Un acusat demana perdó per pegar-li 68 punyalades a la filla de la veïna que no li deixava dormir

Un home amb un ganivet en una imatge d’arxiu | Arxiu

 

Un acusat de matar en març de l’any passat en Alacant a la filla de la seua veïna, perquè estava molest pels sorolls que feia sa mare, ha demanat perdó a la família. L’home s’ha mostrat «penedit» pel succés i ha justificat els fets en què havia consumit cocaïna, marihuana, alcohol i medicaments durant eixe matí. 

 

«No recorde res», ha assegurat i ha mantingut, durant l’interrogatori, que es va sentir en un «trampa» perquè es pensava que estava sent «espiat», «seguit» i «perseguit» i sentia «veus i murmuris». L’acusat, que apunyalà a la víctima 68 voltes, s’ha expressat d’eixa manera a preguntes de la seua defensa, del ministeri fiscal i de l’acusació particular. Tot en la primera sessió del juí en l’Audiència d’Alacant, per uns fets que van passar a la fi de març de 2018.

 

La Fiscalia i acusació particular sol·liciten per a l’acusat 25 anys de presó per assassinat; a més, la fiscalia li demana 18 mesos i l’acusació particular, 24, per amenaces. A este delicte també s’enfronta el pare de l’acusat perquè hauria amenaçat a la mare anciana de la víctima en presència d’una agent de Policia.

 

A més, la fiscalia li reclama 75.000 euros per a la mare de la víctima, 100.000 més per a cada un dels dos fills i altres 150.000 per a l’home. L’acusació particular eleva les quanties a 75.000, 150.000 i 200.000 euros, respectivament. Mentres que la defensa sol·licita la lliure absolució, per estimar que els fets no són constitutius de delicte, i reclama l’eximent de toxicomania i l’atenuant d’arravatament.

 

Segons la relació de fets llegida a l’inici del juí pel jurat que se seguix en l’Audiència d’Alacant, l’home va abordar a la seua veïna de 92 anys i a la seua filla de 58 a l’eixida de l’ascensor i, agarrant a la filla pel coll, l’apunyalà 68 voltes. Pel que pareix, l’acusat estava molest amb l’anciana pels sorolls que feia i per posar la televisió molt alta, impedint-li dormir.

 

A més, en l’exposició de fets, s’ha explicat que l’home va dir a l’anciana que no li feia res per la seua edat, però que s’anava a en recordar d’ell «per no deixar-li dormir». A més, li va dir que no tenia por i que es quedava esperant a l’arribada de la Policia. Mentres que el pare de l’acusat, que va baixar en ser avisat pel seu fill, li va dir a l’anciana que estaven «farts» d’elles i que ho haurien d’haver fet «abans».

 

Estat de xoc

L’acusat ha explicat en l’interrogatori que no recorda «res» dels fets i que eixe matí havia consumit cocaïna, marihuana, alcohol i molta medicació. També ha al·legat que no recordava el ganivet de 10 centímetres amb el qual va pegar-li punyalades a la dona encara que, posteriorment, ha indicat que servia per a cuinar la cocaïna, i ha afirmat que se sentia «espiat». 

 

Segons la seua versió, va estar «dos o tres setmanes en xoc» en la presó i va començar a recordar trossos del que va passar, com a la dona plena de sang i a ell mateix en l’aparcament. A la seua defensa, li ha respost que no troba explicació al que va passar però que es va vore «tancat» perquè se sentia «espiat, seguit i perseguit», perquè en la seua joventut havia tractat amb traficants de droga i que veia «els mateixos cotxes i les mateixes persones» i ha patit per la seua vida «diàriament».

 

Sobre el conflicte amb la veïna i els sorolls molestos, ha apuntat que sentia «veus i murmuris» i que escoltava com es reien d’ell i pegaven colps. Ha mantingut que «mai» va pujar a dir res dels sorolls, encara que «pot ser pujara educadament» i que, en qualsevol cas, no la va amenaçar. Finalment, ha assenyalat que els fets es van produir en el primer aniversari de la defunció de sa mare, de qui rebia suport.

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.