Clients de CaixaBank pateixen ciberatacs de suplantació d’identitat després de la fusió de Bankia

Clients de CaixaBank estan patint un atac de phishing, una pràctica que consisteix a fer-se passar per empreses o persones per a sol·licitar-los claus i contrasenyes sensibles, tal com ha pogut confirmar ‘Vozpópuli’ amb la pròpia entitat. La fi última és estafar a l’usuari a través d’aquestes.

«Lamentem informar-lo que el seu compte ha sigut desactivada per activitats sospitoses, i per la seua seguretat li demanem que complete la següent vinculació», resa el suposat avís de CaixaBank que estan rebent alguns nous clients de l’antiga Bankia.

Per a activar la mateixa -que mai ha sigut desactivada-, s’insta a punxar un link en el qual una web degudament dissenyada amb els logotips i colors de l’entitat a la qual suplanta els sol·licita de nou la contrasenya per a reactivar el compte. Unes dades que, en cas de donar-los, els ciberdelinqüents tindran accés confidencial amb el qual fer compres amb targetes robades o realitzar transferències bancàries fraudulentes.

Els ciberdelinqüents han aprofitat la situació d’integració entre CaixaBank i Bankia per a generar confusió entre els usuaris, a fi d’aconseguir un major abast en l’estafa. Han triat el moment en el qual els clients de Bankia encara s’estan assentant en l’estructura de CaixaBank.

«Els ciberdelinqüents aprofiten qualsevol circumstància per a fer el seu agost. En aquesta ocasió aquests atacs busquen clarament utilitzar per als seus fins a la confusió que alguns clients de Bankia tenen ara en passar a ser de CaixaBank. No estan familiaritzats amb la marca, amb les seues comunicacions, amb el funcionament de la web ni de les aplicacions. Tot això pot suposar, en molts casos, que siga més senzill estafar-los», expliquen fonts del sector de la ciberseguretat a ‘Vozpópuli’.

A través del correu electrònic posible.phishing@caixabank.com, l’entitat informa els seus clients que poden manar tot avís sospitós d’estafa que els arribe perquè siga posat en vigilància pels seus experts en ciberdelinqüència. A més, en cas de caure en el parany, el més recomanable és avisar ràpidament a CaixaBank perquè els seus professionals actuen i bloquegen el compte bancari.

 

La majoria dels ciberatacs de phishing utilitzen bancs

 

Els bancs s’han convertit en l’objecte preferit per les ciber màfies per a enganyar les persones. Encara que en aquest cas el ciberatac ha utilitzat com a vector l’enviament de missatges curts, és molt habitual que es realitzen a través de l’enviament de correus electrònics massius. Les falsificacions estan tan aconseguides que sempre generen dubtes.

Kaspersky Lab va detectar en el seu moment milions d’intents de fer que els usuaris visitaren diferents tipus de pàgines de phishing. El 52% d’ells van utilitzar a bancs per a tractar d’enganyar els usuaris. Els ciberdelinqüents van allí on estiga els diners.

 

Com saber si és una estafa

 

Per a detectar si es tracta d’una pràctica de phishing els experts en ciberseguretat, recomanen sempre dirigir-se a la font primigènia. Aquest tipus de correus o missatges curts inclouen un número d’enviament -òbviament fals- que busca confondre encara més al receptor.

Una anomenada a CaixaBank explicant el tipus de missatge rebut i aportant el número d’enviament ens traurà de dubtes.

És interessant també, de cara a confirmar que es tracta d’una estafa, acudir a qualsevol cercador d’Internet i escriure el domini des del qual ha sigut enviat el missatge.

Si és per correu electrònic, valdrà també amb això per a veure el que llança el resultat de les cerques. La majoria d’aquesta mena d’estafes es troben ja publicades en la xarxa; moltes d’elles són recurrents. Com accedeixen a les meues dades per a l’enviament del phishing?

Des de l’empresa de seguretat Check Point asseguren que la informació per a llançar l’spam és recollida mitjançant ciberatacs anteriors a empreses i usuaris.

 

Des de CaixaBank deixen clar el següent

 

• Els clients han de saber que CaixaBank mai sol·licitarà per telèfon, SMS o e-mail informació sobre les seues contrasenyes, dades i claus personals.

• Davant petició sospitosa, recomanem als clients que es posen immediatament en contacte amb el número d’Atenció al Client de CaixaBank (900 40 40 90).

• Des de CaixaBank treballem contínuament a oferir informació rellevant de seguretat als nostres clients, i els fem arribar de manera periòdica una newsletter informant-los dels fraus i estafes més freqüents i de les mesures que han d’adoptar per a evitar ser víctimes d’aquesta mena d’enganys.

En CaixaBank desenvolupem accions de conscienciació dirigides tant a empleats com a clients, a través d’InfoProtect i CaixaBank Protect. Arran de la integració, al llarg dels últims mesos s’ha intensificat  aquesta comunicació.

 

Últimes notícies

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.