Acusat un ciutadà alemany per la desaparició de Madeleine McCann

Un ciutadà alemany ha sigut acusat per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007 pocs dies abans que es complisquen 15 anys des de la desaparició de la xicoteta en un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve.

El demandat va ser constituït per les autoritats alemanyes en execució d’una sol·licitud de cooperació judicial internacional emesa pel Ministeri Públic de Portugal”, ha sostingut el Ministeri Públic en un comunicat.

La investigació, que ha sigut duta a terme per les autoritats alemanyes en col·laboració amb el Regne Unit, està a càrrec de l’oficina del districte de Faro a la ciutat portuguesa de Portimão, amb l’assistència de la Policia Judicial.

En 2007, els investigadors ja van apuntar a l’alemany, però el fet que mai apareguera el cos de la xiqueta es va interposar en l’acusació i el sospitós va ser finalment empresonat per un altre delicte sexual. La seua condemna, no obstant això, està a punt d’expirar i la fiscalia portuguesa ha presentat l’acusació formal per a, almenys evitar la seua excarceració.

A l’espera del nou judici, Brückner roman a la presó d’Oldenburg, on es queixa del tracte que rep dels guàrdies i de les amenaces que assegura rebre constantment de la resta dels presos.

El sospitós, que va ser identificat en 2020 pels mitjans alemanys com Christian B., de 43 anys, és un delinqüent sexual amb múltiples condemnes, entre elles per abús sexual de menors, segons l’Oficina Federal de la Policia Criminal (BKA) d’Alemanya.

Pornografia infantil i abusos a menors

Un portaveu del Ministeri Públic a Hannover, Thomas Klinge, va confirmar a l’agència DPA que el sospitós va ser condemnat el setembre de 2017 a un any i tres mesos de presó per possessió de pornografia infantil i abusos sexuals a menors.

La Fiscalia de la ciutat de Braunschweig (Alemanya), que li investigava per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007, va assumir el juny passat de 2020 que la xicoteta està morta.

La Policia Metropolitana del Regne Unit, que col·laborava amb les autoritats portugueses i alemanyes en les perquisicions, va aclarir que segueix emmarcava aquest cas dins de la categoria de “persones desaparegudes«, ja que no té «proves definitives” sobre la possible defunció de Madeleine.

Madelaine McCann tenia tan sols 3 anys quan va desaparéixer del seu llit en un apartament de vacances d’un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve (Portugal). No seria fins a anys més tard quan les autoritats alemanyes assegurarien posseir fonaments que la xicoteta havia sigut assassinada i que Christian era el culpable. No obstant això, la falta de proves va impedir processar al sospitós.

‘Dark Web’

En converses que va mantindre a través d’un xat en Dark Web ha confessat la seua fixació pels xiquets xicotets i les seues fantasies. El seu àlies era «madness-der-holger» i somiava amb “capturar una cosa xicoteta i usar-ho durant dies”. El seu interlocutor va respondre: “Oh, si les proves es destrueixen després…”. I en aqueix mateix xat es va comprometre Brückner a gravar-lo tot i compartir-lo si aconseguia “capturar a un xicotet”.

Els investigadors van arribar a aquest xat després que una ex-xicota denunciara a Brückner per violència domèstica i registraren l’habitatge. Aquesta i altres converses en línia van aparéixer en l’ordinador del sospitós.

En el moment del segrest de Maddie, treballava netejant les piscines del complex turístic i tenia accés a la urbanització, així com fàcil informació sobre on es trobaven, tant la xiqueta com els seus pares, que a aqueixa hora sopaven amb amics en un restaurant pròxim a l’habitatge en la qual els xiquets dormien solos i sense un adult que els cuidara.

El seu advocat, Friedrich Fülscher, insisteix a protestar pel fet que es publique aquest tipus d’informació sobre el seu defensat sense que haja sigut provada en un judici i denúncia les conseqüències.

Últimes notícies

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.