Desarticulen un clan familiar de venda de droga a Redován

La Guàrdia Civil d’Alacant va desactivar el passat mes de febrer a una organització criminal que es dedicava al cultiu i venda de droga.

Per a això ocupaven cases en una pedania de Redován i amenaçaven als veïns amb armes de foc. En la fase d’explotació s’ha precisat de quasi 100 agents per fer 7 registres simultanis, saldant-se amb 7 detinguts i nombroses armes i munició intervinguda.

El passat mes de juliol, la Guàrdia Civil de Callosa de Segura va tenir coneixement que a la pedania del Racó â€‹â€‹de Redován, situada a la comarca alacantina del Baix Segura s’estaven produint nombroses coaccions i amenaces amb armes de foc, així com una creixent activitat de tràfic de drogues. El que va portar a crear una gran alarma social en el lloc.

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa, conjuntament amb l’Equip Territorial de la Policia Judicial d’Almoradí, van iniciar les investigacions de l’anomenada “Operació Rhescon”.

Fruit d’estes indagacions, els agents van trobar com els principals autors pertanyien tots a la mateixa clan familiar. A més de poder constatar les amenaces i el tràfic de droga dels que es tenia constància, els investigadors van descobrir com la seua activitat delictiva s’ampliava amb el cultiu de manera “indoor” de marihuana.

Per poder realitzar les plantacions, el clan ocupava cases adjacents abandonades, a les que habilitaven per a la seua activitat amb electricitat provinent de fanals d’enllumenat públic urbà.

A causa de la magnitud de les activitats il·lícites desenvolupades per este grup criminal, la Guàrdia Civil va enlairar per a l’explotació de l’operació un ampli operatiu amb prop de 100 agents actuants de nombroses especialitats.

Esta explotació va tenir lloc l’última setmana de febrer, en ella es van realitzar set entrades i registres de manera simultània. El resultat van ser set persones detingudes a les quals se’ls van imputar els delictes de pertinença a grup criminal, amenaces amb armes de foc, tràfic de drogues i cultiu, defraudació de fluid elèctric. Si es tracta de cinc homes i dos dones, tots de nacionalitat espanyola i edats entre els 28 i 54 anys.

En els registres es van intervenir dos armes de foc i 200 cartutxos de munició, tres armes d’aire comprimit, 10 armes blanques de grans dimensions, més de 400 euros de diners en efectiu, dos vehicles de gamma alta i nombrós material destinat a la plantació de marihuana de manera “indoor”.

El jutjat que coneix el cas és el d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, Que després de rebre els detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.