El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments als més vulnerables

Desnonaments

El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments |

 

El Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió d’aquest dimarts la pròrroga de dos de les principals mesures recollides en l’escut social que es va posar en marxa en 2020 per a protegir els més vulnerables de les conseqüències de la pandèmia.

Es tracta de la prohibició del tall de subministraments als ciutadans amb més dificultat per a afrontar aqueixes despeses i la suspensió dels desnonaments, tal com han confirmat a aquest diari fonts del Govern.

La prohibició dels desnonaments de persones vulnerables sense alternativa residencial s’estendrà fins al 30 de setembre d’enguany, mentre que la dels talls de subministraments ho farà fins al 30 de juny.

En el primer cas, la protecció s’estén a les famílies en situació de vulnerabilitat, amb xiquets i xiquetes, persones en situació de dependència i víctimes de violències masclistes que residisquen en habitatges de grans propietaris, encara que no tinguen títol habilitant per a això.

El procediment desplegat per a aquestes situacions obliga els jutjats a sol·licitar un informe preceptiu en els processos de desnonaments als serveis socials, que al seu torn determinaran si existeix una situació de vulnerabilitat i, en aqueix cas, les comunitats autònomes tindran l’obligació d’oferir una alternativa residencial digna.

Aquesta mesura anti desnonaments està recollida en l’avantprojecte de llei d’habitatge aprovat pel Consell de Ministres fa unes setmanes, encara que l’Executiu s’ha vist obligat a prorrogar-la en el marc de l’escut social, ja que la norma ni tan sols ha començat a tramitar-se encara en el Congrés dels Diputats.

Quant als subministraments, l’acord estableix que fins al 30 de juny de 2022 no podrà suspendre’s el subministrament d’energia elèctrica, gas natural i aigua a aquells consumidors en els quals concórrega la condició de consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d’exclusió social, definides per la llei.

Per a acreditar la situació de consumidor vulnerable davant les empreses subministradores bastarà amb la presentació de l’última factura d’electricitat en la qual es reflectisca la percepció del bo social d’electricitat.

Aquesta pròrroga de l’escut social és parcial i el 28 de febrer expiraran dos de les mesures que han format part d’aquest mecanisme des de la seua posada en marxa: la pròrroga extraordinària dels contractes de lloguer i la moratòria de pagaments del lloguer.

En el primer cas s’establia que en determinades condicions l’inquilí podia quedar-se sis mesos més en el pis que habitava sota les mateixes condicions del contracte que tenia en el moment de demanar la pròrroga del mateix (si, per exemple, l’arrendador volia tirar a l’arrendatari o apujar-li el preu del lloguer).

Mesures per a “no deixar a ningú arrere”

 

Per a la formació confederal totes dos mesures són “indispensables” per a garantir “no deixar a ningú arrere” en aquests moments en els quals el país comença una etapa de recuperació.

L’Executiu va aprovar el passat octubre l’ampliació de les mesures de l’escut social fins al 28 de febrer de les actuacions anti desnonaments, la moratòria en el pagament de lloguers i la prohibició dels talls la llum, l’aigua i el gas, encara que en aquesta nova ampliació que es decideix aquest dimarts queda fora el referit a l’habitatge.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.