11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Activistes animalistes denuncien la ‘massacre’ de la indústria pelletera

Dénia Animal Save i Alacant Animal Save s’han concentrat este cap de setmana a Alacant a contra l’ús de les pells.

A través de la informació i d’una performance, van intentar visibilitzar «la realitat d’este negoci cruel». Este moviment animalista denuncia que al món, «un total de 60 milions d’animals innocents són massacrats després d’haver estat prèviament torturats. Despullats i morts per a la fabricació innecessària de peces de pell, uns 40 milions són criats en granges pelleteres, on malviuen en petites gàbies. 20 milions més són capturats en el seu hàbitat natural amb la mateixa finalitat».

«Són escorxats vius», afirmen. Una pràctica «cruel, inhumana, bàrbara, salvatge i terrible» que augmenta amb l’arribada de l’hivern i, amb ell, el fred. Una pràctica que es cobra la vida de milions d’animals, considerats «com a simples productes, matèries primeres o recursos».

Saps quantes vides són necessàries per a un abric?

 

«200 xinxilles, 250 esquirols, 60 visons que són manipulats genèticament per canviar el color de la seua pell, 30 ossos rentadors o 6 lleopards, entre molts altres animals», expliquen des de les associacions.

Parlem de tones de cossos sense vida d’animals escorxats per ser un abric. «Un abric tacat de sang en què encara es poden visualitzar les cares dels individus aniquilats i sentir els crits dels quals van lluitar per la seua vida fins a un final horrible», afirmen.

 

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus»

 

Per extreure la pell intacta, comenten, «se’ls intoxica, produint una mort lenta i agònica. Altres vegades, sofren descàrregues elèctriques per atordir-los». D’altra banda, per fabricar peces de roba amb plomes, «se’ls arrenquen les ales estant conscients, patint un gran dolor».

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus, com si el seu destí a la vida fos satisfer les necessitats humanes», afegeixen. «Els esclavitzem, els explotem i torturem, ens mengem el seu cos, els robem la pell, la llet, a les cries… Estem cometent el genocidi més gran de la història».

Per això, els activistes animalistes demanen als governs «la immediata prohibició de la indústria baralla», com ja s’ha fet a països com la Gran Bretanya o Suïssa. A més, amb esta concentració promovien «alternatives», i proposen a la ciutadania el veganisme com a estil de vida, rebutjant l’ús i el consum de tota mena de producte animal «per a acabar amb la falsa creença que l’ésser humà està per sobre de les altres espècies animals».

Finalment, conclouen amb un clar i contundent lema: «No sigues còmplice. No compres mort, patiment i tortura. No vistes dolor i mort».

 

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.