17.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Aconseguixen reduir fins a la meitat els atacs de migranya amb un nou tractament amb anticossos

 

La migranya és una de les malalties actuals que afecta un gran volum de la població i que cada vegada és més comuna. Una de cada set persones la patix en el món i lluitar contra estos atacs és una tasca quasi impossible. Per este motiu, un grup d’investigadors de l’Hospital King´s College de Londres s’ha posat a la feina per a trobar un nou tractament.

El tractament, a base d’anticossos redueix a la meitat els atacs

  

Este grup d’experts sembla que ha donat amb la tecla per a pal·liar els seus dolorosos símptomes, ja que segons ABC, han aconseguit reduir fins a la meitat els atacs. El tractament estaria basat a prevenir la malaltia mitjançant anticossos per a alterar l’activitat dels agents químics que actuen en el cervell.

  

 

Així doncs els científics de moment han demostrat que el pèptid de calcitonina i el CGRP, dos substàncies químiques que es troben en el cervell, estan involucrades en els símptomes de dolor i sensibilitat al so i a la llum que patixen els malalts.

  

 

Després d’usar anticossos per a neutralitzar un dels components en un total de 955 persones amb migranyes episòdiques i que tenien una mitjana d’uns huit atacs al mes, van aconseguir que estos anaren la meitat a final de mes.

  

  

Segons un dels professors de l’estudi, Peter Goadsby, que ha dirigit els assajos ha assegurat que el tractament «reduïx la freqüència i la gravetat dels maldecaps» i per tant aconseguiran que els pacients tinguen una vida més normal.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.