Acusat un ciutadà alemany per la desaparició de Madeleine McCann

Un ciutadà alemany ha sigut acusat per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007 pocs dies abans que es complisquen 15 anys des de la desaparició de la xicoteta en un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve.

El demandat va ser constituït per les autoritats alemanyes en execució d’una sol·licitud de cooperació judicial internacional emesa pel Ministeri Públic de Portugal”, ha sostingut el Ministeri Públic en un comunicat.

La investigació, que ha sigut duta a terme per les autoritats alemanyes en col·laboració amb el Regne Unit, està a càrrec de l’oficina del districte de Faro a la ciutat portuguesa de Portimão, amb l’assistència de la Policia Judicial.

En 2007, els investigadors ja van apuntar a l’alemany, però el fet que mai apareguera el cos de la xiqueta es va interposar en l’acusació i el sospitós va ser finalment empresonat per un altre delicte sexual. La seua condemna, no obstant això, està a punt d’expirar i la fiscalia portuguesa ha presentat l’acusació formal per a, almenys evitar la seua excarceració.

A l’espera del nou judici, Brückner roman a la presó d’Oldenburg, on es queixa del tracte que rep dels guàrdies i de les amenaces que assegura rebre constantment de la resta dels presos.

El sospitós, que va ser identificat en 2020 pels mitjans alemanys com Christian B., de 43 anys, és un delinqüent sexual amb múltiples condemnes, entre elles per abús sexual de menors, segons l’Oficina Federal de la Policia Criminal (BKA) d’Alemanya.

Pornografia infantil i abusos a menors

Un portaveu del Ministeri Públic a Hannover, Thomas Klinge, va confirmar a l’agència DPA que el sospitós va ser condemnat el setembre de 2017 a un any i tres mesos de presó per possessió de pornografia infantil i abusos sexuals a menors.

La Fiscalia de la ciutat de Braunschweig (Alemanya), que li investigava per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007, va assumir el juny passat de 2020 que la xicoteta està morta.

La Policia Metropolitana del Regne Unit, que col·laborava amb les autoritats portugueses i alemanyes en les perquisicions, va aclarir que segueix emmarcava aquest cas dins de la categoria de “persones desaparegudes«, ja que no té «proves definitives” sobre la possible defunció de Madeleine.

Madelaine McCann tenia tan sols 3 anys quan va desaparéixer del seu llit en un apartament de vacances d’un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve (Portugal). No seria fins a anys més tard quan les autoritats alemanyes assegurarien posseir fonaments que la xicoteta havia sigut assassinada i que Christian era el culpable. No obstant això, la falta de proves va impedir processar al sospitós.

‘Dark Web’

En converses que va mantindre a través d’un xat en Dark Web ha confessat la seua fixació pels xiquets xicotets i les seues fantasies. El seu àlies era «madness-der-holger» i somiava amb “capturar una cosa xicoteta i usar-ho durant dies”. El seu interlocutor va respondre: “Oh, si les proves es destrueixen després…”. I en aqueix mateix xat es va comprometre Brückner a gravar-lo tot i compartir-lo si aconseguia “capturar a un xicotet”.

Els investigadors van arribar a aquest xat després que una ex-xicota denunciara a Brückner per violència domèstica i registraren l’habitatge. Aquesta i altres converses en línia van aparéixer en l’ordinador del sospitós.

En el moment del segrest de Maddie, treballava netejant les piscines del complex turístic i tenia accés a la urbanització, així com fàcil informació sobre on es trobaven, tant la xiqueta com els seus pares, que a aqueixa hora sopaven amb amics en un restaurant pròxim a l’habitatge en la qual els xiquets dormien solos i sense un adult que els cuidara.

El seu advocat, Friedrich Fülscher, insisteix a protestar pel fet que es publique aquest tipus d’informació sobre el seu defensat sense que haja sigut provada en un judici i denúncia les conseqüències.

Últimes notícies

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.

La Generalitat afronta la fase final de Salvem els Fotos per a rescatar 800.000 imatges danyades per la dana

La Generalitat reforça la fase final de Salvem els Fotos, projecte de la Universitat de València que busca recuperar 800.000 fotografies i 6.552 objectes danyats per la dana mitjançant un protocol pioner.

Quatre persones investigades per robar 25.000 euros a una dona fent-se passar pel seu banc

La Guàrdia Civil investiga a quatre persones de la província de Cadis per una estafa telemàtica a una dona de València a la qual li van sostraure més de 25.000 euros després de fer-se passar per personal de seguretat del seu banc.

Ricardo Llorca critica l’endarreriment del minimalisme a Espanya i presenta el seu Ofici de Caminantes

El compositor Ricardo Llorca presentarà a Madrid la gravació del seu oratori Ofici de Caminantes, inspirat en el camí de Sant Jaume, i lamenta el menyspreu al minimalisme a Espanya, que considera estancat des de fa dècades.