9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

‘IgualaT’, atenció a víctimes de discriminació o de delictes d’odi

El servei ‘IgualaT’, posat en marxa per la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives el mes de febrer passat, ofereix una primera atenció a les persones víctimes de qualsevol forma de discriminació o delictes d’odi, la qual cosa converteix a la Comunitat Valenciana en la primera autonomia d’Espanya i d’Europa que ofereix un servei d’aquestes característiques amb un enfocament integral en l’atenció.

Així ho ha destacat el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, en la seua visita a les instal·lacions on es presta aquest servei, que ofereix informació, primer assessorament i orientació a aquelles persones víctimes de qualsevol circumstància que poguera implicar la vulneració del principi d’igualtat de tracte.

En la seua visita al centre, José de Lamo ha conversat amb l’equip multidisciplinari del servei format per professionals del Dret, la Psicologia i Treball o Educació Social, entre altres.

De Lamo ha assegurat que és un servei que compleix amb els últims estàndards internacionals de drets humans en matèria de lluita contra la discriminació, i ha incidit en la importància de l'”enfocament integral” que ofereix, la qual cosa permet abordar d’una manera específica els casos de discriminació “interseccional“, això és, aquells casos d’incidents o delictes d’odi en els quals conflueixen diversos motius de discriminació, “adaptant així la resposta a les necessitats de cada persona“.

Informació i assessorament

El servei es presta exclusivament per mitjans telefònics i telemàtics, que se centralitzen en l’oficina on treballa l’equip de professionals.

Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 108 655, del correu Igualat@cv.gva.es o per WhatsApp en el número 676 322 559. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 10 a 14 hores; i els dimarts, dimecres i dijous de 16 a 19 hores.

El servei, a més d’informar, assessorar i orientar a les persones usuàries i derivar-les als recursos pertinents, elabora protocols de coordinació entre les diferents institucions públiques, així com entitats privades, en l’atenció a les víctimes o persones relacionades amb situacions discriminatòries, delictes d’odi o vulneració del principi d’igualtat de tracte.

La recollida ordenada i sistematitzada de dades relacionades amb situacions discriminatòries i delictes d’odi amb finalitats estadístics és una altra de les funcions d’aquest servei, que també elaborarà materials didàctics o formatius i elaborarà i actualitzarà un directori de recursos actualitzats en els diferents àmbits educatius, socials, sanitaris, judicials i de qualsevol altre àmbit que siga d’interés.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.