17.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

‘IgualaT’, atenció a víctimes de discriminació o de delictes d’odi

El servei ‘IgualaT’, posat en marxa per la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives el mes de febrer passat, ofereix una primera atenció a les persones víctimes de qualsevol forma de discriminació o delictes d’odi, la qual cosa converteix a la Comunitat Valenciana en la primera autonomia d’Espanya i d’Europa que ofereix un servei d’aquestes característiques amb un enfocament integral en l’atenció.

Així ho ha destacat el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, en la seua visita a les instal·lacions on es presta aquest servei, que ofereix informació, primer assessorament i orientació a aquelles persones víctimes de qualsevol circumstància que poguera implicar la vulneració del principi d’igualtat de tracte.

En la seua visita al centre, José de Lamo ha conversat amb l’equip multidisciplinari del servei format per professionals del Dret, la Psicologia i Treball o Educació Social, entre altres.

De Lamo ha assegurat que és un servei que compleix amb els últims estàndards internacionals de drets humans en matèria de lluita contra la discriminació, i ha incidit en la importància de l'”enfocament integral” que ofereix, la qual cosa permet abordar d’una manera específica els casos de discriminació “interseccional“, això és, aquells casos d’incidents o delictes d’odi en els quals conflueixen diversos motius de discriminació, “adaptant així la resposta a les necessitats de cada persona“.

Informació i assessorament

El servei es presta exclusivament per mitjans telefònics i telemàtics, que se centralitzen en l’oficina on treballa l’equip de professionals.

Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 108 655, del correu [email protected] o per WhatsApp en el número 676 322 559. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 10 a 14 hores; i els dimarts, dimecres i dijous de 16 a 19 hores.

El servei, a més d’informar, assessorar i orientar a les persones usuàries i derivar-les als recursos pertinents, elabora protocols de coordinació entre les diferents institucions públiques, així com entitats privades, en l’atenció a les víctimes o persones relacionades amb situacions discriminatòries, delictes d’odi o vulneració del principi d’igualtat de tracte.

La recollida ordenada i sistematitzada de dades relacionades amb situacions discriminatòries i delictes d’odi amb finalitats estadístics és una altra de les funcions d’aquest servei, que també elaborarà materials didàctics o formatius i elaborarà i actualitzarà un directori de recursos actualitzats en els diferents àmbits educatius, socials, sanitaris, judicials i de qualsevol altre àmbit que siga d’interés.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.