‘IgualaT’, atenció a víctimes de discriminació o de delictes d’odi

El servei ‘IgualaT’, posat en marxa per la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives el mes de febrer passat, ofereix una primera atenció a les persones víctimes de qualsevol forma de discriminació o delictes d’odi, la qual cosa converteix a la Comunitat Valenciana en la primera autonomia d’Espanya i d’Europa que ofereix un servei d’aquestes característiques amb un enfocament integral en l’atenció.

Així ho ha destacat el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, en la seua visita a les instal·lacions on es presta aquest servei, que ofereix informació, primer assessorament i orientació a aquelles persones víctimes de qualsevol circumstància que poguera implicar la vulneració del principi d’igualtat de tracte.

En la seua visita al centre, José de Lamo ha conversat amb l’equip multidisciplinari del servei format per professionals del Dret, la Psicologia i Treball o Educació Social, entre altres.

De Lamo ha assegurat que és un servei que compleix amb els últims estàndards internacionals de drets humans en matèria de lluita contra la discriminació, i ha incidit en la importància de l'”enfocament integral” que ofereix, la qual cosa permet abordar d’una manera específica els casos de discriminació “interseccional“, això és, aquells casos d’incidents o delictes d’odi en els quals conflueixen diversos motius de discriminació, “adaptant així la resposta a les necessitats de cada persona“.

Informació i assessorament

El servei es presta exclusivament per mitjans telefònics i telemàtics, que se centralitzen en l’oficina on treballa l’equip de professionals.

Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 108 655, del correu Igualat@cv.gva.es o per WhatsApp en el número 676 322 559. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 10 a 14 hores; i els dimarts, dimecres i dijous de 16 a 19 hores.

El servei, a més d’informar, assessorar i orientar a les persones usuàries i derivar-les als recursos pertinents, elabora protocols de coordinació entre les diferents institucions públiques, així com entitats privades, en l’atenció a les víctimes o persones relacionades amb situacions discriminatòries, delictes d’odi o vulneració del principi d’igualtat de tracte.

La recollida ordenada i sistematitzada de dades relacionades amb situacions discriminatòries i delictes d’odi amb finalitats estadístics és una altra de les funcions d’aquest servei, que també elaborarà materials didàctics o formatius i elaborarà i actualitzarà un directori de recursos actualitzats en els diferents àmbits educatius, socials, sanitaris, judicials i de qualsevol altre àmbit que siga d’interés.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.