Els presos de la província de Castelló condemnats per violència de gènere seran reeducats

 

La Diputació de Castelló i la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, dependent del Ministeri de l’Interior, posaran en marxa iniciatives conjuntes en els centres penitenciaris de Castelló per a treballar amb els interns en prevenció i rehabilitació en matèria de violència de gènere i incrementar el nombre de títols disponibles en les seues dos biblioteques.

Així s’ha acordat en la reunió mantinguda en la Subdelegació del Govern de Castelló entre el president de la Diputació, José Martí, i el director general d’Institucions Penitenciàries, Miguel Ángel Vicente Cuenca.

En la trobada, també han participat la vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta; la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz; la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten; la subdirectora de Relacions Institucionals d’Institucions Penitenciàries, Olga Ballesteros, i responsables dels centres penitenciaris de Castelló.

En una primera etapa, les accions orientades a l’erradicació de la violència de gènere es desenvoluparan a la presó d’Albocàsser, en el marc del conveni anual subscrit entre la Diputació Provincial i Creu Roja, que en el present exercici compta amb una dotació econòmica de 100.000 euros.

Es tracta d’un programa que el personal de l’ONG activarà este mateix any. En este sentit, és important assenyalar que hui, la tècnica d’Igualtat de la Diputació s’entrevistarà amb responsables de Creu Roja per a perfilar els detalls d’un projecte que encara està per definir.

En este sentit, el president Martí ha assenyalat que «és necessari treballar amb els interns condemnats per violència de gènere per a evitar que reincidisquen en quedar en llibertat».

Segons ha explicat, «del que es tracta és de previndre i de tornar a educar en un context d’igualtat». A més, es contempla la previsió que «més endavant es puga actuar a Castelló I, on també hi ha recluses i serà necessari treballar en matèria d’apoderament de les dones».

 

Llibres valorats en 16.000 euros

 

En la reunió celebrada en la Subdelegació del Govern també s’ha acordat que la Diputació nodrirà amb 450 volums cadascuna de les dos biblioteques dels centres penitenciaris de la província de Castelló. Seran 900 exemplars de títols impresos pel Servei de Publicacions, valorats en 16.000 euros.

A més, el mes de setembre s’emportarà al centre penitenciari d’Albocàsser una de les activitats que formen part del circuit provincial de Cultura que enguany impulsa l’àrea de Cultura de la Diputació de Castelló.

El president Martí ha assenyalat que els acords aconseguits «són necessaris i imprescindibles perquè les administracions han de col·laborar en la recuperació i rehabilitació dels interns perquè no reincidisquen en eixir de la presó». Sobre este tema, ha recordat que «l’educació i la seguretat ciutadana tenen molt a veure».

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU