17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El cuponazo de la ONCE deixa més de nou milions d’euros a la Vall d’Albaida

 

El Cuponazo de l’ONCE ha deixat els nou milions del seu premi major entre les localitats de Montaverner i Alfarrasí, al costat de Xàtiva, en el sorteig del divendres, 16 d’abril.

Raúl Valiente és el venedor dels jocs de l’ONCE en la seua ruta habitual de venda entre Montaverner i Alfarrasí. Fa sis anys, després de patir un accident greu en la construcció que va agreujar la seua discapacitat, va decidir treballar per a l’ONCE.

“A veure qui em diu ara que no done premi, que no repartesc milions i il·lusió” ha dit, visiblement emocionat al costat de la seua família. “És un orgull i fa molta il·lusió saber que hi ha veïns als quals he ajudat una mica, o un molt”, fa broma, Raúl Valiente, qui ja en l’últim sorteig de l’11 de l’11 de l’ONCE va repartir un premi de 20.000 euros. “Estava rondant”, diu.

I la Comunitat Valenciana va mantenir la sort, ja que el sorteig del 16 d’abril ha repartit 250.000 euros a Elda (Alacant), en 10 cupons premiats amb 25.000 euros cadascun.

 

Organització Nacional de Cecs Espanyols

L’ONCE (Organització Nacional de Cecs Espanyols, Organització Nacional de Cecs Espanyols) és una institució sense ànim de lucre que té com a propòsit millorar la qualitat de vida de la gent cega a Espanya, tot i que ha acabat ampliant la seua taverna cap a altres col·lectius amb discapacitats.

Per tant, organitza l’anomenat Cupó de l’ONCE, un sorteig que, a més de donar premis a la combinació sortejada, proporciona una gran part dels fons de l’organització. Uns altres ingressos venen del patrocini d’equips esportius, de donacions de particulars i aportacions estatals.

El setembre de 2013 fou guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia.

 

L’ONCE, premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia

En 2013 l’Organització Nacional de Cecs Espanyola, va ser guardonada per la seua “extraordinària tasca durant més de tres quarts de segle”.

L’Organització Nacional de Cecs Espanyola, l’ONCE, va ser guardonada amb el premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia pel seu “extraordinari treball durant més de tres quarts de segle”.

L’ONCE ofereix cobertura a milers de persones cegues a tota Espanya

Actualment l’ONCE ofereix cobertura a més de 70.000 persones cegues a tota Espanya, entre les quals, 7.500 estudiants amb discapacitat visual. La Fundació es va crear amb l’objectiu de promocionar la feina entre este col·lectiu, i al llarg d’este temps ha generat més de 80.000 llocs de treball.

L’ONCE va néixer de la unió de diferents associacions de cecs, entre elles el Sindicat de Cecs de Catalunya i l’associació sevillana La Hispalense. Este posava a la venda un cupó que va servir de base per al joc de l’ONCE, concedit en exclusiva per l’Estat per generar ingressos i una via laboral als afiliats a l’organització. El primer sorteig de l’ONCE es va celebrar a Madrid el 8 de maig del 1939.

Últimes notícies

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.