12 anys de presó per intentar mata als seus pares a martellades en Benaguasil

Imatge d’arxiu de la Ciutat de la Justícia a València | Europa Press

 

Un home ha acceptat 12 anys de presó després de reconéixer que en maig de 2016 va intentar matar a son pare i a sa mare amb un martell quan ells estaven dormint en sa casa, situada en Benaguasil, en la comarca del Camp del Túria (València).

 

L’acusat, de 51 anys, després d’admetre els fets ha manifestat en la seua última paraula en el juí que: «No tinc perdó de Déu ni de la meua família. És el que em meresc». D’eixa forma s’ha pronunciat l’acusat este dijous, 20 de febrer,  en la vista que s’ha celebrat en la Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València

 

Durant el juí, la seua defensa i l’acusació particular s’han agafat a la petició de pena de la Fiscalia que, en un primer moment, sol·licitava huit anys de presó per cada un dels intents d’homicidi i que finalment ha rebaixat a sis.

 

Estava borratxo en el moment de l’agressió

En concret, la defensa de l’acusat ha exposat únicament en les seues conclusions finals que l’home presentava un quadre psicòtic i, en el moment dels fets estava borratxo, pel que «no tenia capacitat de control». Segons exposa la Fiscalia en el seu escrit, l’home patix un trastorn de personalitat paranoide, trastorn depressiu major i abús de begudes alcohòliques.

 

L’agressió, amb un martell de 28 centímetres de llarg, va passar el 14 de maig de 2016 quan el processat va entrar a l’habitació dels seus pares mentres les víctimes estaven dormint. Va entrar i va començar a pegar a son pare al cap, qui va conseguir escapar per a demanar ajuda mentres que el fill va continuar pegant a la mare, a qui va deixar inconscient i malferida. Dos anys després, la mare va morir a causa de les lesions que va patir mentres que el pare va requerir tractament mèdic urgent.

 

Son pare, durant el juí, s’ha limitat a respondre a la Fiscalia que sí reclama el pagament d’una indemnització per les lesions patides. Els altres dos fills del matrimoni també reclamen pels danys patits per sa mare, mentres que la Generalitat Valenciana demanda que es paguen les despeses mèdiques que va suposar l’agressió. En concret, van ser 17.208 euros entre les despeses sanitàries del pare i de la mare.

  

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per al jove acusat de matar a punyalades a un home després d’una disputa per una reforma

Un jove de 22 anys entra a la presó provisional acusat d'apunyalar per l'esquena a un home de 48 anys a Torrent després d'una disputa per una reforma en la seua vivenda. La Policia Nacional li va localitzar ocult a Alaquàs i no es descarten més detencions.

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l’exposició Genoma i estructura escultòrica de Park Eun Sun

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l'exposició Genoma i estructura escultòrica de l'escultor sud-coreà Park Eun Sun, amb huit peces de gran format en marbre, acer i granit distribuïdes en interior i exterior del complex.

La nova APP GVA+Salut incorpora SIP virtual i accés a imatges clíniques

La Conselleria de Sanitat ha renovat l'APP GVA+Salut amb targeta SIP virtual, accés a imatges clíniques i noves ferramentes digitals per a agilitzar l'atenció i donar més autonomia al pacient.

Set detinguts per usar associacions cannábicas de Torrevieja com a punts de venda de droga

La Guàrdia Civil arresta a set responsables de cinc associacions cannábicas de Torrevieja per utilitzar-les com a punts de venda de marihuana i haixix, amb un menor implicat en l'activitat.

Espanya es mesura a Sèrbia amb el retorn de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i el dubte de Joan García

La selecció espanyola afronta un amistós exigent davant Sèrbia en La Ceràmica, amb el retrobament de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i la possible posada de llarg de Joan García en la porteria.

El dispositiu policial de les Falles de València 2026 salta a la sèrie documental del Ministeri de l’Interior

El desplegament especial de la Policia Nacional en les Falles de València 2026, amb 1.400 agents i més de 10.000 servicis operatius, centra un capítol de la sèrie documental 'Des de l'Interior'. La producció mostra les novetats tecnològiques i la coordinació internacional per a garantir la seguretat en les festes.

La Generalitat fixa el nou calendari i les vies per a millorar nota a la PAU 2025-2026

La Generalitat regula la PAU 2025-2026 amb un calendari unificat, avançament de dates, més claredat en les revisions i noves opcions per a millorar la nota d'accés a la universitat.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita al Partizan Belgrad amb l'opció d'assegurar el play in de l'Eurolliga i fer un pas decisiu cap als quarts de final, en plena lluita per mantindre's entre els sis primers.