13.1 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Com serà celebració en honor a la Mare de Déu dels Desemparats en 2021?

 

Fa uns mesos era inconcebible pensar que pogués celebrar cap festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats este any, ja que l’evolució de la pandèmia provocada pel Coronavirus és totalment incompatible amb la passió per la ‘Geperudeta’ a València. No obstant això, segons l’última relaxació de mesures anunciada per la Generalitat, s’ha fet un gir en la celebració de la Mare de Déu dels Desemparats per a este 2021.

Quan va irrompre la pandèmia de la Covid-19 en el món, València va veure com a poc a poc perdia les festes que marcaven a la societat valenciana: el 2020 va dir adeu a les Falles, al trasllat de la Geperudeta, a la Missa d’Infants … Però este any, tot i que en un format molt diferent, sí que se celebrarà este dia tan especial per a molts valencians.

Celebració Mare de Déu dels Desemparats 2021

 

En primer lloc, la Missa de la “Descoberta“, que sempre se celebra a les 5:00 hores, sí que se celebrarà però, a causa del toc de queda, es realitzarà a l’interior de la Catedral de València per als que formen part del claustre.

La Missa d’Infants, tan multitudinària antany, se celebrarà a la plaça de la Mare de Déu amb un ampli protocol de seguretat i amb una capacitat màxima de fins a 1.000 persones.

Fonts oficials de la Conselleria de Sanitat han indicat que “no hi hauria cap problema en la celebració d’este esdeveniment religiós, si es compleixen les mesures requerides, com la distància entre cadires de metre i mig o que haja entrades i sortides esglaonades”.

L’Ajuntament de València si bé en un primer moment es va negar que es pogués desenvolupar el diumenge 9 de maig la Missa d’Infants, després la va condicionar al fet que les noves mesures que s’anaven a aprovar este dijous ho permetés.

Sense trasllat però amb la porta oberta al Maremóvil

 

El que no s’autoritzaria de cap de les maneres, tal com el conceben els valencians, és el multitudinari trasllat de la imatge de la Geperudeta. No obstant això, el claustre valencià estaria treballant en la possibilitat d’apropar la Mare de Dëu als valencians en el famós Maremóvil com ja van fer en les no-Falles de 2021.

 

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.