10 consells per a què la calor no afecte a la salut

Davant l’episodi de calor intensa que es viuen en estes dates i que va provocar que en molts llocs les temperatures es disparen fins a nivells molt elevats, és important no abaixar la guàrdia i adoptar algunes senzilles mesures de prevenció per a evitar que la calor extrema passe factura a la nostra salut. Per això des d’OCU ens donen estos consells.

10 consells perquè la calor no afecti la teva salut

Des d’OCU et recordem 10 consells bàsics que t’ajudaran a passar l’estiu amb calor, però amb salut.

1. Atent als grups de risc. Els bebés i els xiquets menuts, les persones majors o els malalts crònics requereixen una especial atenció quan fa calor.

2. La hidratació és fonamental. Beu aigua i líquids sovint. No abuses de les begudes amb cafeïna, ni dels refrescos ensucrats. Evita l’alcohol, que afavoreix la deshidratació.

3. Vigila els teus menjars. Alimenta’t bé. Evita les grans golafres i tria plats lleugers que també contribuesquen a mantenir-te hidratat. Amanides, fruita, sopes fredes com el gaspatxo, han d’ocupar un lloc preminente en els teus menús estiuencs.

4. Protegeix-te del sol. Usa crema solar, i repeteix l’aplicació diverses vegades al dia. Amb els nens extrema les precaucions, amb un factor de protecció elevat, evitant que estiguen al sol desprotegits durant molt de temps… A la platja, la piscina o el parc, no penses que estàs fora de perill baix l’ombrel·la: aquesta deixa passar part de la radiació ultraviolada. La nostra última anàlisi demostra que en el mercat hi ha bons productes.

5. Millor a l’ombra. Procura romandre en llocs frescos, a l’ombra o climatitzats, evita exposar-te als rigors caniculars quan no siga necessari. Recorda que quan fa molta calor cal reduir l’activitat física i evitar realitzar esports a l’aire lliure en les hores centrals del dia.

6. Vestit enfront de la calor. Usa roba lleugera, folgada, de teixits transpirables. Tria calçat còmode, que deixe «respirar» als teus peus i que no et faça mal.

7. No t’oblides de la màscara: recórrer a la màscara és, juntament amb el respecte a la distància de seguretat i una rentada freqüent de mans, la millor manera de contribuir a frenar l’expansió de la COVID-19. Per això, encara que et faça calor, encara que t’atabale… usa la màscara sempre que siga necessari, i posa-te-la bé. En la nostra anàlisi de màscares quirúrgiques i higièniques de supermercat hem comprovat que hi ha bons productes que asseguren una bona respectabilitat.

8. Atenció al cotxe. Intenta aconseguir una bona temperatura interior, perquè la calor excessiva provoca somnolència (i els consegüents accidents). Compte amb xiquets, majors o malalts, i també amb les mascotes: el cop de calor pot ser fatal. Convé tenir també en compte, en el cas de cotxes detinguts, que estos poden aconseguir grans temperatures en solo uns minuts.

9. Farmaciola. Mantingues les teues medicines en un lloc fresc, perquè no els afecte la calor. Encara que moltes aguanten perfectament temperatures elevades, altres fàrmacs són especialment sensibles als graus de més. Assabenta’t de com conservar-los.

10. Si fa falta, ves al metge. Davant l’aparició de símptomes que puguen haver estat provocats per les altes temperatures (sequedat, pell enrogida, pols feble i/o accelerat, mal de cap, malestar general, confusió, etc.), no dubtes a sol·licitar assistència mèdica.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.