Desarticulen un clan familiar de venda de droga a Redován

La Guàrdia Civil d’Alacant va desactivar el passat mes de febrer a una organització criminal que es dedicava al cultiu i venda de droga.

Per a això ocupaven cases en una pedania de Redován i amenaçaven als veïns amb armes de foc. En la fase d’explotació s’ha precisat de quasi 100 agents per fer 7 registres simultanis, saldant-se amb 7 detinguts i nombroses armes i munició intervinguda.

El passat mes de juliol, la Guàrdia Civil de Callosa de Segura va tenir coneixement que a la pedania del Racó â€‹â€‹de Redován, situada a la comarca alacantina del Baix Segura s’estaven produint nombroses coaccions i amenaces amb armes de foc, així com una creixent activitat de tràfic de drogues. El que va portar a crear una gran alarma social en el lloc.

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa, conjuntament amb l’Equip Territorial de la Policia Judicial d’Almoradí, van iniciar les investigacions de l’anomenada “Operació Rhescon”.

Fruit d’estes indagacions, els agents van trobar com els principals autors pertanyien tots a la mateixa clan familiar. A més de poder constatar les amenaces i el tràfic de droga dels que es tenia constància, els investigadors van descobrir com la seua activitat delictiva s’ampliava amb el cultiu de manera “indoor” de marihuana.

Per poder realitzar les plantacions, el clan ocupava cases adjacents abandonades, a les que habilitaven per a la seua activitat amb electricitat provinent de fanals d’enllumenat públic urbà.

A causa de la magnitud de les activitats il·lícites desenvolupades per este grup criminal, la Guàrdia Civil va enlairar per a l’explotació de l’operació un ampli operatiu amb prop de 100 agents actuants de nombroses especialitats.

Esta explotació va tenir lloc l’última setmana de febrer, en ella es van realitzar set entrades i registres de manera simultània. El resultat van ser set persones detingudes a les quals se’ls van imputar els delictes de pertinença a grup criminal, amenaces amb armes de foc, tràfic de drogues i cultiu, defraudació de fluid elèctric. Si es tracta de cinc homes i dos dones, tots de nacionalitat espanyola i edats entre els 28 i 54 anys.

En els registres es van intervenir dos armes de foc i 200 cartutxos de munició, tres armes d’aire comprimit, 10 armes blanques de grans dimensions, més de 400 euros de diners en efectiu, dos vehicles de gamma alta i nombrós material destinat a la plantació de marihuana de manera “indoor”.

El jutjat que coneix el cas és el d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, Que després de rebre els detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.