L’assassinat de la jove d’Elx eleva a 43 les víctimes de violència masclista

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assegurat que «és important que demostrem que som una societat unida davant de la barbàrie masclista, que acompanya les víctimes, els seus familiars i els seus orfes» després de l’últim assassinat masclista a la Comunitat Valenciana, que va tenir lloc el dia de Nadal al barri dels Palmerars d’Elx.

Així ho ha indicat Oltra després de la concentració de tres minuts de silenci celebrada a les portes del Palau de la Generalitat en repulsa per l’assassinat masclista de la jove Yolanda Elisabeth, de 25 anys, que eleva a 43 la xifra de víctimes mortals de la violència masclista el 2021, set a la Comunitat Valenciana.

«Som una societat que està completament enfrontada al masclisme, a les seues causes, als agressors i a les seues actituds, i encara que ens coste, perquè costa cada cop més plantar-nos a les places, hem de continuar mostrant la unitat davant de la violència masclista, combatre els negacionismes de la violència masclista i de gènere i mostrar que una societat decent i avançada és aquella que cada vegada que passe fins que ho erradiquem eixirà al carrer per dir prou».

Mónica Oltra ha explicat que Yolanda Elisabeth «deixa dos criatures, un xiquet de 3 anys i una xiqueta de 9 anys, que tenien dret a créixer amb la seua mare, a no oblidar la cara i la veu de la seua mare, ja que ningú els arrabassés a la seua mare». «Yolanda Elisabeth tenia dret a complir els seus somnis, a veure créixer els seus fills, tenia dret a parelles que la volgueren i tenia dret als afectes», ha afirmat la vicepresidenta del Consell.

Últimes notícies

Un SMS de Sanitat alerta com vore l’eclipsi solar de forma segura a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha enviat un SMS amb recomanacions per a observar de forma segura l’eclipsi solar del 12 d’agost i ha reforçat urgències, Oftalmologia i el dispositiu d’ambulàncies a la Comunitat Valenciana.

El calor extrem ja s’associa amb 249 morts a la Comunitat Valenciana des de juliol

Les altes temperatures han causat 249 morts estimades a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol, 75 d’elles a la província de València. El sistema MoMo adverteix que les xifres són provisionals i es revisen de manera contínua.

Mig segle de l’arribada de Mario Kempes, el gran mite del valencianisme

Fa 50 anys que un desconegut Mario Kempes va aterrar a València. Hui és considerat el major ídol de la història del club.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de València dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de la província de València i el Racó d’Ademús, coincidint amb l’eclipsi de sol. L’avís estarà vigent entre les 13.00 hores i la mitjanit del dia 13.

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.