Almoradí desallotja als veïns i demana «extremar la precaució» davant la situació del riu Segura

 

L’Ajuntament de la localitat alacantina d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura, ha informat del desallotjament de barris, una pedania i un polígon, al mateix temps que ha instat a extremar la precaució davant de la situació del riu Segura, que ha «trencat en alguns punts» aigües avall del pont d’Algorfa.

 

A través dels seus comptes en xarxes socials, l’Ajuntament detalla que s’ha desallotjat el barri més pròxim al pont i que s’ha evacuat als veïns de la pedania del Saladar amb autobús, mentres que «molts» altres se’n han anat en els seus propis vehicles i amb l’ajuda de la Creu Roja. A més, s’ha informat de què el nivell del riu «continua pujant i supera els 5 metres, un nivell preocupant».

 

 

Davant d’esta situació, l’Ajuntament ha reclamat que s’extremen les precaucions i ha indicat que s’ha produït un trencament en la conducció d’aigua potable pel que és «probable que no hi haja subministrament en la localitat». En este sentit, ha anunciat que se suspén el Mercat Setmanal i qualsevol altre acte programat com el Urban Festival. A més, s’ha advertit que només s’atendran urgències en l’Ambulatori.

 

L’Ajuntament d’Almoradí ha indicat que es procedirà al desallotjament del polígon de les Maromas i ha reclamat que s’extreme la precaució i se seguisquen les indicacions en les zones de l’Erica i Gabato. Fins i tot, recomana a totes les persones que visquen en cases de l’horta que abandonen les seues cases, ja que el trencament és, de moment, incontrolable.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.