Comdemnat per matar al seu gos després d’arrossegar-lo 8 quilòmetres en Elx

La Nala ha estat un dels gossos adoptats aquest any

Imatge d’arxiu d’un gos  | CAAD

 

El Jutjat Penal 2 de la localitat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha condemnat a un home a 6 mesos de presó per un delicte de maltractament animal. Els fets es van produïr el 8 de juliol de 2017, cap a les 15.25 hores, en una zona pròxima a la residència Novaire d’Elx, a on la Policia Local va trobar el cadàver d’un animal.

 

Segons informa el diari ‘Información’, el gos del pare del condemnat, que va ser adquirit en una protectora el juny de 2015, quan l’animal tenia dos anys, va morir després de portar-lo lligat a la seua bicicleta durant huit quilòmetres.

 

Amb els fets provats, segons la magistrada, «l’acusat hauria portat a l’animal des de la urbanització MonteSol, a uns huit quilòmetres de distància», lligat amb una corretja. A més, s’explica que l’acusat «anava en bicicleta, tot i la forta calor, i portava arrossegant l’animal».

 

L’acusat ha reconegut els fets i ha arribat a un acord de conformitat. A més, la magistrada ha acordat la suspensió de la pena amb la condició de no tornar a cometre cap delicte durant els pròxims dos anys. D’altra banda, la sentència ha comdemnat a l’home a dos anys d’inhabilitació per a «l’exercici de professió, ofici o comerç que tinga relació amb els animals» i tampoc podrà tindre’n.

 

També pots llegir…

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.