Cau un clan familiar de la Comunitat especialitzat en fabricar i distribuir monedes falses de dos euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant i Elx, un clan familiar compost que presumptament es dedicava a fabricar i distribuir monedes falses de dos euros. Pel que sembla, els cinc detinguts formaven part d'una organització criminal de caràcter itinerant.

  

Els sospitosos suposadament realitzaven compres en grans superfícies amb les monedes falsificades, després del que retornaven els productes en establiments comercials de la mateixa cadena però de diferent localitat, amb el que aconseguien el reemborsament en moneda de curs, detalla la comissaria provincial en un comunicat.

    

Es tracta de tres homes i dos dones d'entre 22 i 50 anys, arrestats com a presumptes autors d'un delicte de falsificació de monedes de dos euros amb les quals intentaven comprar productes en una gran superfície comercial.

 

Es diferenciaven pel pes i el so en xocar entre elles

 

El grup s'havia especialitzat en la falsificació de monedes de dos euros, que realitzaven amb l'assemblatge de diverses peces circulars. D'aquesta forma, aconseguien una gran similitud amb la moneda original, si bé es diferencien en el pes, significativament inferior, i el so que produixen en xocar.

    

Dins de l'organització, els membres duien a terme unes funcions diferenciades. D'una banda, els falsificadors o les persones que s'encarreguen de falsificar les monedes, i per un altre els anomenats 'passadors' o responsables de posar en circulació les monedes falsificades per a aconseguir un benefici econòmic.

 

Compraven productes per a després tornar-los i així blanquejar els diners

 

El modus operandi era la compra de productes en grans establiments de cadenes comercials. Per a açò, utilitzaven les monedes falsificades amb altres de curs legal amb les quals compraven tota classe d'articles.

   

Seguidament, els sospitosos suposadament es desplaçaven a una altra localitat i intentaven retornar els articles en la mateixa cadena d'establiments, fins que rebien els diners del reemborsament en moneda totalment legal i aconseguien blanquejar així les seues falsificacions.

  

Més de 300 peces falses de dos euros

 

Després de les investigacions, la Policia va establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels cinc presumptes integrants del clan familiar i la desarticulació del grup delictiu que operava en la zona de Llevant. En aquesta operació, els agents han intervingut més de 300 peces falses de dos euros.

  

Dels cinc arrestats, de nacionalitat espanyola, tres van ser interceptats a Alacant i els altres dos a Elx. Els jutjats d'instrucció de guàrdia d'ambdós localitats han decretat la posada en llibertat amb càrrecs de tots. La recerca ha sigut duta a terme per efectius de la Unitat de Drogues i Crim Organitzat (Udyco) de la brigada provincial de Policia Judicial d'Alacant i del grup I de la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la comissaria d'Elx.

 

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.