Condemnat a 26 anys de presó per asfixiar a la seua exparella a Gandia

 

L’Audiència de València ha condemnat a 26 anys de presó a un home que va asfixiar al seu expareja a Gandia, a la comarca de la Safor per un delicte d’assassinat amb les agreujants de gènere i de parentiu, i també per un delicte de robatori i un altre de trencament de prohibició de comunicació i allunyament.

    

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha informat que l’home també haurà d’indemnitzar amb quantitats que superen els 200.000 euros a l’actual parella de la morta, als seus dos fills, als seus pares i als seus germans.

    

La Secció Segona de l’Audiència Provincial li ha imposat vint-i-quatre anys de presó per un delicte d’assassinat, amb les agreujants de parentiu i de gènere, un any de presó per un delicte de robatori i un altre any de presó per un delicte de trencament de prohibició de comunicació i allunyament, en aquest cas amb l’agreujant de reincidència.

 

El condemnat mostrava «superioritat enfront de la víctima»

  

La magistrada que ha presidit el judici ha apreciat, a partir del veredicte, l’agreujant de gènere en el delicte d’assassinat, després de constatar l’ànim del condemnat de «mostrar superioritat enfront de la víctima i demostrar-li a aquesta que és inferior pel fet de ser una dona».

  

La situació psicològica i afectiva de la víctima respecte al condemnat «no pot més que descriure’s com d’una dependència, mescla de temor i impossibilitat de reacció, per l’amenaça que ell li suposava per a la seua pròpia integritat i la dels seus fills que, com ha quedat demostrat, no era merament potencial, sinó real».

 

Va vendre un ordinador i un robot de cuina per traure diners i fugir a Madrid

  

«Els fets jutjats són la màxima expressió de la situació de submissió masclista en el qual l’acusat decidix acabar amb la vida d’ella, sense més raó aparent que fer valdre la seua superioritat no solament sobre la integritat moral o física d’ella, sinó sobre la seua pròpia vida, decidint acabar amb ella», afig la fallada.

  

L’assassinat es va produir el 17 de febrer de 2017 en un pis que el condemnat havia llogat a Gandia, quan aquest va sorprendre a la víctima en el bany i li va tapar el nas i la boca fins a asfixiar-la. Després de matar-la, es va portar un ordinador i un robot de cuina de la víctima i els va vendre en una casa de préstecs per a recaptar diners i fugir amb el cotxe d’ella a Madrid, on va ser detingut, cinc dies més tard.

 

Últimes notícies

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.