19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Un poble espanyol ofereix treball i habitatge gratuït a les famílies que es muden allí

 

Un xicotet poble espanyol amb menys de 200 habitants, anomenat Griegos, ofereix treball i lloguer gratis per tres mesos a les famílies de qualsevol lloc del món que vulguen mudar-se a viure allí. L’única condició és que els qui pretenguen establir-se en eixe lloc tinguen fills en edat escolar.

Griegos és una localitat que es promociona com “el segon poble més alt d’Espanya”, i se situa a la província de Terol, en la comunitat d’Aragó. Per a atraure més gent a eixe poble de muntanya, l’ajuntament local va pujar un vídeo a les xarxes socials, i en poques hores va rebre milers de sol·licituds de famílies espanyoles i d’altres punts del món.

Bàsicament, la proposta naix de la necessitat de mantindre l’escola del lloc en funcionament. Actualment només compten amb huit alumnes, i la idea és arribar als 12 estudiants, la qual cosa permetrà dividir les classes en dos grups diferents.

Ocupacions disponibles

 

El municipi, que té 132 habitants d’acord amb l’últim cens, ofereix treball per als quals vulguen establir-se en el restaurant i a l’hotel del poble. Dos treballs en el primer cas, en cuina i en atenció, que pot ser per a un matrimoni; i en el segon cas, una ocupació com a gestor de l’hotel, que ha sigut recentment remodelat.

A més, d’acord amb l’informat per les autoritats al senyal ‘Aragón Noticias’, el poble compta amb una excel·lent xarxa de fibra òptica, perquè qualsevol que arribe puga mantindre el seu treball a la distància.

“T’esperem en Griegos, un dels meravellosos pobles de la Serra d’Albarrasí, que continua lluitant contra la despoblació rural”, van expressar les autoritats en les xarxes.

Últimes notícies

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.