Un home mata 38 animals i en roba altres 21 en una granja d’Agost

porc

Un dels animals morts | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home, de 63 anys, com a presumpte autor del robatori de 21 animals d’una explotació ramadera d’Agost i per provocar la mort d’altres 38 animals en eixa mateixa ramaderia, en successius robatoris.

 

El presumpte autor escalava el mur de més de dos metres d’altura que protegia el perímetre i, seguidament, fracturava les cadenes dels gossos que cuidaven als animals. Això provocava que els gossos atacaren a la resta d’animals de granja, que acabaven morint a causa de les mossegades.

 

A més, altres animals pareixien haver mort a mans d’un humà, perquè tenien talls en la part del coll o en la zona lumbar, possiblement realitzades amb un objecte punxant.

 

En el millor dels casos, el robatori consistia en sostraure ferramentes de cultiu i agrícoles i xicotets animals de granja; a més de causar danys que inutilitzaven maquinària agrícola i instal·lacions de primera necessitat, com les d’aigua potable i d’energia solar.

 

Segons els primers indicis, tot apuntava al fet de què qui accedia a la finca, coneixia perfectament l’interior de la instal·lació, però també als gossos, ja que els soltava però no li atacaven. Per això, les sospites es van centrar en persones que tingueren o hagueren tingut relació amb esta explotació.

 

Després de diversos mesos d’investigació, una càmera de seguretat, instal·lada de forma estratègica en la zona més afectada de la finca, va captar a un home entrant en ella. En confirmar la seua identitat, es va corroborar la relació d’este individu amb l’explotació agrícola, ja que va treballar allí feia anys, va cuidar dels animals i va construir les instal·lacions.

 

Els animals morts ascendeixen a 38, entre els que es troben diferents espècies de gallines, ànecs, conills, cabres i oques. Els sostrets són 21 animals, entre conills, gallines, galls i perdius. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.