Aconseguixen reduir fins a la meitat els atacs de migranya amb un nou tractament amb anticossos

 

La migranya és una de les malalties actuals que afecta un gran volum de la població i que cada vegada és més comuna. Una de cada set persones la patix en el món i lluitar contra estos atacs és una tasca quasi impossible. Per este motiu, un grup d’investigadors de l’Hospital King´s College de Londres s’ha posat a la feina per a trobar un nou tractament.

El tractament, a base d’anticossos redueix a la meitat els atacs

  

Este grup d’experts sembla que ha donat amb la tecla per a pal·liar els seus dolorosos símptomes, ja que segons ABC, han aconseguit reduir fins a la meitat els atacs. El tractament estaria basat a prevenir la malaltia mitjançant anticossos per a alterar l’activitat dels agents químics que actuen en el cervell.

  

 

Així doncs els científics de moment han demostrat que el pèptid de calcitonina i el CGRP, dos substàncies químiques que es troben en el cervell, estan involucrades en els símptomes de dolor i sensibilitat al so i a la llum que patixen els malalts.

  

 

Després d’usar anticossos per a neutralitzar un dels components en un total de 955 persones amb migranyes episòdiques i que tenien una mitjana d’uns huit atacs al mes, van aconseguir que estos anaren la meitat a final de mes.

  

  

Segons un dels professors de l’estudi, Peter Goadsby, que ha dirigit els assajos ha assegurat que el tractament «reduïx la freqüència i la gravetat dels maldecaps» i per tant aconseguiran que els pacients tinguen una vida més normal.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.