Un poble espanyol ofereix treball i habitatge gratuït a les famílies que es muden allí

 

Un xicotet poble espanyol amb menys de 200 habitants, anomenat Griegos, ofereix treball i lloguer gratis per tres mesos a les famílies de qualsevol lloc del món que vulguen mudar-se a viure allí. L’única condició és que els qui pretenguen establir-se en eixe lloc tinguen fills en edat escolar.

Griegos és una localitat que es promociona com “el segon poble més alt d’Espanya”, i se situa a la província de Terol, en la comunitat d’Aragó. Per a atraure més gent a eixe poble de muntanya, l’ajuntament local va pujar un vídeo a les xarxes socials, i en poques hores va rebre milers de sol·licituds de famílies espanyoles i d’altres punts del món.

Bàsicament, la proposta naix de la necessitat de mantindre l’escola del lloc en funcionament. Actualment només compten amb huit alumnes, i la idea és arribar als 12 estudiants, la qual cosa permetrà dividir les classes en dos grups diferents.

Ocupacions disponibles

 

El municipi, que té 132 habitants d’acord amb l’últim cens, ofereix treball per als quals vulguen establir-se en el restaurant i a l’hotel del poble. Dos treballs en el primer cas, en cuina i en atenció, que pot ser per a un matrimoni; i en el segon cas, una ocupació com a gestor de l’hotel, que ha sigut recentment remodelat.

A més, d’acord amb l’informat per les autoritats al senyal ‘Aragón Noticias’, el poble compta amb una excel·lent xarxa de fibra òptica, perquè qualsevol que arribe puga mantindre el seu treball a la distància.

“T’esperem en Griegos, un dels meravellosos pobles de la Serra d’Albarrasí, que continua lluitant contra la despoblació rural”, van expressar les autoritats en les xarxes.

Últimes notícies

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.