Més d’un miler de policies per a les cinc manifestacions de València en el 9 d’Octubre

 

Amb tots els dispositius de seguretat preparats i amb l’acabat d’estrenar fi de moltes de les restriccions pandèmiques. La festivitat del 9 d’Octubre a València i especialment el desenvolupament de les cinc manifestacions previstes, es presenta amb cautela i prudència per als que han de garantir la seguretat de les concentracions.

La Delegada de Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero ja ha anunciat que per este 9 d’Octubre es disposarà d’un dispositiu similar al de 2019. Que va ser l’últim any en què es va commemorar la festivitat abans de la pandèmia, amb més d’un miler d’efectius.

A més, també ha remarcat que des de la Delegació “s’han ordenat les diferents manifestacions convocades amb l’objecte de garantir el lliure exercici d’este dret”. No obstant això, a ningú se li escapa que este ordenament en termes d’espais i horaris, a més de per qüestions operatives, també busca evitar possibles conflictes. De fet, a la retina de molts encara estan les imatges dels incidents entre manifestants i amb els cossos de seguretat, que es van produir el 2019.

A més, tornar a sortir al carrer en una manifestació, enarborant banderes o símbols polític- ideològics i fer-ho després de la primera nit en què els horaris de l’oci nocturn tornen a la “normalitat” és, en opinió d’alguns, una barreja poc recomanable.

No obstant això, al marge de consideracions o especulacions, la realitat és que a València coincidiran un total de cinc manifestacions en poc més de quatre hores, a més d’una altra concentració no vinculada amb la jornada reivindicativa del 9 d’octubre, sol·licitada per la CGT per denunciar l’abús de temporalitat en la Societat Valenciana de la Gestió Integral de Serveis d’Emergències, encara que esta última tindrà lloc al matí, a la Plaça de la Mare de Dúe entre les 8.00 i les 14.30 hores i per tant no coincidirà.

Així, segons informen fonts oficials, les manifestacions convocades i autoritzades per a este 9 d’octubre a la capital del Túria són:

Organitzacions del Sud de València. Manifestació 16.30-18.00 hores, Eixida C / Vicent Miquel Carceller-arribada C / Alacant.

Acció Regne de València. Manifestació. 17:00-18:25 hores., Sortida Plaça Alfons el Magnànim-arribada Plaça dels Furs.

Coordinadora Obrera Sindical. Concentració 17:30-18:00 hores. C / Xàtiva, seguida d’una manifestació de 18:00-22.00 hores, eixida C / Xàtiva-arribada Plaça d’Amèrica.

Acció Cultural del País Valencià. Manifestació 18:00-20:30 hores. Eixida Plaça Sant Agustí-arribada Parterre.

Associació l’Encontre Polític Valencià. Manifestació 18:30-20:00hs. Eixida Plaça dels Furs-arribada Plaça Sant Llorenç.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.