Cau una perillosa organització criminal dedicada al tràfic de persones en Alzira

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a una organització criminal de caràcter internacional presumptament dedicada al tràfic de persones i a l’explotació de dones d’origen romanés en les localitats d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València) i en Saarbrücken (Alemanya).

 

Segons fonts policials, la investigació es va iniciar a partir de la denúncia presentada davant la Policia Nacional per una de les víctimes, que deia haver sigut captada i explotada sexualment per una organització criminal de ciutadans romanesos. 

 

Afincats en Espanya i Alemanya

Durant el desenvolupament de la investigació, els agents van constatar que l’organització estava afincada en les localitats d’Alzira i de Saarbrücken, situada en el sud-oest d’Alemanya. Este fet va motivar la col·laboració d’EUROPOL i l’intercanvi d’informació amb la policia alemanya. Gràcies a eixa cooperació, es va poder saber que el clan investigat va haver d’abandonar la ciutat alemanya després de durs enfrontaments amb una altra organització criminal rival. Este fet va provocar que tots els membres de la xarxa arribaren cap a les comarques de València, a on ja estaven residint els líders.

 

‘Lover boy’

Els explotadors captaven en Romania a dones que es trobaven en estat de necessitat o que formaven part de famílies desestructurades amb càrregues familiars. Per això, utilitzaven el mètode de ‘Lover boy’ –una dona s’enamora d’un home que li promet un futur millor i posteriorment s’aprofita d’ella– o feien ús de relacions familiars i d’amistat en la mateixa localitat de la què eren originaris els membres de l’organització.

 

Una vegada venien a Espanya, a les dones se’ls furtava la seua documentació, patien agressions i humiliacions i eren obligades a exercir la prostitució en el polígon industrial de la Pista de Silla, pròxim a la ciutat de València. Les víctimes eren estrictament controlades i vigilades per membres de l’organització criminal, que eren els encarregats de buscar clients i acordar el preu dels servicis sexuals. Amb tot això conseguien un important benefici econòmic.

 

L’operatiu policial va finalitzar amb l’entrada i registre de cinc vivendes en les comarques de València, quatre en la localitat d’Alzira i un en la localitat de Tavernes de la Valldigna, en la comarca de la Safor. Hi ha 16 persones detingudes, entre les que es troben els cinc líders –que han ingressat en la presó– i 17 víctimes de tràfic i explotació identificades.

 

S’han intervingut 8.000 euros en efectiu, joies per valor de 10.000 euros, tres vehicles d’alta gamma, sis armes blanques, 300 grams de marihuana i diferents cartes d’identitat de les víctimes. Als components de l’organització se’ls imputen delictes de tràfic de persones, explotació sexual, pertinença a organització criminal, lesions i amenaces.

 

L’operació està emmarcada dins d’un Equip Conjunt d’Investigació (ECI) entre Espanya i Alemanya, coordinada per EUROPOL i baix les directrius d’ Eurojust. En l’operació ha participat una oficina mòbil d’EUROPOL i dos membres de la policia alemanya de Sarre, un dels estats federats del país germà.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig