Els presos de la província de Castelló condemnats per violència de gènere seran reeducats

 

La Diputació de Castelló i la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, dependent del Ministeri de l’Interior, posaran en marxa iniciatives conjuntes en els centres penitenciaris de Castelló per a treballar amb els interns en prevenció i rehabilitació en matèria de violència de gènere i incrementar el nombre de títols disponibles en les seues dos biblioteques.

Així s’ha acordat en la reunió mantinguda en la Subdelegació del Govern de Castelló entre el president de la Diputació, José Martí, i el director general d’Institucions Penitenciàries, Miguel Ángel Vicente Cuenca.

En la trobada, també han participat la vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta; la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz; la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten; la subdirectora de Relacions Institucionals d’Institucions Penitenciàries, Olga Ballesteros, i responsables dels centres penitenciaris de Castelló.

En una primera etapa, les accions orientades a l’erradicació de la violència de gènere es desenvoluparan a la presó d’Albocàsser, en el marc del conveni anual subscrit entre la Diputació Provincial i Creu Roja, que en el present exercici compta amb una dotació econòmica de 100.000 euros.

Es tracta d’un programa que el personal de l’ONG activarà este mateix any. En este sentit, és important assenyalar que hui, la tècnica d’Igualtat de la Diputació s’entrevistarà amb responsables de Creu Roja per a perfilar els detalls d’un projecte que encara està per definir.

En este sentit, el president Martí ha assenyalat que «és necessari treballar amb els interns condemnats per violència de gènere per a evitar que reincidisquen en quedar en llibertat».

Segons ha explicat, «del que es tracta és de previndre i de tornar a educar en un context d’igualtat». A més, es contempla la previsió que «més endavant es puga actuar a Castelló I, on també hi ha recluses i serà necessari treballar en matèria d’apoderament de les dones».

 

Llibres valorats en 16.000 euros

 

En la reunió celebrada en la Subdelegació del Govern també s’ha acordat que la Diputació nodrirà amb 450 volums cadascuna de les dos biblioteques dels centres penitenciaris de la província de Castelló. Seran 900 exemplars de títols impresos pel Servei de Publicacions, valorats en 16.000 euros.

A més, el mes de setembre s’emportarà al centre penitenciari d’Albocàsser una de les activitats que formen part del circuit provincial de Cultura que enguany impulsa l’àrea de Cultura de la Diputació de Castelló.

El president Martí ha assenyalat que els acords aconseguits «són necessaris i imprescindibles perquè les administracions han de col·laborar en la recuperació i rehabilitació dels interns perquè no reincidisquen en eixir de la presó». Sobre este tema, ha recordat que «l’educació i la seguretat ciutadana tenen molt a veure».

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.