El Reial Madrid, en el punt de mira per presumptes operacions fraudulentes en Oman i Tanzània

En el cas d'Oman, van haver de pagar una indemnització, però a Tanzània en van sortir il·lesos

En el cas d’Oman, van haver de pagar una indemnització, però de Tanzània van eixir il·lesos | València Diari

 

Este dilluns, ‘infoLibre’ ha fet públic que el Reial Madrid estaria dins d’una trama fraudulenta en Oman i Tanzània. Segons ha informat el mateix mitjà, ho hauria consultat en els documents de ‘Football Leaks’, pertanyents a L”European Investigative Collaborations’ (EIC), associació d’on és membre el mateix mitjà.

 

Segons eixe document, Manuel Parreño, directiu de la ‘Fundación Real Madrid’, va negociar, utilitzant el nom del club, l’organització d’un partit amistós de veterans i l’obertura d’una escola de Futbol en el sultanat d’Oman. Per altra banda, Rubén de la Red, exjugador i –en aquell moment– entrenador del juvenil del club blanc, va negociar en térmens semblants en Tanzània.

 

En el cas d’Oman, el Club va ser condemnat en el mateix país el mes de febrer. Va haver de pagar una indemnització de més d’un milió d’euros a un empresari local, que el va demandar per frau. En l’altre cas, en Tanzània, el Reial Madrid en va eixir il·lés, però va haver d’estar negociant durant un any sancer per a conseguir eixir-se’n amb la seua.

 

A més, la informació publicada revela que, Parreño i l’agent canari Rayco García van negociar, en nom del Club, la celebració d’un partit amistós entre ‘llegendes’ del Reial Madrid i del Barça en Oman. Eixe event seria el pas previ a obrir un negoci més gran: l’obertura d’una escola deportiva.

 

Partit amistós amb estreles menors

El primer succés que es va donar va ser el partit amistós entre estreles. Tot i que el Club blanc va anunciar que es faria amb grans estreles com Figo, Rivaldo o Roberto Carlos, finalment, els dos clubs només van comptar amb llegendes espanyoles: Pavón, Fernando Sanz i Hierro, entre d’altres.

 

En eixe primer incident, el Reial Madrid no va tindre problemes per a desvincular-se de les acusacions de frau rebudes des del país àrab. El contracte que es va firmar per a celebrar el partit anava encapçalat pel nom i l’emblema del Reial Madrid, però el CIF no era el del club, sinó que corresponia a l’associació d’exjugadors del club. A més, també van assegurar que el Club prendria les accions pertinents si l’entitat de veterans haguera fet «un ús indegut de les marques comercials del Reial Madrid sense el nostre coneiximent i consentiment», segons explica ‘infoLibre’.

 

Tot i això, la informació que ha publicat este dilluns l”infoLibre’ revelava que altres persones que sí que representaven oficialment el Reial Madrid van acudir al país d’Oman per a «donar suport a la doble operació», i el més destacat dels implicats és Emilio Butragueño.

 

L’ambaixada espanyola, també implicada

Segons eixes informacions, una altra part implicada va ser l’Ambaixada espanyola, tot i que s’han volgut desvincular del cas assegurant que es va «limitar a donar suport a actuacions que implicaven a actors/ agents espanyols» i que «anaven en la línia de promoure la marca-país d’Espanya».

 

Per altra part, en el cas de Tanzània, les negociacions les va encapçalar De la Red. Ell va firmar, junt amb l’agent Rayco García, un contracte per a fundar una escola de futbol amb el ‘Fons de Seguretat Social’ del país africà.

 

El club blanc es va donar compte d’eixe fet quan, de casualitat, una alumna keniana d’un MBA en gestió deportiva de l’Escola d’Estudis Reial Madrid els va escriure dient que havia llegit sobre l’obertura d’una nova escola en la premsa local i voldria treballar en el centre. Però en eixe cas el club va lluitar fins a que el Govern de Tanzània es va donar per vençut.

 

Tema tancat amb dos despatxats l’any 2015

El Reial Madrid ja va prendre les mesures necessàries immediatament després de conéixer quines havien sigut les accions que havien dut a terme els seus treballadors. En el cas de De la Red, se’l va despatxar per «falsificar un document públic, ocultar maliciosament a la fundació i al Reial Madrid les gestions realitzades en el país africà i ocasionar-li un important perjuí reputacional».

 

I, en el cas de Parreño, va ser per «haver usat el seu càrrec com a responsable del campus, clínics o escoles de la fundació per a beneficiar els seus familiars amb regals que li van ser facilitats per Rayco García amb motiu de les gestions dutes a terme per a crear una acadèmia deportiva en Oman».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.

Cau a València una xarxa de robatoris de coure a empreses del transport ferroviari

Sis detinguts, cinc d'ells a la presó, per una sèrie de robatoris de cable de coure en la xarxa ferroviària de València que van afectar més de 700 trens i van causar importants danys econòmics.

El València encadena nou partits de Lliga sense perdre davant el Celta a Mestalla

El València rep al Celta a Mestalla en la trentena jornada de Lliga amb una ratxa de nou partits invicte com a local davant el conjunt gallec, amb set triomfs i dos empats des de 2016.