Cau una perillosa organització criminal dedicada al tràfic de persones en Alzira

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a una organització criminal de caràcter internacional presumptament dedicada al tràfic de persones i a l’explotació de dones d’origen romanés en les localitats d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València) i en Saarbrücken (Alemanya).

 

Segons fonts policials, la investigació es va iniciar a partir de la denúncia presentada davant la Policia Nacional per una de les víctimes, que deia haver sigut captada i explotada sexualment per una organització criminal de ciutadans romanesos. 

 

Afincats en Espanya i Alemanya

Durant el desenvolupament de la investigació, els agents van constatar que l’organització estava afincada en les localitats d’Alzira i de Saarbrücken, situada en el sud-oest d’Alemanya. Este fet va motivar la col·laboració d’EUROPOL i l’intercanvi d’informació amb la policia alemanya. Gràcies a eixa cooperació, es va poder saber que el clan investigat va haver d’abandonar la ciutat alemanya després de durs enfrontaments amb una altra organització criminal rival. Este fet va provocar que tots els membres de la xarxa arribaren cap a les comarques de València, a on ja estaven residint els líders.

 

‘Lover boy’

Els explotadors captaven en Romania a dones que es trobaven en estat de necessitat o que formaven part de famílies desestructurades amb càrregues familiars. Per això, utilitzaven el mètode de ‘Lover boy’ –una dona s’enamora d’un home que li promet un futur millor i posteriorment s’aprofita d’ella– o feien ús de relacions familiars i d’amistat en la mateixa localitat de la què eren originaris els membres de l’organització.

 

Una vegada venien a Espanya, a les dones se’ls furtava la seua documentació, patien agressions i humiliacions i eren obligades a exercir la prostitució en el polígon industrial de la Pista de Silla, pròxim a la ciutat de València. Les víctimes eren estrictament controlades i vigilades per membres de l’organització criminal, que eren els encarregats de buscar clients i acordar el preu dels servicis sexuals. Amb tot això conseguien un important benefici econòmic.

 

L’operatiu policial va finalitzar amb l’entrada i registre de cinc vivendes en les comarques de València, quatre en la localitat d’Alzira i un en la localitat de Tavernes de la Valldigna, en la comarca de la Safor. Hi ha 16 persones detingudes, entre les que es troben els cinc líders –que han ingressat en la presó– i 17 víctimes de tràfic i explotació identificades.

 

S’han intervingut 8.000 euros en efectiu, joies per valor de 10.000 euros, tres vehicles d’alta gamma, sis armes blanques, 300 grams de marihuana i diferents cartes d’identitat de les víctimes. Als components de l’organització se’ls imputen delictes de tràfic de persones, explotació sexual, pertinença a organització criminal, lesions i amenaces.

 

L’operació està emmarcada dins d’un Equip Conjunt d’Investigació (ECI) entre Espanya i Alemanya, coordinada per EUROPOL i baix les directrius d’ Eurojust. En l’operació ha participat una oficina mòbil d’EUROPOL i dos membres de la policia alemanya de Sarre, un dels estats federats del país germà.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.