Activistes animalistes denuncien la ‘massacre’ de la indústria pelletera

Dénia Animal Save i Alacant Animal Save s’han concentrat este cap de setmana a Alacant a contra l’ús de les pells.

A través de la informació i d’una performance, van intentar visibilitzar «la realitat d’este negoci cruel». Este moviment animalista denuncia que al món, «un total de 60 milions d’animals innocents són massacrats després d’haver estat prèviament torturats. Despullats i morts per a la fabricació innecessària de peces de pell, uns 40 milions són criats en granges pelleteres, on malviuen en petites gàbies. 20 milions més són capturats en el seu hàbitat natural amb la mateixa finalitat».

«Són escorxats vius», afirmen. Una pràctica «cruel, inhumana, bàrbara, salvatge i terrible» que augmenta amb l’arribada de l’hivern i, amb ell, el fred. Una pràctica que es cobra la vida de milions d’animals, considerats «com a simples productes, matèries primeres o recursos».

Saps quantes vides són necessàries per a un abric?

 

«200 xinxilles, 250 esquirols, 60 visons que són manipulats genèticament per canviar el color de la seua pell, 30 ossos rentadors o 6 lleopards, entre molts altres animals», expliquen des de les associacions.

Parlem de tones de cossos sense vida d’animals escorxats per ser un abric. «Un abric tacat de sang en què encara es poden visualitzar les cares dels individus aniquilats i sentir els crits dels quals van lluitar per la seua vida fins a un final horrible», afirmen.

 

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus»

 

Per extreure la pell intacta, comenten, «se’ls intoxica, produint una mort lenta i agònica. Altres vegades, sofren descàrregues elèctriques per atordir-los». D’altra banda, per fabricar peces de roba amb plomes, «se’ls arrenquen les ales estant conscients, patint un gran dolor».

«Tractem els animals com si foren els nostres esclaus, com si el seu destí a la vida fos satisfer les necessitats humanes», afegeixen. «Els esclavitzem, els explotem i torturem, ens mengem el seu cos, els robem la pell, la llet, a les cries… Estem cometent el genocidi més gran de la història».

Per això, els activistes animalistes demanen als governs «la immediata prohibició de la indústria baralla», com ja s’ha fet a països com la Gran Bretanya o Suïssa. A més, amb esta concentració promovien «alternatives», i proposen a la ciutadania el veganisme com a estil de vida, rebutjant l’ús i el consum de tota mena de producte animal «per a acabar amb la falsa creença que l’ésser humà està per sobre de les altres espècies animals».

Finalment, conclouen amb un clar i contundent lema: «No sigues còmplice. No compres mort, patiment i tortura. No vistes dolor i mort».

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.