9.1 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

El cuponazo de la ONCE deixa més de nou milions d’euros a la Vall d’Albaida

 

El Cuponazo de l’ONCE ha deixat els nou milions del seu premi major entre les localitats de Montaverner i Alfarrasí, al costat de Xàtiva, en el sorteig del divendres, 16 d’abril.

Raúl Valiente és el venedor dels jocs de l’ONCE en la seua ruta habitual de venda entre Montaverner i Alfarrasí. Fa sis anys, després de patir un accident greu en la construcció que va agreujar la seua discapacitat, va decidir treballar per a l’ONCE.

“A veure qui em diu ara que no done premi, que no repartesc milions i il·lusió” ha dit, visiblement emocionat al costat de la seua família. “És un orgull i fa molta il·lusió saber que hi ha veïns als quals he ajudat una mica, o un molt”, fa broma, Raúl Valiente, qui ja en l’últim sorteig de l’11 de l’11 de l’ONCE va repartir un premi de 20.000 euros. “Estava rondant”, diu.

I la Comunitat Valenciana va mantenir la sort, ja que el sorteig del 16 d’abril ha repartit 250.000 euros a Elda (Alacant), en 10 cupons premiats amb 25.000 euros cadascun.

 

Organització Nacional de Cecs Espanyols

L’ONCE (Organització Nacional de Cecs Espanyols, Organització Nacional de Cecs Espanyols) és una institució sense ànim de lucre que té com a propòsit millorar la qualitat de vida de la gent cega a Espanya, tot i que ha acabat ampliant la seua taverna cap a altres col·lectius amb discapacitats.

Per tant, organitza l’anomenat Cupó de l’ONCE, un sorteig que, a més de donar premis a la combinació sortejada, proporciona una gran part dels fons de l’organització. Uns altres ingressos venen del patrocini d’equips esportius, de donacions de particulars i aportacions estatals.

El setembre de 2013 fou guardonat amb el Premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia.

 

L’ONCE, premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia

En 2013 l’Organització Nacional de Cecs Espanyola, va ser guardonada per la seua “extraordinària tasca durant més de tres quarts de segle”.

L’Organització Nacional de Cecs Espanyola, l’ONCE, va ser guardonada amb el premi Príncep d’Astúries de la Concòrdia pel seu “extraordinari treball durant més de tres quarts de segle”.

L’ONCE ofereix cobertura a milers de persones cegues a tota Espanya

Actualment l’ONCE ofereix cobertura a més de 70.000 persones cegues a tota Espanya, entre les quals, 7.500 estudiants amb discapacitat visual. La Fundació es va crear amb l’objectiu de promocionar la feina entre este col·lectiu, i al llarg d’este temps ha generat més de 80.000 llocs de treball.

L’ONCE va néixer de la unió de diferents associacions de cecs, entre elles el Sindicat de Cecs de Catalunya i l’associació sevillana La Hispalense. Este posava a la venda un cupó que va servir de base per al joc de l’ONCE, concedit en exclusiva per l’Estat per generar ingressos i una via laboral als afiliats a l’organització. El primer sorteig de l’ONCE es va celebrar a Madrid el 8 de maig del 1939.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.