Cau una perillosa organització criminal dedicada al tràfic de persones en Alzira

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a una organització criminal de caràcter internacional presumptament dedicada al tràfic de persones i a l’explotació de dones d’origen romanés en les localitats d’Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València) i en Saarbrücken (Alemanya).

 

Segons fonts policials, la investigació es va iniciar a partir de la denúncia presentada davant la Policia Nacional per una de les víctimes, que deia haver sigut captada i explotada sexualment per una organització criminal de ciutadans romanesos. 

 

Afincats en Espanya i Alemanya

Durant el desenvolupament de la investigació, els agents van constatar que l’organització estava afincada en les localitats d’Alzira i de Saarbrücken, situada en el sud-oest d’Alemanya. Este fet va motivar la col·laboració d’EUROPOL i l’intercanvi d’informació amb la policia alemanya. Gràcies a eixa cooperació, es va poder saber que el clan investigat va haver d’abandonar la ciutat alemanya després de durs enfrontaments amb una altra organització criminal rival. Este fet va provocar que tots els membres de la xarxa arribaren cap a les comarques de València, a on ja estaven residint els líders.

 

‘Lover boy’

Els explotadors captaven en Romania a dones que es trobaven en estat de necessitat o que formaven part de famílies desestructurades amb càrregues familiars. Per això, utilitzaven el mètode de ‘Lover boy’ –una dona s’enamora d’un home que li promet un futur millor i posteriorment s’aprofita d’ella– o feien ús de relacions familiars i d’amistat en la mateixa localitat de la què eren originaris els membres de l’organització.

 

Una vegada venien a Espanya, a les dones se’ls furtava la seua documentació, patien agressions i humiliacions i eren obligades a exercir la prostitució en el polígon industrial de la Pista de Silla, pròxim a la ciutat de València. Les víctimes eren estrictament controlades i vigilades per membres de l’organització criminal, que eren els encarregats de buscar clients i acordar el preu dels servicis sexuals. Amb tot això conseguien un important benefici econòmic.

 

L’operatiu policial va finalitzar amb l’entrada i registre de cinc vivendes en les comarques de València, quatre en la localitat d’Alzira i un en la localitat de Tavernes de la Valldigna, en la comarca de la Safor. Hi ha 16 persones detingudes, entre les que es troben els cinc líders –que han ingressat en la presó– i 17 víctimes de tràfic i explotació identificades.

 

S’han intervingut 8.000 euros en efectiu, joies per valor de 10.000 euros, tres vehicles d’alta gamma, sis armes blanques, 300 grams de marihuana i diferents cartes d’identitat de les víctimes. Als components de l’organització se’ls imputen delictes de tràfic de persones, explotació sexual, pertinença a organització criminal, lesions i amenaces.

 

L’operació està emmarcada dins d’un Equip Conjunt d’Investigació (ECI) entre Espanya i Alemanya, coordinada per EUROPOL i baix les directrius d’ Eurojust. En l’operació ha participat una oficina mòbil d’EUROPOL i dos membres de la policia alemanya de Sarre, un dels estats federats del país germà.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.