‘Menjar a domicili’, el servici de València per a les persones en situació vulnerable

 

La nova prestació municipal d’atenció social per acostar el menjar al domicili a més de 1.440 persones en situació de vulnerabilitat en València compta amb un pressupost inicial de 12.603.888 euros per a quatre anys, uns tres milions d’euros a l’any. Així consta en el contracte del servici ‘Menjar a domicili’ impulsat per l’Ajuntament “per a garantir una alimentació de qualitat i adequada a les necessitats de majors i persones amb discapacitat o diversitat funcional en situació de fragilitat”.

“Este nou recurs contempla el fet de possibilitar a estes persones la permanència a les seues llars i el de previndre el seu possible risc d’aïllament”. Ho ha explicat hui la regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, en informar de l’obertura del procediment d’adjudicació per a contractar la prestació d’este servici, amb finançament íntegrament municipal.

La regidora Isabel Lozano ha assegurat que “es tracta d’un dels contractes municipals més importants en l’àmbit de l’atenció social que s’ha preparat amb molt esforç i estima per arribar al millor servici possible”, i ha explicat que “s’emmarca en l’aposta de l’Ajuntament que, com administració més propera a la ciutadania, vol cobrir l’atenció social a les persones dependents més vulnerables perquè visquen en les seues llars fins que, per la seua dependència, requerisquen una residència”. Este recurs es completa amb el servici d’ajuda a domicili i el de teleassistència.

Del servici ‘Menjar a domicili’ l’Ajuntament sufragarà el 68% de la despesa, i cada usuari aportarà el 32% restant, és a dir, uns 2,5 euros per menú diari.

La prestació, segons l’ordenança que regula esta competència municipal, preveu la preparació i lliurament a domicili de menjars a les persones usuàries, en racions equilibrades i saludables, en adequades condicions de qualitat i higiene, i amb paràmetres de sostenibilitat i proximitat durant els 365 dies de l’any.

 

Isabel Lozano ha afegit que l’Ajuntament també pot proveir de microones i neveres en règim de cessió, i oferir caixes amb vaixella i coberteria (gots, plats, coberts i salva estovalles) a les persones usuàries d’este servici; així com organitzar una sèrie d’iniciatives complementàries, de dinamització tant dins com fora del domicili, i de trobada per a persones que acusen un major nivell de soledat, en èpoques especials de l’any: Nadal, Falles, etc.

També hi ha altres activitats com la de degustació dels menjars en els Centres municipals de Servicis Socials per a donar-los a conéixer el recurs.

El servici també compta amb la figura de treballadors socials per a intervenció i seguiment de casos de major vulnerabilitat, amb repartidors formats per a detectar indicis de risc als domicilis, i permet l’alta urgent en 48 hores i ordinària en màxim 7 dies.

D’altra banda, disposa d’un registre del lliurament amb lectura codi QR al frigorífic de la persona usuària així com un sistema d’avaluació diària de la persona beneficiària del menú rebut i dona la possibilitat als i les usuàries de què cedisquen les seues claus.

 

Requisits 

 

Per poder gaudir d’este servici, les persones han d’estar empadronades al municipi de València, tindre 65 anys o més, o 18 anys o més amb el cas de comptar amb un certificat oficial de discapacitat, de dependència o de ser perceptor de pensió d’incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa.

A més estes persones, han de tindre autonomia per a la preparació i ingesta dels aliments servits, però no per a la compra i cuinat, i viure a soles o en companyia de persones en situació similar d’edat i característiques. També es tenen en consideració els ingressos.

Per últim, els menús que es repartiran en envasos reciclables i es retiraran per al seu reciclatge, seran especials per a festivitats, i personalitzats d’acord amb les necessitats de les persones. Diàriament les persones usuàries d’este servici rebran una amanida, dos plats, postre i pa, i un litre de llet i de suc setmanal i tovallons.

 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.