Alerten de la saturació hospitalària en el departament de la Ribera

 

El sindicat CSIF exigeix ​​tant a la direcció del departament de salut de la Ribera com a Conselleria de Sanitat un reforç urgent de personal en atenció hospitalària i en primària. La central sindical explica que a les huit del matí d’ahir hi havia 28 persones pendents d’ingrés a Urgències.

El sindicat recalca que ha reclamat públicament la reobertura de la Unitat de preingressos per atendre esta demanda.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) adverteix de la pressió assistencial a causa de factors com l’efecte de les altes temperatures en persones grans amb patologies, l’increment de la població per l’època estival o el repunt de casos covid. Estes circumstàncies provoquen un augment de l’atenció en urgències, que ahir a la nit va derivar en 16 persones en este servei pendents de llit i este matí, de 28.

El sindicat lamenta, amb este panorama, la decisió de la Direcció del departament de salut de desmantellar la Unitat de preingressos, a la qual traslladaven als pacients des d’Urgències i fins que tingueren llit a planta. Ayer CSIF ja advertia el risc per als pacients, ja que es queden sense l’espai on atendre’ls de manera adequada fins que poden portar-los a planta.

Entre els professionals també ha generat malestar, i 17 dels components d’esta unitat han demanat el trasllat.

La central sindical insisteix en la contractació de més personal i recalca, en este sentit, que el departament encara no ha explicat el pla de substitucions de vacances als sindicats perquè estes puguen estudiar-lo i comprovar si hi ha una cobertura adequada de places.

CSIF considera que l’augment urgent de plantilla ha de traslladar-se també l’atenció primària, i en particular a localitats especialment turístiques, com Cullera, on hi ha una escassetat de professionals en els centres de salut i consultoris.

El sindicat, de la mateixa manera, adverteix de la precarietat que pateix Alzira, com ho demostra el fet que ahir a la vesprada al Punt d’Atenció Continuada (PAC) d’Alzira II es va quedar sense facultatius en les seues dependències durant un parell d’hores perquè els dos que estaven de guàrdia, van haver de sortir a atendre situacions d’emergència en domicili. 

CSIF assenyala que esta mancança provoca igualment que, per exemple, alguns pacients hagueren  d’esperar ahir mateix durant al voltant de quatre hores i fins entrada la nit perquè pogueren atendre’ls.

La central sindical lamenta la constant falta de planificació en el departament de salut, que es plasma, per exemple, en el desmantellament de la Unitat de preingressos tot i el risc que suposa per als pacients i del previsible increment de la pressió assistencial, o en l’escassetat de personal en nombrosos centres de salut.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.