Abandonen en mig del carrer a una serp boa de Madagascar en l’Eliana

Serp boa de Madagascar

Serp boa de Madagascar | Guàrdia Civil

 

Esta setmana, en la localitat de l’Eliana, en la comarca del Camp de Túria, agents de la Guàrdia Civil han detingut a dos persones de 36 anys i de nacionalitat espanyola per, presumptament, abandonar una serp boa de Madagascar en un carrer del municipi, procedent d’un criador de Barcelona.

 

Després de rebre l’avís de què l’havien trobada, els agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) han escanejat el rèptil amb un lector de microxip, que ha donat resultat positiu, segons informa l’institut armat en un comunicat. Es tracta d’una serp Boa de Madagascar, que està dins de l’annex a del reglament que regula en Europa el ‘Conveni CITES’ (Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres) i que posseix la màxima protecció.

 

Este exemplar no tenia denúncies de desaparició ni estava registrat en les bases de dades, encara que l’autoritat CITES ha confirmat que el criador residix en Barcelona. Per a localitzar-lo, els investigadors van seguir la línia de traçabilitat de la serp, amb cridades telefòniques i declaracions de testimonis fins a trobar-lo.

 

Este criador ha manifestat que la boa estava a càrrec d’un familiar resident en l’Eliana el dia que el van trobar. Finalment, han sigut detinguts un xic i una xica com a presumptes responsables. Les diligències han passat a la Fiscalia Provincial de València.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.