Acusat un ciutadà alemany per la desaparició de Madeleine McCann

Un ciutadà alemany ha sigut acusat per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007 pocs dies abans que es complisquen 15 anys des de la desaparició de la xicoteta en un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve.

El demandat va ser constituït per les autoritats alemanyes en execució d’una sol·licitud de cooperació judicial internacional emesa pel Ministeri Públic de Portugal”, ha sostingut el Ministeri Públic en un comunicat.

La investigació, que ha sigut duta a terme per les autoritats alemanyes en col·laboració amb el Regne Unit, està a càrrec de l’oficina del districte de Faro a la ciutat portuguesa de Portimão, amb l’assistència de la Policia Judicial.

En 2007, els investigadors ja van apuntar a l’alemany, però el fet que mai apareguera el cos de la xiqueta es va interposar en l’acusació i el sospitós va ser finalment empresonat per un altre delicte sexual. La seua condemna, no obstant això, està a punt d’expirar i la fiscalia portuguesa ha presentat l’acusació formal per a, almenys evitar la seua excarceració.

A l’espera del nou judici, Brückner roman a la presó d’Oldenburg, on es queixa del tracte que rep dels guàrdies i de les amenaces que assegura rebre constantment de la resta dels presos.

El sospitós, que va ser identificat en 2020 pels mitjans alemanys com Christian B., de 43 anys, és un delinqüent sexual amb múltiples condemnes, entre elles per abús sexual de menors, segons l’Oficina Federal de la Policia Criminal (BKA) d’Alemanya.

Pornografia infantil i abusos a menors

Un portaveu del Ministeri Públic a Hannover, Thomas Klinge, va confirmar a l’agència DPA que el sospitós va ser condemnat el setembre de 2017 a un any i tres mesos de presó per possessió de pornografia infantil i abusos sexuals a menors.

La Fiscalia de la ciutat de Braunschweig (Alemanya), que li investigava per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007, va assumir el juny passat de 2020 que la xicoteta està morta.

La Policia Metropolitana del Regne Unit, que col·laborava amb les autoritats portugueses i alemanyes en les perquisicions, va aclarir que segueix emmarcava aquest cas dins de la categoria de “persones desaparegudes«, ja que no té «proves definitives” sobre la possible defunció de Madeleine.

Madelaine McCann tenia tan sols 3 anys quan va desaparéixer del seu llit en un apartament de vacances d’un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve (Portugal). No seria fins a anys més tard quan les autoritats alemanyes assegurarien posseir fonaments que la xicoteta havia sigut assassinada i que Christian era el culpable. No obstant això, la falta de proves va impedir processar al sospitós.

‘Dark Web’

En converses que va mantindre a través d’un xat en Dark Web ha confessat la seua fixació pels xiquets xicotets i les seues fantasies. El seu àlies era «madness-der-holger» i somiava amb “capturar una cosa xicoteta i usar-ho durant dies”. El seu interlocutor va respondre: “Oh, si les proves es destrueixen després…”. I en aqueix mateix xat es va comprometre Brückner a gravar-lo tot i compartir-lo si aconseguia “capturar a un xicotet”.

Els investigadors van arribar a aquest xat després que una ex-xicota denunciara a Brückner per violència domèstica i registraren l’habitatge. Aquesta i altres converses en línia van aparéixer en l’ordinador del sospitós.

En el moment del segrest de Maddie, treballava netejant les piscines del complex turístic i tenia accés a la urbanització, així com fàcil informació sobre on es trobaven, tant la xiqueta com els seus pares, que a aqueixa hora sopaven amb amics en un restaurant pròxim a l’habitatge en la qual els xiquets dormien solos i sense un adult que els cuidara.

El seu advocat, Friedrich Fülscher, insisteix a protestar pel fet que es publique aquest tipus d’informació sobre el seu defensat sense que haja sigut provada en un judici i denúncia les conseqüències.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.