Condemnat a 26 anys de presó per asfixiar a la seua exparella a Gandia

 

L’Audiència de València ha condemnat a 26 anys de presó a un home que va asfixiar al seu expareja a Gandia, a la comarca de la Safor per un delicte d’assassinat amb les agreujants de gènere i de parentiu, i també per un delicte de robatori i un altre de trencament de prohibició de comunicació i allunyament.

    

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha informat que l’home també haurà d’indemnitzar amb quantitats que superen els 200.000 euros a l’actual parella de la morta, als seus dos fills, als seus pares i als seus germans.

    

La Secció Segona de l’Audiència Provincial li ha imposat vint-i-quatre anys de presó per un delicte d’assassinat, amb les agreujants de parentiu i de gènere, un any de presó per un delicte de robatori i un altre any de presó per un delicte de trencament de prohibició de comunicació i allunyament, en aquest cas amb l’agreujant de reincidència.

 

El condemnat mostrava «superioritat enfront de la víctima»

  

La magistrada que ha presidit el judici ha apreciat, a partir del veredicte, l’agreujant de gènere en el delicte d’assassinat, després de constatar l’ànim del condemnat de «mostrar superioritat enfront de la víctima i demostrar-li a aquesta que és inferior pel fet de ser una dona».

  

La situació psicològica i afectiva de la víctima respecte al condemnat «no pot més que descriure’s com d’una dependència, mescla de temor i impossibilitat de reacció, per l’amenaça que ell li suposava per a la seua pròpia integritat i la dels seus fills que, com ha quedat demostrat, no era merament potencial, sinó real».

 

Va vendre un ordinador i un robot de cuina per traure diners i fugir a Madrid

  

«Els fets jutjats són la màxima expressió de la situació de submissió masclista en el qual l’acusat decidix acabar amb la vida d’ella, sense més raó aparent que fer valdre la seua superioritat no solament sobre la integritat moral o física d’ella, sinó sobre la seua pròpia vida, decidint acabar amb ella», afig la fallada.

  

L’assassinat es va produir el 17 de febrer de 2017 en un pis que el condemnat havia llogat a Gandia, quan aquest va sorprendre a la víctima en el bany i li va tapar el nas i la boca fins a asfixiar-la. Després de matar-la, es va portar un ordinador i un robot de cuina de la víctima i els va vendre en una casa de préstecs per a recaptar diners i fugir amb el cotxe d’ella a Madrid, on va ser detingut, cinc dies més tard.

 

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.