12 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments als més vulnerables

Desnonaments

El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments |

 

El Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió d’aquest dimarts la pròrroga de dos de les principals mesures recollides en l’escut social que es va posar en marxa en 2020 per a protegir els més vulnerables de les conseqüències de la pandèmia.

Es tracta de la prohibició del tall de subministraments als ciutadans amb més dificultat per a afrontar aqueixes despeses i la suspensió dels desnonaments, tal com han confirmat a aquest diari fonts del Govern.

La prohibició dels desnonaments de persones vulnerables sense alternativa residencial s’estendrà fins al 30 de setembre d’enguany, mentre que la dels talls de subministraments ho farà fins al 30 de juny.

En el primer cas, la protecció s’estén a les famílies en situació de vulnerabilitat, amb xiquets i xiquetes, persones en situació de dependència i víctimes de violències masclistes que residisquen en habitatges de grans propietaris, encara que no tinguen títol habilitant per a això.

El procediment desplegat per a aquestes situacions obliga els jutjats a sol·licitar un informe preceptiu en els processos de desnonaments als serveis socials, que al seu torn determinaran si existeix una situació de vulnerabilitat i, en aqueix cas, les comunitats autònomes tindran l’obligació d’oferir una alternativa residencial digna.

Aquesta mesura anti desnonaments està recollida en l’avantprojecte de llei d’habitatge aprovat pel Consell de Ministres fa unes setmanes, encara que l’Executiu s’ha vist obligat a prorrogar-la en el marc de l’escut social, ja que la norma ni tan sols ha començat a tramitar-se encara en el Congrés dels Diputats.

Quant als subministraments, l’acord estableix que fins al 30 de juny de 2022 no podrà suspendre’s el subministrament d’energia elèctrica, gas natural i aigua a aquells consumidors en els quals concórrega la condició de consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d’exclusió social, definides per la llei.

Per a acreditar la situació de consumidor vulnerable davant les empreses subministradores bastarà amb la presentació de l’última factura d’electricitat en la qual es reflectisca la percepció del bo social d’electricitat.

Aquesta pròrroga de l’escut social és parcial i el 28 de febrer expiraran dos de les mesures que han format part d’aquest mecanisme des de la seua posada en marxa: la pròrroga extraordinària dels contractes de lloguer i la moratòria de pagaments del lloguer.

En el primer cas s’establia que en determinades condicions l’inquilí podia quedar-se sis mesos més en el pis que habitava sota les mateixes condicions del contracte que tenia en el moment de demanar la pròrroga del mateix (si, per exemple, l’arrendador volia tirar a l’arrendatari o apujar-li el preu del lloguer).

Mesures per a “no deixar a ningú arrere”

 

Per a la formació confederal totes dos mesures són “indispensables” per a garantir “no deixar a ningú arrere” en aquests moments en els quals el país comença una etapa de recuperació.

L’Executiu va aprovar el passat octubre l’ampliació de les mesures de l’escut social fins al 28 de febrer de les actuacions anti desnonaments, la moratòria en el pagament de lloguers i la prohibició dels talls la llum, l’aigua i el gas, encara que en aquesta nova ampliació que es decideix aquest dimarts queda fora el referit a l’habitatge.

 

Últimes notícies

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.