Un acusat demana perdó per pegar-li 68 punyalades a la filla de la veïna que no li deixava dormir

Un home amb un ganivet en una imatge d’arxiu | Arxiu

 

Un acusat de matar en març de l’any passat en Alacant a la filla de la seua veïna, perquè estava molest pels sorolls que feia sa mare, ha demanat perdó a la família. L’home s’ha mostrat «penedit» pel succés i ha justificat els fets en què havia consumit cocaïna, marihuana, alcohol i medicaments durant eixe matí. 

 

«No recorde res», ha assegurat i ha mantingut, durant l’interrogatori, que es va sentir en un «trampa» perquè es pensava que estava sent «espiat», «seguit» i «perseguit» i sentia «veus i murmuris». L’acusat, que apunyalà a la víctima 68 voltes, s’ha expressat d’eixa manera a preguntes de la seua defensa, del ministeri fiscal i de l’acusació particular. Tot en la primera sessió del juí en l’Audiència d’Alacant, per uns fets que van passar a la fi de març de 2018.

 

La Fiscalia i acusació particular sol·liciten per a l’acusat 25 anys de presó per assassinat; a més, la fiscalia li demana 18 mesos i l’acusació particular, 24, per amenaces. A este delicte també s’enfronta el pare de l’acusat perquè hauria amenaçat a la mare anciana de la víctima en presència d’una agent de Policia.

 

A més, la fiscalia li reclama 75.000 euros per a la mare de la víctima, 100.000 més per a cada un dels dos fills i altres 150.000 per a l’home. L’acusació particular eleva les quanties a 75.000, 150.000 i 200.000 euros, respectivament. Mentres que la defensa sol·licita la lliure absolució, per estimar que els fets no són constitutius de delicte, i reclama l’eximent de toxicomania i l’atenuant d’arravatament.

 

Segons la relació de fets llegida a l’inici del juí pel jurat que se seguix en l’Audiència d’Alacant, l’home va abordar a la seua veïna de 92 anys i a la seua filla de 58 a l’eixida de l’ascensor i, agarrant a la filla pel coll, l’apunyalà 68 voltes. Pel que pareix, l’acusat estava molest amb l’anciana pels sorolls que feia i per posar la televisió molt alta, impedint-li dormir.

 

A més, en l’exposició de fets, s’ha explicat que l’home va dir a l’anciana que no li feia res per la seua edat, però que s’anava a en recordar d’ell «per no deixar-li dormir». A més, li va dir que no tenia por i que es quedava esperant a l’arribada de la Policia. Mentres que el pare de l’acusat, que va baixar en ser avisat pel seu fill, li va dir a l’anciana que estaven «farts» d’elles i que ho haurien d’haver fet «abans».

 

Estat de xoc

L’acusat ha explicat en l’interrogatori que no recorda «res» dels fets i que eixe matí havia consumit cocaïna, marihuana, alcohol i molta medicació. També ha al·legat que no recordava el ganivet de 10 centímetres amb el qual va pegar-li punyalades a la dona encara que, posteriorment, ha indicat que servia per a cuinar la cocaïna, i ha afirmat que se sentia «espiat». 

 

Segons la seua versió, va estar «dos o tres setmanes en xoc» en la presó i va començar a recordar trossos del que va passar, com a la dona plena de sang i a ell mateix en l’aparcament. A la seua defensa, li ha respost que no troba explicació al que va passar però que es va vore «tancat» perquè se sentia «espiat, seguit i perseguit», perquè en la seua joventut havia tractat amb traficants de droga i que veia «els mateixos cotxes i les mateixes persones» i ha patit per la seua vida «diàriament».

 

Sobre el conflicte amb la veïna i els sorolls molestos, ha apuntat que sentia «veus i murmuris» i que escoltava com es reien d’ell i pegaven colps. Ha mantingut que «mai» va pujar a dir res dels sorolls, encara que «pot ser pujara educadament» i que, en qualsevol cas, no la va amenaçar. Finalment, ha assenyalat que els fets es van produir en el primer aniversari de la defunció de sa mare, de qui rebia suport.

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.