Condemnen a un home a cinc anys de presó per apunyalar al seu company de pis en Castelló de la Plana

 

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a un home a cinc anys de presó i 5.000 euros d’indemnització per apunyalar al seu company de pis en el parc Ribalta de la ciutat de Castelló de la Plana després d’una greu baralla en setembre del 2018.

 

Segons ha explicat el diari ‘Mediterráneo’, l’ara condemnat patix d’esquizofrènia de tipus depressiu i un trastorn de personalitat. La Fiscalia sol·licitava una pena de presó de nou anys.

 

Durant el judici, un agent de la Policia Nacional va confessar que va auxiliar a la víctima, després de l’apunyalament, que va tindre lloc a plena llum del dia. «La víctima estava perdent molta sang per la jugular i també per la ferida de l’esquena. La sang eixia a borbollons i ho vaig tapar com vaig poder mentres venia l’ambulància».

 

El motiu de la baralla

La víctima, per part seua, va revelar que l’inici de la discussió entre els dos va ser el tall de llum que havien patit en el pis que compartien. «Jo li vaig dir que no pensava pagar res i ell es va posar molt nerviós. De sobte, em va llançar tres ganivetades. Ràpidament, vaig demanar auxili a un home que es trobava en el carrer», va dir el denunciant al fiscal.

 

Uns quants testimonis dels fets van declarar en el judici oral per a recordar el que van observar eixe dia. «Vaig vore a un grup de gent que s’espentava i dos d’ells es pegaven punyades. De sobte, vaig vore a un xic que tenia l’esquena i el pit coberts de sang», va apuntar un home.

 

Les ferides podrien haver sigut mortals segons els forenses

Dos forenses de l’Institut de Medicina Legal de Castelló van analitzar les lesions que presentava el ferit. Després d’analitzar les ferides, els forenses van concloure que la de l’esquena li va provocar al denunciant un pneumotòrax i va afectar teixit pulmonar. Pel que respecta a la ferida del coll, de deu centímetres, van indicar que va afectar la jugular.

 

Segons la valoració dels doctors, les greus ferides podrien haver causat la mort del xic. «La del tòrax era una ferida mortal que haguera pogut acabar en defunció per complicacions»

 

 

 

Últimes notícies

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.