Un home mata 38 animals i en roba altres 21 en una granja d’Agost

porc

Un dels animals morts | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home, de 63 anys, com a presumpte autor del robatori de 21 animals d’una explotació ramadera d’Agost i per provocar la mort d’altres 38 animals en eixa mateixa ramaderia, en successius robatoris.

 

El presumpte autor escalava el mur de més de dos metres d’altura que protegia el perímetre i, seguidament, fracturava les cadenes dels gossos que cuidaven als animals. Això provocava que els gossos atacaren a la resta d’animals de granja, que acabaven morint a causa de les mossegades.

 

A més, altres animals pareixien haver mort a mans d’un humà, perquè tenien talls en la part del coll o en la zona lumbar, possiblement realitzades amb un objecte punxant.

 

En el millor dels casos, el robatori consistia en sostraure ferramentes de cultiu i agrícoles i xicotets animals de granja; a més de causar danys que inutilitzaven maquinària agrícola i instal·lacions de primera necessitat, com les d’aigua potable i d’energia solar.

 

Segons els primers indicis, tot apuntava al fet de què qui accedia a la finca, coneixia perfectament l’interior de la instal·lació, però també als gossos, ja que els soltava però no li atacaven. Per això, les sospites es van centrar en persones que tingueren o hagueren tingut relació amb esta explotació.

 

Després de diversos mesos d’investigació, una càmera de seguretat, instal·lada de forma estratègica en la zona més afectada de la finca, va captar a un home entrant en ella. En confirmar la seua identitat, es va corroborar la relació d’este individu amb l’explotació agrícola, ja que va treballar allí feia anys, va cuidar dels animals i va construir les instal·lacions.

 

Els animals morts ascendeixen a 38, entre els que es troben diferents espècies de gallines, ànecs, conills, cabres i oques. Els sostrets són 21 animals, entre conills, gallines, galls i perdius. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.