Alerten de la saturació hospitalària en el departament de la Ribera

 

El sindicat CSIF exigeix ​​tant a la direcció del departament de salut de la Ribera com a Conselleria de Sanitat un reforç urgent de personal en atenció hospitalària i en primària. La central sindical explica que a les huit del matí d’ahir hi havia 28 persones pendents d’ingrés a Urgències.

El sindicat recalca que ha reclamat públicament la reobertura de la Unitat de preingressos per atendre esta demanda.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) adverteix de la pressió assistencial a causa de factors com l’efecte de les altes temperatures en persones grans amb patologies, l’increment de la població per l’època estival o el repunt de casos covid. Estes circumstàncies provoquen un augment de l’atenció en urgències, que ahir a la nit va derivar en 16 persones en este servei pendents de llit i este matí, de 28.

El sindicat lamenta, amb este panorama, la decisió de la Direcció del departament de salut de desmantellar la Unitat de preingressos, a la qual traslladaven als pacients des d’Urgències i fins que tingueren llit a planta. Ayer CSIF ja advertia el risc per als pacients, ja que es queden sense l’espai on atendre’ls de manera adequada fins que poden portar-los a planta.

Entre els professionals també ha generat malestar, i 17 dels components d’esta unitat han demanat el trasllat.

La central sindical insisteix en la contractació de més personal i recalca, en este sentit, que el departament encara no ha explicat el pla de substitucions de vacances als sindicats perquè estes puguen estudiar-lo i comprovar si hi ha una cobertura adequada de places.

CSIF considera que l’augment urgent de plantilla ha de traslladar-se també l’atenció primària, i en particular a localitats especialment turístiques, com Cullera, on hi ha una escassetat de professionals en els centres de salut i consultoris.

El sindicat, de la mateixa manera, adverteix de la precarietat que pateix Alzira, com ho demostra el fet que ahir a la vesprada al Punt d’Atenció Continuada (PAC) d’Alzira II es va quedar sense facultatius en les seues dependències durant un parell d’hores perquè els dos que estaven de guàrdia, van haver de sortir a atendre situacions d’emergència en domicili. 

CSIF assenyala que esta mancança provoca igualment que, per exemple, alguns pacients hagueren  d’esperar ahir mateix durant al voltant de quatre hores i fins entrada la nit perquè pogueren atendre’ls.

La central sindical lamenta la constant falta de planificació en el departament de salut, que es plasma, per exemple, en el desmantellament de la Unitat de preingressos tot i el risc que suposa per als pacients i del previsible increment de la pressió assistencial, o en l’escassetat de personal en nombrosos centres de salut.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.