Alerten de la saturació hospitalària en el departament de la Ribera

 

El sindicat CSIF exigeix ​​tant a la direcció del departament de salut de la Ribera com a Conselleria de Sanitat un reforç urgent de personal en atenció hospitalària i en primària. La central sindical explica que a les huit del matí d’ahir hi havia 28 persones pendents d’ingrés a Urgències.

El sindicat recalca que ha reclamat públicament la reobertura de la Unitat de preingressos per atendre esta demanda.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) adverteix de la pressió assistencial a causa de factors com l’efecte de les altes temperatures en persones grans amb patologies, l’increment de la població per l’època estival o el repunt de casos covid. Estes circumstàncies provoquen un augment de l’atenció en urgències, que ahir a la nit va derivar en 16 persones en este servei pendents de llit i este matí, de 28.

El sindicat lamenta, amb este panorama, la decisió de la Direcció del departament de salut de desmantellar la Unitat de preingressos, a la qual traslladaven als pacients des d’Urgències i fins que tingueren llit a planta. Ayer CSIF ja advertia el risc per als pacients, ja que es queden sense l’espai on atendre’ls de manera adequada fins que poden portar-los a planta.

Entre els professionals també ha generat malestar, i 17 dels components d’esta unitat han demanat el trasllat.

La central sindical insisteix en la contractació de més personal i recalca, en este sentit, que el departament encara no ha explicat el pla de substitucions de vacances als sindicats perquè estes puguen estudiar-lo i comprovar si hi ha una cobertura adequada de places.

CSIF considera que l’augment urgent de plantilla ha de traslladar-se també l’atenció primària, i en particular a localitats especialment turístiques, com Cullera, on hi ha una escassetat de professionals en els centres de salut i consultoris.

El sindicat, de la mateixa manera, adverteix de la precarietat que pateix Alzira, com ho demostra el fet que ahir a la vesprada al Punt d’Atenció Continuada (PAC) d’Alzira II es va quedar sense facultatius en les seues dependències durant un parell d’hores perquè els dos que estaven de guàrdia, van haver de sortir a atendre situacions d’emergència en domicili. 

CSIF assenyala que esta mancança provoca igualment que, per exemple, alguns pacients hagueren  d’esperar ahir mateix durant al voltant de quatre hores i fins entrada la nit perquè pogueren atendre’ls.

La central sindical lamenta la constant falta de planificació en el departament de salut, que es plasma, per exemple, en el desmantellament de la Unitat de preingressos tot i el risc que suposa per als pacients i del previsible increment de la pressió assistencial, o en l’escassetat de personal en nombrosos centres de salut.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.