El cuponazo de la ONCE deixa més de nou milions d’euros a la Vall d’Albaida

 

El Cuponazo de l’ONCE ha deixat els nou milions del seu premi major entre les localitats de Montaverner i Alfarrasí, al costat de Xàtiva, en el sorteig del divendres, 16 d’abril.

Raúl Valiente és el venedor dels jocs de l’ONCE en la seua ruta habitual de venda entre Montaverner i Alfarrasí. Fa sis anys, després de patir un accident greu en la construcció que va agreujar la seua discapacitat, va decidir treballar per a l’ONCE.

«A veure qui em diu ara que no done premi, que no repartesc milions i il·lusió» ha dit, visiblement emocionat al costat de la seua família. «És un orgull i fa molta il·lusió saber que hi ha veïns als quals he ajudat una mica, o un molt», fa broma, Raúl Valiente, qui ja en l’últim sorteig de l’11 de l’11 de l’ONCE va repartir un premi de 20.000 euros. «Estava rondant», diu.

I la Comunitat Valenciana va mantenir la sort, ja que el sorteig del 16 d’abril ha repartit 250.000 euros a Elda (Alacant), en 10 cupons premiats amb 25.000 euros cadascun.

 

Organització Nacional de Cecs Espanyols

L’ONCE (Organització Nacional de Cecs Espanyols, Organització Nacional de Cecs Espanyols) és una institució sense ànim de lucre que té com a propòsit millorar la qualitat de vida de la gent cega a Espanya, tot i que ha acabat ampliant la seua taverna cap a altres col·lectius amb discapacitats.

Per tant, organitza l’anomenat Cupó de l’ONCE, un sorteig que, a més de donar premis a la combinació sortejada, proporciona una gran part dels fons de l’organització. Uns altres ingressos venen del patrocini d’equips esportius, de donacions de particulars i aportacions estatals.

El setembre de 2013 fou guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia.

 

L’ONCE, premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia

En 2013 l’Organització Nacional de Cecs Espanyola, va ser guardonada per la seua «extraordinària tasca durant més de tres quarts de segle».

L’Organització Nacional de Cecs Espanyola, l’ONCE, va ser guardonada amb el premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia pel seu «extraordinari treball durant més de tres quarts de segle».

L’ONCE ofereix cobertura a milers de persones cegues a tota Espanya

Actualment l’ONCE ofereix cobertura a més de 70.000 persones cegues a tota Espanya, entre les quals, 7.500 estudiants amb discapacitat visual. La Fundació es va crear amb l’objectiu de promocionar la feina entre este col·lectiu, i al llarg d’este temps ha generat més de 80.000 llocs de treball.

L’ONCE va néixer de la unió de diferents associacions de cecs, entre elles el Sindicat de Cecs de Catalunya i l’associació sevillana La Hispalense. Este posava a la venda un cupó que va servir de base per al joc de l’ONCE, concedit en exclusiva per l’Estat per generar ingressos i una via laboral als afiliats a l’organització. El primer sorteig de l’ONCE es va celebrar a Madrid el 8 de maig del 1939.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.