18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Desarticulen un clan familiar de venda de droga a Redován

La Guàrdia Civil d’Alacant va desactivar el passat mes de febrer a una organització criminal que es dedicava al cultiu i venda de droga.

Per a això ocupaven cases en una pedania de Redován i amenaçaven als veïns amb armes de foc. En la fase d’explotació s’ha precisat de quasi 100 agents per fer 7 registres simultanis, saldant-se amb 7 detinguts i nombroses armes i munició intervinguda.

El passat mes de juliol, la Guàrdia Civil de Callosa de Segura va tenir coneixement que a la pedania del Racó â€‹â€‹de Redován, situada a la comarca alacantina del Baix Segura s’estaven produint nombroses coaccions i amenaces amb armes de foc, així com una creixent activitat de tràfic de drogues. El que va portar a crear una gran alarma social en el lloc.

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa, conjuntament amb l’Equip Territorial de la Policia Judicial d’Almoradí, van iniciar les investigacions de l’anomenada “Operació Rhescon”.

Fruit d’estes indagacions, els agents van trobar com els principals autors pertanyien tots a la mateixa clan familiar. A més de poder constatar les amenaces i el tràfic de droga dels que es tenia constància, els investigadors van descobrir com la seua activitat delictiva s’ampliava amb el cultiu de manera “indoor” de marihuana.

Per poder realitzar les plantacions, el clan ocupava cases adjacents abandonades, a les que habilitaven per a la seua activitat amb electricitat provinent de fanals d’enllumenat públic urbà.

A causa de la magnitud de les activitats il·lícites desenvolupades per este grup criminal, la Guàrdia Civil va enlairar per a l’explotació de l’operació un ampli operatiu amb prop de 100 agents actuants de nombroses especialitats.

Esta explotació va tenir lloc l’última setmana de febrer, en ella es van realitzar set entrades i registres de manera simultània. El resultat van ser set persones detingudes a les quals se’ls van imputar els delictes de pertinença a grup criminal, amenaces amb armes de foc, tràfic de drogues i cultiu, defraudació de fluid elèctric. Si es tracta de cinc homes i dos dones, tots de nacionalitat espanyola i edats entre els 28 i 54 anys.

En els registres es van intervenir dos armes de foc i 200 cartutxos de munició, tres armes d’aire comprimit, 10 armes blanques de grans dimensions, més de 400 euros de diners en efectiu, dos vehicles de gamma alta i nombrós material destinat a la plantació de marihuana de manera “indoor”.

El jutjat que coneix el cas és el d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, Que després de rebre els detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs.
 

Últimes notícies

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.

Els bombers han extingit un incendi a la sala de calderes de l’Hospital General de València

Una intervenció ràpida ha controlat un foc originat durant treballs de soldadura en un dels soterranis de l'Hospital General. Després s'ha ventilat la zona.