14.6 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Un home mata 38 animals i en roba altres 21 en una granja d’Agost

porc

Un dels animals morts | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home, de 63 anys, com a presumpte autor del robatori de 21 animals d’una explotació ramadera d’Agost i per provocar la mort d’altres 38 animals en eixa mateixa ramaderia, en successius robatoris.

 

El presumpte autor escalava el mur de més de dos metres d’altura que protegia el perímetre i, seguidament, fracturava les cadenes dels gossos que cuidaven als animals. Això provocava que els gossos atacaren a la resta d’animals de granja, que acabaven morint a causa de les mossegades.

 

A més, altres animals pareixien haver mort a mans d’un humà, perquè tenien talls en la part del coll o en la zona lumbar, possiblement realitzades amb un objecte punxant.

 

En el millor dels casos, el robatori consistia en sostraure ferramentes de cultiu i agrícoles i xicotets animals de granja; a més de causar danys que inutilitzaven maquinària agrícola i instal·lacions de primera necessitat, com les d’aigua potable i d’energia solar.

 

Segons els primers indicis, tot apuntava al fet de què qui accedia a la finca, coneixia perfectament l’interior de la instal·lació, però també als gossos, ja que els soltava però no li atacaven. Per això, les sospites es van centrar en persones que tingueren o hagueren tingut relació amb esta explotació.

 

Després de diversos mesos d’investigació, una càmera de seguretat, instal·lada de forma estratègica en la zona més afectada de la finca, va captar a un home entrant en ella. En confirmar la seua identitat, es va corroborar la relació d’este individu amb l’explotació agrícola, ja que va treballar allí feia anys, va cuidar dels animals i va construir les instal·lacions.

 

Els animals morts ascendeixen a 38, entre els que es troben diferents espècies de gallines, ànecs, conills, cabres i oques. Els sostrets són 21 animals, entre conills, gallines, galls i perdius. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.