Ana Julia Quezada va voler tallar un braç a Gabriel per a què cabera en el forat

Ana Julia Quezada en el primer día de juicio por la muerte de Gabriel

Ana Julia Quezada durant el primer dia de juí per la mort de Gabriel | EFE

 

L’aterridor i mediàtic crim del menut Gabriel Cruz torna a eixir a escena. L’acusada per la mort del menor en Almeria, Ana Julia Quezada, començarà a declarar este dimarts, després de la primera sessió del juí d’este dilluns, en la que s’ha constituït el jurat i les parts han presentat els seus informes, a on es detalla que la dona va pegar-li numerosos colps en el braç a Gabriel per a intentar tallar-li l’extremitat, ja que el cos no cabia en el forat a on es volia desfer del xiquet.

 

Ana Julia va voler trencar-li el braç a Gabriel

Gabriel, amb només 8 anys, «no va tindre cap opció d’eixir amb vida d’aquella finca», segons relata la fiscal del cas. L’advocat defensor, Francisco Torres, en canvi, afirma que «no hi ha cabuda per a tanta maldat, ni fer tant mal a un xiquet», pel que considera el detall «aparentment irrellevant»

 

La fiscal considera també que Ana Julia actuava amb premeditació, tenint en compte que va dur a terme el crim un dia «en què el pare estava absent».  A més, ha insistit que «va augmentar inhumanament el dolor que estava causant al xiquet, per a fer-lo patir».

 

Ana Julia Quezada con sus abogados antes del inicio de la vista

Ana Julia Quezada amb els seus advocats abans de la sessió | Europa Press (RAFAEL GONZÁLEZ)

 

«El veus balbotejant amb vòmit i l’escanyes»

La duresa dels detalls que ha aportat la fiscal és infinita. «L’apallisses, el veus balbotejant i l’escanyes», assegurava. «Si la seua pretensió era asfixiar-lo, no li pega la pallissa que va donar-li durant una hora», va afegir. 

 

Gabriel podria haver-se salvat si durant aquella hora Ana Julia haguera fet una cridada. Però, segons les sensacions que la fiscal ha traslladat al jurat popular, l’acusada «el va voler esquarterar», ja que va despullar al xiquer per a enterrar-lo. «Com que un dels seus braços no cabia en el forat, es va dirigir a l’interior de l’habitatge, va agarrar una destral i va pegar colps en el braç de Gabriel», explicava.

 

Per la seua banda, l’advocat de Patricia i Ángel, els pares del menut, també ha parlat de la «fredor i crueltat» de l’acusada. «Li pega fins que el mata i després es posa a fumar, perquè ho ha dit; i després, a cavar el forat», va relatar. Finalment, acabava en la seua declaració: la «falta d’escrúpols brutal» amb la que «dormia cada dia amb el pare del xiquet, havent-lo matat». 

 

Ana Julia Quezada se echa a llorar en el arranque del juicio con jurado

Ana Julia Quezada ha arrancat a plorar quan ha entrat el jurat popular | Europa Press (RAFAEL GONZÁLEZ) 

 

El va matar perquè «li molestava»

Va sorprendre enormement el canvi físic d’Ana Julia en la seua arribada als jutjats, en comparació amb la imatge que lluïa els onze dies de busca del menut Gabriel. Després de traure-li les manilles i afirmar que respondria a la magistrada «amb calma», ha trencat a plorar quan han entrat a la sala les set dones i els dos hòmens que valoraran si és culpable.

 

La presumpta assassina va mostrar-se en el moment de la desaparició del menut totalment «destrossada i desolada», segons recordava la fiscal. Al mateix temps, esta titllava d’«inqüestionable» el fet que va ser ella qui va matar el xiquet. 

 

L’acusació particular, en este sentit, assegura que Ana Julia va matar a Gabriel perquè «li molestava», apuntant també a motius econòmics, ja que sabia que la iaia paterna del xiquet «tenia diners». «L’incomodava la relació de Gabriel amb son pare», es va escoltar en la sala, fet que, segons l’acusació, l’hauria portat a sentir total menyspreu per la vida del menut de només 8 anys

 

La defensa, per la seua banda, assegura que «no volia matar-lo, sinó només fer-lo callar» i que, si estava «tot planejat», com afirmen les acusacions, va ser «un enorme nyap».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.