Nutricionistes valencians denuncien una publicitat de ‘dieta equilibrada’ enganyosa

 

 

Amb l’advertiment el recordatori que a la Comunitat Valenciana, un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat, el Col·legi Oficial de Dietistes-Nutricionistes (CODiNuCoVa) ha enviat un comunicat als mitjans de comunicació argumentant la petició que han cursat perquè es retire una publicitat uneix pizza i hamburguesa amb el concepte de “dieta equilibrada”.

“Hem demanat la retirada de la publicitat del Centre Comercial El Saler el contingut indica el següent: “Una pizza a una mà i una hamburguesa en l’altra. Això és dieta equilibrada“, i que s’engloba en la campanya de nova imatge d’estes instal·lacions, un joc de paraules i un recurs publicitari que normalitza i fins i tot recomana el consum d’estos aliments com a part d’una “dieta equilibrada”, expliquen en el comunicat.

D’altra banda, l’escrit d’este Col·legi Oficial recorda també el risc de sobrepés i obesitat, cada vegada més estés entre la població, amb especial rellevància en menors d’edat. “Actualment a la Comunitat Valenciana un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat. Un estat de salut que es perpetua en la majoria dels casos i que és l’origen de moltes patologies cardiovasculars, diabetis, hipertensió i fins i tot alguns tipus de càncer en l’edat adulta.

Les al·lusions a “dietes equilibrades” exemplificadores en elaboracions que, en l’imaginari col·lectiu, no refereixen a productes saludables i, per tant, no són de consum recomanat de manera habitual, posa pedres al camí en la lluita contra l’obesitat, confon a la població (Que considera que s’alimenta correctament, quan per desgràcia el consum d’ultra processats â€‹â€‹i de menjar ràpid va en augment) i menysprea els esforços que els professionals de salut estem realitzant per avançar cap a una societat més sana i saludable a través de, entre altres accions, l’Educació Alimentària”, adverteix el comunicat.

Finalment, també es pot el suport i la conscienciació social per a la difusió adequada dels missatges adequats: “atés que els missatges de salut han d’estar visats per professionals, des del CODiNuCoVa demanem a empreses, autoritats, associacions, mitjans de comunicació i qualsevol mena d’entitat i associació pública o privada que es recolze en els professionals de l’Alimentació i la Nutrició Humana i Dietètica per a qualsevol acció divulgativa que realitzen al voltant de la Nutrició i ens posem a la seua disposició”, conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.