12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Cau una banda que robava amb violència en botigues de telefonia mòbil del territori valencià

Robatori

Alguns dels mòbils i diners furtats | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Calp a cinc persones per cometre diferents robatoris amb violència en establiments de telefonia mòbil. Els lladres entraven a robar en diferents localitats de les comarques d’Alacant, València i també en Múrcia i Madrid.

 

Segons explica ‘Información’, la Guàrdia Civil de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha estat buscant la pista dels assaltants, després de què es produïren dos robatoris fa dos setmanes en este municipi i en el de Benissa. També durant este mes en localitats com Gandia, Quart de Poblet, Picassent i Sagunt, totes elles en la província de València.

 

Després de l’anàlisi de les diferents denúncies presentades, es va poder observar que la forma d’actuar era sempre la mateixa: un grup organitzat de jóvens entra violentament en una botiga de telefonia cridant de manera exagerada i intimidatòria als empleats i clients. Açò els produïa un estat d’ansietat i paràlisi que els impedia reaccionar.

 

Mentres i, en qüestió de segons, els autors arrancaven bruscament diferents telèfons mòbils dels exposats al públic, que estaven ancorats al mobiliari amb un cable de seguretat. Una volta els furtaven, eixien corrent per a abandonar el lloc en menys d’un minut.

 

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Calp van conseguir la identificació i localització dels presumptes autors, qui estaven allotjats en un apartament de Dénia, lloc a on s’ocultaven després de cometre els robatoris.

 

La detenció dels autors es va produir en conéixer que estos tenien la intenció d’abandonar l’apartament de Dénia per a anar-se’n a una altra província del litoral valencià, amb la finalitat de continuar robant. En el moment en el que els cinc membres del grup anaven a eixir amb el seu equipatge de casa, van ser pillats per la Guàrdia Civil i van quedar detinguts.

 

En el registre del seu equipatge han trobat una dotzena de telèfons mòbils i més de 4.000 euros en efectiu, presumptament procedent de la venda en el mercat negre dels telèfons robats. S’estima que, en total, el grup criminal ha pogut robar més d’un centenar de telèfons mòbils d’alta gamma i d’última generació, valorats en més de 100.000 euros.

 

Els cinc detinguts, quatre hòmens i una dona d’entre 18 i 28 anys, de nacionalitat romanesa, ja han sigut ficats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb càrrecs de tots ells, a l’espera del juí. A tots se’ls ha retirat de manera cautelar el passaport i tenen l’obligació de comparéixer en el Jutjat els dies 1 i 15 de cada mes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.