11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Com serà celebració en honor a la Mare de Déu dels Desemparats en 2021?

 

Fa uns mesos era inconcebible pensar que pogués celebrar cap festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats este any, ja que l’evolució de la pandèmia provocada pel Coronavirus és totalment incompatible amb la passió per la ‘Geperudeta’ a València. No obstant això, segons l’última relaxació de mesures anunciada per la Generalitat, s’ha fet un gir en la celebració de la Mare de Déu dels Desemparats per a este 2021.

Quan va irrompre la pandèmia de la Covid-19 en el món, València va veure com a poc a poc perdia les festes que marcaven a la societat valenciana: el 2020 va dir adeu a les Falles, al trasllat de la Geperudeta, a la Missa d’Infants … Però este any, tot i que en un format molt diferent, sí que se celebrarà este dia tan especial per a molts valencians.

Celebració Mare de Déu dels Desemparats 2021

 

En primer lloc, la Missa de la “Descoberta“, que sempre se celebra a les 5:00 hores, sí que se celebrarà però, a causa del toc de queda, es realitzarà a l’interior de la Catedral de València per als que formen part del claustre.

La Missa d’Infants, tan multitudinària antany, se celebrarà a la plaça de la Mare de Déu amb un ampli protocol de seguretat i amb una capacitat màxima de fins a 1.000 persones.

Fonts oficials de la Conselleria de Sanitat han indicat que “no hi hauria cap problema en la celebració d’este esdeveniment religiós, si es compleixen les mesures requerides, com la distància entre cadires de metre i mig o que haja entrades i sortides esglaonades”.

L’Ajuntament de València si bé en un primer moment es va negar que es pogués desenvolupar el diumenge 9 de maig la Missa d’Infants, després la va condicionar al fet que les noves mesures que s’anaven a aprovar este dijous ho permetés.

Sense trasllat però amb la porta oberta al Maremóvil

 

El que no s’autoritzaria de cap de les maneres, tal com el conceben els valencians, és el multitudinari trasllat de la imatge de la Geperudeta. No obstant això, el claustre valencià estaria treballant en la possibilitat d’apropar la Mare de Dëu als valencians en el famós Maremóvil com ja van fer en les no-Falles de 2021.

 

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.