Comdemnat per matar al seu gos després d’arrossegar-lo 8 quilòmetres en Elx

La Nala ha estat un dels gossos adoptats aquest any

Imatge d’arxiu d’un gos  | CAAD

 

El Jutjat Penal 2 de la localitat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha condemnat a un home a 6 mesos de presó per un delicte de maltractament animal. Els fets es van produïr el 8 de juliol de 2017, cap a les 15.25 hores, en una zona pròxima a la residència Novaire d’Elx, a on la Policia Local va trobar el cadàver d’un animal.

 

Segons informa el diari ‘Información’, el gos del pare del condemnat, que va ser adquirit en una protectora el juny de 2015, quan l’animal tenia dos anys, va morir després de portar-lo lligat a la seua bicicleta durant huit quilòmetres.

 

Amb els fets provats, segons la magistrada, «l’acusat hauria portat a l’animal des de la urbanització MonteSol, a uns huit quilòmetres de distància», lligat amb una corretja. A més, s’explica que l’acusat «anava en bicicleta, tot i la forta calor, i portava arrossegant l’animal».

 

L’acusat ha reconegut els fets i ha arribat a un acord de conformitat. A més, la magistrada ha acordat la suspensió de la pena amb la condició de no tornar a cometre cap delicte durant els pròxims dos anys. D’altra banda, la sentència ha comdemnat a l’home a dos anys d’inhabilitació per a «l’exercici de professió, ofici o comerç que tinga relació amb els animals» i tampoc podrà tindre’n.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.