El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments als més vulnerables

Desnonaments

El Govern prorroga la suspensió dels desnonaments i el tall de subministraments |

 

El Consell de Ministres aprovarà en la seua reunió d’aquest dimarts la pròrroga de dos de les principals mesures recollides en l’escut social que es va posar en marxa en 2020 per a protegir els més vulnerables de les conseqüències de la pandèmia.

Es tracta de la prohibició del tall de subministraments als ciutadans amb més dificultat per a afrontar aqueixes despeses i la suspensió dels desnonaments, tal com han confirmat a aquest diari fonts del Govern.

La prohibició dels desnonaments de persones vulnerables sense alternativa residencial s’estendrà fins al 30 de setembre d’enguany, mentre que la dels talls de subministraments ho farà fins al 30 de juny.

En el primer cas, la protecció s’estén a les famílies en situació de vulnerabilitat, amb xiquets i xiquetes, persones en situació de dependència i víctimes de violències masclistes que residisquen en habitatges de grans propietaris, encara que no tinguen títol habilitant per a això.

El procediment desplegat per a aquestes situacions obliga els jutjats a sol·licitar un informe preceptiu en els processos de desnonaments als serveis socials, que al seu torn determinaran si existeix una situació de vulnerabilitat i, en aqueix cas, les comunitats autònomes tindran l’obligació d’oferir una alternativa residencial digna.

Aquesta mesura anti desnonaments està recollida en l’avantprojecte de llei d’habitatge aprovat pel Consell de Ministres fa unes setmanes, encara que l’Executiu s’ha vist obligat a prorrogar-la en el marc de l’escut social, ja que la norma ni tan sols ha començat a tramitar-se encara en el Congrés dels Diputats.

Quant als subministraments, l’acord estableix que fins al 30 de juny de 2022 no podrà suspendre’s el subministrament d’energia elèctrica, gas natural i aigua a aquells consumidors en els quals concórrega la condició de consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d’exclusió social, definides per la llei.

Per a acreditar la situació de consumidor vulnerable davant les empreses subministradores bastarà amb la presentació de l’última factura d’electricitat en la qual es reflectisca la percepció del bo social d’electricitat.

Aquesta pròrroga de l’escut social és parcial i el 28 de febrer expiraran dos de les mesures que han format part d’aquest mecanisme des de la seua posada en marxa: la pròrroga extraordinària dels contractes de lloguer i la moratòria de pagaments del lloguer.

En el primer cas s’establia que en determinades condicions l’inquilí podia quedar-se sis mesos més en el pis que habitava sota les mateixes condicions del contracte que tenia en el moment de demanar la pròrroga del mateix (si, per exemple, l’arrendador volia tirar a l’arrendatari o apujar-li el preu del lloguer).

Mesures per a «no deixar a ningú arrere»

 

Per a la formació confederal totes dos mesures són «indispensables» per a garantir «no deixar a ningú arrere» en aquests moments en els quals el país comença una etapa de recuperació.

L’Executiu va aprovar el passat octubre l’ampliació de les mesures de l’escut social fins al 28 de febrer de les actuacions anti desnonaments, la moratòria en el pagament de lloguers i la prohibició dels talls la llum, l’aigua i el gas, encara que en aquesta nova ampliació que es decideix aquest dimarts queda fora el referit a l’habitatge.

 

Últimes notícies

José María Ángel reclama que la Comissió Mixta avance sense pensar en la foto

L’excomissionat del Govern per a la dana defensa en el Senat que la Comissió Mixta només serà útil si hi ha voluntat real d’avançar i proposa més formació i canvis legals en emergències.

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.