9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Comdemnat per matar al seu gos després d’arrossegar-lo 8 quilòmetres en Elx

La Nala ha estat un dels gossos adoptats aquest any

Imatge d’arxiu d’un gos  | CAAD

 

El Jutjat Penal 2 de la localitat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha condemnat a un home a 6 mesos de presó per un delicte de maltractament animal. Els fets es van produïr el 8 de juliol de 2017, cap a les 15.25 hores, en una zona pròxima a la residència Novaire d’Elx, a on la Policia Local va trobar el cadàver d’un animal.

 

Segons informa el diari ‘Información’, el gos del pare del condemnat, que va ser adquirit en una protectora el juny de 2015, quan l’animal tenia dos anys, va morir després de portar-lo lligat a la seua bicicleta durant huit quilòmetres.

 

Amb els fets provats, segons la magistrada, «l’acusat hauria portat a l’animal des de la urbanització MonteSol, a uns huit quilòmetres de distància», lligat amb una corretja. A més, s’explica que l’acusat «anava en bicicleta, tot i la forta calor, i portava arrossegant l’animal».

 

L’acusat ha reconegut els fets i ha arribat a un acord de conformitat. A més, la magistrada ha acordat la suspensió de la pena amb la condició de no tornar a cometre cap delicte durant els pròxims dos anys. D’altra banda, la sentència ha comdemnat a l’home a dos anys d’inhabilitació per a «l’exercici de professió, ofici o comerç que tinga relació amb els animals» i tampoc podrà tindre’n.

 

També pots llegir…

 

 

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.