El Bioparc de València rep tres cocodrils del Nil

 

Tres cocodrils del Nil (crocodylus niloticus) han arribat al Bioparc de València. Són un mascle i dos femelles, procedents de Krokodille zoo en Eskilstrup (Dinamarca), i ja poden vore’s en el seu recinte de la cova de Kitum, segons ha informat el Bioparc en un comunicat. Estos exemplars han nascut entre 1962 i 1963 i han viscut en el Zoo de Colonia d’Alemanya, i des d’allí es van traslladar a Dinamarca, on han estat fins la seua arribada a València. Es tracta d’un mascle de 250 kilos aproximadament i dos femelles que ronden els 150 kilos, coneguts com ‘Samson and the ladies’. El parc valencià ha pres la iniciativa de realitzar una votació popular per a escollir els noms de les femelles d’entre els proposats pel seu equip de cuidadors.

Així, es podrà votar entre Taren i Dalila; Taren per la primera esposa de Sansón i Dalila per la segona dona de qui es va enamorar Sansón, Dali i Lila, en referència a Dalila, la dona de Sansón; i Zora i Manoa, Zora, poble natal de Sansón. Manoa, pare de Sansón. Fins al moment, en Bioparc vivien dos femelles (Zenek i Camona) que van arribar al parc en 2011 al costat d’un mascle (Bolek). Després de la mort d’aquest últim es van generar problemes socials entre elles, especialment per l’alimentació i la relació de dominància. Ara han sigut traslladades a Krokodille zoo on conviuran amb un mascle i dos femelles. El cocodril del Nil (Crocodylus niloticus) va patir un seriós declivi a mitjan dels anys 90 a causa de la caça abusiva, portant a moltes poblacions a la seua desaparició. Aquesta espècie és una de les tres que habiten en el Nil i també podem veure en Bioparc el poc conegut cocodril nan (Osteolaemus tetraspis). Viu en moltes regions d’Àfrica, en tots els tipus d’aigües, continentals i costaneres. Impressionen les seues increïbles dimensions, ja que la mitjana de grandària dels adults són cinc metres, però s’han detectat individus que aconsegueixen els nou metres, segons les mateixes fonts. L’esperança de vida en estat silvestre és de 45 anys, però en captivitat poden viure més de 70 anys i resulta realment curiós que el sexe del cocodril del Nil ve determinat per la temperatura durant el període d’incubació.

 

Últimes notícies

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.