17.5 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Com serà celebració en honor a la Mare de Déu dels Desemparats en 2021?

 

Fa uns mesos era inconcebible pensar que pogués celebrar cap festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats este any, ja que l’evolució de la pandèmia provocada pel Coronavirus és totalment incompatible amb la passió per la ‘Geperudeta’ a València. No obstant això, segons l’última relaxació de mesures anunciada per la Generalitat, s’ha fet un gir en la celebració de la Mare de Déu dels Desemparats per a este 2021.

Quan va irrompre la pandèmia de la Covid-19 en el món, València va veure com a poc a poc perdia les festes que marcaven a la societat valenciana: el 2020 va dir adeu a les Falles, al trasllat de la Geperudeta, a la Missa d’Infants … Però este any, tot i que en un format molt diferent, sí que se celebrarà este dia tan especial per a molts valencians.

Celebració Mare de Déu dels Desemparats 2021

 

En primer lloc, la Missa de la “Descoberta“, que sempre se celebra a les 5:00 hores, sí que se celebrarà però, a causa del toc de queda, es realitzarà a l’interior de la Catedral de València per als que formen part del claustre.

La Missa d’Infants, tan multitudinària antany, se celebrarà a la plaça de la Mare de Déu amb un ampli protocol de seguretat i amb una capacitat màxima de fins a 1.000 persones.

Fonts oficials de la Conselleria de Sanitat han indicat que “no hi hauria cap problema en la celebració d’este esdeveniment religiós, si es compleixen les mesures requerides, com la distància entre cadires de metre i mig o que haja entrades i sortides esglaonades”.

L’Ajuntament de València si bé en un primer moment es va negar que es pogués desenvolupar el diumenge 9 de maig la Missa d’Infants, després la va condicionar al fet que les noves mesures que s’anaven a aprovar este dijous ho permetés.

Sense trasllat però amb la porta oberta al Maremóvil

 

El que no s’autoritzaria de cap de les maneres, tal com el conceben els valencians, és el multitudinari trasllat de la imatge de la Geperudeta. No obstant això, el claustre valencià estaria treballant en la possibilitat d’apropar la Mare de Dëu als valencians en el famós Maremóvil com ja van fer en les no-Falles de 2021.

 

Últimes notícies

Josan reivindica la convicció de l’Elx malgrat set jornades sense guanyar

El migcampista va subratllar que la idea i la confiança del vestuari continuen intactes malgrat la ratxa sense victòries. Va recalcar la fortalesa a casa i va demanar suport davant el Girona.

Pedro Martínez va criticar les aturades per seleccions: tallen el ritme abans de visitar al Panathinaikos

Pedro Martínez va criticar l'aturada de seleccions per trencar la dinàmica del València Basket abans de visitar al Panathinaikos. Montero va arribar amb jet lag i hi ha baixes confirmades.

Omari Moore deixa de ser extracomunitari en la acb després de jugar amb Macedònia del Nord

Omari Moore ja no ocupa plaça d'extracomunitari en la acb després de debutar amb Macedònia del Nord. La acb ho registra com a europeu i el València guanya marge en les llistes.

Pilar Bernabé defén que el PSOE ha detectat el problema i ha posat solució en el cas Salazar

Pilar Bernabé ha assegurat que el partit ha activat el seu protocol i que una comissió d'experts ja treballa per a elaborar un informe. El PSOE ha demanat disculpes a les afectades i ha reclamat a la resta de forces que implanten mesures similars, amb crítiques a María José Catalá

Vox condiciona la seua valoració del nou Govern valencià: ‘Per les seues obres els coneixerem’

José María Llanos ha remarcat que l'important no són les persones, sinó el treball que es faça, i ha advertit: 'Per les seues obres els coneixerem'. Vox ha reclamat que el PP complisca els acords que van permetre l'elecció de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón.

El subdelegat del Govern demana no negar la violència masclista després del minut per Oriana

Juan Antonio Nieves ha anomenat a no normalitzar, invisibilitzar ni negar la violència masclista després del minut de silenci en memòria de Oriana, assassinada a Alacant. El cas eleva a 42 les víctimes mortals de l'any i a 1.337 des de 2003.

Pérez Llorca urgix al seu Consell a fer un salt qualitatiu en la postdana i en vivenda

El president ha demanat més coordinació per a accelerar la reconstrucció després de la DANA i reforçar la política de vivenda, amb rendició de comptes i focus en resultats. El nou Consell va arrancar amb la presa de possessió d'onze consellers, tres amb rang de vicepresidència.

Catalá ha demanat al PSOE condemnar les ordes de silenci a víctimes i assumir responsabilitats

L'alcaldessa de València ha demanat al PSOE una condemna explícita als qui van manar callar a dones víctimes i que assumisca responsabilitats. Ha vinculat la seua demanda a les denúncies per assetjament contra Paco Salazar i a la coherència en igualtat.