Un acusat demana perdó per pegar-li 68 punyalades a la filla de la veïna que no li deixava dormir

Un home amb un ganivet en una imatge d’arxiu | Arxiu

 

Un acusat de matar en març de l’any passat en Alacant a la filla de la seua veïna, perquè estava molest pels sorolls que feia sa mare, ha demanat perdó a la família. L’home s’ha mostrat «penedit» pel succés i ha justificat els fets en què havia consumit cocaïna, marihuana, alcohol i medicaments durant eixe matí. 

 

«No recorde res», ha assegurat i ha mantingut, durant l’interrogatori, que es va sentir en un «trampa» perquè es pensava que estava sent «espiat», «seguit» i «perseguit» i sentia «veus i murmuris». L’acusat, que apunyalà a la víctima 68 voltes, s’ha expressat d’eixa manera a preguntes de la seua defensa, del ministeri fiscal i de l’acusació particular. Tot en la primera sessió del juí en l’Audiència d’Alacant, per uns fets que van passar a la fi de març de 2018.

 

La Fiscalia i acusació particular sol·liciten per a l’acusat 25 anys de presó per assassinat; a més, la fiscalia li demana 18 mesos i l’acusació particular, 24, per amenaces. A este delicte també s’enfronta el pare de l’acusat perquè hauria amenaçat a la mare anciana de la víctima en presència d’una agent de Policia.

 

A més, la fiscalia li reclama 75.000 euros per a la mare de la víctima, 100.000 més per a cada un dels dos fills i altres 150.000 per a l’home. L’acusació particular eleva les quanties a 75.000, 150.000 i 200.000 euros, respectivament. Mentres que la defensa sol·licita la lliure absolució, per estimar que els fets no són constitutius de delicte, i reclama l’eximent de toxicomania i l’atenuant d’arravatament.

 

Segons la relació de fets llegida a l’inici del juí pel jurat que se seguix en l’Audiència d’Alacant, l’home va abordar a la seua veïna de 92 anys i a la seua filla de 58 a l’eixida de l’ascensor i, agarrant a la filla pel coll, l’apunyalà 68 voltes. Pel que pareix, l’acusat estava molest amb l’anciana pels sorolls que feia i per posar la televisió molt alta, impedint-li dormir.

 

A més, en l’exposició de fets, s’ha explicat que l’home va dir a l’anciana que no li feia res per la seua edat, però que s’anava a en recordar d’ell «per no deixar-li dormir». A més, li va dir que no tenia por i que es quedava esperant a l’arribada de la Policia. Mentres que el pare de l’acusat, que va baixar en ser avisat pel seu fill, li va dir a l’anciana que estaven «farts» d’elles i que ho haurien d’haver fet «abans».

 

Estat de xoc

L’acusat ha explicat en l’interrogatori que no recorda «res» dels fets i que eixe matí havia consumit cocaïna, marihuana, alcohol i molta medicació. També ha al·legat que no recordava el ganivet de 10 centímetres amb el qual va pegar-li punyalades a la dona encara que, posteriorment, ha indicat que servia per a cuinar la cocaïna, i ha afirmat que se sentia «espiat». 

 

Segons la seua versió, va estar «dos o tres setmanes en xoc» en la presó i va començar a recordar trossos del que va passar, com a la dona plena de sang i a ell mateix en l’aparcament. A la seua defensa, li ha respost que no troba explicació al que va passar però que es va vore «tancat» perquè se sentia «espiat, seguit i perseguit», perquè en la seua joventut havia tractat amb traficants de droga i que veia «els mateixos cotxes i les mateixes persones» i ha patit per la seua vida «diàriament».

 

Sobre el conflicte amb la veïna i els sorolls molestos, ha apuntat que sentia «veus i murmuris» i que escoltava com es reien d’ell i pegaven colps. Ha mantingut que «mai» va pujar a dir res dels sorolls, encara que «pot ser pujara educadament» i que, en qualsevol cas, no la va amenaçar. Finalment, ha assenyalat que els fets es van produir en el primer aniversari de la defunció de sa mare, de qui rebia suport.

També pots llegir…

Últimes notícies

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.