El Bioparc de València rep tres cocodrils del Nil

 

Tres cocodrils del Nil (crocodylus niloticus) han arribat al Bioparc de València. Són un mascle i dos femelles, procedents de Krokodille zoo en Eskilstrup (Dinamarca), i ja poden vore’s en el seu recinte de la cova de Kitum, segons ha informat el Bioparc en un comunicat. Estos exemplars han nascut entre 1962 i 1963 i han viscut en el Zoo de Colonia d’Alemanya, i des d’allí es van traslladar a Dinamarca, on han estat fins la seua arribada a València. Es tracta d’un mascle de 250 kilos aproximadament i dos femelles que ronden els 150 kilos, coneguts com ‘Samson and the ladies’. El parc valencià ha pres la iniciativa de realitzar una votació popular per a escollir els noms de les femelles d’entre els proposats pel seu equip de cuidadors.

Així, es podrà votar entre Taren i Dalila; Taren per la primera esposa de Sansón i Dalila per la segona dona de qui es va enamorar Sansón, Dali i Lila, en referència a Dalila, la dona de Sansón; i Zora i Manoa, Zora, poble natal de Sansón. Manoa, pare de Sansón. Fins al moment, en Bioparc vivien dos femelles (Zenek i Camona) que van arribar al parc en 2011 al costat d’un mascle (Bolek). Després de la mort d’aquest últim es van generar problemes socials entre elles, especialment per l’alimentació i la relació de dominància. Ara han sigut traslladades a Krokodille zoo on conviuran amb un mascle i dos femelles. El cocodril del Nil (Crocodylus niloticus) va patir un seriós declivi a mitjan dels anys 90 a causa de la caça abusiva, portant a moltes poblacions a la seua desaparició. Aquesta espècie és una de les tres que habiten en el Nil i també podem veure en Bioparc el poc conegut cocodril nan (Osteolaemus tetraspis). Viu en moltes regions d’Àfrica, en tots els tipus d’aigües, continentals i costaneres. Impressionen les seues increïbles dimensions, ja que la mitjana de grandària dels adults són cinc metres, però s’han detectat individus que aconsegueixen els nou metres, segons les mateixes fonts. L’esperança de vida en estat silvestre és de 45 anys, però en captivitat poden viure més de 70 anys i resulta realment curiós que el sexe del cocodril del Nil ve determinat per la temperatura durant el període d’incubació.

 

Últimes notícies

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.

Les màximes cauen amb força a l’interior de València i només lleugerament en la costa

Dimarts s’espera un descens notable de les temperatures màximes a l’interior de la província de València i més lleu en el litoral, amb cel poc nuvolat i vent fluix variable que girarà a este i nord-est.

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.