Més d’un miler de policies per a les cinc manifestacions de València en el 9 d’Octubre

 

Amb tots els dispositius de seguretat preparats i amb l’acabat d’estrenar fi de moltes de les restriccions pandèmiques. La festivitat del 9 d’Octubre a València i especialment el desenvolupament de les cinc manifestacions previstes, es presenta amb cautela i prudència per als que han de garantir la seguretat de les concentracions.

La Delegada de Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero ja ha anunciat que per este 9 d’Octubre es disposarà d’un dispositiu similar al de 2019. Que va ser l’últim any en què es va commemorar la festivitat abans de la pandèmia, amb més d’un miler d’efectius.

A més, també ha remarcat que des de la Delegació “s’han ordenat les diferents manifestacions convocades amb l’objecte de garantir el lliure exercici d’este dret”. No obstant això, a ningú se li escapa que este ordenament en termes d’espais i horaris, a més de per qüestions operatives, també busca evitar possibles conflictes. De fet, a la retina de molts encara estan les imatges dels incidents entre manifestants i amb els cossos de seguretat, que es van produir el 2019.

A més, tornar a sortir al carrer en una manifestació, enarborant banderes o símbols polític- ideològics i fer-ho després de la primera nit en què els horaris de l’oci nocturn tornen a la “normalitat” és, en opinió d’alguns, una barreja poc recomanable.

No obstant això, al marge de consideracions o especulacions, la realitat és que a València coincidiran un total de cinc manifestacions en poc més de quatre hores, a més d’una altra concentració no vinculada amb la jornada reivindicativa del 9 d’octubre, sol·licitada per la CGT per denunciar l’abús de temporalitat en la Societat Valenciana de la Gestió Integral de Serveis d’Emergències, encara que esta última tindrà lloc al matí, a la Plaça de la Mare de Dúe entre les 8.00 i les 14.30 hores i per tant no coincidirà.

Així, segons informen fonts oficials, les manifestacions convocades i autoritzades per a este 9 d’octubre a la capital del Túria són:

Organitzacions del Sud de València. Manifestació 16.30-18.00 hores, Eixida C / Vicent Miquel Carceller-arribada C / Alacant.

Acció Regne de València. Manifestació. 17:00-18:25 hores., Sortida Plaça Alfons el Magnànim-arribada Plaça dels Furs.

Coordinadora Obrera Sindical. Concentració 17:30-18:00 hores. C / Xàtiva, seguida d’una manifestació de 18:00-22.00 hores, eixida C / Xàtiva-arribada Plaça d’Amèrica.

Acció Cultural del País Valencià. Manifestació 18:00-20:30 hores. Eixida Plaça Sant Agustí-arribada Parterre.

Associació l’Encontre Polític Valencià. Manifestació 18:30-20:00hs. Eixida Plaça dels Furs-arribada Plaça Sant Llorenç.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.

El PP defén com a àmbit privat la votació de la confraria de Sagunt que exclou a les dones

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a rebutjar la participació de dones en les processons de Setmana Santa. El PP defén que és una decisió privada, mentres PSPV i Compromís la consideren un veto discriminatori.

Pérez Llorca demana resoldre l’exclusió de les dones en la Setmana Santa de Sagunt

Juanfran Pérez Llorca defén que l'exclusió de les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha de solucionar-se, apel·lant al diàleg i a la igualtat.

Minut de silenci en la Generalitat per l’assassinat de la xiqueta Ainhara a Torrevieja

La Generalitat i les principals institucions valencianes guarden un minut de silenci en repulsa per l'assassinat de la xiqueta Ainhara, presumptament lligada a un cas de violència vicària a Torrevieja.