Cau una banda que robava amb violència en botigues de telefonia mòbil del territori valencià

Robatori

Alguns dels mòbils i diners furtats | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Calp a cinc persones per cometre diferents robatoris amb violència en establiments de telefonia mòbil. Els lladres entraven a robar en diferents localitats de les comarques d’Alacant, València i també en Múrcia i Madrid.

 

Segons explica ‘Información’, la Guàrdia Civil de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha estat buscant la pista dels assaltants, després de què es produïren dos robatoris fa dos setmanes en este municipi i en el de Benissa. També durant este mes en localitats com Gandia, Quart de Poblet, Picassent i Sagunt, totes elles en la província de València.

 

Després de l’anàlisi de les diferents denúncies presentades, es va poder observar que la forma d’actuar era sempre la mateixa: un grup organitzat de jóvens entra violentament en una botiga de telefonia cridant de manera exagerada i intimidatòria als empleats i clients. Açò els produïa un estat d’ansietat i paràlisi que els impedia reaccionar.

 

Mentres i, en qüestió de segons, els autors arrancaven bruscament diferents telèfons mòbils dels exposats al públic, que estaven ancorats al mobiliari amb un cable de seguretat. Una volta els furtaven, eixien corrent per a abandonar el lloc en menys d’un minut.

 

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Calp van conseguir la identificació i localització dels presumptes autors, qui estaven allotjats en un apartament de Dénia, lloc a on s’ocultaven després de cometre els robatoris.

 

La detenció dels autors es va produir en conéixer que estos tenien la intenció d’abandonar l’apartament de Dénia per a anar-se’n a una altra província del litoral valencià, amb la finalitat de continuar robant. En el moment en el que els cinc membres del grup anaven a eixir amb el seu equipatge de casa, van ser pillats per la Guàrdia Civil i van quedar detinguts.

 

En el registre del seu equipatge han trobat una dotzena de telèfons mòbils i més de 4.000 euros en efectiu, presumptament procedent de la venda en el mercat negre dels telèfons robats. S’estima que, en total, el grup criminal ha pogut robar més d’un centenar de telèfons mòbils d’alta gamma i d’última generació, valorats en més de 100.000 euros.

 

Els cinc detinguts, quatre hòmens i una dona d’entre 18 i 28 anys, de nacionalitat romanesa, ja han sigut ficats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb càrrecs de tots ells, a l’espera del juí. A tots se’ls ha retirat de manera cautelar el passaport i tenen l’obligació de comparéixer en el Jutjat els dies 1 i 15 de cada mes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.