‘Menjar a domicili’, el servici de València per a les persones en situació vulnerable

 

La nova prestació municipal d’atenció social per acostar el menjar al domicili a més de 1.440 persones en situació de vulnerabilitat en València compta amb un pressupost inicial de 12.603.888 euros per a quatre anys, uns tres milions d’euros a l’any. Així consta en el contracte del servici ‘Menjar a domicili’ impulsat per l’Ajuntament “per a garantir una alimentació de qualitat i adequada a les necessitats de majors i persones amb discapacitat o diversitat funcional en situació de fragilitat”.

“Este nou recurs contempla el fet de possibilitar a estes persones la permanència a les seues llars i el de previndre el seu possible risc d’aïllament”. Ho ha explicat hui la regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, en informar de l’obertura del procediment d’adjudicació per a contractar la prestació d’este servici, amb finançament íntegrament municipal.

La regidora Isabel Lozano ha assegurat que “es tracta d’un dels contractes municipals més importants en l’àmbit de l’atenció social que s’ha preparat amb molt esforç i estima per arribar al millor servici possible”, i ha explicat que “s’emmarca en l’aposta de l’Ajuntament que, com administració més propera a la ciutadania, vol cobrir l’atenció social a les persones dependents més vulnerables perquè visquen en les seues llars fins que, per la seua dependència, requerisquen una residència”. Este recurs es completa amb el servici d’ajuda a domicili i el de teleassistència.

Del servici ‘Menjar a domicili’ l’Ajuntament sufragarà el 68% de la despesa, i cada usuari aportarà el 32% restant, és a dir, uns 2,5 euros per menú diari.

La prestació, segons l’ordenança que regula esta competència municipal, preveu la preparació i lliurament a domicili de menjars a les persones usuàries, en racions equilibrades i saludables, en adequades condicions de qualitat i higiene, i amb paràmetres de sostenibilitat i proximitat durant els 365 dies de l’any.

 

Isabel Lozano ha afegit que l’Ajuntament també pot proveir de microones i neveres en règim de cessió, i oferir caixes amb vaixella i coberteria (gots, plats, coberts i salva estovalles) a les persones usuàries d’este servici; així com organitzar una sèrie d’iniciatives complementàries, de dinamització tant dins com fora del domicili, i de trobada per a persones que acusen un major nivell de soledat, en èpoques especials de l’any: Nadal, Falles, etc.

També hi ha altres activitats com la de degustació dels menjars en els Centres municipals de Servicis Socials per a donar-los a conéixer el recurs.

El servici també compta amb la figura de treballadors socials per a intervenció i seguiment de casos de major vulnerabilitat, amb repartidors formats per a detectar indicis de risc als domicilis, i permet l’alta urgent en 48 hores i ordinària en màxim 7 dies.

D’altra banda, disposa d’un registre del lliurament amb lectura codi QR al frigorífic de la persona usuària així com un sistema d’avaluació diària de la persona beneficiària del menú rebut i dona la possibilitat als i les usuàries de què cedisquen les seues claus.

 

Requisits 

 

Per poder gaudir d’este servici, les persones han d’estar empadronades al municipi de València, tindre 65 anys o més, o 18 anys o més amb el cas de comptar amb un certificat oficial de discapacitat, de dependència o de ser perceptor de pensió d’incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa.

A més estes persones, han de tindre autonomia per a la preparació i ingesta dels aliments servits, però no per a la compra i cuinat, i viure a soles o en companyia de persones en situació similar d’edat i característiques. També es tenen en consideració els ingressos.

Per últim, els menús que es repartiran en envasos reciclables i es retiraran per al seu reciclatge, seran especials per a festivitats, i personalitzats d’acord amb les necessitats de les persones. Diàriament les persones usuàries d’este servici rebran una amanida, dos plats, postre i pa, i un litre de llet i de suc setmanal i tovallons.

 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.