Acusat un ciutadà alemany per la desaparició de Madeleine McCann

Un ciutadà alemany ha sigut acusat per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007 pocs dies abans que es complisquen 15 anys des de la desaparició de la xicoteta en un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve.

El demandat va ser constituït per les autoritats alemanyes en execució d’una sol·licitud de cooperació judicial internacional emesa pel Ministeri Públic de Portugal”, ha sostingut el Ministeri Públic en un comunicat.

La investigació, que ha sigut duta a terme per les autoritats alemanyes en col·laboració amb el Regne Unit, està a càrrec de l’oficina del districte de Faro a la ciutat portuguesa de Portimão, amb l’assistència de la Policia Judicial.

En 2007, els investigadors ja van apuntar a l’alemany, però el fet que mai apareguera el cos de la xiqueta es va interposar en l’acusació i el sospitós va ser finalment empresonat per un altre delicte sexual. La seua condemna, no obstant això, està a punt d’expirar i la fiscalia portuguesa ha presentat l’acusació formal per a, almenys evitar la seua excarceració.

A l’espera del nou judici, Brückner roman a la presó d’Oldenburg, on es queixa del tracte que rep dels guàrdies i de les amenaces que assegura rebre constantment de la resta dels presos.

El sospitós, que va ser identificat en 2020 pels mitjans alemanys com Christian B., de 43 anys, és un delinqüent sexual amb múltiples condemnes, entre elles per abús sexual de menors, segons l’Oficina Federal de la Policia Criminal (BKA) d’Alemanya.

Pornografia infantil i abusos a menors

Un portaveu del Ministeri Públic a Hannover, Thomas Klinge, va confirmar a l’agència DPA que el sospitós va ser condemnat el setembre de 2017 a un any i tres mesos de presó per possessió de pornografia infantil i abusos sexuals a menors.

La Fiscalia de la ciutat de Braunschweig (Alemanya), que li investigava per la seua presumpta relació amb la desaparició de Madeleine McCann en el sud de Portugal en 2007, va assumir el juny passat de 2020 que la xicoteta està morta.

La Policia Metropolitana del Regne Unit, que col·laborava amb les autoritats portugueses i alemanyes en les perquisicions, va aclarir que segueix emmarcava aquest cas dins de la categoria de “persones desaparegudes“, ja que no té “proves definitives” sobre la possible defunció de Madeleine.

Madelaine McCann tenia tan sols 3 anys quan va desaparéixer del seu llit en un apartament de vacances d’un complex turístic a Praia dona Llum, l’Algarve (Portugal). No seria fins a anys més tard quan les autoritats alemanyes assegurarien posseir fonaments que la xicoteta havia sigut assassinada i que Christian era el culpable. No obstant això, la falta de proves va impedir processar al sospitós.

‘Dark Web’

En converses que va mantindre a través d’un xat en Dark Web ha confessat la seua fixació pels xiquets xicotets i les seues fantasies. El seu àlies era “madness-der-holger” i somiava amb “capturar una cosa xicoteta i usar-ho durant dies”. El seu interlocutor va respondre: “Oh, si les proves es destrueixen després…”. I en aqueix mateix xat es va comprometre Brückner a gravar-lo tot i compartir-lo si aconseguia “capturar a un xicotet”.

Els investigadors van arribar a aquest xat després que una ex-xicota denunciara a Brückner per violència domèstica i registraren l’habitatge. Aquesta i altres converses en línia van aparéixer en l’ordinador del sospitós.

En el moment del segrest de Maddie, treballava netejant les piscines del complex turístic i tenia accés a la urbanització, així com fàcil informació sobre on es trobaven, tant la xiqueta com els seus pares, que a aqueixa hora sopaven amb amics en un restaurant pròxim a l’habitatge en la qual els xiquets dormien solos i sense un adult que els cuidara.

El seu advocat, Friedrich Fülscher, insisteix a protestar pel fet que es publique aquest tipus d’informació sobre el seu defensat sense que haja sigut provada en un judici i denúncia les conseqüències.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.