13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Manifestacions, piquets i altres accions a tota la Comunitat pel 8M

8M

Imatge d’arxiu de la manifestació del 8M | Europa Press

 

Sindicats i moviments feministes han organitzat diversos piquets informatius i més d’un centenar d’accions per a aquest 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, abans de les manifestacions que a la vesprada tindran lloc en ciutats de la Comunitat Valenciana amb motiu de la vaga de treballadors, cures, consum i estudiantil convocada.

 

CCOO PV i UGT-PV han convocat un piquet a partir de les 12 hores des de les Torres de Serrans de València que recorrerà el carrer Serrans, la plaça Manises, la plaça de la Verge, el carrer del Miquelet, la plaça de la Reina, el carrer La Pau, el carrer Palau de Justícia, la Porta de la Mar. L’activitat acabarà al carrer Colón, on coincidirà amb els piquets dels estudiants, avancen els sindicats en un comunicat conjunt.

 

Estan convocats dones i homes a aturs de dues hores. En el torn de demà, de 12 a 14 hores, i en el de vesprada, de 16 a 18, amb horari especial en sanitat (de 10 a 12 i de 17.30 a 19.30), mentre que en els sectors d’ensenyament i mitjans de comunicació conviden a un atur de 24 hores.

 

Per part seua, Intersindical Valenciana, que preveu un seguiment “massiu” a la vaga i superior al de 2018, ha defensat una vaga laboral de 24 hores en tots els àmbits, sectors i empreses, públiques i privades, per a “paralitzar els centres de treball i visualitzar la importància de la tasca que fem les dones cada dia de l’any”, igual que ha fet l’Assemblea Feminista 8M València.

 

Intersindical començarà les accions el 8M amb piquets informatius en la rotonda de la Pantera Rosa a les 7.30 hores, en una acció conjunta amb l’Assemblea, igual que l’acció per a visibilitzar les cures en l’Estació del Nord de València, de 10 a 13.00. A Torrevieja anuncien una manifestació a les 11.30 hores.

 

La manifestació també començarà al matí, a les 12, a Alcoi. A la mateixa hora hi haurà concentracions als ajuntaments de la majoria de localitats valencianes. Intersindical tindrà altres dos actes amb l’Assemblea, com són la ‘intifalla’ habitada en la mascletà a les 14 hores, i el dinar ‘de pa i porta’ en el CIE de Sapadors de València a les 14.30.

 

Micro obert

Paral·lelament, l’Assemblea Feminista 8M València continuarà amb les accions que va començar en els ‘8 Dies de Revolta Feminista’ que, a més dels actes que coincideixen amb Intersindical, seguiran a les 8.30 amb piquets informatius en Benimaclet; i piquets i taller de pancartes en El Cabanyal d’11 a 13 hores.

 

A les quatre de la vesprada faran un micro obert en el CIE de Sapadors en solidaritat amb les preses, i a les 16.45 eixiran des d’aqueix centre fins a l’administració. L’Assemblea també ha convocat una taula redona sobre les violències patriarcals a les 19 hores i l’actuació de Mireia Pérez en Benimaclet, ambdues el 9 de març.

 

A la vesprada, les manifestacions seran en horaris diferents en les diferents localitats: començaran a les 18 hores a Castelló, Ontinyent i València, a les 18.30 a Orihuela, i a les 19 a Alacant, Elx , Gandia i Xàtiva.

 

‘Front a la barbàrie, lluita feminista’

El manifest de la Comissió 8 de març, amb el títol ‘Front a la barbàrie, lluita feminista’, denúncia que els treballs de cures estan “invisibilitzats i menyspreats” i els volen posar “en el centre” de la societat, a més d’exigir “corresponsabilitat en la llar i els plens drets de ciutadania, el dret a cuidar i ser cuidades”.

 

En la mateixa línia, rebutja les condicions de “explotació i esclavitud” de les dones i defensa construir estratègies de consum alternatives, que ajuden a crear “un món social i laboralment més just, més respectuós amb el medi ambient i amb la vida de les persones”.

 

En aquest context, subratlla les discriminacions i violències en el treball i denúncia que ser dona és “la principal causa de pobresa”; la violència patriarcal, mentre que la llei d’estrangeria, que és “racisme institucional”. “Als quals protagonitzen aquesta ona reaccionària i patriarcal, les dones responem amb aquest tsunami feminista. Ni un pas arrere en els nostres drets!”.

Últimes notícies

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.