Cau una perillosa organització criminal dedicada al tràfic de persones en Alzira

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a una organització criminal de caràcter internacional presumptament dedicada al tràfic de persones i a l’explotació de dones d’origen romanés en les localitats d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València) i en Saarbrücken (Alemanya).

 

Segons fonts policials, la investigació es va iniciar a partir de la denúncia presentada davant la Policia Nacional per una de les víctimes, que deia haver sigut captada i explotada sexualment per una organització criminal de ciutadans romanesos. 

 

Afincats en Espanya i Alemanya

Durant el desenvolupament de la investigació, els agents van constatar que l’organització estava afincada en les localitats d’Alzira i de Saarbrücken, situada en el sud-oest d’Alemanya. Este fet va motivar la col·laboració d’EUROPOL i l’intercanvi d’informació amb la policia alemanya. Gràcies a eixa cooperació, es va poder saber que el clan investigat va haver d’abandonar la ciutat alemanya després de durs enfrontaments amb una altra organització criminal rival. Este fet va provocar que tots els membres de la xarxa arribaren cap a les comarques de València, a on ja estaven residint els líders.

 

‘Lover boy’

Els explotadors captaven en Romania a dones que es trobaven en estat de necessitat o que formaven part de famílies desestructurades amb càrregues familiars. Per això, utilitzaven el mètode de ‘Lover boy’ –una dona s’enamora d’un home que li promet un futur millor i posteriorment s’aprofita d’ella– o feien ús de relacions familiars i d’amistat en la mateixa localitat de la què eren originaris els membres de l’organització.

 

Una vegada venien a Espanya, a les dones se’ls furtava la seua documentació, patien agressions i humiliacions i eren obligades a exercir la prostitució en el polígon industrial de la Pista de Silla, pròxim a la ciutat de València. Les víctimes eren estrictament controlades i vigilades per membres de l’organització criminal, que eren els encarregats de buscar clients i acordar el preu dels servicis sexuals. Amb tot això conseguien un important benefici econòmic.

 

L’operatiu policial va finalitzar amb l’entrada i registre de cinc vivendes en les comarques de València, quatre en la localitat d’Alzira i un en la localitat de Tavernes de la Valldigna, en la comarca de la Safor. Hi ha 16 persones detingudes, entre les que es troben els cinc líders –que han ingressat en la presó– i 17 víctimes de tràfic i explotació identificades.

 

S’han intervingut 8.000 euros en efectiu, joies per valor de 10.000 euros, tres vehicles d’alta gamma, sis armes blanques, 300 grams de marihuana i diferents cartes d’identitat de les víctimes. Als components de l’organització se’ls imputen delictes de tràfic de persones, explotació sexual, pertinença a organització criminal, lesions i amenaces.

 

L’operació està emmarcada dins d’un Equip Conjunt d’Investigació (ECI) entre Espanya i Alemanya, coordinada per EUROPOL i baix les directrius d’ Eurojust. En l’operació ha participat una oficina mòbil d’EUROPOL i dos membres de la policia alemanya de Sarre, un dels estats federats del país germà.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.