Cau un clan familiar de la Comunitat especialitzat en fabricar i distribuir monedes falses de dos euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant i Elx, un clan familiar compost que presumptament es dedicava a fabricar i distribuir monedes falses de dos euros. Pel que sembla, els cinc detinguts formaven part d'una organització criminal de caràcter itinerant.

  

Els sospitosos suposadament realitzaven compres en grans superfícies amb les monedes falsificades, després del que retornaven els productes en establiments comercials de la mateixa cadena però de diferent localitat, amb el que aconseguien el reemborsament en moneda de curs, detalla la comissaria provincial en un comunicat.

    

Es tracta de tres homes i dos dones d'entre 22 i 50 anys, arrestats com a presumptes autors d'un delicte de falsificació de monedes de dos euros amb les quals intentaven comprar productes en una gran superfície comercial.

 

Es diferenciaven pel pes i el so en xocar entre elles

 

El grup s'havia especialitzat en la falsificació de monedes de dos euros, que realitzaven amb l'assemblatge de diverses peces circulars. D'aquesta forma, aconseguien una gran similitud amb la moneda original, si bé es diferencien en el pes, significativament inferior, i el so que produixen en xocar.

    

Dins de l'organització, els membres duien a terme unes funcions diferenciades. D'una banda, els falsificadors o les persones que s'encarreguen de falsificar les monedes, i per un altre els anomenats 'passadors' o responsables de posar en circulació les monedes falsificades per a aconseguir un benefici econòmic.

 

Compraven productes per a després tornar-los i així blanquejar els diners

 

El modus operandi era la compra de productes en grans establiments de cadenes comercials. Per a açò, utilitzaven les monedes falsificades amb altres de curs legal amb les quals compraven tota classe d'articles.

   

Seguidament, els sospitosos suposadament es desplaçaven a una altra localitat i intentaven retornar els articles en la mateixa cadena d'establiments, fins que rebien els diners del reemborsament en moneda totalment legal i aconseguien blanquejar així les seues falsificacions.

  

Més de 300 peces falses de dos euros

 

Després de les investigacions, la Policia va establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels cinc presumptes integrants del clan familiar i la desarticulació del grup delictiu que operava en la zona de Llevant. En aquesta operació, els agents han intervingut més de 300 peces falses de dos euros.

  

Dels cinc arrestats, de nacionalitat espanyola, tres van ser interceptats a Alacant i els altres dos a Elx. Els jutjats d'instrucció de guàrdia d'ambdós localitats han decretat la posada en llibertat amb càrrecs de tots. La recerca ha sigut duta a terme per efectius de la Unitat de Drogues i Crim Organitzat (Udyco) de la brigada provincial de Policia Judicial d'Alacant i del grup I de la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la comissaria d'Elx.

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.