Nutricionistes valencians denuncien una publicitat de ‘dieta equilibrada’ enganyosa

 

 

Amb l’advertiment el recordatori que a la Comunitat Valenciana, un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat, el Col·legi Oficial de Dietistes-Nutricionistes (CODiNuCoVa) ha enviat un comunicat als mitjans de comunicació argumentant la petició que han cursat perquè es retire una publicitat uneix pizza i hamburguesa amb el concepte de «dieta equilibrada».

«Hem demanat la retirada de la publicitat del Centre Comercial El Saler el contingut indica el següent: «Una pizza a una mà i una hamburguesa en l’altra. Això és dieta equilibrada«, i que s’engloba en la campanya de nova imatge d’estes instal·lacions, un joc de paraules i un recurs publicitari que normalitza i fins i tot recomana el consum d’estos aliments com a part d’una «dieta equilibrada», expliquen en el comunicat.

D’altra banda, l’escrit d’este Col·legi Oficial recorda també el risc de sobrepés i obesitat, cada vegada més estés entre la població, amb especial rellevància en menors d’edat. «Actualment a la Comunitat Valenciana un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat. Un estat de salut que es perpetua en la majoria dels casos i que és l’origen de moltes patologies cardiovasculars, diabetis, hipertensió i fins i tot alguns tipus de càncer en l’edat adulta.

Les al·lusions a «dietes equilibrades» exemplificadores en elaboracions que, en l’imaginari col·lectiu, no refereixen a productes saludables i, per tant, no són de consum recomanat de manera habitual, posa pedres al camí en la lluita contra l’obesitat, confon a la població (Que considera que s’alimenta correctament, quan per desgràcia el consum d’ultra processats â€‹â€‹i de menjar ràpid va en augment) i menysprea els esforços que els professionals de salut estem realitzant per avançar cap a una societat més sana i saludable a través de, entre altres accions, l’Educació Alimentària», adverteix el comunicat.

Finalment, també es pot el suport i la conscienciació social per a la difusió adequada dels missatges adequats: «atés que els missatges de salut han d’estar visats per professionals, des del CODiNuCoVa demanem a empreses, autoritats, associacions, mitjans de comunicació i qualsevol mena d’entitat i associació pública o privada que es recolze en els professionals de l’Alimentació i la Nutrició Humana i Dietètica per a qualsevol acció divulgativa que realitzen al voltant de la Nutrició i ens posem a la seua disposició», conclouen.

Últimes notícies

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.