Almoradí desallotja als veïns i demana «extremar la precaució» davant la situació del riu Segura

 

L’Ajuntament de la localitat alacantina d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura, ha informat del desallotjament de barris, una pedania i un polígon, al mateix temps que ha instat a extremar la precaució davant de la situació del riu Segura, que ha «trencat en alguns punts» aigües avall del pont d’Algorfa.

 

A través dels seus comptes en xarxes socials, l’Ajuntament detalla que s’ha desallotjat el barri més pròxim al pont i que s’ha evacuat als veïns de la pedania del Saladar amb autobús, mentres que «molts» altres se’n han anat en els seus propis vehicles i amb l’ajuda de la Creu Roja. A més, s’ha informat de què el nivell del riu «continua pujant i supera els 5 metres, un nivell preocupant».

 

 

Davant d’esta situació, l’Ajuntament ha reclamat que s’extremen les precaucions i ha indicat que s’ha produït un trencament en la conducció d’aigua potable pel que és «probable que no hi haja subministrament en la localitat». En este sentit, ha anunciat que se suspén el Mercat Setmanal i qualsevol altre acte programat com el Urban Festival. A més, s’ha advertit que només s’atendran urgències en l’Ambulatori.

 

L’Ajuntament d’Almoradí ha indicat que es procedirà al desallotjament del polígon de les Maromas i ha reclamat que s’extreme la precaució i se seguisquen les indicacions en les zones de l’Erica i Gabato. Fins i tot, recomana a totes les persones que visquen en cases de l’horta que abandonen les seues cases, ja que el trencament és, de moment, incontrolable.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.