El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments als més vulnerables

Desnonaments

El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments |

 

El Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió d’aquest dimarts la pròrroga de dos de les principals mesures recollides en l’escut social que es va posar en marxa en 2020 per a protegir els més vulnerables de les conseqüències de la pandèmia.

Es tracta de la prohibició del tall de subministraments als ciutadans amb més dificultat per a afrontar aqueixes despeses i la suspensió dels desnonaments, tal com han confirmat a aquest diari fonts del Govern.

La prohibició dels desnonaments de persones vulnerables sense alternativa residencial s’estendrà fins al 30 de setembre d’enguany, mentre que la dels talls de subministraments ho farà fins al 30 de juny.

En el primer cas, la protecció s’estén a les famílies en situació de vulnerabilitat, amb xiquets i xiquetes, persones en situació de dependència i víctimes de violències masclistes que residisquen en habitatges de grans propietaris, encara que no tinguen títol habilitant per a això.

El procediment desplegat per a aquestes situacions obliga els jutjats a sol·licitar un informe preceptiu en els processos de desnonaments als serveis socials, que al seu torn determinaran si existeix una situació de vulnerabilitat i, en aqueix cas, les comunitats autònomes tindran l’obligació d’oferir una alternativa residencial digna.

Aquesta mesura anti desnonaments està recollida en l’avantprojecte de llei d’habitatge aprovat pel Consell de Ministres fa unes setmanes, encara que l’Executiu s’ha vist obligat a prorrogar-la en el marc de l’escut social, ja que la norma ni tan sols ha començat a tramitar-se encara en el Congrés dels Diputats.

Quant als subministraments, l’acord estableix que fins al 30 de juny de 2022 no podrà suspendre’s el subministrament d’energia elèctrica, gas natural i aigua a aquells consumidors en els quals concórrega la condició de consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d’exclusió social, definides per la llei.

Per a acreditar la situació de consumidor vulnerable davant les empreses subministradores bastarà amb la presentació de l’última factura d’electricitat en la qual es reflectisca la percepció del bo social d’electricitat.

Aquesta pròrroga de l’escut social és parcial i el 28 de febrer expiraran dos de les mesures que han format part d’aquest mecanisme des de la seua posada en marxa: la pròrroga extraordinària dels contractes de lloguer i la moratòria de pagaments del lloguer.

En el primer cas s’establia que en determinades condicions l’inquilí podia quedar-se sis mesos més en el pis que habitava sota les mateixes condicions del contracte que tenia en el moment de demanar la pròrroga del mateix (si, per exemple, l’arrendador volia tirar a l’arrendatari o apujar-li el preu del lloguer).

Mesures per a «no deixar a ningú arrere»

 

Per a la formació confederal totes dos mesures són «indispensables» per a garantir «no deixar a ningú arrere» en aquests moments en els quals el país comença una etapa de recuperació.

L’Executiu va aprovar el passat octubre l’ampliació de les mesures de l’escut social fins al 28 de febrer de les actuacions anti desnonaments, la moratòria en el pagament de lloguers i la prohibició dels talls la llum, l’aigua i el gas, encara que en aquesta nova ampliació que es decideix aquest dimarts queda fora el referit a l’habitatge.

 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.