‘IgualaT’, atenció a víctimes de discriminació o de delictes d’odi

El servei ‘IgualaT’, posat en marxa per la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives el mes de febrer passat, ofereix una primera atenció a les persones víctimes de qualsevol forma de discriminació o delictes d’odi, la qual cosa converteix a la Comunitat Valenciana en la primera autonomia d’Espanya i d’Europa que ofereix un servei d’aquestes característiques amb un enfocament integral en l’atenció.

Així ho ha destacat el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, en la seua visita a les instal·lacions on es presta aquest servei, que ofereix informació, primer assessorament i orientació a aquelles persones víctimes de qualsevol circumstància que poguera implicar la vulneració del principi d’igualtat de tracte.

En la seua visita al centre, José de Lamo ha conversat amb l’equip multidisciplinari del servei format per professionals del Dret, la Psicologia i Treball o Educació Social, entre altres.

De Lamo ha assegurat que és un servei que compleix amb els últims estàndards internacionals de drets humans en matèria de lluita contra la discriminació, i ha incidit en la importància de l'”enfocament integral” que ofereix, la qual cosa permet abordar d’una manera específica els casos de discriminació “interseccional“, això és, aquells casos d’incidents o delictes d’odi en els quals conflueixen diversos motius de discriminació, “adaptant així la resposta a les necessitats de cada persona“.

Informació i assessorament

El servei es presta exclusivament per mitjans telefònics i telemàtics, que se centralitzen en l’oficina on treballa l’equip de professionals.

Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 108 655, del correu Igualat@cv.gva.es o per WhatsApp en el número 676 322 559. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 10 a 14 hores; i els dimarts, dimecres i dijous de 16 a 19 hores.

El servei, a més d’informar, assessorar i orientar a les persones usuàries i derivar-les als recursos pertinents, elabora protocols de coordinació entre les diferents institucions públiques, així com entitats privades, en l’atenció a les víctimes o persones relacionades amb situacions discriminatòries, delictes d’odi o vulneració del principi d’igualtat de tracte.

La recollida ordenada i sistematitzada de dades relacionades amb situacions discriminatòries i delictes d’odi amb finalitats estadístics és una altra de les funcions d’aquest servei, que també elaborarà materials didàctics o formatius i elaborarà i actualitzarà un directori de recursos actualitzats en els diferents àmbits educatius, socials, sanitaris, judicials i de qualsevol altre àmbit que siga d’interés.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.

Josep Puerto apel·la a la motivació del València Basket després de l’ajustada derrota davant Panathinaikos

Josep Puerto ressalta que la forma en què Panathinaikos va celebrar la victòria per un punt reforça la motivació del València Basket per a lluitar el segon partit de quarts de l'Eurolliga en el Roig Arena.

El PSOE recorrerà al Suprem per a frenar les acusacions de Aldama

El PSOE anuncia que tornarà a demanar empara al Tribunal Suprem per a respondre a les acusacions de Víctor de Aldama i nega qualsevol finançament il·legal en el partit.

Pérez Llorca reclama esperar a la investigació sobre la contractació de la seua parella abans de jutjar

Juanfran Pérez Llorca demana deixar treballar a l'Agència Antifrau en la investigació sobre la plaça adjudicada a la seua parella en la Diputació de València abans de traure conclusions polítiques.

Pérez Llorca acusa el Govern de discriminar la Comunitat i limitar-la a l’endeutament

Pérez Llorca acusa el Govern central de mantindre la discriminació econòmica amb la Comunitat Valenciana i de limitar la seua resposta a permetre més deute en lloc d'aportar recursos directes.

El Govern i el PSOE es desmarquen de Aldama després de les seues acusacions en el juí del cas Koldo

El Govern afirma estar tranquil i tatxa a Víctor de Aldama de gran mentider, mentres el PSOE anuncia que demanarà empara al Suprem davant el que considera injúries en el juí del cas Koldo.