Manifestacions, piquets i altres accions a tota la Comunitat pel 8M

8M

Imatge d’arxiu de la manifestació del 8M | Europa Press

 

Sindicats i moviments feministes han organitzat diversos piquets informatius i més d’un centenar d’accions per a aquest 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, abans de les manifestacions que a la vesprada tindran lloc en ciutats de la Comunitat Valenciana amb motiu de la vaga de treballadors, cures, consum i estudiantil convocada.

 

CCOO PV i UGT-PV han convocat un piquet a partir de les 12 hores des de les Torres de Serrans de València que recorrerà el carrer Serrans, la plaça Manises, la plaça de la Verge, el carrer del Miquelet, la plaça de la Reina, el carrer La Pau, el carrer Palau de Justícia, la Porta de la Mar. L’activitat acabarà al carrer Colón, on coincidirà amb els piquets dels estudiants, avancen els sindicats en un comunicat conjunt.

 

Estan convocats dones i homes a aturs de dues hores. En el torn de demà, de 12 a 14 hores, i en el de vesprada, de 16 a 18, amb horari especial en sanitat (de 10 a 12 i de 17.30 a 19.30), mentre que en els sectors d’ensenyament i mitjans de comunicació conviden a un atur de 24 hores.

 

Per part seua, Intersindical Valenciana, que preveu un seguiment «massiu» a la vaga i superior al de 2018, ha defensat una vaga laboral de 24 hores en tots els àmbits, sectors i empreses, públiques i privades, per a «paralitzar els centres de treball i visualitzar la importància de la tasca que fem les dones cada dia de l’any», igual que ha fet l’Assemblea Feminista 8M València.

 

Intersindical començarà les accions el 8M amb piquets informatius en la rotonda de la Pantera Rosa a les 7.30 hores, en una acció conjunta amb l’Assemblea, igual que l’acció per a visibilitzar les cures en l’Estació del Nord de València, de 10 a 13.00. A Torrevieja anuncien una manifestació a les 11.30 hores.

 

La manifestació també començarà al matí, a les 12, a Alcoi. A la mateixa hora hi haurà concentracions als ajuntaments de la majoria de localitats valencianes. Intersindical tindrà altres dos actes amb l’Assemblea, com són la ‘intifalla’ habitada en la mascletà a les 14 hores, i el dinar ‘de pa i porta’ en el CIE de Sapadors de València a les 14.30.

 

Micro obert

Paral·lelament, l’Assemblea Feminista 8M València continuarà amb les accions que va començar en els ‘8 Dies de Revolta Feminista’ que, a més dels actes que coincideixen amb Intersindical, seguiran a les 8.30 amb piquets informatius en Benimaclet; i piquets i taller de pancartes en El Cabanyal d’11 a 13 hores.

 

A les quatre de la vesprada faran un micro obert en el CIE de Sapadors en solidaritat amb les preses, i a les 16.45 eixiran des d’aqueix centre fins a l’administració. L’Assemblea també ha convocat una taula redona sobre les violències patriarcals a les 19 hores i l’actuació de Mireia Pérez en Benimaclet, ambdues el 9 de març.

 

A la vesprada, les manifestacions seran en horaris diferents en les diferents localitats: començaran a les 18 hores a Castelló, Ontinyent i València, a les 18.30 a Orihuela, i a les 19 a Alacant, Elx , Gandia i Xàtiva.

 

‘Front a la barbàrie, lluita feminista’

El manifest de la Comissió 8 de març, amb el títol ‘Front a la barbàrie, lluita feminista’, denúncia que els treballs de cures estan «invisibilitzats i menyspreats» i els volen posar «en el centre» de la societat, a més d’exigir «corresponsabilitat en la llar i els plens drets de ciutadania, el dret a cuidar i ser cuidades».

 

En la mateixa línia, rebutja les condicions de «explotació i esclavitud» de les dones i defensa construir estratègies de consum alternatives, que ajuden a crear «un món social i laboralment més just, més respectuós amb el medi ambient i amb la vida de les persones».

 

En aquest context, subratlla les discriminacions i violències en el treball i denúncia que ser dona és «la principal causa de pobresa»; la violència patriarcal, mentre que la llei d’estrangeria, que és «racisme institucional». «Als quals protagonitzen aquesta ona reaccionària i patriarcal, les dones responem amb aquest tsunami feminista. Ni un pas arrere en els nostres drets!».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.