‘Menjar a domicili’, el servici de València per a les persones en situació vulnerable

 

La nova prestació municipal d’atenció social per acostar el menjar al domicili a més de 1.440 persones en situació de vulnerabilitat en València compta amb un pressupost inicial de 12.603.888 euros per a quatre anys, uns tres milions d’euros a l’any. Així consta en el contracte del servici ‘Menjar a domicili’ impulsat per l’Ajuntament “per a garantir una alimentació de qualitat i adequada a les necessitats de majors i persones amb discapacitat o diversitat funcional en situació de fragilitat”.

“Este nou recurs contempla el fet de possibilitar a estes persones la permanència a les seues llars i el de previndre el seu possible risc d’aïllament”. Ho ha explicat hui la regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, en informar de l’obertura del procediment d’adjudicació per a contractar la prestació d’este servici, amb finançament íntegrament municipal.

La regidora Isabel Lozano ha assegurat que “es tracta d’un dels contractes municipals més importants en l’àmbit de l’atenció social que s’ha preparat amb molt esforç i estima per arribar al millor servici possible”, i ha explicat que “s’emmarca en l’aposta de l’Ajuntament que, com administració més propera a la ciutadania, vol cobrir l’atenció social a les persones dependents més vulnerables perquè visquen en les seues llars fins que, per la seua dependència, requerisquen una residència”. Este recurs es completa amb el servici d’ajuda a domicili i el de teleassistència.

Del servici ‘Menjar a domicili’ l’Ajuntament sufragarà el 68% de la despesa, i cada usuari aportarà el 32% restant, és a dir, uns 2,5 euros per menú diari.

La prestació, segons l’ordenança que regula esta competència municipal, preveu la preparació i lliurament a domicili de menjars a les persones usuàries, en racions equilibrades i saludables, en adequades condicions de qualitat i higiene, i amb paràmetres de sostenibilitat i proximitat durant els 365 dies de l’any.

 

Isabel Lozano ha afegit que l’Ajuntament també pot proveir de microones i neveres en règim de cessió, i oferir caixes amb vaixella i coberteria (gots, plats, coberts i salva estovalles) a les persones usuàries d’este servici; així com organitzar una sèrie d’iniciatives complementàries, de dinamització tant dins com fora del domicili, i de trobada per a persones que acusen un major nivell de soledat, en èpoques especials de l’any: Nadal, Falles, etc.

També hi ha altres activitats com la de degustació dels menjars en els Centres municipals de Servicis Socials per a donar-los a conéixer el recurs.

El servici també compta amb la figura de treballadors socials per a intervenció i seguiment de casos de major vulnerabilitat, amb repartidors formats per a detectar indicis de risc als domicilis, i permet l’alta urgent en 48 hores i ordinària en màxim 7 dies.

D’altra banda, disposa d’un registre del lliurament amb lectura codi QR al frigorífic de la persona usuària així com un sistema d’avaluació diària de la persona beneficiària del menú rebut i dona la possibilitat als i les usuàries de què cedisquen les seues claus.

 

Requisits 

 

Per poder gaudir d’este servici, les persones han d’estar empadronades al municipi de València, tindre 65 anys o més, o 18 anys o més amb el cas de comptar amb un certificat oficial de discapacitat, de dependència o de ser perceptor de pensió d’incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa.

A més estes persones, han de tindre autonomia per a la preparació i ingesta dels aliments servits, però no per a la compra i cuinat, i viure a soles o en companyia de persones en situació similar d’edat i característiques. També es tenen en consideració els ingressos.

Per últim, els menús que es repartiran en envasos reciclables i es retiraran per al seu reciclatge, seran especials per a festivitats, i personalitzats d’acord amb les necessitats de les persones. Diàriament les persones usuàries d’este servici rebran una amanida, dos plats, postre i pa, i un litre de llet i de suc setmanal i tovallons.

 

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.