18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

‘Menjar a domicili’, el servici de València per a les persones en situació vulnerable

 

La nova prestació municipal d’atenció social per acostar el menjar al domicili a més de 1.440 persones en situació de vulnerabilitat en València compta amb un pressupost inicial de 12.603.888 euros per a quatre anys, uns tres milions d’euros a l’any. Així consta en el contracte del servici ‘Menjar a domicili’ impulsat per l’Ajuntament “per a garantir una alimentació de qualitat i adequada a les necessitats de majors i persones amb discapacitat o diversitat funcional en situació de fragilitat”.

“Este nou recurs contempla el fet de possibilitar a estes persones la permanència a les seues llars i el de previndre el seu possible risc d’aïllament”. Ho ha explicat hui la regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, en informar de l’obertura del procediment d’adjudicació per a contractar la prestació d’este servici, amb finançament íntegrament municipal.

La regidora Isabel Lozano ha assegurat que “es tracta d’un dels contractes municipals més importants en l’àmbit de l’atenció social que s’ha preparat amb molt esforç i estima per arribar al millor servici possible”, i ha explicat que “s’emmarca en l’aposta de l’Ajuntament que, com administració més propera a la ciutadania, vol cobrir l’atenció social a les persones dependents més vulnerables perquè visquen en les seues llars fins que, per la seua dependència, requerisquen una residència”. Este recurs es completa amb el servici d’ajuda a domicili i el de teleassistència.

Del servici ‘Menjar a domicili’ l’Ajuntament sufragarà el 68% de la despesa, i cada usuari aportarà el 32% restant, és a dir, uns 2,5 euros per menú diari.

La prestació, segons l’ordenança que regula esta competència municipal, preveu la preparació i lliurament a domicili de menjars a les persones usuàries, en racions equilibrades i saludables, en adequades condicions de qualitat i higiene, i amb paràmetres de sostenibilitat i proximitat durant els 365 dies de l’any.

 

Isabel Lozano ha afegit que l’Ajuntament també pot proveir de microones i neveres en règim de cessió, i oferir caixes amb vaixella i coberteria (gots, plats, coberts i salva estovalles) a les persones usuàries d’este servici; així com organitzar una sèrie d’iniciatives complementàries, de dinamització tant dins com fora del domicili, i de trobada per a persones que acusen un major nivell de soledat, en èpoques especials de l’any: Nadal, Falles, etc.

També hi ha altres activitats com la de degustació dels menjars en els Centres municipals de Servicis Socials per a donar-los a conéixer el recurs.

El servici també compta amb la figura de treballadors socials per a intervenció i seguiment de casos de major vulnerabilitat, amb repartidors formats per a detectar indicis de risc als domicilis, i permet l’alta urgent en 48 hores i ordinària en màxim 7 dies.

D’altra banda, disposa d’un registre del lliurament amb lectura codi QR al frigorífic de la persona usuària així com un sistema d’avaluació diària de la persona beneficiària del menú rebut i dona la possibilitat als i les usuàries de què cedisquen les seues claus.

 

Requisits 

 

Per poder gaudir d’este servici, les persones han d’estar empadronades al municipi de València, tindre 65 anys o més, o 18 anys o més amb el cas de comptar amb un certificat oficial de discapacitat, de dependència o de ser perceptor de pensió d’incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa.

A més estes persones, han de tindre autonomia per a la preparació i ingesta dels aliments servits, però no per a la compra i cuinat, i viure a soles o en companyia de persones en situació similar d’edat i característiques. També es tenen en consideració els ingressos.

Per últim, els menús que es repartiran en envasos reciclables i es retiraran per al seu reciclatge, seran especials per a festivitats, i personalitzats d’acord amb les necessitats de les persones. Diàriament les persones usuàries d’este servici rebran una amanida, dos plats, postre i pa, i un litre de llet i de suc setmanal i tovallons.

 

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.