Abandonen en mig del carrer a una serp boa de Madagascar en l’Eliana

Serp boa de Madagascar

Serp boa de Madagascar | Guàrdia Civil

 

Esta setmana, en la localitat de l’Eliana, en la comarca del Camp de Túria, agents de la Guàrdia Civil han detingut a dos persones de 36 anys i de nacionalitat espanyola per, presumptament, abandonar una serp boa de Madagascar en un carrer del municipi, procedent d’un criador de Barcelona.

 

Després de rebre l’avís de què l’havien trobada, els agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) han escanejat el rèptil amb un lector de microxip, que ha donat resultat positiu, segons informa l’institut armat en un comunicat. Es tracta d’una serp Boa de Madagascar, que està dins de l’annex a del reglament que regula en Europa el ‘Conveni CITES’ (Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres) i que posseix la màxima protecció.

 

Este exemplar no tenia denúncies de desaparició ni estava registrat en les bases de dades, encara que l’autoritat CITES ha confirmat que el criador residix en Barcelona. Per a localitzar-lo, els investigadors van seguir la línia de traçabilitat de la serp, amb cridades telefòniques i declaracions de testimonis fins a trobar-lo.

 

Este criador ha manifestat que la boa estava a càrrec d’un familiar resident en l’Eliana el dia que el van trobar. Finalment, han sigut detinguts un xic i una xica com a presumptes responsables. Les diligències han passat a la Fiscalia Provincial de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.