5.3 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Desarticulen un clan familiar de venda de droga a Redován

La Guàrdia Civil d’Alacant va desactivar el passat mes de febrer a una organització criminal que es dedicava al cultiu i venda de droga.

Per a això ocupaven cases en una pedania de Redován i amenaçaven als veïns amb armes de foc. En la fase d’explotació s’ha precisat de quasi 100 agents per fer 7 registres simultanis, saldant-se amb 7 detinguts i nombroses armes i munició intervinguda.

El passat mes de juliol, la Guàrdia Civil de Callosa de Segura va tenir coneixement que a la pedania del Racó â€‹â€‹de Redován, situada a la comarca alacantina del Baix Segura s’estaven produint nombroses coaccions i amenaces amb armes de foc, així com una creixent activitat de tràfic de drogues. El que va portar a crear una gran alarma social en el lloc.

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa, conjuntament amb l’Equip Territorial de la Policia Judicial d’Almoradí, van iniciar les investigacions de l’anomenada “Operació Rhescon”.

Fruit d’estes indagacions, els agents van trobar com els principals autors pertanyien tots a la mateixa clan familiar. A més de poder constatar les amenaces i el tràfic de droga dels que es tenia constància, els investigadors van descobrir com la seua activitat delictiva s’ampliava amb el cultiu de manera “indoor” de marihuana.

Per poder realitzar les plantacions, el clan ocupava cases adjacents abandonades, a les que habilitaven per a la seua activitat amb electricitat provinent de fanals d’enllumenat públic urbà.

A causa de la magnitud de les activitats il·lícites desenvolupades per este grup criminal, la Guàrdia Civil va enlairar per a l’explotació de l’operació un ampli operatiu amb prop de 100 agents actuants de nombroses especialitats.

Esta explotació va tenir lloc l’última setmana de febrer, en ella es van realitzar set entrades i registres de manera simultània. El resultat van ser set persones detingudes a les quals se’ls van imputar els delictes de pertinença a grup criminal, amenaces amb armes de foc, tràfic de drogues i cultiu, defraudació de fluid elèctric. Si es tracta de cinc homes i dos dones, tots de nacionalitat espanyola i edats entre els 28 i 54 anys.

En els registres es van intervenir dos armes de foc i 200 cartutxos de munició, tres armes d’aire comprimit, 10 armes blanques de grans dimensions, més de 400 euros de diners en efectiu, dos vehicles de gamma alta i nombrós material destinat a la plantació de marihuana de manera “indoor”.

El jutjat que coneix el cas és el d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, Que després de rebre els detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs.
 

Últimes notícies

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.