Abandonen en mig del carrer a una serp boa de Madagascar en l’Eliana

Serp boa de Madagascar

Serp boa de Madagascar | Guàrdia Civil

 

Esta setmana, en la localitat de l’Eliana, en la comarca del Camp de Túria, agents de la Guàrdia Civil han detingut a dos persones de 36 anys i de nacionalitat espanyola per, presumptament, abandonar una serp boa de Madagascar en un carrer del municipi, procedent d’un criador de Barcelona.

 

Després de rebre l’avís de què l’havien trobada, els agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) han escanejat el rèptil amb un lector de microxip, que ha donat resultat positiu, segons informa l’institut armat en un comunicat. Es tracta d’una serp Boa de Madagascar, que està dins de l’annex a del reglament que regula en Europa el ‘Conveni CITES’ (Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres) i que posseix la màxima protecció.

 

Este exemplar no tenia denúncies de desaparició ni estava registrat en les bases de dades, encara que l’autoritat CITES ha confirmat que el criador residix en Barcelona. Per a localitzar-lo, els investigadors van seguir la línia de traçabilitat de la serp, amb cridades telefòniques i declaracions de testimonis fins a trobar-lo.

 

Este criador ha manifestat que la boa estava a càrrec d’un familiar resident en l’Eliana el dia que el van trobar. Finalment, han sigut detinguts un xic i una xica com a presumptes responsables. Les diligències han passat a la Fiscalia Provincial de València.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.