Els presos de la província de Castelló condemnats per violència de gènere seran reeducats

 

La Diputació de Castelló i la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, dependent del Ministeri de l’Interior, posaran en marxa iniciatives conjuntes en els centres penitenciaris de Castelló per a treballar amb els interns en prevenció i rehabilitació en matèria de violència de gènere i incrementar el nombre de títols disponibles en les seues dos biblioteques.

Així s’ha acordat en la reunió mantinguda en la Subdelegació del Govern de Castelló entre el president de la Diputació, José Martí, i el director general d’Institucions Penitenciàries, Miguel Ángel Vicente Cuenca.

En la trobada, també han participat la vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta; la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz; la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten; la subdirectora de Relacions Institucionals d’Institucions Penitenciàries, Olga Ballesteros, i responsables dels centres penitenciaris de Castelló.

En una primera etapa, les accions orientades a l’erradicació de la violència de gènere es desenvoluparan a la presó d’Albocàsser, en el marc del conveni anual subscrit entre la Diputació Provincial i Creu Roja, que en el present exercici compta amb una dotació econòmica de 100.000 euros.

Es tracta d’un programa que el personal de l’ONG activarà este mateix any. En este sentit, és important assenyalar que hui, la tècnica d’Igualtat de la Diputació s’entrevistarà amb responsables de Creu Roja per a perfilar els detalls d’un projecte que encara està per definir.

En este sentit, el president Martí ha assenyalat que “és necessari treballar amb els interns condemnats per violència de gènere per a evitar que reincidisquen en quedar en llibertat”.

Segons ha explicat, “del que es tracta és de previndre i de tornar a educar en un context d’igualtat”. A més, es contempla la previsió que “més endavant es puga actuar a Castelló I, on també hi ha recluses i serà necessari treballar en matèria d’apoderament de les dones”.

 

Llibres valorats en 16.000 euros

 

En la reunió celebrada en la Subdelegació del Govern també s’ha acordat que la Diputació nodrirà amb 450 volums cadascuna de les dos biblioteques dels centres penitenciaris de la província de Castelló. Seran 900 exemplars de títols impresos pel Servei de Publicacions, valorats en 16.000 euros.

A més, el mes de setembre s’emportarà al centre penitenciari d’Albocàsser una de les activitats que formen part del circuit provincial de Cultura que enguany impulsa l’àrea de Cultura de la Diputació de Castelló.

El president Martí ha assenyalat que els acords aconseguits “són necessaris i imprescindibles perquè les administracions han de col·laborar en la recuperació i rehabilitació dels interns perquè no reincidisquen en eixir de la presó”. Sobre este tema, ha recordat que “l’educació i la seguretat ciutadana tenen molt a veure”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.