Nutricionistes valencians denuncien una publicitat de ‘dieta equilibrada’ enganyosa

 

 

Amb l’advertiment el recordatori que a la Comunitat Valenciana, un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat, el Col·legi Oficial de Dietistes-Nutricionistes (CODiNuCoVa) ha enviat un comunicat als mitjans de comunicació argumentant la petició que han cursat perquè es retire una publicitat uneix pizza i hamburguesa amb el concepte de «dieta equilibrada».

«Hem demanat la retirada de la publicitat del Centre Comercial El Saler el contingut indica el següent: «Una pizza a una mà i una hamburguesa en l’altra. Això és dieta equilibrada«, i que s’engloba en la campanya de nova imatge d’estes instal·lacions, un joc de paraules i un recurs publicitari que normalitza i fins i tot recomana el consum d’estos aliments com a part d’una «dieta equilibrada», expliquen en el comunicat.

D’altra banda, l’escrit d’este Col·legi Oficial recorda també el risc de sobrepés i obesitat, cada vegada més estés entre la població, amb especial rellevància en menors d’edat. «Actualment a la Comunitat Valenciana un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat. Un estat de salut que es perpetua en la majoria dels casos i que és l’origen de moltes patologies cardiovasculars, diabetis, hipertensió i fins i tot alguns tipus de càncer en l’edat adulta.

Les al·lusions a «dietes equilibrades» exemplificadores en elaboracions que, en l’imaginari col·lectiu, no refereixen a productes saludables i, per tant, no són de consum recomanat de manera habitual, posa pedres al camí en la lluita contra l’obesitat, confon a la població (Que considera que s’alimenta correctament, quan per desgràcia el consum d’ultra processats â€‹â€‹i de menjar ràpid va en augment) i menysprea els esforços que els professionals de salut estem realitzant per avançar cap a una societat més sana i saludable a través de, entre altres accions, l’Educació Alimentària», adverteix el comunicat.

Finalment, també es pot el suport i la conscienciació social per a la difusió adequada dels missatges adequats: «atés que els missatges de salut han d’estar visats per professionals, des del CODiNuCoVa demanem a empreses, autoritats, associacions, mitjans de comunicació i qualsevol mena d’entitat i associació pública o privada que es recolze en els professionals de l’Alimentació i la Nutrició Humana i Dietètica per a qualsevol acció divulgativa que realitzen al voltant de la Nutrició i ens posem a la seua disposició», conclouen.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.