Manifestacions, piquets i altres accions a tota la Comunitat pel 8M

8M

Imatge d’arxiu de la manifestació del 8M | Europa Press

 

Sindicats i moviments feministes han organitzat diversos piquets informatius i més d’un centenar d’accions per a aquest 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, abans de les manifestacions que a la vesprada tindran lloc en ciutats de la Comunitat Valenciana amb motiu de la vaga de treballadors, cures, consum i estudiantil convocada.

 

CCOO PV i UGT-PV han convocat un piquet a partir de les 12 hores des de les Torres de Serrans de València que recorrerà el carrer Serrans, la plaça Manises, la plaça de la Verge, el carrer del Miquelet, la plaça de la Reina, el carrer La Pau, el carrer Palau de Justícia, la Porta de la Mar. L’activitat acabarà al carrer Colón, on coincidirà amb els piquets dels estudiants, avancen els sindicats en un comunicat conjunt.

 

Estan convocats dones i homes a aturs de dues hores. En el torn de demà, de 12 a 14 hores, i en el de vesprada, de 16 a 18, amb horari especial en sanitat (de 10 a 12 i de 17.30 a 19.30), mentre que en els sectors d’ensenyament i mitjans de comunicació conviden a un atur de 24 hores.

 

Per part seua, Intersindical Valenciana, que preveu un seguiment «massiu» a la vaga i superior al de 2018, ha defensat una vaga laboral de 24 hores en tots els àmbits, sectors i empreses, públiques i privades, per a «paralitzar els centres de treball i visualitzar la importància de la tasca que fem les dones cada dia de l’any», igual que ha fet l’Assemblea Feminista 8M València.

 

Intersindical començarà les accions el 8M amb piquets informatius en la rotonda de la Pantera Rosa a les 7.30 hores, en una acció conjunta amb l’Assemblea, igual que l’acció per a visibilitzar les cures en l’Estació del Nord de València, de 10 a 13.00. A Torrevieja anuncien una manifestació a les 11.30 hores.

 

La manifestació també començarà al matí, a les 12, a Alcoi. A la mateixa hora hi haurà concentracions als ajuntaments de la majoria de localitats valencianes. Intersindical tindrà altres dos actes amb l’Assemblea, com són la ‘intifalla’ habitada en la mascletà a les 14 hores, i el dinar ‘de pa i porta’ en el CIE de Sapadors de València a les 14.30.

 

Micro obert

Paral·lelament, l’Assemblea Feminista 8M València continuarà amb les accions que va començar en els ‘8 Dies de Revolta Feminista’ que, a més dels actes que coincideixen amb Intersindical, seguiran a les 8.30 amb piquets informatius en Benimaclet; i piquets i taller de pancartes en El Cabanyal d’11 a 13 hores.

 

A les quatre de la vesprada faran un micro obert en el CIE de Sapadors en solidaritat amb les preses, i a les 16.45 eixiran des d’aqueix centre fins a l’administració. L’Assemblea també ha convocat una taula redona sobre les violències patriarcals a les 19 hores i l’actuació de Mireia Pérez en Benimaclet, ambdues el 9 de març.

 

A la vesprada, les manifestacions seran en horaris diferents en les diferents localitats: començaran a les 18 hores a Castelló, Ontinyent i València, a les 18.30 a Orihuela, i a les 19 a Alacant, Elx , Gandia i Xàtiva.

 

‘Front a la barbàrie, lluita feminista’

El manifest de la Comissió 8 de març, amb el títol ‘Front a la barbàrie, lluita feminista’, denúncia que els treballs de cures estan «invisibilitzats i menyspreats» i els volen posar «en el centre» de la societat, a més d’exigir «corresponsabilitat en la llar i els plens drets de ciutadania, el dret a cuidar i ser cuidades».

 

En la mateixa línia, rebutja les condicions de «explotació i esclavitud» de les dones i defensa construir estratègies de consum alternatives, que ajuden a crear «un món social i laboralment més just, més respectuós amb el medi ambient i amb la vida de les persones».

 

En aquest context, subratlla les discriminacions i violències en el treball i denúncia que ser dona és «la principal causa de pobresa»; la violència patriarcal, mentre que la llei d’estrangeria, que és «racisme institucional». «Als quals protagonitzen aquesta ona reaccionària i patriarcal, les dones responem amb aquest tsunami feminista. Ni un pas arrere en els nostres drets!».

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’interior nord-americà-alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan i amb experiència destacada en l’ACB.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.