Cau una perillosa organització criminal dedicada al tràfic de persones en Alzira

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a una organització criminal de caràcter internacional presumptament dedicada al tràfic de persones i a l’explotació de dones d’origen romanés en les localitats d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València) i en Saarbrücken (Alemanya).

 

Segons fonts policials, la investigació es va iniciar a partir de la denúncia presentada davant la Policia Nacional per una de les víctimes, que deia haver sigut captada i explotada sexualment per una organització criminal de ciutadans romanesos. 

 

Afincats en Espanya i Alemanya

Durant el desenvolupament de la investigació, els agents van constatar que l’organització estava afincada en les localitats d’Alzira i de Saarbrücken, situada en el sud-oest d’Alemanya. Este fet va motivar la col·laboració d’EUROPOL i l’intercanvi d’informació amb la policia alemanya. Gràcies a eixa cooperació, es va poder saber que el clan investigat va haver d’abandonar la ciutat alemanya després de durs enfrontaments amb una altra organització criminal rival. Este fet va provocar que tots els membres de la xarxa arribaren cap a les comarques de València, a on ja estaven residint els líders.

 

‘Lover boy’

Els explotadors captaven en Romania a dones que es trobaven en estat de necessitat o que formaven part de famílies desestructurades amb càrregues familiars. Per això, utilitzaven el mètode de ‘Lover boy’ –una dona s’enamora d’un home que li promet un futur millor i posteriorment s’aprofita d’ella– o feien ús de relacions familiars i d’amistat en la mateixa localitat de la què eren originaris els membres de l’organització.

 

Una vegada venien a Espanya, a les dones se’ls furtava la seua documentació, patien agressions i humiliacions i eren obligades a exercir la prostitució en el polígon industrial de la Pista de Silla, pròxim a la ciutat de València. Les víctimes eren estrictament controlades i vigilades per membres de l’organització criminal, que eren els encarregats de buscar clients i acordar el preu dels servicis sexuals. Amb tot això conseguien un important benefici econòmic.

 

L’operatiu policial va finalitzar amb l’entrada i registre de cinc vivendes en les comarques de València, quatre en la localitat d’Alzira i un en la localitat de Tavernes de la Valldigna, en la comarca de la Safor. Hi ha 16 persones detingudes, entre les que es troben els cinc líders –que han ingressat en la presó– i 17 víctimes de tràfic i explotació identificades.

 

S’han intervingut 8.000 euros en efectiu, joies per valor de 10.000 euros, tres vehicles d’alta gamma, sis armes blanques, 300 grams de marihuana i diferents cartes d’identitat de les víctimes. Als components de l’organització se’ls imputen delictes de tràfic de persones, explotació sexual, pertinença a organització criminal, lesions i amenaces.

 

L’operació està emmarcada dins d’un Equip Conjunt d’Investigació (ECI) entre Espanya i Alemanya, coordinada per EUROPOL i baix les directrius d’ Eurojust. En l’operació ha participat una oficina mòbil d’EUROPOL i dos membres de la policia alemanya de Sarre, un dels estats federats del país germà.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.