Un home mata 38 animals i en roba altres 21 en una granja d’Agost

porc

Un dels animals morts | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home, de 63 anys, com a presumpte autor del robatori de 21 animals d’una explotació ramadera d’Agost i per provocar la mort d’altres 38 animals en eixa mateixa ramaderia, en successius robatoris.

 

El presumpte autor escalava el mur de més de dos metres d’altura que protegia el perímetre i, seguidament, fracturava les cadenes dels gossos que cuidaven als animals. Això provocava que els gossos atacaren a la resta d’animals de granja, que acabaven morint a causa de les mossegades.

 

A més, altres animals pareixien haver mort a mans d’un humà, perquè tenien talls en la part del coll o en la zona lumbar, possiblement realitzades amb un objecte punxant.

 

En el millor dels casos, el robatori consistia en sostraure ferramentes de cultiu i agrícoles i xicotets animals de granja; a més de causar danys que inutilitzaven maquinària agrícola i instal·lacions de primera necessitat, com les d’aigua potable i d’energia solar.

 

Segons els primers indicis, tot apuntava al fet de què qui accedia a la finca, coneixia perfectament l’interior de la instal·lació, però també als gossos, ja que els soltava però no li atacaven. Per això, les sospites es van centrar en persones que tingueren o hagueren tingut relació amb esta explotació.

 

Després de diversos mesos d’investigació, una càmera de seguretat, instal·lada de forma estratègica en la zona més afectada de la finca, va captar a un home entrant en ella. En confirmar la seua identitat, es va corroborar la relació d’este individu amb l’explotació agrícola, ja que va treballar allí feia anys, va cuidar dels animals i va construir les instal·lacions.

 

Els animals morts ascendeixen a 38, entre els que es troben diferents espècies de gallines, ànecs, conills, cabres i oques. Els sostrets són 21 animals, entre conills, gallines, galls i perdius. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.