8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Desarticulen un clan familiar de venda de droga a Redován

La Guàrdia Civil d’Alacant va desactivar el passat mes de febrer a una organització criminal que es dedicava al cultiu i venda de droga.

Per a això ocupaven cases en una pedania de Redován i amenaçaven als veïns amb armes de foc. En la fase d’explotació s’ha precisat de quasi 100 agents per fer 7 registres simultanis, saldant-se amb 7 detinguts i nombroses armes i munició intervinguda.

El passat mes de juliol, la Guàrdia Civil de Callosa de Segura va tenir coneixement que a la pedania del Racó â€‹â€‹de Redován, situada a la comarca alacantina del Baix Segura s’estaven produint nombroses coaccions i amenaces amb armes de foc, així com una creixent activitat de tràfic de drogues. El que va portar a crear una gran alarma social en el lloc.

Per tot això, l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa, conjuntament amb l’Equip Territorial de la Policia Judicial d’Almoradí, van iniciar les investigacions de l’anomenada “Operació Rhescon”.

Fruit d’estes indagacions, els agents van trobar com els principals autors pertanyien tots a la mateixa clan familiar. A més de poder constatar les amenaces i el tràfic de droga dels que es tenia constància, els investigadors van descobrir com la seua activitat delictiva s’ampliava amb el cultiu de manera “indoor” de marihuana.

Per poder realitzar les plantacions, el clan ocupava cases adjacents abandonades, a les que habilitaven per a la seua activitat amb electricitat provinent de fanals d’enllumenat públic urbà.

A causa de la magnitud de les activitats il·lícites desenvolupades per este grup criminal, la Guàrdia Civil va enlairar per a l’explotació de l’operació un ampli operatiu amb prop de 100 agents actuants de nombroses especialitats.

Esta explotació va tenir lloc l’última setmana de febrer, en ella es van realitzar set entrades i registres de manera simultània. El resultat van ser set persones detingudes a les quals se’ls van imputar els delictes de pertinença a grup criminal, amenaces amb armes de foc, tràfic de drogues i cultiu, defraudació de fluid elèctric. Si es tracta de cinc homes i dos dones, tots de nacionalitat espanyola i edats entre els 28 i 54 anys.

En els registres es van intervenir dos armes de foc i 200 cartutxos de munició, tres armes d’aire comprimit, 10 armes blanques de grans dimensions, més de 400 euros de diners en efectiu, dos vehicles de gamma alta i nombrós material destinat a la plantació de marihuana de manera “indoor”.

El jutjat que coneix el cas és el d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, Que després de rebre els detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.