Condemnat a 26 anys de presó per asfixiar a la seua exparella a Gandia

 

L’Audiència de València ha condemnat a 26 anys de presó a un home que va asfixiar al seu expareja a Gandia, a la comarca de la Safor per un delicte d’assassinat amb les agreujants de gènere i de parentiu, i també per un delicte de robatori i un altre de trencament de prohibició de comunicació i allunyament.

    

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha informat que l’home també haurà d’indemnitzar amb quantitats que superen els 200.000 euros a l’actual parella de la morta, als seus dos fills, als seus pares i als seus germans.

    

La Secció Segona de l’Audiència Provincial li ha imposat vint-i-quatre anys de presó per un delicte d’assassinat, amb les agreujants de parentiu i de gènere, un any de presó per un delicte de robatori i un altre any de presó per un delicte de trencament de prohibició de comunicació i allunyament, en aquest cas amb l’agreujant de reincidència.

 

El condemnat mostrava «superioritat enfront de la víctima»

  

La magistrada que ha presidit el judici ha apreciat, a partir del veredicte, l’agreujant de gènere en el delicte d’assassinat, després de constatar l’ànim del condemnat de «mostrar superioritat enfront de la víctima i demostrar-li a aquesta que és inferior pel fet de ser una dona».

  

La situació psicològica i afectiva de la víctima respecte al condemnat «no pot més que descriure’s com d’una dependència, mescla de temor i impossibilitat de reacció, per l’amenaça que ell li suposava per a la seua pròpia integritat i la dels seus fills que, com ha quedat demostrat, no era merament potencial, sinó real».

 

Va vendre un ordinador i un robot de cuina per traure diners i fugir a Madrid

  

«Els fets jutjats són la màxima expressió de la situació de submissió masclista en el qual l’acusat decidix acabar amb la vida d’ella, sense més raó aparent que fer valdre la seua superioritat no solament sobre la integritat moral o física d’ella, sinó sobre la seua pròpia vida, decidint acabar amb ella», afig la fallada.

  

L’assassinat es va produir el 17 de febrer de 2017 en un pis que el condemnat havia llogat a Gandia, quan aquest va sorprendre a la víctima en el bany i li va tapar el nas i la boca fins a asfixiar-la. Després de matar-la, es va portar un ordinador i un robot de cuina de la víctima i els va vendre en una casa de préstecs per a recaptar diners i fugir amb el cotxe d’ella a Madrid, on va ser detingut, cinc dies més tard.

 

Últimes notícies

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.

Dos detinguts per llançar adoquins a la Policia Local durant les celebracions del Mundial a València

Dos jóvens han sigut detinguts a València per llançar adoquins contra agents de la Policia Local durant les celebracions pel Mundial, en una nit que en general ha sigut tranquil·la a la ciutat.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 87 % d’ocupació en l’inici de juliol

Els hotels de la Comunitat Valenciana associats a Hosbec han assolit un 86,8 % d’ocupació en la primera quinzena de juliol, per damunt de 2025. València lidera amb un 90,8 %, amb Gandia i la ciutat de València entre els destins amb millors resultats.

Les màximes freguen els 37 °C a Orihuela la vigília de l’ona de calor

Les temperatures han superat este dilluns els 35 graus en nombrosos municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,8 °C a Orihuela, en la jornada prèvia a l’ona de calor.

La espera per a operar pacients amb risc vital cau de 61 a 17 dies a la Comunitat

Sanitat ha reduït a 17 dies la demora mitjana per a operar pacients amb risc vital (prioritat 1), molt per davall del límit clínic de 30 dies, i ha retallat a la mitat el nombre d’afectats en esta categoria.

Detinguts 17 joves per assaltar dones majors i robar-los les joies a la Marina Baixa

La Guàrdia Civil ha detingut 17 persones, d’entre 17 i 31 anys, acusades de 18 robatoris amb violència i 3 furts a dones majors a Altea, l’Alfàs del Pi i altres municipis de la Marina Baixa. La banda presumptament les seguia fins al portal de casa per arrancar-los les joies, sovint amb lesions.

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.