Un ancià de 76 anys mata a trets al seu net després d’una discussió


Un home de 76 anys i resident en Bahía Blanca (l’Argentina), ha sigut detingut després d’assassinar al seu net. Segons informa ‘TN’, el jove va arribar a casa del seu avi i va començar a colpejar-li amb un pal. Després de propinar-li diversos colps, una dona que es trobava en l’escena va aconseguir separar-los.

Minuts després, el jove va tornar a acostar-se a la casa i va començar a bastonejar la porta. En un moment donat, l’ancià va eixir i va començar a disparar al jove. L’ancià és sotsoficial retirat de l’Exèrcit Argentí i actual president de la Societat de Foment del barri Rosendo López. Segons informa ‘Télam’, quan els agents van arribar a la casa van trobar diverses armes, entre elles un revòlver calibre 32, que hauria sigut utilitzat en l’assassinat.

Segons explica la mare del jove, el conflicte s’hauria originat perquè el jove devia diners al seu avi. «El meu pare em va donar la vida, però és un assassí que li va llevar la vida a un xic que tenia una vida al davant«, va assenyalar la mare al mitjà ‘La Brújula’.

La dona també va explicar que el seu pare sempre va ser un maltractador i que li va fer passar una dura infància: Ell era un maltractador i un violent, vam viure una infància violenta, però mai vaig pensar que anava a acabar assassinant al seu propi net.

L’home es troba de moment en llibertat després de passar dos dies en el calabós. El fiscal del districte va imputar a l’ancià el delicte d'»homicidi qualificat pel vincle i per ser comés amb una arma de foc, havent-se excedit en la legítima defensa que estava exercint«.

La família de l’home que va assassinar al seu net creu que el crim va ser premeditat

La mare del jove ha assegurat que el crim va «ser premeditat» i que el seu pare és un home «violent«.
A més, la mare de la víctima va detallar que habitualment assetjava al seu fill perquè li devia diners. «Jo sé que la decisió del que va passar del meu pare va ser premeditada», va assegurar i va relatar «va tancar la porta gran, va anar a buscar l’arma i li va dir a la meua mamà que tancarà la porta«.

«Ací passe tot i jo ho vaig veure, ningú m’ho va transmetre«, va agregar Mariel la mare de Brian Berna i filla de l’imputat Domingo Faustino Berna. Ella mateixa va presenciar el crim del seu fill en l’ingrés a una casa situada en Cobian al 600.

El fet va quedar gravat per una càmera de seguretat que va captar tota la seqüència en la qual el jove va discutir amb el seu avi, li va trepitjar la porta de l’habitatge fins que l’agressor va eixir amb una arma i el va executar d’un tret.


Segons va comptar Mariel, el seu pare «sempre va ser violent, imponent i aplicant la seua professió contra tot, tant en la vida diària, en la família, en tot«. En declaracions a periodistes que la van consultar a la porta de la seua casa, que està situada enfront de l’habitatge del seu pare i on va ocórrer el crim, va contar que no es tractava amb el seu pare.

Sempre el seu concepte era que jo era la culpable del que li passava al meu fill”, va comptar, a qui li van diagnosticar un trastorn de personalitat i de conducta.

«Jo em vaig mudar ací i els meus pares li van retirar la medicació, la culpa que el meu fill siga així era tota meua, sempre em van culpar que el meu fill era així per culpa meua«, va expressar i va comentar que Brian durant un temps havia viscut amb els seus pares.

Ells, compte la mare, “no van assumir mai que el meu fill està malalt mentalment”. “El diagnòstic del meu fill són trastorns de personalitat i de conducta», va detallar i va remarcar que «no estava tractat perquè era major d’edat i no ho podia obligar a tractar-se«.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.