17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Cau una xarxa de tracta de dones en Sagunt

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Agents de la UCRIF (Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal i la Falsedat Documental) de la Policia Nacional, amb la col·laboració de la Guàrdia Civil, han conseguit detindre una organització criminal de tracta de dones en la localitat de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València).

 

Segons informa el ‘Levante‘, els agents han alliberat a algunes de les seues víctimes, ciutadanes de nacionalitat romanesa. Estes detencions vénen produïdes per unes investigacions de l”Operació Opera 2′, que s’iniciaren ara fa dos anys i que han donat com a resultat la detenció de 8 presumptes membres, la majoria de nacionalitat albanesa.

 

Les víctimes eren enganyades per a vindre fins a Espanya des de Romania i les prometien treball com a cambreres en cafeteries i bars. Però la realitat era ben diferent i les explotaven sexualment en rotondes pròximes a un centre comercial de l’autovia A-3 en Aldaia. Tot açò baix les amenaçes i amb estrictes controls per a que no intentaren escapar, ja que els requisaven tota classe de documentació.

 

Amb coordinació amb el Jutjat d’Instrucció número 4 de Sagunt, els agents han entrat en la vivenda d’un dels principals caps de l’organització, entre altres registres, i han requisat 9.000 euros en metàl·lic i joies. A més, este jutjat ha acordat este dijous l‘ingrés provisional i sense possibilitat de fiança als quatre homes i dos dones detingudes. 

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

L’Elx no gana al Reial Madrid a casa des de 1977: 47 anys de sequera

L'Elx encadena 47 anys sense véncer al Reial Madrid en el seu estadi, amb l'últim triomf en la temporada 1977-78. Repassem precedents i balanç històric.

Pepelu veu especial el derbi València-Llevant i el mira com a punt d’inflexió

El capità del València afrontarà el divendres el seu primer dol davant el Llevant des de la seua eixida en 2023. Confia que guanyar a Mestalla talle la mala ratxa.

Un any després de la dana, la infància arrossega problemes de somni, concentració i rendiment escolar

Un estudi en 20 municipis de l'Horta Sud confirma seqüeles: 71% de l'alumnat va veure afectat el seu rendiment i el 50% necessita suport psicosocial.

PSPV denunciarà davant Fiscalia a Mazón per fals testimoniatge davant el Congrés

El PSPV-PSOE ha anunciat que presentarà una querella davant la Fiscalia contra Carlos Mazón per presumpte fals testimoniatge en la comissió del Congrés sobre la DANA. Diana Morant ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca i ha reclamat responsabilitats polítiques.

Cau un grup que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia amb fil invisible

La Policia Nacional ha desarticulat un grup itinerant assentat a Torrevieja que marcava cases amb fil de cola per a comprovar si estaven buides. Hi ha cinc detinguts i se'ls atribuïxen almenys 26 robatoris a Cartagena i Elx.

Naix en el Oceanogràfic la primera ratlla marginata en perill crític d’extinció

El Oceanogràfic de València ha registrat per primera vegada el naixement d'una ratlla 'rhinoptera marginata', espècie en perill crític segons la UICN. La cria ha nascut sense complicacions i ja s'alimenta amb regularitat.

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.