Condemnat a 26 anys de presó per asfixiar a la seua exparella a Gandia

 

L’Audiència de València ha condemnat a 26 anys de presó a un home que va asfixiar al seu expareja a Gandia, a la comarca de la Safor per un delicte d’assassinat amb les agreujants de gènere i de parentiu, i també per un delicte de robatori i un altre de trencament de prohibició de comunicació i allunyament.

    

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha informat que l’home també haurà d’indemnitzar amb quantitats que superen els 200.000 euros a l’actual parella de la morta, als seus dos fills, als seus pares i als seus germans.

    

La Secció Segona de l’Audiència Provincial li ha imposat vint-i-quatre anys de presó per un delicte d’assassinat, amb les agreujants de parentiu i de gènere, un any de presó per un delicte de robatori i un altre any de presó per un delicte de trencament de prohibició de comunicació i allunyament, en aquest cas amb l’agreujant de reincidència.

 

El condemnat mostrava «superioritat enfront de la víctima»

  

La magistrada que ha presidit el judici ha apreciat, a partir del veredicte, l’agreujant de gènere en el delicte d’assassinat, després de constatar l’ànim del condemnat de «mostrar superioritat enfront de la víctima i demostrar-li a aquesta que és inferior pel fet de ser una dona».

  

La situació psicològica i afectiva de la víctima respecte al condemnat «no pot més que descriure’s com d’una dependència, mescla de temor i impossibilitat de reacció, per l’amenaça que ell li suposava per a la seua pròpia integritat i la dels seus fills que, com ha quedat demostrat, no era merament potencial, sinó real».

 

Va vendre un ordinador i un robot de cuina per traure diners i fugir a Madrid

  

«Els fets jutjats són la màxima expressió de la situació de submissió masclista en el qual l’acusat decidix acabar amb la vida d’ella, sense més raó aparent que fer valdre la seua superioritat no solament sobre la integritat moral o física d’ella, sinó sobre la seua pròpia vida, decidint acabar amb ella», afig la fallada.

  

L’assassinat es va produir el 17 de febrer de 2017 en un pis que el condemnat havia llogat a Gandia, quan aquest va sorprendre a la víctima en el bany i li va tapar el nas i la boca fins a asfixiar-la. Després de matar-la, es va portar un ordinador i un robot de cuina de la víctima i els va vendre en una casa de préstecs per a recaptar diners i fugir amb el cotxe d’ella a Madrid, on va ser detingut, cinc dies més tard.

 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.