10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Jesulín de Ubrique, desolat després de la notícia de la setmana

Jesulín de Ubrique durant un festival taurí el 10 de setembre del 2017

Jesulín de Ubrique va ser el testimoni de Víctor Puerto quan va començar | GTRES

Ja és oficial: el torero amic de Jesulín de Ubrique, Víctor Puerto, confirma la seua retirada. Després de 25 anys d’alternativa, ha decidit abandonar la plaça, obligat per les numeroses lesions que ha patit al llarg de la seua trajectòria.

 

Puerto va agarrar l’alternativa el 9 d’abril del 1995 en Ciutat Reial, a on va tindre a Miguel Báez, ‘El Litri’, de padrí i a Jesulín de Ubrique de testimoni, un fet que els va acabar convertint en grans amics. En este sentit, ha pogut comptar amb el marit de María José Campanario en els moments més complicats que ha travessat com a torero.

 

Obligat a retirar-se per les lesions

El torero arrossega tot un seguit de lesions al llarg de la seua carrera però la més important és una trajectòria de 12 centímetres que afortunadament va entrar en paral·lel al recte i encara que va estar molt prop de l’anus, no va arribar a tocar cap òrgan vital. A pesar d’això, l’impacte va causar que perdera la sensibilitat de la mà dreta i la força del braç.

 

D’altra banda, Jesulín de Ubrique és un dels noms que més ha marcat la seua carrera. Esta notícia ha deixat tocat al torero andalús que no està travessant un bon moment a causa dels problemes de salut de la seua dona. A pesar de què fa molts anys que el gadità està allunyat dels mitjans de comunicació, de ben segur que reapareixerà per a dedicar unes paraules al seu gran amic Víctor Puerto després de què s’haja conegut el seu adeu definitiu al món del bou.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.