17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Com serà celebració en honor a la Mare de Déu dels Desemparats en 2021?

 

Fa uns mesos era inconcebible pensar que pogués celebrar cap festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats este any, ja que l’evolució de la pandèmia provocada pel Coronavirus és totalment incompatible amb la passió per la ‘Geperudeta’ a València. No obstant això, segons l’última relaxació de mesures anunciada per la Generalitat, s’ha fet un gir en la celebració de la Mare de Déu dels Desemparats per a este 2021.

Quan va irrompre la pandèmia de la Covid-19 en el món, València va veure com a poc a poc perdia les festes que marcaven a la societat valenciana: el 2020 va dir adeu a les Falles, al trasllat de la Geperudeta, a la Missa d’Infants … Però este any, tot i que en un format molt diferent, sí que se celebrarà este dia tan especial per a molts valencians.

Celebració Mare de Déu dels Desemparats 2021

 

En primer lloc, la Missa de la “Descoberta“, que sempre se celebra a les 5:00 hores, sí que se celebrarà però, a causa del toc de queda, es realitzarà a l’interior de la Catedral de València per als que formen part del claustre.

La Missa d’Infants, tan multitudinària antany, se celebrarà a la plaça de la Mare de Déu amb un ampli protocol de seguretat i amb una capacitat màxima de fins a 1.000 persones.

Fonts oficials de la Conselleria de Sanitat han indicat que “no hi hauria cap problema en la celebració d’este esdeveniment religiós, si es compleixen les mesures requerides, com la distància entre cadires de metre i mig o que haja entrades i sortides esglaonades”.

L’Ajuntament de València si bé en un primer moment es va negar que es pogués desenvolupar el diumenge 9 de maig la Missa d’Infants, després la va condicionar al fet que les noves mesures que s’anaven a aprovar este dijous ho permetés.

Sense trasllat però amb la porta oberta al Maremóvil

 

El que no s’autoritzaria de cap de les maneres, tal com el conceben els valencians, és el multitudinari trasllat de la imatge de la Geperudeta. No obstant això, el claustre valencià estaria treballant en la possibilitat d’apropar la Mare de Dëu als valencians en el famós Maremóvil com ja van fer en les no-Falles de 2021.

 

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.