13.5 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Més d’un miler de policies per a les cinc manifestacions de València en el 9 d’Octubre

 

Amb tots els dispositius de seguretat preparats i amb l’acabat d’estrenar fi de moltes de les restriccions pandèmiques. La festivitat del 9 d’Octubre a València i especialment el desenvolupament de les cinc manifestacions previstes, es presenta amb cautela i prudència per als que han de garantir la seguretat de les concentracions.

La Delegada de Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero ja ha anunciat que per este 9 d’Octubre es disposarà d’un dispositiu similar al de 2019. Que va ser l’últim any en què es va commemorar la festivitat abans de la pandèmia, amb més d’un miler d’efectius.

A més, també ha remarcat que des de la Delegació “s’han ordenat les diferents manifestacions convocades amb l’objecte de garantir el lliure exercici d’este dret”. No obstant això, a ningú se li escapa que este ordenament en termes d’espais i horaris, a més de per qüestions operatives, també busca evitar possibles conflictes. De fet, a la retina de molts encara estan les imatges dels incidents entre manifestants i amb els cossos de seguretat, que es van produir el 2019.

A més, tornar a sortir al carrer en una manifestació, enarborant banderes o símbols polític- ideològics i fer-ho després de la primera nit en què els horaris de l’oci nocturn tornen a la “normalitat” és, en opinió d’alguns, una barreja poc recomanable.

No obstant això, al marge de consideracions o especulacions, la realitat és que a València coincidiran un total de cinc manifestacions en poc més de quatre hores, a més d’una altra concentració no vinculada amb la jornada reivindicativa del 9 d’octubre, sol·licitada per la CGT per denunciar l’abús de temporalitat en la Societat Valenciana de la Gestió Integral de Serveis d’Emergències, encara que esta última tindrà lloc al matí, a la Plaça de la Mare de Dúe entre les 8.00 i les 14.30 hores i per tant no coincidirà.

Així, segons informen fonts oficials, les manifestacions convocades i autoritzades per a este 9 d’octubre a la capital del Túria són:

Organitzacions del Sud de València. Manifestació 16.30-18.00 hores, Eixida C / Vicent Miquel Carceller-arribada C / Alacant.

Acció Regne de València. Manifestació. 17:00-18:25 hores., Sortida Plaça Alfons el Magnànim-arribada Plaça dels Furs.

Coordinadora Obrera Sindical. Concentració 17:30-18:00 hores. C / Xàtiva, seguida d’una manifestació de 18:00-22.00 hores, eixida C / Xàtiva-arribada Plaça d’Amèrica.

Acció Cultural del País Valencià. Manifestació 18:00-20:30 hores. Eixida Plaça Sant Agustí-arribada Parterre.

Associació l’Encontre Polític Valencià. Manifestació 18:30-20:00hs. Eixida Plaça dels Furs-arribada Plaça Sant Llorenç.

Últimes notícies

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.