Els presos de la província de Castelló condemnats per violència de gènere seran reeducats

 

La Diputació de Castelló i la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, dependent del Ministeri de l’Interior, posaran en marxa iniciatives conjuntes en els centres penitenciaris de Castelló per a treballar amb els interns en prevenció i rehabilitació en matèria de violència de gènere i incrementar el nombre de títols disponibles en les seues dos biblioteques.

Així s’ha acordat en la reunió mantinguda en la Subdelegació del Govern de Castelló entre el president de la Diputació, José Martí, i el director general d’Institucions Penitenciàries, Miguel Ángel Vicente Cuenca.

En la trobada, també han participat la vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta; la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz; la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten; la subdirectora de Relacions Institucionals d’Institucions Penitenciàries, Olga Ballesteros, i responsables dels centres penitenciaris de Castelló.

En una primera etapa, les accions orientades a l’erradicació de la violència de gènere es desenvoluparan a la presó d’Albocàsser, en el marc del conveni anual subscrit entre la Diputació Provincial i Creu Roja, que en el present exercici compta amb una dotació econòmica de 100.000 euros.

Es tracta d’un programa que el personal de l’ONG activarà este mateix any. En este sentit, és important assenyalar que hui, la tècnica d’Igualtat de la Diputació s’entrevistarà amb responsables de Creu Roja per a perfilar els detalls d’un projecte que encara està per definir.

En este sentit, el president Martí ha assenyalat que «és necessari treballar amb els interns condemnats per violència de gènere per a evitar que reincidisquen en quedar en llibertat».

Segons ha explicat, «del que es tracta és de previndre i de tornar a educar en un context d’igualtat». A més, es contempla la previsió que «més endavant es puga actuar a Castelló I, on també hi ha recluses i serà necessari treballar en matèria d’apoderament de les dones».

 

Llibres valorats en 16.000 euros

 

En la reunió celebrada en la Subdelegació del Govern també s’ha acordat que la Diputació nodrirà amb 450 volums cadascuna de les dos biblioteques dels centres penitenciaris de la província de Castelló. Seran 900 exemplars de títols impresos pel Servei de Publicacions, valorats en 16.000 euros.

A més, el mes de setembre s’emportarà al centre penitenciari d’Albocàsser una de les activitats que formen part del circuit provincial de Cultura que enguany impulsa l’àrea de Cultura de la Diputació de Castelló.

El president Martí ha assenyalat que els acords aconseguits «són necessaris i imprescindibles perquè les administracions han de col·laborar en la recuperació i rehabilitació dels interns perquè no reincidisquen en eixir de la presó». Sobre este tema, ha recordat que «l’educació i la seguretat ciutadana tenen molt a veure».

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.