Cau una banda que robava amb violència en botigues de telefonia mòbil del territori valencià

Robatori

Alguns dels mòbils i diners furtats | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Calp a cinc persones per cometre diferents robatoris amb violència en establiments de telefonia mòbil. Els lladres entraven a robar en diferents localitats de les comarques d’Alacant, València i també en Múrcia i Madrid.

 

Segons explica ‘Información’, la Guàrdia Civil de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha estat buscant la pista dels assaltants, després de què es produïren dos robatoris fa dos setmanes en este municipi i en el de Benissa. També durant este mes en localitats com Gandia, Quart de Poblet, Picassent i Sagunt, totes elles en la província de València.

 

Després de l’anàlisi de les diferents denúncies presentades, es va poder observar que la forma d’actuar era sempre la mateixa: un grup organitzat de jóvens entra violentament en una botiga de telefonia cridant de manera exagerada i intimidatòria als empleats i clients. Açò els produïa un estat d’ansietat i paràlisi que els impedia reaccionar.

 

Mentres i, en qüestió de segons, els autors arrancaven bruscament diferents telèfons mòbils dels exposats al públic, que estaven ancorats al mobiliari amb un cable de seguretat. Una volta els furtaven, eixien corrent per a abandonar el lloc en menys d’un minut.

 

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Calp van conseguir la identificació i localització dels presumptes autors, qui estaven allotjats en un apartament de Dénia, lloc a on s’ocultaven després de cometre els robatoris.

 

La detenció dels autors es va produir en conéixer que estos tenien la intenció d’abandonar l’apartament de Dénia per a anar-se’n a una altra província del litoral valencià, amb la finalitat de continuar robant. En el moment en el que els cinc membres del grup anaven a eixir amb el seu equipatge de casa, van ser pillats per la Guàrdia Civil i van quedar detinguts.

 

En el registre del seu equipatge han trobat una dotzena de telèfons mòbils i més de 4.000 euros en efectiu, presumptament procedent de la venda en el mercat negre dels telèfons robats. S’estima que, en total, el grup criminal ha pogut robar més d’un centenar de telèfons mòbils d’alta gamma i d’última generació, valorats en més de 100.000 euros.

 

Els cinc detinguts, quatre hòmens i una dona d’entre 18 i 28 anys, de nacionalitat romanesa, ja han sigut ficats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb càrrecs de tots ells, a l’espera del juí. A tots se’ls ha retirat de manera cautelar el passaport i tenen l’obligació de comparéixer en el Jutjat els dies 1 i 15 de cada mes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.