16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Manifestacions, piquets i altres accions a tota la Comunitat pel 8M

8M

Imatge d’arxiu de la manifestació del 8M | Europa Press

 

Sindicats i moviments feministes han organitzat diversos piquets informatius i més d’un centenar d’accions per a aquest 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, abans de les manifestacions que a la vesprada tindran lloc en ciutats de la Comunitat Valenciana amb motiu de la vaga de treballadors, cures, consum i estudiantil convocada.

 

CCOO PV i UGT-PV han convocat un piquet a partir de les 12 hores des de les Torres de Serrans de València que recorrerà el carrer Serrans, la plaça Manises, la plaça de la Verge, el carrer del Miquelet, la plaça de la Reina, el carrer La Pau, el carrer Palau de Justícia, la Porta de la Mar. L’activitat acabarà al carrer Colón, on coincidirà amb els piquets dels estudiants, avancen els sindicats en un comunicat conjunt.

 

Estan convocats dones i homes a aturs de dues hores. En el torn de demà, de 12 a 14 hores, i en el de vesprada, de 16 a 18, amb horari especial en sanitat (de 10 a 12 i de 17.30 a 19.30), mentre que en els sectors d’ensenyament i mitjans de comunicació conviden a un atur de 24 hores.

 

Per part seua, Intersindical Valenciana, que preveu un seguiment “massiu” a la vaga i superior al de 2018, ha defensat una vaga laboral de 24 hores en tots els àmbits, sectors i empreses, públiques i privades, per a “paralitzar els centres de treball i visualitzar la importància de la tasca que fem les dones cada dia de l’any”, igual que ha fet l’Assemblea Feminista 8M València.

 

Intersindical començarà les accions el 8M amb piquets informatius en la rotonda de la Pantera Rosa a les 7.30 hores, en una acció conjunta amb l’Assemblea, igual que l’acció per a visibilitzar les cures en l’Estació del Nord de València, de 10 a 13.00. A Torrevieja anuncien una manifestació a les 11.30 hores.

 

La manifestació també començarà al matí, a les 12, a Alcoi. A la mateixa hora hi haurà concentracions als ajuntaments de la majoria de localitats valencianes. Intersindical tindrà altres dos actes amb l’Assemblea, com són la ‘intifalla’ habitada en la mascletà a les 14 hores, i el dinar ‘de pa i porta’ en el CIE de Sapadors de València a les 14.30.

 

Micro obert

Paral·lelament, l’Assemblea Feminista 8M València continuarà amb les accions que va començar en els ‘8 Dies de Revolta Feminista’ que, a més dels actes que coincideixen amb Intersindical, seguiran a les 8.30 amb piquets informatius en Benimaclet; i piquets i taller de pancartes en El Cabanyal d’11 a 13 hores.

 

A les quatre de la vesprada faran un micro obert en el CIE de Sapadors en solidaritat amb les preses, i a les 16.45 eixiran des d’aqueix centre fins a l’administració. L’Assemblea també ha convocat una taula redona sobre les violències patriarcals a les 19 hores i l’actuació de Mireia Pérez en Benimaclet, ambdues el 9 de març.

 

A la vesprada, les manifestacions seran en horaris diferents en les diferents localitats: començaran a les 18 hores a Castelló, Ontinyent i València, a les 18.30 a Orihuela, i a les 19 a Alacant, Elx , Gandia i Xàtiva.

 

‘Front a la barbàrie, lluita feminista’

El manifest de la Comissió 8 de març, amb el títol ‘Front a la barbàrie, lluita feminista’, denúncia que els treballs de cures estan “invisibilitzats i menyspreats” i els volen posar “en el centre” de la societat, a més d’exigir “corresponsabilitat en la llar i els plens drets de ciutadania, el dret a cuidar i ser cuidades”.

 

En la mateixa línia, rebutja les condicions de “explotació i esclavitud” de les dones i defensa construir estratègies de consum alternatives, que ajuden a crear “un món social i laboralment més just, més respectuós amb el medi ambient i amb la vida de les persones”.

 

En aquest context, subratlla les discriminacions i violències en el treball i denúncia que ser dona és “la principal causa de pobresa”; la violència patriarcal, mentre que la llei d’estrangeria, que és “racisme institucional”. “Als quals protagonitzen aquesta ona reaccionària i patriarcal, les dones responem amb aquest tsunami feminista. Ni un pas arrere en els nostres drets!”.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.