El Reial Madrid, en el punt de mira per presumptes operacions fraudulentes en Oman i Tanzània

En el cas d'Oman, van haver de pagar una indemnització, però a Tanzània en van sortir il·lesos

En el cas d’Oman, van haver de pagar una indemnització, però de Tanzània van eixir il·lesos | València Diari

 

Este dilluns, ‘infoLibre’ ha fet públic que el Reial Madrid estaria dins d’una trama fraudulenta en Oman i Tanzània. Segons ha informat el mateix mitjà, ho hauria consultat en els documents de ‘Football Leaks’, pertanyents a L”European Investigative Collaborations’ (EIC), associació d’on és membre el mateix mitjà.

 

Segons eixe document, Manuel Parreño, directiu de la ‘Fundación Real Madrid’, va negociar, utilitzant el nom del club, l’organització d’un partit amistós de veterans i l’obertura d’una escola de Futbol en el sultanat d’Oman. Per altra banda, Rubén de la Red, exjugador i –en aquell moment– entrenador del juvenil del club blanc, va negociar en térmens semblants en Tanzània.

 

En el cas d’Oman, el Club va ser condemnat en el mateix país el mes de febrer. Va haver de pagar una indemnització de més d’un milió d’euros a un empresari local, que el va demandar per frau. En l’altre cas, en Tanzània, el Reial Madrid en va eixir il·lés, però va haver d’estar negociant durant un any sancer per a conseguir eixir-se’n amb la seua.

 

A més, la informació publicada revela que, Parreño i l’agent canari Rayco García van negociar, en nom del Club, la celebració d’un partit amistós entre ‘llegendes’ del Reial Madrid i del Barça en Oman. Eixe event seria el pas previ a obrir un negoci més gran: l’obertura d’una escola deportiva.

 

Partit amistós amb estreles menors

El primer succés que es va donar va ser el partit amistós entre estreles. Tot i que el Club blanc va anunciar que es faria amb grans estreles com Figo, Rivaldo o Roberto Carlos, finalment, els dos clubs només van comptar amb llegendes espanyoles: Pavón, Fernando Sanz i Hierro, entre d’altres.

 

En eixe primer incident, el Reial Madrid no va tindre problemes per a desvincular-se de les acusacions de frau rebudes des del país àrab. El contracte que es va firmar per a celebrar el partit anava encapçalat pel nom i l’emblema del Reial Madrid, però el CIF no era el del club, sinó que corresponia a l’associació d’exjugadors del club. A més, també van assegurar que el Club prendria les accions pertinents si l’entitat de veterans haguera fet «un ús indegut de les marques comercials del Reial Madrid sense el nostre coneiximent i consentiment», segons explica ‘infoLibre’.

 

Tot i això, la informació que ha publicat este dilluns l”infoLibre’ revelava que altres persones que sí que representaven oficialment el Reial Madrid van acudir al país d’Oman per a «donar suport a la doble operació», i el més destacat dels implicats és Emilio Butragueño.

 

L’ambaixada espanyola, també implicada

Segons eixes informacions, una altra part implicada va ser l’Ambaixada espanyola, tot i que s’han volgut desvincular del cas assegurant que es va «limitar a donar suport a actuacions que implicaven a actors/ agents espanyols» i que «anaven en la línia de promoure la marca-país d’Espanya».

 

Per altra part, en el cas de Tanzània, les negociacions les va encapçalar De la Red. Ell va firmar, junt amb l’agent Rayco García, un contracte per a fundar una escola de futbol amb el ‘Fons de Seguretat Social’ del país africà.

 

El club blanc es va donar compte d’eixe fet quan, de casualitat, una alumna keniana d’un MBA en gestió deportiva de l’Escola d’Estudis Reial Madrid els va escriure dient que havia llegit sobre l’obertura d’una nova escola en la premsa local i voldria treballar en el centre. Però en eixe cas el club va lluitar fins a que el Govern de Tanzània es va donar per vençut.

 

Tema tancat amb dos despatxats l’any 2015

El Reial Madrid ja va prendre les mesures necessàries immediatament després de conéixer quines havien sigut les accions que havien dut a terme els seus treballadors. En el cas de De la Red, se’l va despatxar per «falsificar un document públic, ocultar maliciosament a la fundació i al Reial Madrid les gestions realitzades en el país africà i ocasionar-li un important perjuí reputacional».

 

I, en el cas de Parreño, va ser per «haver usat el seu càrrec com a responsable del campus, clínics o escoles de la fundació per a beneficiar els seus familiars amb regals que li van ser facilitats per Rayco García amb motiu de les gestions dutes a terme per a crear una acadèmia deportiva en Oman».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.