Més d’un miler de policies per a les cinc manifestacions de València en el 9 d’Octubre

 

Amb tots els dispositius de seguretat preparats i amb l’acabat d’estrenar fi de moltes de les restriccions pandèmiques. La festivitat del 9 d’Octubre a València i especialment el desenvolupament de les cinc manifestacions previstes, es presenta amb cautela i prudència per als que han de garantir la seguretat de les concentracions.

La Delegada de Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero ja ha anunciat que per este 9 d’Octubre es disposarà d’un dispositiu similar al de 2019. Que va ser l’últim any en què es va commemorar la festivitat abans de la pandèmia, amb més d’un miler d’efectius.

A més, també ha remarcat que des de la Delegació «s’han ordenat les diferents manifestacions convocades amb l’objecte de garantir el lliure exercici d’este dret». No obstant això, a ningú se li escapa que este ordenament en termes d’espais i horaris, a més de per qüestions operatives, també busca evitar possibles conflictes. De fet, a la retina de molts encara estan les imatges dels incidents entre manifestants i amb els cossos de seguretat, que es van produir el 2019.

A més, tornar a sortir al carrer en una manifestació, enarborant banderes o símbols polític- ideològics i fer-ho després de la primera nit en què els horaris de l’oci nocturn tornen a la «normalitat» és, en opinió d’alguns, una barreja poc recomanable.

No obstant això, al marge de consideracions o especulacions, la realitat és que a València coincidiran un total de cinc manifestacions en poc més de quatre hores, a més d’una altra concentració no vinculada amb la jornada reivindicativa del 9 d’octubre, sol·licitada per la CGT per denunciar l’abús de temporalitat en la Societat Valenciana de la Gestió Integral de Serveis d’Emergències, encara que esta última tindrà lloc al matí, a la Plaça de la Mare de Dúe entre les 8.00 i les 14.30 hores i per tant no coincidirà.

Així, segons informen fonts oficials, les manifestacions convocades i autoritzades per a este 9 d’octubre a la capital del Túria són:

Organitzacions del Sud de València. Manifestació 16.30-18.00 hores, Eixida C / Vicent Miquel Carceller-arribada C / Alacant.

Acció Regne de València. Manifestació. 17:00-18:25 hores., Sortida Plaça Alfons el Magnànim-arribada Plaça dels Furs.

Coordinadora Obrera Sindical. Concentració 17:30-18:00 hores. C / Xàtiva, seguida d’una manifestació de 18:00-22.00 hores, eixida C / Xàtiva-arribada Plaça d’Amèrica.

Acció Cultural del País Valencià. Manifestació 18:00-20:30 hores. Eixida Plaça Sant Agustí-arribada Parterre.

Associació l’Encontre Polític Valencià. Manifestació 18:30-20:00hs. Eixida Plaça dels Furs-arribada Plaça Sant Llorenç.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.