Anna i Olivia tindran un funeral públic la propera setmana

 

El vaixell Ángeles Alvariño que cerca a la xicoteta Anna i al filicida Tomás Gimeno va atracar sota la mar, està previst que no torne a la mar fins que no estiga llest un recanvi tecnològic.

Tal com assenyala el portaveu de la mare de les xiquetes, Joaquín Amills, el vaixell seguirà la cerca fins que el resultat siga satisfactori i els seus mitjans tècnics així ho permeten.

Enmig de la cerca, la mare de les xiquetes va tornar a demanar veles blanques en xarxes socials com a símbol d’unió per la mort de les xiquetes. A més, amb la primera petició de col·locar veles blanques va aparéixer Olivia, per la qual cosa espera que després d’esta segona crida poguera aparéixer el cos sense vida d’Anna.

Espanya podrà acomiadar-se d’Olivia la setmana que ve. Serà en un funeral públic que la família està preparant amb tot detall. Així ho ha confirmat el representant de la família, Joaquín Amills, en la seua compareixença en ‘Espejo Público’.

En el programa d’Antena 3, el representant de la família ha donat a conéixer la intenció d’obrir l’acte a tot el públic. No ha pogut donar una data concreta perquè encara no ho saben, però sí que ha dit que «serà la setmana vinent i podrà anar tot el que vulga».

La voluntat és fer un gran homenatge «tant a Olivia com a la seua germana Anna, encara que esta última no estiga de cos present». Segons Amills, serà una oportunitat per a reforçar el que Anna i Olivia han suposat per a la societat durant totes estes setmanes.

Segons ha explicat, Anna i Olivia han ajudat a sensibilitzar sobre el problema de la violència vicària a Espanya. Això i el dolor compartit de tota la societat espanyola podrà manifestar-se en el funeral previst per als pròxims dies. «Servirà per a posar en valor el que han significat les xiquetes», ha afegit.

«Ha de ser el comiat de tots perquè és una cosa que ha patit la societat espanyola. Que les xicotetes siguen un present i un futur perquè puguem treballar en què fets com estos no puguen produir. Volem que siga un comiat per a tothom. El que vulga anar que vaja, les xiquetes es mereixen este comiat«, manifesta.

A més, les exèquies d’Olivia seran una oportunitat perquè Beatriz agraïsca als investigadors i a tota la societat espanyola la seua implicació. La cerca de les seues filles ha sigut una de les tasques de cerca més ambicioses que es recorden a Espanya.

 

La família no perd l’esperança

 

El president de l’organització SOS Desapareguts ha explicat a ‘Espejo Público’ que el vaixell  Ángeles  Alvariño seguirà amb la cerca d’Anna. També del cos de Tomás Gimeno, clau per a entendre el que va succeir i tancar el cas.

«No està previst que el vaixell es retire de moment, ni hi ha altres alternatives preparades», ha revelat Amills. L’embarcació especialitzada en rastreig submarí porta solcant la costa de Tenerife des del 30 de maig. Ho continuarà fent fins que aparega Anna, o hi haja un problema de força major.

Onze dies després d’iniciar la cerca, va trobar el cos d’Olivia a 1.000 metres de profunditat. La major de les germanes estava dins d’una bossa. Al seu costat hi havia una altra oberta i buida, en la qual probablement es trobava el bebé d’un any.

Amb el pas dels dies, els investigadors veuen cada vegada més difícil trobar a la germana menor i al pare segrestador. Asseguren que explorar el fons marí és tot un desafiament i que, de fet, trobar a Olivia ja va ser tot un miracle.

Però la família no perd l’esperança i Beatriz Zimmermann, mare de les xiquetes, ha demanat que el vaixell continue rastrejant el fons de la mar. Segons el que ha explicat Joaquín Amills, les seues súpliques han sigut escoltades i el vaixell es quedarà.

 

Trobar a Tomás, la gran prioritat

 

La troballa del cos d’Olivia va ser un colp dur per a la família. Però també està ajudant a Beatriz a entendre el que va ocórrer, i a començar a canalitzar el duel. Falta per trobar a Anna, però el funeral d’Olivia serà una oportunitat.

Una oportunitat per a expressar el dolor acumulat durant totes estes setmanes. Segons els experts, això pot ser terapèutic per a la mare. Sentir-se abrigallada per tantes persones i poder expressar les seues emocions serà un procés necessari en el seu duel.

Pel que ha revelat el representant de la família, la mare de les xiquetes creu que el que Tomás li va fer a una li ho va fer a l’altra també. Creu que la seua xicoteta d’un any també va morir. I s’ha mentalitzat que serà molt difícil trobar-la.

Sobre el destí de Tomás, la mare alberga una mica més d’incertesa. Té la idea que el pare segrestador es va suïcidar després de matar a les seues filles. Però no ho pot assegurar, perquè no té la seguretat al 100%.

La sola possibilitat que Tomás continue viu fa témer al seu ex i a la seua família. Temen que Beatriz visca amb la intranquil·litat que l’home puga aparéixer en qualsevol moment. Per això demanen un últim esforç per a trobar-li com més prompte millor.

 

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.