Cau un clan familiar de la Comunitat especialitzat en fabricar i distribuir monedes falses de dos euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant i Elx, un clan familiar compost que presumptament es dedicava a fabricar i distribuir monedes falses de dos euros. Pel que sembla, els cinc detinguts formaven part d'una organització criminal de caràcter itinerant.

  

Els sospitosos suposadament realitzaven compres en grans superfícies amb les monedes falsificades, després del que retornaven els productes en establiments comercials de la mateixa cadena però de diferent localitat, amb el que aconseguien el reemborsament en moneda de curs, detalla la comissaria provincial en un comunicat.

    

Es tracta de tres homes i dos dones d'entre 22 i 50 anys, arrestats com a presumptes autors d'un delicte de falsificació de monedes de dos euros amb les quals intentaven comprar productes en una gran superfície comercial.

 

Es diferenciaven pel pes i el so en xocar entre elles

 

El grup s'havia especialitzat en la falsificació de monedes de dos euros, que realitzaven amb l'assemblatge de diverses peces circulars. D'aquesta forma, aconseguien una gran similitud amb la moneda original, si bé es diferencien en el pes, significativament inferior, i el so que produixen en xocar.

    

Dins de l'organització, els membres duien a terme unes funcions diferenciades. D'una banda, els falsificadors o les persones que s'encarreguen de falsificar les monedes, i per un altre els anomenats 'passadors' o responsables de posar en circulació les monedes falsificades per a aconseguir un benefici econòmic.

 

Compraven productes per a després tornar-los i així blanquejar els diners

 

El modus operandi era la compra de productes en grans establiments de cadenes comercials. Per a açò, utilitzaven les monedes falsificades amb altres de curs legal amb les quals compraven tota classe d'articles.

   

Seguidament, els sospitosos suposadament es desplaçaven a una altra localitat i intentaven retornar els articles en la mateixa cadena d'establiments, fins que rebien els diners del reemborsament en moneda totalment legal i aconseguien blanquejar així les seues falsificacions.

  

Més de 300 peces falses de dos euros

 

Després de les investigacions, la Policia va establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels cinc presumptes integrants del clan familiar i la desarticulació del grup delictiu que operava en la zona de Llevant. En aquesta operació, els agents han intervingut més de 300 peces falses de dos euros.

  

Dels cinc arrestats, de nacionalitat espanyola, tres van ser interceptats a Alacant i els altres dos a Elx. Els jutjats d'instrucció de guàrdia d'ambdós localitats han decretat la posada en llibertat amb càrrecs de tots. La recerca ha sigut duta a terme per efectius de la Unitat de Drogues i Crim Organitzat (Udyco) de la brigada provincial de Policia Judicial d'Alacant i del grup I de la Unitat de Delinqüència Especialitzada i Violenta (UDEV) de la comissaria d'Elx.

 

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.