Cau una banda que robava amb violència en botigues de telefonia mòbil del territori valencià

Robatori

Alguns dels mòbils i diners furtats | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Calp a cinc persones per cometre diferents robatoris amb violència en establiments de telefonia mòbil. Els lladres entraven a robar en diferents localitats de les comarques d’Alacant, València i també en Múrcia i Madrid.

 

Segons explica ‘Información’, la Guàrdia Civil de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha estat buscant la pista dels assaltants, després de què es produïren dos robatoris fa dos setmanes en este municipi i en el de Benissa. També durant este mes en localitats com Gandia, Quart de Poblet, Picassent i Sagunt, totes elles en la província de València.

 

Després de l’anàlisi de les diferents denúncies presentades, es va poder observar que la forma d’actuar era sempre la mateixa: un grup organitzat de jóvens entra violentament en una botiga de telefonia cridant de manera exagerada i intimidatòria als empleats i clients. Açò els produïa un estat d’ansietat i paràlisi que els impedia reaccionar.

 

Mentres i, en qüestió de segons, els autors arrancaven bruscament diferents telèfons mòbils dels exposats al públic, que estaven ancorats al mobiliari amb un cable de seguretat. Una volta els furtaven, eixien corrent per a abandonar el lloc en menys d’un minut.

 

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Calp van conseguir la identificació i localització dels presumptes autors, qui estaven allotjats en un apartament de Dénia, lloc a on s’ocultaven després de cometre els robatoris.

 

La detenció dels autors es va produir en conéixer que estos tenien la intenció d’abandonar l’apartament de Dénia per a anar-se’n a una altra província del litoral valencià, amb la finalitat de continuar robant. En el moment en el que els cinc membres del grup anaven a eixir amb el seu equipatge de casa, van ser pillats per la Guàrdia Civil i van quedar detinguts.

 

En el registre del seu equipatge han trobat una dotzena de telèfons mòbils i més de 4.000 euros en efectiu, presumptament procedent de la venda en el mercat negre dels telèfons robats. S’estima que, en total, el grup criminal ha pogut robar més d’un centenar de telèfons mòbils d’alta gamma i d’última generació, valorats en més de 100.000 euros.

 

Els cinc detinguts, quatre hòmens i una dona d’entre 18 i 28 anys, de nacionalitat romanesa, ja han sigut ficats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb càrrecs de tots ells, a l’espera del juí. A tots se’ls ha retirat de manera cautelar el passaport i tenen l’obligació de comparéixer en el Jutjat els dies 1 i 15 de cada mes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.