20.8 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Almoradí desallotja als veïns i demana «extremar la precaució» davant la situació del riu Segura

 

L’Ajuntament de la localitat alacantina d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura, ha informat del desallotjament de barris, una pedania i un polígon, al mateix temps que ha instat a extremar la precaució davant de la situació del riu Segura, que ha «trencat en alguns punts» aigües avall del pont d’Algorfa.

 

A través dels seus comptes en xarxes socials, l’Ajuntament detalla que s’ha desallotjat el barri més pròxim al pont i que s’ha evacuat als veïns de la pedania del Saladar amb autobús, mentres que «molts» altres se’n han anat en els seus propis vehicles i amb l’ajuda de la Creu Roja. A més, s’ha informat de què el nivell del riu «continua pujant i supera els 5 metres, un nivell preocupant».

 

 

Davant d’esta situació, l’Ajuntament ha reclamat que s’extremen les precaucions i ha indicat que s’ha produït un trencament en la conducció d’aigua potable pel que és «probable que no hi haja subministrament en la localitat». En este sentit, ha anunciat que se suspén el Mercat Setmanal i qualsevol altre acte programat com el Urban Festival. A més, s’ha advertit que només s’atendran urgències en l’Ambulatori.

 

L’Ajuntament d’Almoradí ha indicat que es procedirà al desallotjament del polígon de les Maromas i ha reclamat que s’extreme la precaució i se seguisquen les indicacions en les zones de l’Erica i Gabato. Fins i tot, recomana a totes les persones que visquen en cases de l’horta que abandonen les seues cases, ja que el trencament és, de moment, incontrolable.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 4.400 corredors de 50 països correran la primera marató Elx-Alacant el 30 de novembre

La primera marató entre Elx i Alacant reunirà més de 4.400 participants de 50 països. Recorregut pla homologat, eixida a Elx i meta en el Port d'Alacant

La ADSCV premia a Ana Gómez i a un reportatge sobre retards cerebrals per covid en l’embaràs

La ADSCV va reconéixer com a Millor Treball Periodístic una notícia sobre retards en el desenrotllament cerebral en bebés després de covid en l'embaràs i va distingir la trajectòria d'Ana Gómez. La fallada subratlla la importància del rigor i la difusió en la informació sociosanitària.

Una acusació demana incorporar un vídeo en el qual Pradas parla el 29-O de ‘explosió a tot arreu’

Acció Cultural sol·licita afegir al sumari un vídeo del 29-O gravat en el Cecopi. En ell, Salomé Pradas definix la situació com una explosió meteorològica a tot arreu.

Pérez Llorca i l’amo del Ventorro atestaran el 21 en la causa de la DANA

La jutgessa ha fixat per al 21 de novembre les declaracions com a testimonis de Juanfran Pérez Llorca i del propietari del Ventorro. També ha citat a cinc membres de l'equip del president, encara sense data.

L’Espanyol mesura la seua solidesa en el RCDE davant un Vila-real tocat pel Pafos

L'Espanyol rep al Vila-real després de caure en Mendizorroza i s'aferra a la seua fortalesa a casa. El conjunt groc arriba ferit per la seua derrota davant el Pafos en la Champions.

Canet declara persones no grates a Mazón i Camarero i exigix eleccions autonòmiques

El ple de Canet d'en Berenguer ha reprovat a Carlos Mazón i Susana Camarero per la seua actuació durant la DANA i ha demanat convocar eleccions autonòmiques. Rebutgen una esmena de Vox i reclamen transparència i revisió de protocols.

Mascarell (PSPV) reclama eleccions i rebutja que el futur valencià es decidisca a Madrid

El PSPV ha reclamat convocar eleccions i ha llançat una campanya per a 'retornar la veu al poble'. Mascarell ha denunciat que el futur valencià no pot decidir-se a Madrid.

Mathew Ryan, convocat amb Austràlia, arribarà just per al derbi a Mestalla

El porter del Llevant ha sigut citat per a dos amistosos amb Austràlia als Estats Units i a penes tindrà temps per a preparar el derbi davant el València. Malgrat la petició del club, el partit del 21 es manté el divendres a les 21 hores.