22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Clients de CaixaBank pateixen ciberatacs de suplantació d’identitat després de la fusió de Bankia

Clients de CaixaBank estan patint un atac de phishing, una pràctica que consisteix a fer-se passar per empreses o persones per a sol·licitar-los claus i contrasenyes sensibles, tal com ha pogut confirmar ‘Vozpópuli’ amb la pròpia entitat. La fi última és estafar a l’usuari a través d’aquestes.

“Lamentem informar-lo que el seu compte ha sigut desactivada per activitats sospitoses, i per la seua seguretat li demanem que complete la següent vinculació”, resa el suposat avís de CaixaBank que estan rebent alguns nous clients de l’antiga Bankia.

Per a activar la mateixa -que mai ha sigut desactivada-, s’insta a punxar un link en el qual una web degudament dissenyada amb els logotips i colors de l’entitat a la qual suplanta els sol·licita de nou la contrasenya per a reactivar el compte. Unes dades que, en cas de donar-los, els ciberdelinqüents tindran accés confidencial amb el qual fer compres amb targetes robades o realitzar transferències bancàries fraudulentes.

Els ciberdelinqüents han aprofitat la situació d’integració entre CaixaBank i Bankia per a generar confusió entre els usuaris, a fi d’aconseguir un major abast en l’estafa. Han triat el moment en el qual els clients de Bankia encara s’estan assentant en l’estructura de CaixaBank.

“Els ciberdelinqüents aprofiten qualsevol circumstància per a fer el seu agost. En aquesta ocasió aquests atacs busquen clarament utilitzar per als seus fins a la confusió que alguns clients de Bankia tenen ara en passar a ser de CaixaBank. No estan familiaritzats amb la marca, amb les seues comunicacions, amb el funcionament de la web ni de les aplicacions. Tot això pot suposar, en molts casos, que siga més senzill estafar-los”, expliquen fonts del sector de la ciberseguretat a ‘Vozpópuli’.

A través del correu electrònic posible.phishing@caixabank.com, l’entitat informa els seus clients que poden manar tot avís sospitós d’estafa que els arribe perquè siga posat en vigilància pels seus experts en ciberdelinqüència. A més, en cas de caure en el parany, el més recomanable és avisar ràpidament a CaixaBank perquè els seus professionals actuen i bloquegen el compte bancari.

 

La majoria dels ciberatacs de phishing utilitzen bancs

 

Els bancs s’han convertit en l’objecte preferit per les ciber màfies per a enganyar les persones. Encara que en aquest cas el ciberatac ha utilitzat com a vector l’enviament de missatges curts, és molt habitual que es realitzen a través de l’enviament de correus electrònics massius. Les falsificacions estan tan aconseguides que sempre generen dubtes.

Kaspersky Lab va detectar en el seu moment milions d’intents de fer que els usuaris visitaren diferents tipus de pàgines de phishing. El 52% d’ells van utilitzar a bancs per a tractar d’enganyar els usuaris. Els ciberdelinqüents van allí on estiga els diners.

 

Com saber si és una estafa

 

Per a detectar si es tracta d’una pràctica de phishing els experts en ciberseguretat, recomanen sempre dirigir-se a la font primigènia. Aquest tipus de correus o missatges curts inclouen un número d’enviament -òbviament fals- que busca confondre encara més al receptor.

Una anomenada a CaixaBank explicant el tipus de missatge rebut i aportant el número d’enviament ens traurà de dubtes.

És interessant també, de cara a confirmar que es tracta d’una estafa, acudir a qualsevol cercador d’Internet i escriure el domini des del qual ha sigut enviat el missatge.

Si és per correu electrònic, valdrà també amb això per a veure el que llança el resultat de les cerques. La majoria d’aquesta mena d’estafes es troben ja publicades en la xarxa; moltes d’elles són recurrents. Com accedeixen a les meues dades per a l’enviament del phishing?

Des de l’empresa de seguretat Check Point asseguren que la informació per a llançar l’spam és recollida mitjançant ciberatacs anteriors a empreses i usuaris.

 

Des de CaixaBank deixen clar el següent

 

• Els clients han de saber que CaixaBank mai sol·licitarà per telèfon, SMS o e-mail informació sobre les seues contrasenyes, dades i claus personals.

• Davant petició sospitosa, recomanem als clients que es posen immediatament en contacte amb el número d’Atenció al Client de CaixaBank (900 40 40 90).

• Des de CaixaBank treballem contínuament a oferir informació rellevant de seguretat als nostres clients, i els fem arribar de manera periòdica una newsletter informant-los dels fraus i estafes més freqüents i de les mesures que han d’adoptar per a evitar ser víctimes d’aquesta mena d’enganys.

En CaixaBank desenvolupem accions de conscienciació dirigides tant a empleats com a clients, a través d’InfoProtect i CaixaBank Protect. Arran de la integració, al llarg dels últims mesos s’ha intensificat  aquesta comunicació.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.