aigua i líquids sovint. No abuses de les begudes amb cafeïna, ni dels refrescos ensucrats. Evita l’alcohol, que afavoreix la deshidratació.

3. Vigila els teus menjars. Alimenta’t bé. Evita les grans golafres i tria plats lleugers que també contribuesquen a mantenir-te hidratat. Amanides, fruita, sopes fredes com el gaspatxo, han d’ocupar un lloc preminente en els teus menús estiuencs.

4. Protegeix-te del sol. Usa crema solar, i repeteix l’aplicació diverses vegades al dia. Amb els nens extrema les precaucions, amb un factor de protecció elevat, evitant que estiguen al sol desprotegits durant molt de temps… A la platja, la piscina o el parc, no penses que estàs fora de perill baix l’ombrel·la: aquesta deixa passar part de la radiació ultraviolada. La nostra última anàlisi demostra que en el mercat hi ha bons productes.

5. Millor a l’ombra. Procura romandre en llocs frescos, a l’ombra o climatitzats, evita exposar-te als rigors caniculars quan no siga necessari. Recorda que quan fa molta calor cal reduir l’activitat física i evitar realitzar esports a l’aire lliure en les hores centrals del dia.

6. Vestit enfront de la calor. Usa roba lleugera, folgada, de teixits transpirables. Tria calçat còmode, que deixe «respirar» als teus peus i que no et faça mal.

7. No t’oblides de la màscara: recórrer a la màscara és, juntament amb el respecte a la distància de seguretat i una rentada freqüent de mans, la millor manera de contribuir a frenar l’expansió de la COVID-19. Per això, encara que et faça calor, encara que t’atabale… usa la màscara sempre que siga necessari, i posa-te-la bé. En la nostra anàlisi de màscares quirúrgiques i higièniques de supermercat hem comprovat que hi ha bons productes que asseguren una bona respectabilitat.

8. Atenció al cotxe. Intenta aconseguir una bona temperatura interior, perquè la calor excessiva provoca somnolència (i els consegüents accidents). Compte amb xiquets, majors o malalts, i també amb les mascotes: el cop de calor pot ser fatal. Convé tenir també en compte, en el cas de cotxes detinguts, que estos poden aconseguir grans temperatures en solo uns minuts.

9. Farmaciola. Mantingues les teues medicines en un lloc fresc, perquè no els afecte la calor. Encara que moltes aguanten perfectament temperatures elevades, altres fàrmacs són especialment sensibles als graus de més. Assabenta’t de com conservar-los.

10. Si fa falta, ves al metge. Davant l’aparició de símptomes que puguen haver estat provocats per les altes temperatures (sequedat, pell enrogida, pols feble i/o accelerat, mal de cap, malestar general, confusió, etc.), no dubtes a sol·licitar assistència mèdica.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.