Alerten de la saturació hospitalària en el departament de la Ribera

 

El sindicat CSIF exigeix ​​tant a la direcció del departament de salut de la Ribera com a Conselleria de Sanitat un reforç urgent de personal en atenció hospitalària i en primària. La central sindical explica que a les huit del matí d’ahir hi havia 28 persones pendents d’ingrés a Urgències.

El sindicat recalca que ha reclamat públicament la reobertura de la Unitat de preingressos per atendre esta demanda.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) adverteix de la pressió assistencial a causa de factors com l’efecte de les altes temperatures en persones grans amb patologies, l’increment de la població per l’època estival o el repunt de casos covid. Estes circumstàncies provoquen un augment de l’atenció en urgències, que ahir a la nit va derivar en 16 persones en este servei pendents de llit i este matí, de 28.

El sindicat lamenta, amb este panorama, la decisió de la Direcció del departament de salut de desmantellar la Unitat de preingressos, a la qual traslladaven als pacients des d’Urgències i fins que tingueren llit a planta. Ayer CSIF ja advertia el risc per als pacients, ja que es queden sense l’espai on atendre’ls de manera adequada fins que poden portar-los a planta.

Entre els professionals també ha generat malestar, i 17 dels components d’esta unitat han demanat el trasllat.

La central sindical insisteix en la contractació de més personal i recalca, en este sentit, que el departament encara no ha explicat el pla de substitucions de vacances als sindicats perquè estes puguen estudiar-lo i comprovar si hi ha una cobertura adequada de places.

CSIF considera que l’augment urgent de plantilla ha de traslladar-se també l’atenció primària, i en particular a localitats especialment turístiques, com Cullera, on hi ha una escassetat de professionals en els centres de salut i consultoris.

El sindicat, de la mateixa manera, adverteix de la precarietat que pateix Alzira, com ho demostra el fet que ahir a la vesprada al Punt d’Atenció Continuada (PAC) d’Alzira II es va quedar sense facultatius en les seues dependències durant un parell d’hores perquè els dos que estaven de guàrdia, van haver de sortir a atendre situacions d’emergència en domicili. 

CSIF assenyala que esta mancança provoca igualment que, per exemple, alguns pacients hagueren  d’esperar ahir mateix durant al voltant de quatre hores i fins entrada la nit perquè pogueren atendre’ls.

La central sindical lamenta la constant falta de planificació en el departament de salut, que es plasma, per exemple, en el desmantellament de la Unitat de preingressos tot i el risc que suposa per als pacients i del previsible increment de la pressió assistencial, o en l’escassetat de personal en nombrosos centres de salut.

Últimes notícies

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.

Mompó carrega contra Morant i la titla de lameculos de Sánchez per la gestió de la DANA

Vicent Mompó ha atacat durament Diana Morant en xarxes socials i l'ha anomenada lameculos de Sánchez després que ella criticara la gestió de la Diputació de València durant la DANA de 2024.

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.