El cuponazo de la ONCE deixa més de nou milions d’euros a la Vall d’Albaida

 

El Cuponazo de l’ONCE ha deixat els nou milions del seu premi major entre les localitats de Montaverner i Alfarrasí, al costat de Xàtiva, en el sorteig del divendres, 16 d’abril.

Raúl Valiente és el venedor dels jocs de l’ONCE en la seua ruta habitual de venda entre Montaverner i Alfarrasí. Fa sis anys, després de patir un accident greu en la construcció que va agreujar la seua discapacitat, va decidir treballar per a l’ONCE.

“A veure qui em diu ara que no done premi, que no repartesc milions i il·lusió” ha dit, visiblement emocionat al costat de la seua família. “És un orgull i fa molta il·lusió saber que hi ha veïns als quals he ajudat una mica, o un molt”, fa broma, Raúl Valiente, qui ja en l’últim sorteig de l’11 de l’11 de l’ONCE va repartir un premi de 20.000 euros. “Estava rondant”, diu.

I la Comunitat Valenciana va mantenir la sort, ja que el sorteig del 16 d’abril ha repartit 250.000 euros a Elda (Alacant), en 10 cupons premiats amb 25.000 euros cadascun.

 

Organització Nacional de Cecs Espanyols

L’ONCE (Organització Nacional de Cecs Espanyols, Organització Nacional de Cecs Espanyols) és una institució sense ànim de lucre que té com a propòsit millorar la qualitat de vida de la gent cega a Espanya, tot i que ha acabat ampliant la seua taverna cap a altres col·lectius amb discapacitats.

Per tant, organitza l’anomenat Cupó de l’ONCE, un sorteig que, a més de donar premis a la combinació sortejada, proporciona una gran part dels fons de l’organització. Uns altres ingressos venen del patrocini d’equips esportius, de donacions de particulars i aportacions estatals.

El setembre de 2013 fou guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia.

 

L’ONCE, premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia

En 2013 l’Organització Nacional de Cecs Espanyola, va ser guardonada per la seua “extraordinària tasca durant més de tres quarts de segle”.

L’Organització Nacional de Cecs Espanyola, l’ONCE, va ser guardonada amb el premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia pel seu “extraordinari treball durant més de tres quarts de segle”.

L’ONCE ofereix cobertura a milers de persones cegues a tota Espanya

Actualment l’ONCE ofereix cobertura a més de 70.000 persones cegues a tota Espanya, entre les quals, 7.500 estudiants amb discapacitat visual. La Fundació es va crear amb l’objectiu de promocionar la feina entre este col·lectiu, i al llarg d’este temps ha generat més de 80.000 llocs de treball.

L’ONCE va néixer de la unió de diferents associacions de cecs, entre elles el Sindicat de Cecs de Catalunya i l’associació sevillana La Hispalense. Este posava a la venda un cupó que va servir de base per al joc de l’ONCE, concedit en exclusiva per l’Estat per generar ingressos i una via laboral als afiliats a l’organització. El primer sorteig de l’ONCE es va celebrar a Madrid el 8 de maig del 1939.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per intentar segrestar un empresari per a robar-li les seues criptomonedes

La Policia Nacional deté a Madrid a dos hòmens que van introduir a un empresari en una furgoneta per a obtindre les claus de les seues criptomonedes, amb destinació marcada cap a Petrer (Alacant). Un tercer implicat seguix fugit.

Retiren 9.500 metres quadrats de canya invasora en Sierra Escalona per a protegir el brúfol

La Generalitat ha eliminat 9.500 metres quadrats de canya invasora en Sierra Escalona per a restaurar l'ecosistema mediterrani i afavorir la recuperació d'espècies protegides com el brúfol, el gat muntés o la tortuga mediterrània.

Pedro Martínez lamenta la derrota davant el Barça i reclama més ritme i rebot

Pedro Martínez va explicar la derrota del València Basket davant el Barça en Eurolliga per la falta d'encert en el final igualat, el domini visitant del rebot i el baix ritme ofensiu.

Mbappé, Yamal i Peter Lim es convertixen en ninots llestos per a cremar en les Falles de València

Les Falles de València tornen a convertir a Kylian Mbappé, Lamine Yamal i Peter Lim en ninots satírics que cremaran en la cremà, al costat d'una falla rècord dedicada a la marató.

La comissió que investigarà les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan es posarà en marxa el 23 de març

La comissió municipal que examinarà les possibles irregularitats en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan començarà el 23 de març, més de mes i mig després d'acordar-se en un ple extraordinari.

L’Elx tanca la renovació de Dituro i planteja un any més a Bigas

L'Elx aconseguix un acord verbal per a ampliar un any el contracte del porter Matías Dituro i proposa una altra temporada al central Pedro Bigas, mentres definix el futur de diversos jugadors clau.

Bragarnik reafirma la seua confiança en Sarabia malgrat la mala ratxa de l’Elx

El propietari de l'Elx, Christian Bragarnik, recolza públicament a Eder Sarabia i dona per fet que seguirà la pròxima temporada, malgrat la mala dinàmica i la posició de descens.

Temps estable en la Comunitat Valenciana abans d’un San José més fresc i amb possibles pluges

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de temps estable amb augment de nuvolositat abans del dia de San José, quan s'esperen un descens de temperatures i pluges febles en alguns punts.