Alerten de la saturació hospitalària en el departament de la Ribera

 

El sindicat CSIF exigeix ​​tant a la direcció del departament de salut de la Ribera com a Conselleria de Sanitat un reforç urgent de personal en atenció hospitalària i en primària. La central sindical explica que a les huit del matí d’ahir hi havia 28 persones pendents d’ingrés a Urgències.

El sindicat recalca que ha reclamat públicament la reobertura de la Unitat de preingressos per atendre esta demanda.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) adverteix de la pressió assistencial a causa de factors com l’efecte de les altes temperatures en persones grans amb patologies, l’increment de la població per l’època estival o el repunt de casos covid. Estes circumstàncies provoquen un augment de l’atenció en urgències, que ahir a la nit va derivar en 16 persones en este servei pendents de llit i este matí, de 28.

El sindicat lamenta, amb este panorama, la decisió de la Direcció del departament de salut de desmantellar la Unitat de preingressos, a la qual traslladaven als pacients des d’Urgències i fins que tingueren llit a planta. Ayer CSIF ja advertia el risc per als pacients, ja que es queden sense l’espai on atendre’ls de manera adequada fins que poden portar-los a planta.

Entre els professionals també ha generat malestar, i 17 dels components d’esta unitat han demanat el trasllat.

La central sindical insisteix en la contractació de més personal i recalca, en este sentit, que el departament encara no ha explicat el pla de substitucions de vacances als sindicats perquè estes puguen estudiar-lo i comprovar si hi ha una cobertura adequada de places.

CSIF considera que l’augment urgent de plantilla ha de traslladar-se també l’atenció primària, i en particular a localitats especialment turístiques, com Cullera, on hi ha una escassetat de professionals en els centres de salut i consultoris.

El sindicat, de la mateixa manera, adverteix de la precarietat que pateix Alzira, com ho demostra el fet que ahir a la vesprada al Punt d’Atenció Continuada (PAC) d’Alzira II es va quedar sense facultatius en les seues dependències durant un parell d’hores perquè els dos que estaven de guàrdia, van haver de sortir a atendre situacions d’emergència en domicili. 

CSIF assenyala que esta mancança provoca igualment que, per exemple, alguns pacients hagueren  d’esperar ahir mateix durant al voltant de quatre hores i fins entrada la nit perquè pogueren atendre’ls.

La central sindical lamenta la constant falta de planificació en el departament de salut, que es plasma, per exemple, en el desmantellament de la Unitat de preingressos tot i el risc que suposa per als pacients i del previsible increment de la pressió assistencial, o en l’escassetat de personal en nombrosos centres de salut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.