Un menor en parada cardiorespiratòria per un xoc de monopatins en Orpesa

Un monopatí en una imatge d’arxiu | Arxiu

 

Este dijous, a última hora del dia, quatre jóvens en monopatí han xocat entre ells mentres circulaven per la carretera del port d’Orpesa. Després de rebre l’avís, el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) ha mobilitzat una unitat del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB) amb un metge d’Atenció Primària del centre de salut del municipi.

 

Els primers servicis mèdics que han arribat al lloc, han realitzar maniobres de reanimació cardiopulmonar bàsica a un dels xics que es trobava en parada cardiorespiratòria. Després de l’arribada del SAMU, el seu equip mèdic ha continuat amb maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada i han conseguit recuperar les seues constants vitals. Una volta estabilitzat, el ferit de 16 anys ha sigut traslladat per traumatisme cranioencefàlic a l’Hospital General Universitari de Castelló en la unitat de Suport Vital Avançat (SVA).

 

Els altres tres ferits assistits han sigut traslladats al mateix centre hospitalari en l’ambulància SVB. Es tracta d’un jove de 15 anys amb  crisis d’ansietat, un altre xic de 16 anys amb commoció i un altre, de la mateixa edat, que ha patit contusions en una cama. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.