14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Cau un clan familiar de la Comunitat especialitzat en fabricar i distribuir monedes falses de dos euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant i Elx, un clan familiar compost que presumptament es dedicava a fabricar i distribuir monedes falses de dos euros. Pel que sembla, els cinc detinguts formaven part d'una organització criminal de caràcter itinerant.

  

Els sospitosos suposadament realitzaven compres en grans superfícies amb les monedes falsificades, després del que retornaven els productes en establiments comercials de la mateixa cadena però de diferent localitat, amb el que aconseguien el reemborsament en moneda de curs, detalla la comissaria provincial en un comunicat.

    

Es tracta de tres homes i dos dones d'entre 22 i 50 anys, arrestats com a presumptes autors d'un delicte de falsificació de monedes de dos euros amb les quals intentaven comprar productes en una gran superfície comercial.

 

Es diferenciaven pel pes i el so en xocar entre elles

 

El grup s'havia especialitzat en la falsificació de monedes de dos euros, que realitzaven amb l'assemblatge de diverses peces circulars. D'aquesta forma, aconseguien una gran similitud amb la moneda original, si bé es diferencien en el pes, significativament inferior, i el so que produixen en xocar.

    

Dins de l'organització, els membres duien a terme unes funcions diferenciades. D'una banda, els falsificadors o les persones que s'encarreguen de falsificar les monedes, i per un altre els anomenats 'passadors' o responsables de posar en circulació les monedes falsificades per a aconseguir un benefici econòmic.

 

Compraven productes per a després tornar-los i així blanquejar els diners

 

El modus operandi era la compra de productes en grans establiments de cadenes comercials. Per a açò, utilitzaven les monedes falsificades amb altres de curs legal amb les quals compraven tota classe d'articles.

   

Seguidament, els sospitosos suposadament es desplaçaven a una altra localitat i intentaven retornar els articles en la mateixa cadena d'establiments, fins que rebien els diners del reemborsament en moneda totalment legal i aconseguien blanquejar així les seues falsificacions.

  

Més de 300 peces falses de dos euros

 

Després de les investigacions, la Policia va establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels cinc presumptes integrants del clan familiar i la desarticulació del grup delictiu que operava en la zona de Llevant. En aquesta operació, els agents han intervingut més de 300 peces falses de dos euros.

  

Dels cinc arrestats, de nacionalitat espanyola, tres van ser interceptats a Alacant i els altres dos a Elx. Els jutjats d'instrucció de guàrdia d'ambdós localitats han decretat la posada en llibertat amb càrrecs de tots. La recerca ha sigut duta a terme per efectius de la Unitat de Drogues i Crim Organitzat (Udyco) de la brigada provincial de Policia Judicial d'Alacant i del grup I de la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la comissaria d'Elx.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.