El Bioparc de València rep tres cocodrils del Nil

 

Tres cocodrils del Nil (crocodylus niloticus) han arribat al Bioparc de València. Són un mascle i dos femelles, procedents de Krokodille zoo en Eskilstrup (Dinamarca), i ja poden vore’s en el seu recinte de la cova de Kitum, segons ha informat el Bioparc en un comunicat. Estos exemplars han nascut entre 1962 i 1963 i han viscut en el Zoo de Colonia d’Alemanya, i des d’allí es van traslladar a Dinamarca, on han estat fins la seua arribada a València. Es tracta d’un mascle de 250 kilos aproximadament i dos femelles que ronden els 150 kilos, coneguts com ‘Samson and the ladies’. El parc valencià ha pres la iniciativa de realitzar una votació popular per a escollir els noms de les femelles d’entre els proposats pel seu equip de cuidadors.

Així, es podrà votar entre Taren i Dalila; Taren per la primera esposa de Sansón i Dalila per la segona dona de qui es va enamorar Sansón, Dali i Lila, en referència a Dalila, la dona de Sansón; i Zora i Manoa, Zora, poble natal de Sansón. Manoa, pare de Sansón. Fins al moment, en Bioparc vivien dos femelles (Zenek i Camona) que van arribar al parc en 2011 al costat d’un mascle (Bolek). Després de la mort d’aquest últim es van generar problemes socials entre elles, especialment per l’alimentació i la relació de dominància. Ara han sigut traslladades a Krokodille zoo on conviuran amb un mascle i dos femelles. El cocodril del Nil (Crocodylus niloticus) va patir un seriós declivi a mitjan dels anys 90 a causa de la caça abusiva, portant a moltes poblacions a la seua desaparició. Aquesta espècie és una de les tres que habiten en el Nil i també podem veure en Bioparc el poc conegut cocodril nan (Osteolaemus tetraspis). Viu en moltes regions d’Àfrica, en tots els tipus d’aigües, continentals i costaneres. Impressionen les seues increïbles dimensions, ja que la mitjana de grandària dels adults són cinc metres, però s’han detectat individus que aconsegueixen els nou metres, segons les mateixes fonts. L’esperança de vida en estat silvestre és de 45 anys, però en captivitat poden viure més de 70 anys i resulta realment curiós que el sexe del cocodril del Nil ve determinat per la temperatura durant el període d’incubació.

 

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.