Nutricionistes valencians denuncien una publicitat de ‘dieta equilibrada’ enganyosa

 

 

Amb l’advertiment el recordatori que a la Comunitat Valenciana, un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat, el Col·legi Oficial de Dietistes-Nutricionistes (CODiNuCoVa) ha enviat un comunicat als mitjans de comunicació argumentant la petició que han cursat perquè es retire una publicitat uneix pizza i hamburguesa amb el concepte de «dieta equilibrada».

«Hem demanat la retirada de la publicitat del Centre Comercial El Saler el contingut indica el següent: «Una pizza a una mà i una hamburguesa en l’altra. Això és dieta equilibrada«, i que s’engloba en la campanya de nova imatge d’estes instal·lacions, un joc de paraules i un recurs publicitari que normalitza i fins i tot recomana el consum d’estos aliments com a part d’una «dieta equilibrada», expliquen en el comunicat.

D’altra banda, l’escrit d’este Col·legi Oficial recorda també el risc de sobrepés i obesitat, cada vegada més estés entre la població, amb especial rellevància en menors d’edat. «Actualment a la Comunitat Valenciana un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat. Un estat de salut que es perpetua en la majoria dels casos i que és l’origen de moltes patologies cardiovasculars, diabetis, hipertensió i fins i tot alguns tipus de càncer en l’edat adulta.

Les al·lusions a «dietes equilibrades» exemplificadores en elaboracions que, en l’imaginari col·lectiu, no refereixen a productes saludables i, per tant, no són de consum recomanat de manera habitual, posa pedres al camí en la lluita contra l’obesitat, confon a la població (Que considera que s’alimenta correctament, quan per desgràcia el consum d’ultra processats â€‹â€‹i de menjar ràpid va en augment) i menysprea els esforços que els professionals de salut estem realitzant per avançar cap a una societat més sana i saludable a través de, entre altres accions, l’Educació Alimentària», adverteix el comunicat.

Finalment, també es pot el suport i la conscienciació social per a la difusió adequada dels missatges adequats: «atés que els missatges de salut han d’estar visats per professionals, des del CODiNuCoVa demanem a empreses, autoritats, associacions, mitjans de comunicació i qualsevol mena d’entitat i associació pública o privada que es recolze en els professionals de l’Alimentació i la Nutrició Humana i Dietètica per a qualsevol acció divulgativa que realitzen al voltant de la Nutrició i ens posem a la seua disposició», conclouen.

Últimes notícies

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.