El Bioparc de València rep tres cocodrils del Nil

 

Tres cocodrils del Nil (crocodylus niloticus) han arribat al Bioparc de València. Són un mascle i dos femelles, procedents de Krokodille zoo en Eskilstrup (Dinamarca), i ja poden vore’s en el seu recinte de la cova de Kitum, segons ha informat el Bioparc en un comunicat. Estos exemplars han nascut entre 1962 i 1963 i han viscut en el Zoo de Colonia d’Alemanya, i des d’allí es van traslladar a Dinamarca, on han estat fins la seua arribada a València. Es tracta d’un mascle de 250 kilos aproximadament i dos femelles que ronden els 150 kilos, coneguts com ‘Samson and the ladies’. El parc valencià ha pres la iniciativa de realitzar una votació popular per a escollir els noms de les femelles d’entre els proposats pel seu equip de cuidadors.

Així, es podrà votar entre Taren i Dalila; Taren per la primera esposa de Sansón i Dalila per la segona dona de qui es va enamorar Sansón, Dali i Lila, en referència a Dalila, la dona de Sansón; i Zora i Manoa, Zora, poble natal de Sansón. Manoa, pare de Sansón. Fins al moment, en Bioparc vivien dos femelles (Zenek i Camona) que van arribar al parc en 2011 al costat d’un mascle (Bolek). Després de la mort d’aquest últim es van generar problemes socials entre elles, especialment per l’alimentació i la relació de dominància. Ara han sigut traslladades a Krokodille zoo on conviuran amb un mascle i dos femelles. El cocodril del Nil (Crocodylus niloticus) va patir un seriós declivi a mitjan dels anys 90 a causa de la caça abusiva, portant a moltes poblacions a la seua desaparició. Aquesta espècie és una de les tres que habiten en el Nil i també podem veure en Bioparc el poc conegut cocodril nan (Osteolaemus tetraspis). Viu en moltes regions d’Àfrica, en tots els tipus d’aigües, continentals i costaneres. Impressionen les seues increïbles dimensions, ja que la mitjana de grandària dels adults són cinc metres, però s’han detectat individus que aconsegueixen els nou metres, segons les mateixes fonts. L’esperança de vida en estat silvestre és de 45 anys, però en captivitat poden viure més de 70 anys i resulta realment curiós que el sexe del cocodril del Nil ve determinat per la temperatura durant el període d’incubació.

 

Últimes notícies

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.