11.4 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Abandonen en mig del carrer a una serp boa de Madagascar en l’Eliana

Serp boa de Madagascar

Serp boa de Madagascar | Guàrdia Civil

 

Esta setmana, en la localitat de l’Eliana, en la comarca del Camp de Túria, agents de la Guàrdia Civil han detingut a dos persones de 36 anys i de nacionalitat espanyola per, presumptament, abandonar una serp boa de Madagascar en un carrer del municipi, procedent d’un criador de Barcelona.

 

Després de rebre l’avís de què l’havien trobada, els agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) han escanejat el rèptil amb un lector de microxip, que ha donat resultat positiu, segons informa l’institut armat en un comunicat. Es tracta d’una serp Boa de Madagascar, que està dins de l’annex a del reglament que regula en Europa el ‘Conveni CITES’ (Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres) i que posseix la màxima protecció.

 

Este exemplar no tenia denúncies de desaparició ni estava registrat en les bases de dades, encara que l’autoritat CITES ha confirmat que el criador residix en Barcelona. Per a localitzar-lo, els investigadors van seguir la línia de traçabilitat de la serp, amb cridades telefòniques i declaracions de testimonis fins a trobar-lo.

 

Este criador ha manifestat que la boa estava a càrrec d’un familiar resident en l’Eliana el dia que el van trobar. Finalment, han sigut detinguts un xic i una xica com a presumptes responsables. Les diligències han passat a la Fiscalia Provincial de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rosalía Major, presidenta substituta del consell d’À Punt després de l’eixida de Vicente Ordaz

El consell d'administració d'À Punt ha designat a Rosalía Major com a presidenta substituta després de la marxa de Vicente Ordaz. La reunió va aprovar a més un conveni amb la UPV i va ratificar el servici de seguretat.

Mor la pantera Mamba del Bioparc València per insuficiència renal als 20 anys

La femella de lleopard negre vivia en Bioparc València des de 2008 i formava part d'un grup internacional de conservació. Després d'una deterioració irreversible, es va decidir l'eutanàsia.

Ruixats moderats amb episodis forts i persistents a Castelló este dimarts

La Comunitat Valenciana afrontarà un dimarts de cels molt nuvolosos i ruixats moderats, amb el risc d'episodis forts i persistents a Castelló. Les temperatures baixaran i el vent serà variable, amb E/NE en el litoral.

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.