Cau un clan familiar de la Comunitat especialitzat en fabricar i distribuir monedes falses de dos euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant i Elx, un clan familiar compost que presumptament es dedicava a fabricar i distribuir monedes falses de dos euros. Pel que sembla, els cinc detinguts formaven part d'una organització criminal de caràcter itinerant.

  

Els sospitosos suposadament realitzaven compres en grans superfícies amb les monedes falsificades, després del que retornaven els productes en establiments comercials de la mateixa cadena però de diferent localitat, amb el que aconseguien el reemborsament en moneda de curs, detalla la comissaria provincial en un comunicat.

    

Es tracta de tres homes i dos dones d'entre 22 i 50 anys, arrestats com a presumptes autors d'un delicte de falsificació de monedes de dos euros amb les quals intentaven comprar productes en una gran superfície comercial.

 

Es diferenciaven pel pes i el so en xocar entre elles

 

El grup s'havia especialitzat en la falsificació de monedes de dos euros, que realitzaven amb l'assemblatge de diverses peces circulars. D'aquesta forma, aconseguien una gran similitud amb la moneda original, si bé es diferencien en el pes, significativament inferior, i el so que produixen en xocar.

    

Dins de l'organització, els membres duien a terme unes funcions diferenciades. D'una banda, els falsificadors o les persones que s'encarreguen de falsificar les monedes, i per un altre els anomenats 'passadors' o responsables de posar en circulació les monedes falsificades per a aconseguir un benefici econòmic.

 

Compraven productes per a després tornar-los i així blanquejar els diners

 

El modus operandi era la compra de productes en grans establiments de cadenes comercials. Per a açò, utilitzaven les monedes falsificades amb altres de curs legal amb les quals compraven tota classe d'articles.

   

Seguidament, els sospitosos suposadament es desplaçaven a una altra localitat i intentaven retornar els articles en la mateixa cadena d'establiments, fins que rebien els diners del reemborsament en moneda totalment legal i aconseguien blanquejar així les seues falsificacions.

  

Més de 300 peces falses de dos euros

 

Després de les investigacions, la Policia va establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels cinc presumptes integrants del clan familiar i la desarticulació del grup delictiu que operava en la zona de Llevant. En aquesta operació, els agents han intervingut més de 300 peces falses de dos euros.

  

Dels cinc arrestats, de nacionalitat espanyola, tres van ser interceptats a Alacant i els altres dos a Elx. Els jutjats d'instrucció de guàrdia d'ambdós localitats han decretat la posada en llibertat amb càrrecs de tots. La recerca ha sigut duta a terme per efectius de la Unitat de Drogues i Crim Organitzat (Udyco) de la brigada provincial de Policia Judicial d'Alacant i del grup I de la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la comissaria d'Elx.

 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.