16.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Cau una banda que robava amb violència en botigues de telefonia mòbil del territori valencià

Robatori

Alguns dels mòbils i diners furtats | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Calp a cinc persones per cometre diferents robatoris amb violència en establiments de telefonia mòbil. Els lladres entraven a robar en diferents localitats de les comarques d’Alacant, València i també en Múrcia i Madrid.

 

Segons explica ‘Información’, la Guàrdia Civil de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha estat buscant la pista dels assaltants, després de què es produïren dos robatoris fa dos setmanes en este municipi i en el de Benissa. També durant este mes en localitats com Gandia, Quart de Poblet, Picassent i Sagunt, totes elles en la província de València.

 

Després de l’anàlisi de les diferents denúncies presentades, es va poder observar que la forma d’actuar era sempre la mateixa: un grup organitzat de jóvens entra violentament en una botiga de telefonia cridant de manera exagerada i intimidatòria als empleats i clients. Açò els produïa un estat d’ansietat i paràlisi que els impedia reaccionar.

 

Mentres i, en qüestió de segons, els autors arrancaven bruscament diferents telèfons mòbils dels exposats al públic, que estaven ancorats al mobiliari amb un cable de seguretat. Una volta els furtaven, eixien corrent per a abandonar el lloc en menys d’un minut.

 

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Calp van conseguir la identificació i localització dels presumptes autors, qui estaven allotjats en un apartament de Dénia, lloc a on s’ocultaven després de cometre els robatoris.

 

La detenció dels autors es va produir en conéixer que estos tenien la intenció d’abandonar l’apartament de Dénia per a anar-se’n a una altra província del litoral valencià, amb la finalitat de continuar robant. En el moment en el que els cinc membres del grup anaven a eixir amb el seu equipatge de casa, van ser pillats per la Guàrdia Civil i van quedar detinguts.

 

En el registre del seu equipatge han trobat una dotzena de telèfons mòbils i més de 4.000 euros en efectiu, presumptament procedent de la venda en el mercat negre dels telèfons robats. S’estima que, en total, el grup criminal ha pogut robar més d’un centenar de telèfons mòbils d’alta gamma i d’última generació, valorats en més de 100.000 euros.

 

Els cinc detinguts, quatre hòmens i una dona d’entre 18 i 28 anys, de nacionalitat romanesa, ja han sigut ficats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb càrrecs de tots ells, a l’espera del juí. A tots se’ls ha retirat de manera cautelar el passaport i tenen l’obligació de comparéixer en el Jutjat els dies 1 i 15 de cada mes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.