‘IgualaT’, atenció a víctimes de discriminació o de delictes d’odi

El servei ‘IgualaT’, posat en marxa per la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives el mes de febrer passat, ofereix una primera atenció a les persones víctimes de qualsevol forma de discriminació o delictes d’odi, la qual cosa converteix a la Comunitat Valenciana en la primera autonomia d’Espanya i d’Europa que ofereix un servei d’aquestes característiques amb un enfocament integral en l’atenció.

Així ho ha destacat el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, en la seua visita a les instal·lacions on es presta aquest servei, que ofereix informació, primer assessorament i orientació a aquelles persones víctimes de qualsevol circumstància que poguera implicar la vulneració del principi d’igualtat de tracte.

En la seua visita al centre, José de Lamo ha conversat amb l’equip multidisciplinari del servei format per professionals del Dret, la Psicologia i Treball o Educació Social, entre altres.

De Lamo ha assegurat que és un servei que compleix amb els últims estàndards internacionals de drets humans en matèria de lluita contra la discriminació, i ha incidit en la importància de l'”enfocament integral” que ofereix, la qual cosa permet abordar d’una manera específica els casos de discriminació “interseccional“, això és, aquells casos d’incidents o delictes d’odi en els quals conflueixen diversos motius de discriminació, “adaptant així la resposta a les necessitats de cada persona“.

Informació i assessorament

El servei es presta exclusivament per mitjans telefònics i telemàtics, que se centralitzen en l’oficina on treballa l’equip de professionals.

Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 108 655, del correu Igualat@cv.gva.es o per WhatsApp en el número 676 322 559. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 10 a 14 hores; i els dimarts, dimecres i dijous de 16 a 19 hores.

El servei, a més d’informar, assessorar i orientar a les persones usuàries i derivar-les als recursos pertinents, elabora protocols de coordinació entre les diferents institucions públiques, així com entitats privades, en l’atenció a les víctimes o persones relacionades amb situacions discriminatòries, delictes d’odi o vulneració del principi d’igualtat de tracte.

La recollida ordenada i sistematitzada de dades relacionades amb situacions discriminatòries i delictes d’odi amb finalitats estadístics és una altra de les funcions d’aquest servei, que també elaborarà materials didàctics o formatius i elaborarà i actualitzarà un directori de recursos actualitzats en els diferents àmbits educatius, socials, sanitaris, judicials i de qualsevol altre àmbit que siga d’interés.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.