Un ancià de 76 anys mata a trets al seu net després d’una discussió


Un home de 76 anys i resident en Bahía Blanca (l’Argentina), ha sigut detingut després d’assassinar al seu net. Segons informa ‘TN’, el jove va arribar a casa del seu avi i va començar a colpejar-li amb un pal. Després de propinar-li diversos colps, una dona que es trobava en l’escena va aconseguir separar-los.

Minuts després, el jove va tornar a acostar-se a la casa i va començar a bastonejar la porta. En un moment donat, l’ancià va eixir i va començar a disparar al jove. L’ancià és sotsoficial retirat de l’Exèrcit Argentí i actual president de la Societat de Foment del barri Rosendo López. Segons informa ‘Télam’, quan els agents van arribar a la casa van trobar diverses armes, entre elles un revòlver calibre 32, que hauria sigut utilitzat en l’assassinat.

Segons explica la mare del jove, el conflicte s’hauria originat perquè el jove devia diners al seu avi. “El meu pare em va donar la vida, però és un assassí que li va llevar la vida a un xic que tenia una vida al davant“, va assenyalar la mare al mitjà ‘La Brújula’.

La dona també va explicar que el seu pare sempre va ser un maltractador i que li va fer passar una dura infància: Ell era un maltractador i un violent, vam viure una infància violenta, però mai vaig pensar que anava a acabar assassinant al seu propi net.

L’home es troba de moment en llibertat després de passar dos dies en el calabós. El fiscal del districte va imputar a l’ancià el delicte d'”homicidi qualificat pel vincle i per ser comés amb una arma de foc, havent-se excedit en la legítima defensa que estava exercint“.

La família de l’home que va assassinar al seu net creu que el crim va ser premeditat

La mare del jove ha assegurat que el crim va “ser premeditat” i que el seu pare és un home “violent“.
A més, la mare de la víctima va detallar que habitualment assetjava al seu fill perquè li devia diners. “Jo sé que la decisió del que va passar del meu pare va ser premeditada”, va assegurar i va relatar “va tancar la porta gran, va anar a buscar l’arma i li va dir a la meua mamà que tancarà la porta“.

Ací passe tot i jo ho vaig veure, ningú m’ho va transmetre“, va agregar Mariel la mare de Brian Berna i filla de l’imputat Domingo Faustino Berna. Ella mateixa va presenciar el crim del seu fill en l’ingrés a una casa situada en Cobian al 600.

El fet va quedar gravat per una càmera de seguretat que va captar tota la seqüència en la qual el jove va discutir amb el seu avi, li va trepitjar la porta de l’habitatge fins que l’agressor va eixir amb una arma i el va executar d’un tret.


Segons va comptar Mariel, el seu pare “sempre va ser violent, imponent i aplicant la seua professió contra tot, tant en la vida diària, en la família, en tot“. En declaracions a periodistes que la van consultar a la porta de la seua casa, que està situada enfront de l’habitatge del seu pare i on va ocórrer el crim, va contar que no es tractava amb el seu pare.

Sempre el seu concepte era que jo era la culpable del que li passava al meu fill”, va comptar, a qui li van diagnosticar un trastorn de personalitat i de conducta.

Jo em vaig mudar ací i els meus pares li van retirar la medicació, la culpa que el meu fill siga així era tota meua, sempre em van culpar que el meu fill era així per culpa meua“, va expressar i va comentar que Brian durant un temps havia viscut amb els seus pares.

Ells, compte la mare, “no van assumir mai que el meu fill està malalt mentalment”. “El diagnòstic del meu fill són trastorns de personalitat i de conducta”, va detallar i va remarcar que “no estava tractat perquè era major d’edat i no ho podia obligar a tractar-se“.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.