10.6 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Condemnat a 26 anys de presó per asfixiar a la seua exparella a Gandia

 

L’Audiència de València ha condemnat a 26 anys de presó a un home que va asfixiar al seu expareja a Gandia, a la comarca de la Safor per un delicte d’assassinat amb les agreujants de gènere i de parentiu, i també per un delicte de robatori i un altre de trencament de prohibició de comunicació i allunyament.

    

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha informat que l’home també haurà d’indemnitzar amb quantitats que superen els 200.000 euros a l’actual parella de la morta, als seus dos fills, als seus pares i als seus germans.

    

La Secció Segona de l’Audiència Provincial li ha imposat vint-i-quatre anys de presó per un delicte d’assassinat, amb les agreujants de parentiu i de gènere, un any de presó per un delicte de robatori i un altre any de presó per un delicte de trencament de prohibició de comunicació i allunyament, en aquest cas amb l’agreujant de reincidència.

 

El condemnat mostrava «superioritat enfront de la víctima»

  

La magistrada que ha presidit el judici ha apreciat, a partir del veredicte, l’agreujant de gènere en el delicte d’assassinat, després de constatar l’ànim del condemnat de «mostrar superioritat enfront de la víctima i demostrar-li a aquesta que és inferior pel fet de ser una dona».

  

La situació psicològica i afectiva de la víctima respecte al condemnat «no pot més que descriure’s com d’una dependència, mescla de temor i impossibilitat de reacció, per l’amenaça que ell li suposava per a la seua pròpia integritat i la dels seus fills que, com ha quedat demostrat, no era merament potencial, sinó real».

 

Va vendre un ordinador i un robot de cuina per traure diners i fugir a Madrid

  

«Els fets jutjats són la màxima expressió de la situació de submissió masclista en el qual l’acusat decidix acabar amb la vida d’ella, sense més raó aparent que fer valdre la seua superioritat no solament sobre la integritat moral o física d’ella, sinó sobre la seua pròpia vida, decidint acabar amb ella», afig la fallada.

  

L’assassinat es va produir el 17 de febrer de 2017 en un pis que el condemnat havia llogat a Gandia, quan aquest va sorprendre a la víctima en el bany i li va tapar el nas i la boca fins a asfixiar-la. Després de matar-la, es va portar un ordinador i un robot de cuina de la víctima i els va vendre en una casa de préstecs per a recaptar diners i fugir amb el cotxe d’ella a Madrid, on va ser detingut, cinc dies més tard.

 

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.