La cocaïna saca distància al cànnabis en el tractament d’addiccions

L’addicció a la cocaïna va augmentar notablement respecte al consum addictiu del cànnabis en 2021 segons l’última memòria de la Fundació Patim. Així, amb un 27% d’usuaris atesos l’any passat respecte un 17% en 2020 va traure distància al consum de cànnabis que va descendir d’un 11% a un 6%.

De fet les addiccions per cocaïna o cocaïna unida a alcohol o altres substàncies suposen més del 50% de les causes per les quals els usuaris acudeixen a Patim. La segona raó és l’alcohol, amb un 28%, seguida de les addiccions no lúdiques.

Respecte a aquestes últimes, com a novetat, la memòria de Patim que recull en xifres les atencions rebudes per les 1173 persones amb les quals va treballar, indica que “per primera vegada el joc en línia, i especialment el de les apostes esportives, supera al presencial”.

Aquests són algunes de les dades més significatives en l’àrea assistencial, un dels vessants en les quals es desenvolupen els 30 programes que es van dur a terme aquest últim any, dos més que l’any anterior.

Del total de persones ateses, 415 se situen l’àrea de prevenció, 22 en assessorament, 342 en l’àrea assistencial i 194 en integració sociolaboral.

Quant al pressupost, en 2021 Patim va comptar amb un pressupost de 648.011 euros -el que suposa un augment del 6,31% respecte a l’any anterior- del qual el 52% correspon a finançament públic, un 41% a ingressos per activitat, un 5% a finançament privat i un 1% a ingressos propis i donacions.

42 anys, la mitjana d’edat dels usuaris

Un altre de les dades significatives que es desprén d’aquest informe és el de l’augment de la mitjana d’edat dels usuaris que atén Patim. Un perfil que ha pujat als 42 anys i que continua sent el d’un home actiu laboralment i en molts casos amb estudis.

En el cas de les addiccions al joc, el perfil mitjà correspon a un home, de 30 anys, amb estudis, amb treball i una vida normalitzada. I quant a les raons que en aquest apartat apunten a l’augment d’addiccions a les apostes esportives es deu, al fet que “aquesta modalitat s’ha normalitzat com una eixida d’oci”, segons ha indicat el psicòleg de Patim Saúl D’Oleo,

Patologies duals i assessorament jurídic unit a les addiccions

Una altra dada rellevant d’aquest informe, és que el 23% de persones ateses pateix patologia dual, és a dir, un trastorn per addicció i un trastorn psiquiàtric; mentre que el total de dones usuàries va descendir un 10% respecte a 2020, encara que va haver-hi més dones que van completar els programes.

Respecte a l’àrea d’assessoria jurídica, Carolina de Mingo ha indicat que es registren 22 casos, i ha destacat l’apartat de conductes violentes, on va haver-hi intervencions amb homes en les dos presons de la província, tallers per a conductes violentes en homes dins i fora dels centres penitenciaris, apoderament de la dona també dins i fora de les presons i el taller Regenerar per a aconseguir relacions de parella igualitàries.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Anticorrupció posa sota la lupa a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta xarxa de col·locació

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres responsables municipals per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la suposada col·locació dirigida de personal públic.

Pérez Llorca recolza a Catalá i defén el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció i mostra la seua confiança total en l'alcaldessa de València, María José Catalá, i en la gestió en el Port.

Les Corts avalen prolongar fins a 2026 els avantatges fiscals per l’incendi de Campanar

Les Corts Valencianes preveuen aprovar per unanimitat l'ampliació fins a 2026 de les ajudes fiscals per a la compra de vivenda dels afectats per l'incendi de Campanar i una bonificació del 100% en transmissions de ramaderia extensiva.

Istobal impulsa la seua expansió internacional i eleva un 14% la seua facturació en 2025

Istobal eleva la seua facturació fins a 199 milions en 2025, un 14% més que l'any anterior, i obté un benefici net de 9,7 milions gràcies a l'impuls internacional i als servicis i químics.

Pérez Llorca recolza a Catalá i confia en el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

El president de la Generalitat expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció però mostra plena confiança en la gestió de l'alcaldessa de València, María José Catalá.

Controlat l’incendi forestal en la serra d’Orihuela després d’una nit de treball

L'incendi declarat anit en la zona de la Creu del Queixal, en la serra d'Orihuela, queda controlat a mitjan matí després d'una intervenció continuada de bombers i brigades forestals.

Carlos Espí impulsa la fe del Llevant en la permanència amb una ratxa històrica

Carlos Espí, màxim golejador del Llevant amb huit punts en LaLiga, encadena set gols en sis partits i es mostra convençut d'aconseguir la permanència malgrat estar a quatre punts de la salvació.

Pepelu o un canterano, les solucions d’urgència per a la defensa del València davant el Mallorca

El València arriba al dol davant el Mallorca amb només un central disponible i valora recol·locar a Pepelu o tirar de canteranos per a completar l'eix de la saga.