Més d’un miler de policies per a les cinc manifestacions de València en el 9 d’Octubre

 

Amb tots els dispositius de seguretat preparats i amb l’acabat d’estrenar fi de moltes de les restriccions pandèmiques. La festivitat del 9 d’Octubre a València i especialment el desenvolupament de les cinc manifestacions previstes, es presenta amb cautela i prudència per als que han de garantir la seguretat de les concentracions.

La Delegada de Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero ja ha anunciat que per este 9 d’Octubre es disposarà d’un dispositiu similar al de 2019. Que va ser l’últim any en què es va commemorar la festivitat abans de la pandèmia, amb més d’un miler d’efectius.

A més, també ha remarcat que des de la Delegació «s’han ordenat les diferents manifestacions convocades amb l’objecte de garantir el lliure exercici d’este dret». No obstant això, a ningú se li escapa que este ordenament en termes d’espais i horaris, a més de per qüestions operatives, també busca evitar possibles conflictes. De fet, a la retina de molts encara estan les imatges dels incidents entre manifestants i amb els cossos de seguretat, que es van produir el 2019.

A més, tornar a sortir al carrer en una manifestació, enarborant banderes o símbols polític- ideològics i fer-ho després de la primera nit en què els horaris de l’oci nocturn tornen a la «normalitat» és, en opinió d’alguns, una barreja poc recomanable.

No obstant això, al marge de consideracions o especulacions, la realitat és que a València coincidiran un total de cinc manifestacions en poc més de quatre hores, a més d’una altra concentració no vinculada amb la jornada reivindicativa del 9 d’octubre, sol·licitada per la CGT per denunciar l’abús de temporalitat en la Societat Valenciana de la Gestió Integral de Serveis d’Emergències, encara que esta última tindrà lloc al matí, a la Plaça de la Mare de Dúe entre les 8.00 i les 14.30 hores i per tant no coincidirà.

Així, segons informen fonts oficials, les manifestacions convocades i autoritzades per a este 9 d’octubre a la capital del Túria són:

Organitzacions del Sud de València. Manifestació 16.30-18.00 hores, Eixida C / Vicent Miquel Carceller-arribada C / Alacant.

Acció Regne de València. Manifestació. 17:00-18:25 hores., Sortida Plaça Alfons el Magnànim-arribada Plaça dels Furs.

Coordinadora Obrera Sindical. Concentració 17:30-18:00 hores. C / Xàtiva, seguida d’una manifestació de 18:00-22.00 hores, eixida C / Xàtiva-arribada Plaça d’Amèrica.

Acció Cultural del País Valencià. Manifestació 18:00-20:30 hores. Eixida Plaça Sant Agustí-arribada Parterre.

Associació l’Encontre Polític Valencià. Manifestació 18:30-20:00hs. Eixida Plaça dels Furs-arribada Plaça Sant Llorenç.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.