El cuponazo de la ONCE deixa més de nou milions d’euros a la Vall d’Albaida

 

El Cuponazo de l’ONCE ha deixat els nou milions del seu premi major entre les localitats de Montaverner i Alfarrasí, al costat de Xàtiva, en el sorteig del divendres, 16 d’abril.

Raúl Valiente és el venedor dels jocs de l’ONCE en la seua ruta habitual de venda entre Montaverner i Alfarrasí. Fa sis anys, després de patir un accident greu en la construcció que va agreujar la seua discapacitat, va decidir treballar per a l’ONCE.

«A veure qui em diu ara que no done premi, que no repartesc milions i il·lusió» ha dit, visiblement emocionat al costat de la seua família. «És un orgull i fa molta il·lusió saber que hi ha veïns als quals he ajudat una mica, o un molt», fa broma, Raúl Valiente, qui ja en l’últim sorteig de l’11 de l’11 de l’ONCE va repartir un premi de 20.000 euros. «Estava rondant», diu.

I la Comunitat Valenciana va mantenir la sort, ja que el sorteig del 16 d’abril ha repartit 250.000 euros a Elda (Alacant), en 10 cupons premiats amb 25.000 euros cadascun.

 

Organització Nacional de Cecs Espanyols

L’ONCE (Organització Nacional de Cecs Espanyols, Organització Nacional de Cecs Espanyols) és una institució sense ànim de lucre que té com a propòsit millorar la qualitat de vida de la gent cega a Espanya, tot i que ha acabat ampliant la seua taverna cap a altres col·lectius amb discapacitats.

Per tant, organitza l’anomenat Cupó de l’ONCE, un sorteig que, a més de donar premis a la combinació sortejada, proporciona una gran part dels fons de l’organització. Uns altres ingressos venen del patrocini d’equips esportius, de donacions de particulars i aportacions estatals.

El setembre de 2013 fou guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia.

 

L’ONCE, premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia

En 2013 l’Organització Nacional de Cecs Espanyola, va ser guardonada per la seua «extraordinària tasca durant més de tres quarts de segle».

L’Organització Nacional de Cecs Espanyola, l’ONCE, va ser guardonada amb el premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia pel seu «extraordinari treball durant més de tres quarts de segle».

L’ONCE ofereix cobertura a milers de persones cegues a tota Espanya

Actualment l’ONCE ofereix cobertura a més de 70.000 persones cegues a tota Espanya, entre les quals, 7.500 estudiants amb discapacitat visual. La Fundació es va crear amb l’objectiu de promocionar la feina entre este col·lectiu, i al llarg d’este temps ha generat més de 80.000 llocs de treball.

L’ONCE va néixer de la unió de diferents associacions de cecs, entre elles el Sindicat de Cecs de Catalunya i l’associació sevillana La Hispalense. Este posava a la venda un cupó que va servir de base per al joc de l’ONCE, concedit en exclusiva per l’Estat per generar ingressos i una via laboral als afiliats a l’organització. El primer sorteig de l’ONCE es va celebrar a Madrid el 8 de maig del 1939.

Últimes notícies

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.