Els presos de la província de Castelló condemnats per violència de gènere seran reeducats

 

La Diputació de Castelló i la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, dependent del Ministeri de l’Interior, posaran en marxa iniciatives conjuntes en els centres penitenciaris de Castelló per a treballar amb els interns en prevenció i rehabilitació en matèria de violència de gènere i incrementar el nombre de títols disponibles en les seues dos biblioteques.

Així s’ha acordat en la reunió mantinguda en la Subdelegació del Govern de Castelló entre el president de la Diputació, José Martí, i el director general d’Institucions Penitenciàries, Miguel Ángel Vicente Cuenca.

En la trobada, també han participat la vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta; la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz; la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten; la subdirectora de Relacions Institucionals d’Institucions Penitenciàries, Olga Ballesteros, i responsables dels centres penitenciaris de Castelló.

En una primera etapa, les accions orientades a l’erradicació de la violència de gènere es desenvoluparan a la presó d’Albocàsser, en el marc del conveni anual subscrit entre la Diputació Provincial i Creu Roja, que en el present exercici compta amb una dotació econòmica de 100.000 euros.

Es tracta d’un programa que el personal de l’ONG activarà este mateix any. En este sentit, és important assenyalar que hui, la tècnica d’Igualtat de la Diputació s’entrevistarà amb responsables de Creu Roja per a perfilar els detalls d’un projecte que encara està per definir.

En este sentit, el president Martí ha assenyalat que “és necessari treballar amb els interns condemnats per violència de gènere per a evitar que reincidisquen en quedar en llibertat”.

Segons ha explicat, “del que es tracta és de previndre i de tornar a educar en un context d’igualtat”. A més, es contempla la previsió que “més endavant es puga actuar a Castelló I, on també hi ha recluses i serà necessari treballar en matèria d’apoderament de les dones”.

 

Llibres valorats en 16.000 euros

 

En la reunió celebrada en la Subdelegació del Govern també s’ha acordat que la Diputació nodrirà amb 450 volums cadascuna de les dos biblioteques dels centres penitenciaris de la província de Castelló. Seran 900 exemplars de títols impresos pel Servei de Publicacions, valorats en 16.000 euros.

A més, el mes de setembre s’emportarà al centre penitenciari d’Albocàsser una de les activitats que formen part del circuit provincial de Cultura que enguany impulsa l’àrea de Cultura de la Diputació de Castelló.

El president Martí ha assenyalat que els acords aconseguits “són necessaris i imprescindibles perquè les administracions han de col·laborar en la recuperació i rehabilitació dels interns perquè no reincidisquen en eixir de la presó”. Sobre este tema, ha recordat que “l’educació i la seguretat ciutadana tenen molt a veure”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.