Un home mata 38 animals i en roba altres 21 en una granja d’Agost

porc

Un dels animals morts | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un home, de 63 anys, com a presumpte autor del robatori de 21 animals d’una explotació ramadera d’Agost i per provocar la mort d’altres 38 animals en eixa mateixa ramaderia, en successius robatoris.

 

El presumpte autor escalava el mur de més de dos metres d’altura que protegia el perímetre i, seguidament, fracturava les cadenes dels gossos que cuidaven als animals. Això provocava que els gossos atacaren a la resta d’animals de granja, que acabaven morint a causa de les mossegades.

 

A més, altres animals pareixien haver mort a mans d’un humà, perquè tenien talls en la part del coll o en la zona lumbar, possiblement realitzades amb un objecte punxant.

 

En el millor dels casos, el robatori consistia en sostraure ferramentes de cultiu i agrícoles i xicotets animals de granja; a més de causar danys que inutilitzaven maquinària agrícola i instal·lacions de primera necessitat, com les d’aigua potable i d’energia solar.

 

Segons els primers indicis, tot apuntava al fet de què qui accedia a la finca, coneixia perfectament l’interior de la instal·lació, però també als gossos, ja que els soltava però no li atacaven. Per això, les sospites es van centrar en persones que tingueren o hagueren tingut relació amb esta explotació.

 

Després de diversos mesos d’investigació, una càmera de seguretat, instal·lada de forma estratègica en la zona més afectada de la finca, va captar a un home entrant en ella. En confirmar la seua identitat, es va corroborar la relació d’este individu amb l’explotació agrícola, ja que va treballar allí feia anys, va cuidar dels animals i va construir les instal·lacions.

 

Els animals morts ascendeixen a 38, entre els que es troben diferents espècies de gallines, ànecs, conills, cabres i oques. Els sostrets són 21 animals, entre conills, gallines, galls i perdius. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.