9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments als més vulnerables

Desnonaments

El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments |

 

El Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió d’aquest dimarts la pròrroga de dos de les principals mesures recollides en l’escut social que es va posar en marxa en 2020 per a protegir els més vulnerables de les conseqüències de la pandèmia.

Es tracta de la prohibició del tall de subministraments als ciutadans amb més dificultat per a afrontar aqueixes despeses i la suspensió dels desnonaments, tal com han confirmat a aquest diari fonts del Govern.

La prohibició dels desnonaments de persones vulnerables sense alternativa residencial s’estendrà fins al 30 de setembre d’enguany, mentre que la dels talls de subministraments ho farà fins al 30 de juny.

En el primer cas, la protecció s’estén a les famílies en situació de vulnerabilitat, amb xiquets i xiquetes, persones en situació de dependència i víctimes de violències masclistes que residisquen en habitatges de grans propietaris, encara que no tinguen títol habilitant per a això.

El procediment desplegat per a aquestes situacions obliga els jutjats a sol·licitar un informe preceptiu en els processos de desnonaments als serveis socials, que al seu torn determinaran si existeix una situació de vulnerabilitat i, en aqueix cas, les comunitats autònomes tindran l’obligació d’oferir una alternativa residencial digna.

Aquesta mesura anti desnonaments està recollida en l’avantprojecte de llei d’habitatge aprovat pel Consell de Ministres fa unes setmanes, encara que l’Executiu s’ha vist obligat a prorrogar-la en el marc de l’escut social, ja que la norma ni tan sols ha començat a tramitar-se encara en el Congrés dels Diputats.

Quant als subministraments, l’acord estableix que fins al 30 de juny de 2022 no podrà suspendre’s el subministrament d’energia elèctrica, gas natural i aigua a aquells consumidors en els quals concórrega la condició de consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d’exclusió social, definides per la llei.

Per a acreditar la situació de consumidor vulnerable davant les empreses subministradores bastarà amb la presentació de l’última factura d’electricitat en la qual es reflectisca la percepció del bo social d’electricitat.

Aquesta pròrroga de l’escut social és parcial i el 28 de febrer expiraran dos de les mesures que han format part d’aquest mecanisme des de la seua posada en marxa: la pròrroga extraordinària dels contractes de lloguer i la moratòria de pagaments del lloguer.

En el primer cas s’establia que en determinades condicions l’inquilí podia quedar-se sis mesos més en el pis que habitava sota les mateixes condicions del contracte que tenia en el moment de demanar la pròrroga del mateix (si, per exemple, l’arrendador volia tirar a l’arrendatari o apujar-li el preu del lloguer).

Mesures per a “no deixar a ningú arrere”

 

Per a la formació confederal totes dos mesures són “indispensables” per a garantir “no deixar a ningú arrere” en aquests moments en els quals el país comença una etapa de recuperació.

L’Executiu va aprovar el passat octubre l’ampliació de les mesures de l’escut social fins al 28 de febrer de les actuacions anti desnonaments, la moratòria en el pagament de lloguers i la prohibició dels talls la llum, l’aigua i el gas, encara que en aquesta nova ampliació que es decideix aquest dimarts queda fora el referit a l’habitatge.

 

Últimes notícies

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.

La invasió dels Bàrbars, una película que cal vore

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que 'La invasió dels bàrbars' és una pel·lícula important, emocionant i necessària, que recupera la memòria històrica i alerta sobre els perills dels moviments feixistes actuals i considera una obra que passarà a la història del cinema valencià

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.