Nutricionistes valencians denuncien una publicitat de ‘dieta equilibrada’ enganyosa

 

 

Amb l’advertiment el recordatori que a la Comunitat Valenciana, un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat, el Col·legi Oficial de Dietistes-Nutricionistes (CODiNuCoVa) ha enviat un comunicat als mitjans de comunicació argumentant la petició que han cursat perquè es retire una publicitat uneix pizza i hamburguesa amb el concepte de “dieta equilibrada”.

“Hem demanat la retirada de la publicitat del Centre Comercial El Saler el contingut indica el següent: “Una pizza a una mà i una hamburguesa en l’altra. Això és dieta equilibrada“, i que s’engloba en la campanya de nova imatge d’estes instal·lacions, un joc de paraules i un recurs publicitari que normalitza i fins i tot recomana el consum d’estos aliments com a part d’una “dieta equilibrada”, expliquen en el comunicat.

D’altra banda, l’escrit d’este Col·legi Oficial recorda també el risc de sobrepés i obesitat, cada vegada més estés entre la població, amb especial rellevància en menors d’edat. “Actualment a la Comunitat Valenciana un de cada quatre menors pateix sobrepés i el 12% obesitat. Un estat de salut que es perpetua en la majoria dels casos i que és l’origen de moltes patologies cardiovasculars, diabetis, hipertensió i fins i tot alguns tipus de càncer en l’edat adulta.

Les al·lusions a “dietes equilibrades” exemplificadores en elaboracions que, en l’imaginari col·lectiu, no refereixen a productes saludables i, per tant, no són de consum recomanat de manera habitual, posa pedres al camí en la lluita contra l’obesitat, confon a la població (Que considera que s’alimenta correctament, quan per desgràcia el consum d’ultra processats â€‹â€‹i de menjar ràpid va en augment) i menysprea els esforços que els professionals de salut estem realitzant per avançar cap a una societat més sana i saludable a través de, entre altres accions, l’Educació Alimentària”, adverteix el comunicat.

Finalment, també es pot el suport i la conscienciació social per a la difusió adequada dels missatges adequats: “atés que els missatges de salut han d’estar visats per professionals, des del CODiNuCoVa demanem a empreses, autoritats, associacions, mitjans de comunicació i qualsevol mena d’entitat i associació pública o privada que es recolze en els professionals de l’Alimentació i la Nutrició Humana i Dietètica per a qualsevol acció divulgativa que realitzen al voltant de la Nutrició i ens posem a la seua disposició”, conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.