Abandonen en mig del carrer a una serp boa de Madagascar en l’Eliana

Serp boa de Madagascar

Serp boa de Madagascar | Guàrdia Civil

 

Esta setmana, en la localitat de l’Eliana, en la comarca del Camp de Túria, agents de la Guàrdia Civil han detingut a dos persones de 36 anys i de nacionalitat espanyola per, presumptament, abandonar una serp boa de Madagascar en un carrer del municipi, procedent d’un criador de Barcelona.

 

Després de rebre l’avís de què l’havien trobada, els agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) han escanejat el rèptil amb un lector de microxip, que ha donat resultat positiu, segons informa l’institut armat en un comunicat. Es tracta d’una serp Boa de Madagascar, que està dins de l’annex a del reglament que regula en Europa el ‘Conveni CITES’ (Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres) i que posseix la màxima protecció.

 

Este exemplar no tenia denúncies de desaparició ni estava registrat en les bases de dades, encara que l’autoritat CITES ha confirmat que el criador residix en Barcelona. Per a localitzar-lo, els investigadors van seguir la línia de traçabilitat de la serp, amb cridades telefòniques i declaracions de testimonis fins a trobar-lo.

 

Este criador ha manifestat que la boa estava a càrrec d’un familiar resident en l’Eliana el dia que el van trobar. Finalment, han sigut detinguts un xic i una xica com a presumptes responsables. Les diligències han passat a la Fiscalia Provincial de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.